lustig intervju med SD-representant..

Inaktiv
lustig intervju med SD-representant..

[http://www.dagensarbete.se/home/da/home.NSF/98770b2ae7748f354...]

asså.. vem i HELVETE röstar på dom här? det är fan ett jävla mysterium..
nej nej, jag kan se det framför mig..
"han verkar inte särskilt intelligent. hmm.. jag är inte särskilt intelligent! jag kan därför verkligen identifiera mig med denne äkta svensken! han får min röst!"

guldkorn:

Citat:

Definiera vad det är att vara ?svensk?.

Nej, det vill jag inte göra.

Varför inte?

Jag tycker inte att jag är så insatt att jag kan göra det.

Hela er skrivna politik är full av uttryck om det svenska och att vara svensk. Du sitter i partistyrelsen, och du är inte tillräckligt insatt för att svara på vad det betyder?

Du kan väl säga vad du tycker, så kan jag säga om jag håller med.

Ok ? Svensk är den som lever i Sverige och/ eller själv känner sig som svensk.

Jaha. Nej, jag vill inte ge mig in i den diskussionen, du får ta det med någon på partiets presstjänst, Mattias, till exempel.

hahaha..

edit: fotnot: det är en ganska SD-fientlig tidning som intervjuar, så om ni känner att det är orättvist på nåt vis kan ni väl ta det i bedömandet.. inte för att det ändrar på intervjun ^^


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

"asså.. vem i HELVETE röstar på dom här?"

jag vet om många.
konsigt folk finns i alla partier

nått som stör mig personligen är att partier fryser ut SD i kom,uner som dom har kommit in.
Vad är det för demokrati? Låter mera som lagbrott att inte följa folkets vilja.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

en-fråge-partier...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag kan erkänna att folk får rösta på vad dom vill så länge dom står för vad dom säger och vad partiet tänker, det som jag stör mig på så förbannat är att människor säger "jag röstar på sd, för att det är ett bra val, vi har för många invandrare men jag är ingen rasist, jag tycker bara att dom kommer hit och våldtar, tar mitt jobb och så, men jag är inte rasist!"

Erkänn bara att du är rasist din fördomsfulla idiot, så kan jag acceptera ditt (i mina ögon idiotiska) val, själv förstår jag inte alls hur man inte kan tacka nej till arbetskraft som kommer hit, och kan förutom att språket är dåligt/funkar inte börja redan på en gång, istället för att låta någon snorunge i sverige växa upp, leecha på alla sorters bidrag och även bekosta skola där det ändå inte visas någon respekt.

Statens sätt att handskas med pengar är nästan skrämmande ibland.

Edit ; Haha läste igenom hela nu, jag förstår absolut inte varför folk har förtroende för dom, tala i klarspråk människa!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Rasism och allmän främlingsfientlighet grundar sig ofast i ignorans, så denna intervju är inte särskilt överaskande.

Och som Castor säger så visar detta problemet med en-fråge-partier.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

haha, jag hoppas verkligen att ni läst intervjun asså..
den är hilarious. tro mig.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Det är inte särskilt lustigt att folk vänder sig till SD när PK-media och de etablerade politkerna har tabubelagt invandringspolitiken, och stämplar alla som kritiserar den som främlingsfientliga.

Medan man försökt tiga ihjäl såkallad "främlingsfientlighet" har grytan börjat koka över och problemen är nu så uppenbara att inte ens stenkastarvänstern kan ignorera dem. Folk ute i stugorna är oroliga över att se upplopp, bilar stuckna i brand och skolor vars "etnisikt" svenska elever blir mobbade för att de just är, svenska.

Personligen tänker jag också lägga en röst på SD om inget görs från de etablerade partierna, snarast. Var väldigt glad över att göteborgs Göran J vågade bryta tystheten och tala ut, vi får hoppas att det fortsätter.

Intervjun är förövrigt löjlig, med tanke på att det är en nobody som svarar på frågorna, sätt Jimmie Åkesson i heta stolen och han brukar ge mycket bättre svar.


signatur
Medlem
Skrivet av Greger:

Jag kan erkänna att folk får rösta på vad dom vill så länge dom står för vad dom säger och vad partiet tänker, det som jag stör mig på så förbannat är att människor säger "jag röstar på sd, för att det är ett bra val, vi har för många invandrare men jag är ingen rasist, jag tycker bara att dom kommer hit och våldtar, tar mitt jobb och så, men jag är inte rasist!"

