Letar spelhäng - Göteborg

Medlem
Letar spelhäng - Göteborg

Hejsan! Jag har sedan nästan ett år tillbaka bott i Göteborg, och nu på sistone har jag börjat sakna att ha ett gäng att lira sociala multiplayerspel (Super smash bros Wii U, Mario Kart 8, Halo osv...) i soffan med.

Min fråga är då om någon här på FZ känner till organisationer, projekt eller liknande i Göteborg där folk kan samlas och lira spel, casual och mer seriöst. Eller om det eventuellt finns nån här på FZ som vill ha någon att lira dessa typer av spel med?

Tack i förhand!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Meh, i göteborg äre väl bara i gå in med en räkmacka till första bästa granne o fråga o fråga om dom ä go eller!?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kanske går att hitta likasinnade på Café Taktik? Det är iof ett brädspelscafé, men överlappningen mellan dom intressena brukar ju vara stort.

Medlem

De spelar Tjuv och Polis nere på Skånegatan.

Annars så finns det ju en del schackklubbar om du lirar det och det kan vara ett utmärkt sätt att träffa andra spelmainacs, det ena följer på det andra om Räkministern hänger med.

@Souelless: Najrå pajsarn, eru så bäng att att göra det, så får du nog se ut som en redig kalaspingla.
Ps, vi heter inte alla Glen heller.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Ps, vi heter inte alla Glen heller.

Det tror jag inte på


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Apministern:

Hejsan! Jag har sedan nästan ett år tillbaka bott i Göteborg, och nu på sistone har jag börjat sakna att ha ett gäng att lira sociala multiplayerspel (Super smash bros Wii U, Mario Kart 8, Halo osv...) i soffan med.

Min fråga är då om någon här på FZ känner till organisationer, projekt eller liknande i Göteborg där folk kan samlas och lira spel, casual och mer seriöst. Eller om det eventuellt finns nån här på FZ som vill ha någon att lira dessa typer av spel med?

Tack i förhand!

Jag vet inga organisationer eller liknande, men om du vill träffa nytt folk och lära känna människor med gemensamma intressen så är jag nog din första Göteborgare här som vill bli din vän. Jag söker redan nu en konsol vän, öl häng osv

Aldrig fel med fler och nya vänner!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Spelfreak och norrlänning bosatt i göteborg! Bara skriva en rad!

1
Skriv svar