Läser eller ser du på japanska serier?

Inaktiv
Läser eller ser du på japanska serier?

Hur stort är Fz.se intresse för japanska serier?

Tänkte att det var relevant att fixa en bild med olika åldersgenrer.

Innan någon poängterar.. kvinna är givetvis vuxen.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Har läst manga (det är väl japanskt?) då jag var yngre, men nu är jag totalt ointresserad. Dragonball var min favorit.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ser på anime varje dag men läser inte någon manga för tillfället.


signatur

Rawr

Medlem

Jag vet inte vilket alternativ jag ska välja. Tittar inte regelbundet utan periodvis.

Inaktiv

Ja, manga är japanska serier.

Ok. Jag har nollställt och lagt till två alternativ.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Till och från periodvis när jag hittar något som är värt att se eller läsa. Vilket blir allt mer sällan med allt mainstream skit den japanska industrin har börjat trycka ur sig dom senaste 6-8 åren.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Till och från periodvis när jag hittar något som är värt att se eller läsa. Vilket blir allt mer sällan med allt mainstream skit den japanska industrin har börjat trycka ur sig dom senaste 6-8 åren.

Kommer det något avvikande så tar det minst 1 år för 2-3 olika grupper att subba klart serien eftersom intresset är så pass lågt.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Det finns en del bra, djupa, anime serier där ute. Ghost in the shell, Death note, Ergo Proxy...


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Nej, jag förstår inte språket

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Till och från periodvis när jag hittar något som är värt att se eller läsa. Vilket blir allt mer sällan med allt mainstream skit den japanska industrin har börjat trycka ur sig dom senaste 6-8 åren.

Kommer det något avvikande så tar det minst 1 år för 2-3 olika grupper att subba klart serien eftersom intresset är så pass lågt.

Mjo, vilket är problemet när allt som går i dragonballs spår blir poppis. Som naruto, bleach etc som går förre precis allt annat som har lite substans mer än att man viftar för att se vem som har störst kuk eller powerlvl.

Medlem

Pokémon har väl alla sett när dom var små.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Tittade på Naruto innan men slutade titta för några månader sedan. Har velat kolla på Death Note och se om den är bra men inte hittat något bra ställe att ladda ner avsnitt ifrån.

Medlem

Silver Fang/Ginga: Nagareboshi Gin

Har hela boxen på japanskt tal och den är #1 för mig


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av raiiga:

Tittade på Naruto innan men slutade titta för några månader sedan. Har velat kolla på Death Note och se om den är bra men inte hittat något bra ställe att ladda ner avsnitt ifrån.

Mininova <_<


signatur

Rawr

Inaktiv

Läser Hajime no Ippo. Boxingmanga med grym humor. rekommenderas

Bara läst Berserk annars ,, Men snuskigt bra det med :>

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av raiiga:

Tittade på Naruto innan men slutade titta för några månader sedan. Har velat kolla på Death Note och se om den är bra men inte hittat något bra ställe att ladda ner avsnitt ifrån.

Mininova <_<

Har kollat där men där har de bara hela serien i en fil skulle helst vilja ladda ner avsnitt för avsnitt(om jag tycker den är bra dvs.)

Medlem
Skrivet av raiiga:
Skrivet av Crawller:
Skrivet av raiiga:

Tittade på Naruto innan men slutade titta för några månader sedan. Har velat kolla på Death Note och se om den är bra men inte hittat något bra ställe att ladda ner avsnitt ifrån.

Mininova <_<

Har kollat där men där har de bara hela serien i en fil skulle helst vilja ladda ner avsnitt för avsnitt(om jag tycker den är bra dvs.)

Hmm. Streama då. Kanske finns med bra kvalle på youtube. Men man hittar fan ingen bra med japanskt tal och engelska subs...
Är att streama ett alternativ?
Annars måste du ta hela paketet vilket jag rekommenderar dig att göra.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av bleak:

Läser Hajime no Ippo. Boxingmanga med grym humor. rekommenderas

Bara läst Berserk annars ,, Men snuskigt bra det med :>

Tittar på Hajime no ippo nu Älskar den!


signatur

Rawr

Medlem

Zomganime är bra för streams, men det är oftast medioker kvalitet och därmed är det alltid bättre att ladda ner (vilket jag tror är lagligt på grund av att dom inte har licenser i västvärlden).

OnT ; jag kollar inte på japanska serier eller läser det.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Läser jag manga/tittar på anime? Ja, någon gång ibland, men inte regelbundet.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av raiiga:
Skrivet av Crawller:
Skrivet av raiiga:

Tittade på Naruto innan men slutade titta för några månader sedan. Har velat kolla på Death Note och se om den är bra men inte hittat något bra ställe att ladda ner avsnitt ifrån.

Mininova <_<

Har kollat där men där har de bara hela serien i en fil skulle helst vilja ladda ner avsnitt för avsnitt(om jag tycker den är bra dvs.)

Finns väl funktioner i de flesta torrents program som gör att du kan välja vilka filer du vill ha?

Personligen brukar jag hänga på tokyotosho.info

Medlem

BakaBT, före detta BoxTorrents, är en bra källa.

Skrivet av Greger:

vilket jag tror är lagligt på grund av att dom inte har licenser i västvärlden

Det är nog lite av en gråzon det där. Jag har svårt att tro att det är helt lagligt men samtidigt har jag inte hört talas om något fall där någon blivit åtalad för att ha spridit icke licensierade verk.

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Zomganime är bra för streams, men det är oftast medioker kvalitet och därmed är det alltid bättre att ladda ner (vilket jag tror är lagligt på grund av att dom inte har licenser i västvärlden).

OnT ; jag kollar inte på japanska serier eller läser det.

www.watchanimenow.com Funkar bra

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Greger:

Zomganime är bra för streams, men det är oftast medioker kvalitet och därmed är det alltid bättre att ladda ner (vilket jag tror är lagligt på grund av att dom inte har licenser i västvärlden).

OnT ; jag kollar inte på japanska serier eller läser det.

www.watchanimenow.com Funkar bra

Eftersom att det är så många som länkar till Stream sidor så vill jag också bidra.

www.Animefuel.com


signatur

Rawr

Medlem

Nej jag har tröttnat sen länge.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Verkar som 1/3 läser eller ser på japanska serier.
Det är rätt många.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Ser på en del anime, hur mycket jag ser varierar från 4 till 10+ avsnitt i veckan.
Läser manga väldigt sporadiskt, läser 20 volymer på en vecka sen läser jag inget på flera månader.

Medlem

nej, dåligt teknat med "samma" story och stil helatiden. nepp.

då föredrar jag "riktigt" teknat ifrån 80 å tidig 90 tal


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ser såklart på Studio Ghibli' stuff. Och även One Piece, Naruto, Death Note, Gungrave, Full Metal Alchemist.

Medlem
Skrivet av IceMan:

nej, dåligt teknat med "samma" story och stil helatiden. nepp.

Hur menar du nu? Du kan omöjligen ha tittat på något större urval av anime. Får inte din kommentar att gå ihop med verkligheten.

Även som sporadisk tittare av anime så känns din kommentar bara fel ju.

Upplys mig, snälla:)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

12
Skriv svar