Erkänn bara att du är rasist din fördomsfulla idiot, så kan jag acceptera ditt (i mina ögon idiotiska) val, själv förstår jag inte alls hur man inte kan tacka nej till arbetskraft som kommer hit, och kan förutom att språket är dåligt/funkar inte börja redan på en gång, istället för att låta någon snorunge i sverige växa upp, leecha på alla sorters bidrag och även bekosta skola där det ändå inte visas någon respekt.

Statens sätt att handskas med pengar är nästan skrämmande ibland.

Edit ; Haha läste igenom hela nu, jag förstår absolut inte varför folk har förtroende för dom, tala i klarspråk människa!

you took the words right out of my mouth

Medlem

Visst det kan vara en jäkla nöt, och SD har mycket amatörfasoner etc. Men man kan inte bortse från medias makt att kunna vinkla saker efter dess egen vy. Jag säger inte att detta måste vara ett sådant fall, men skulle lika gärna kunna. Speciellt om man även nu ser till hur tabu det är att hålla med om vissa punkter som faktiskt inte är helt åt helvete. Både mediellt och politiskt.
Sverige tar in lite väl mycket invandrare, om inte annat på ett tokfel sätt. En gräns borde sättas och migrationsverket borde omformuleras från grunden.
Dessa är frågor som reella partier bör ta hand om, istället för att leka dagis i riksdagen. Precis som Iceman säger så är det förjävligt att sådant beteende pågår i ett demokratiskt samhälle. Jag har då förståelse för någon som skulle lägga en röst på SD, för frågan behöver väckas.
Med det sagt så har inte ens tanken slagit mig att rösta på ett enfrågesparti. Möjligen i kommunval, men något jag får tänka på tills nästa omgång.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Blir riktigt sur när folk säger att om man ska röst SD är man rassist.

Ice tips är.
Läs SD`s parti program. (tex dom är det ennda partiet som verkligen respekterar gammla i sammhället)
och sedan läs var Rassims är för något. och kom sedan tillbaka med en mera korrekt utförlit inlägg.

Hur ska NÅN kunna begränsa invadringen om man blir stämplad som rassist? Det jag menar är att om du har 10 stolar, så får det inte plats 100personer på dom.

Edit: "Rassims" haha vad faan är det?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Blir riktigt sur när folk säger att om man ska röst SD är man rassist.

Ice tips är.
Läs SD`s parti program. (tex dom är det ennda partiet som verkligen respekterar gammla i sammhället)
och sedan läs var Rassims är för något. och kom sedan tillbaka med en mera korrekt utförlit inlägg.

Hur ska NÅN kunna begränsa invadringen om man blir stämplad som rassist? Det jag menar är att om du har 10 stolar, så får det inte plats 100personer på dom.

haha låter som en tvätt äkta sd stödjare eller?:$

Inaktiv

vad tycker ni om illegal invandring då,
ska illegala invandrare utvisas direkt eller få en chans till prövning om svenskt medborgarskap ?

Medlem
Skrivet av IceMan:

Det jag menar är att om du har 10 stolar, så får det inte plats 100personer på dom.

väldigt konstig jämförelse

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Blir riktigt sur när folk säger att om man ska röst SD är man rassist.

en annan undrar ju varför man skulle rösta på SD om man nu inte är rasist... men så är man ju lite fördomsful också


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Medlem

Jag personligen anser att det behövs en strypning av invadringen till swe då vårat system fungerar lika bra som en påse med filmjölk.

Minska invadringen, och fixa ett system som fungerar. se till att folk som är här har det bra först, innan man kan ta imot flera. Det är inte humant att låta folk bo i en etta med 3 familjer och ingen får jobba pga swe regler är så osv... det är mycket skit idag och det fungerar inte.

Varför sammla på sig en massa folk på ett ställe och göra det värre.

Först fixa nya lagar som fungerar. ett nytt system sen kan man ta en ny debbat.

tror jag tänkte rätt nu?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

vad tycker ni om illegal invandring då,
ska illegala invandrare utvisas direkt eller få en chans till prövning om svenskt medborgarskap ?

Ja prövning bör provas, dock så vet jag inte hur det kan ske på ett bra sätt, ska man fråga ut personen om sveriges historia? eller ska man kolla på hur personen har det ställt, om personen har sjukdomar eller en kriminell bakgrund?

Angående Sverigedemokraterna, så har jag läst igenom vad dom tycker och tänker, och det enda jag ser är att dom vill värna om våran "nordiska ras" genom att gå ut ur EU, stärka relationer med "våra egna", dvs vita europer och absolut inte några av annan hudfärg, för tydligen så blir det bättre moral då vi är enade mot... ja vad?

Skrivet av Sverigedemokraternas hemsida:

...
Svenska folket måste lära känna sin gemensamma historia, och på så vis också lära sig att känna solidaritet med sina medmänniskor, såväl i Sverige som i omvärlden.
...
Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling, än en heterogen statsbildning.
....
Ingen integrationspolitik i världen skulle klara av att integrera så många människor på så kort tid som behövs. Det bästa både för svenskarna och för de invandrare som inte kunnat anpassa sig till samhället vore om många invandrare återvänder till sina hemländer.
....
Sverige har i förhållande till folkmängden tagit emot flest invandrare i Europa under efterkrigstiden. Det har medfört stora sociala och ekonomiska påfrestningar för vårt land. Rotlöshet och omfattande motsättningar, såsom gängvåld, rasism och grupphat, har blivit en del av vardagen i Sverige, som en konsekvens av en alltför generös invandringspolitik.
...
Rotlösheten står i motsats till något som är väldigt viktigt för oss sverigedemokrater - rätten till en nationell identitet. Alla människor måste få känna att de tillhör ett folk.
...
Sverigedemokraterna är inte principiellt emot invandring.

Nationalism har såvitt jag vet aldrig varit särskilt bra för något land, dom strider även vad dom säger, att man ska bry sig om sina medmänniskor, men inte ska "svartskallarna" få någon hjälp.
Det ligger även ett hat mot "dom" som jag ser det, att invandrarna är det enda skälet till att sverige har gått och blivit ett dekadent land, ligger nog mycket mer bakom än att vi tar in folk från andra länder.

Blev kanske lite väl många quotes, men det enda jag ser är ett subtilt hat mot främlingar som inte är som "oss", den 'överlägsna svenskheten'.

Jag som trodde sverige var ett solitariskt land, som såg till att bry sig om våra medmänniskor, inte någon supernationalistisk stat ala england/frankrike/ukraina/tyskland 1913.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Netstroyer:

en annan undrar ju varför man skulle rösta på SD om man nu inte är rasist... men så är man ju lite fördomsful också

För att man ogillar den invandringspolitik som förs? Idag finns det endast en sida av myntet, och det är den politiskt korrekta invällningspolitiken. Om denna ifrågasätts så är Lars Ohly och annat diverse vänsterpatrask ute och skriker rasister.

Sverige behöver ett Dansk folkeparti, och det finns uppenbarligen ett stort folkligt stöd för att ändra immigrationspolitiken, tiden lär utvisa om SD kommer bli detta.


signatur
Inaktiv

hur många av er som säger "läs deras partiprogram!" har egentligen läst deras partiprogram?
vafan, LÄS INTERVJUN, dom tar ju upp en hel del motsägelsefulla idiotsaker, oavsett om det cluelessa puckot som svarar på dom vågar kräkas ut några dumheter eller inte.

Citat:

Intervjun är förövrigt löjlig, med tanke på att det är en nobody som svarar på frågorna, sätt Jimmie Åkesson i heta stolen och han brukar ge mycket bättre svar.

det är väl för fan ingen nobody, det är deras jävla arbetsmarknadspolitiska taleman, och han vet ju fan inte ens själv vad han tycker om facket!
det är ganska representabelt för partiet med tanke på antalet tidigare dömda för grova brott där..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av IceMan:

tror jag tänkte rätt nu?

Ja, där ser man hur rätt det kan vara att tänka fel. Eller vice versa.

Tycker mest det låter som om du spyr ur dig någon SD-propaganda som du läst, eller hört dina vänner pratat om. Det låter ungefär som att du tror att invandringen på något vis är boven bakom vad det nu är för ospecifierat problem systemet har.

Ett parti som söker medlemmar och medhåll med hjälp av skrämselpropaganda, och rekryterar rädda och/och okunniga/ignoranta människor vill jag inte vara med om att stödja. Det låter i mina öron för mycket som nazistpartiet.

Sen att du tycker det är odemokratiskt att kommuner fryser ut Sverigedemokraterna kanske stämmer helt och hållet. Det bevisar bara att demokrati inte är det perfekta politiska systemet, om nu något sådant finns.

Människor manipuleras på tok för enkelt när någon spelar på deras rädslor och osäkerhet för att demokrati ska vara något pålitligt system.

Medlem

Sveriges svar på rednecks...

Men, rent allmänt. Jag ser en jävligt stor skillnad på om någon vill begränsa invandringen och folk som vill slänga ut invandrare eller tvinga dom att bli svenska på något sätt (eller förbjuda deras kultur). Det första kan man argumentera om, det andra visar bara att man har fördomar. Tyvärr brukar dom åsikterna gå hand i hand, visar min erfarenhet.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

vad tycker ni om illegal invandring då,
ska illegala invandrare utvisas direkt eller få en chans till prövning om svenskt medborgarskap ?

Finns det "någon" som tycker illigal invandring är bra?Det mest humana måste väl ändå vara att utvisa illigala invandrare direkt,d.v.s. absolut ingen prövning om uppehållstillstånd...som det är nu så kan invandrare utvisas som redan varit här i flera år,va fan e det för jävla politik?:down: tyvärr så hörs nästan bara extrem vänstern i sådana här frågor,och dom har ju aldrig kommit med något förslag om hur man löser detta problem med invandringen.Snarare tvärtom,dom vill överösa Sverige med illigala invandrare.Göran Johansson har rätt tycker jag,fast vi borde nog gå ännu längre om vill kunna identifiera oss med vad som är Sverige...måste STOPPA vansinnet NU...För i HELVETE ser ni inte vad som händer???:evil:

Inaktiv
Skrivet av Döbringer:

Sveriges svar på rednecks...

Men, rent allmänt. Jag ser en jävligt stor skillnad på om någon vill begränsa invandringen och folk som vill slänga ut invandrare eller tvinga dom att bli svenska på något sätt (eller förbjuda deras kultur). Det första kan man argumentera om, det andra visar bara att man har fördomar. Tyvärr brukar dom åsikterna gå hand i hand, visar min erfarenhet.

håller med..
asså en stor sak för mig som gör hela grejen med SD så jävla bisarr (att folk vill rösta på dom osv) är allt detta snack om svensk identitet och svenska traditioner..?
behålla svenska traditioner osv.. hrm.. vilka är på väg bort..? vad kunde ni göra för tio år sedan som man inte kan göra idag?
enligt intervjun så har AMS beräknat att det kommer behövas en kvarts miljon arbetare om 10-15 år för att ta hand om våra äldre (som iceman sa var en väldigt stor punkt för SD).. och att det kommer i denna takten inte kommer finnas tillräckligt med svenskar att uppfylla kravet.
..men vi skall stoppa arbetskraftsinvandringen, för den behövs inte.
är det dags att avla fram übersvenskar som kan börja jobba på linan vid 13 års ålder? isåfall börjar tiden bli knapp, börja kopulera.. och våga inte ge upp förrän ni har minst fyrlingar.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Hela grejen med den illegala invandringen är att man måste komma hit för att ö.h.t. kunna söka asyl (man kan alltså bara ansöka om asyl i Sverige) men visum får man inte om det bedöms finnas en risk att personen ifråga tänker stanna. För att kunna söka asyl i Sverige måste man alltså ta sig hit illegalt.

Medlem

Precis. Ska man söka asyl här från t.ex. Irak, och går och ansöker efter det, så får man till svar att man måste söka asyl i Sverige, och för att göra det så behöver du ett visum. Men eftersom du redan sagt att du vill söka asyl så kommer du inte få ett visum på grund av detta.

Så det är inte så konstigt att vi får illegal invandring. Att söka asyl är en mänsklig rättighet. Den kanske inte blir beviljad, men alla måste ha rätt att söka asyl. Något som vi här i Sverige inte uppskattar då vi aldrig behövt detta.

Vore intressant att se hur alla främlingsfientliga skulle reagera om de hamnade i ett scenario där Europa ännu en gång är centrum för ett världskrig, med Sverige som en av huvudaktörerna, och allt är så kritiskt att man inte har något annat väl än att lämna landet.

Skulle dessa då leva (läs: dö) som de lär, och stanna för att möta vad som förmodligen är en säker död? Eller skulle de fly någonstans där de får en chans att överleva, och kanske starta ett nytt liv?

Medlem

Som folk säger, man förstör hans tanke med att utvisa folk direkt när dom kommer via smuggling.

MEN man kan i praktiken inte knappt få asyl på det lagliga sättet, och det är ju uppenbarligen ett problem.
om man inte ens får ta sig till swe för att söka assyl, hur ska man då göra?
Smuggling blir ofta det enda altenativet för många.

Det är många lagar och regler som verkligen behöver ses över.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Det är inte särskilt lustigt att folk vänder sig till SD när PK-media och de etablerade politkerna har tabubelagt invandringspolitiken, och stämplar alla som kritiserar den som främlingsfientliga.

Medan man försökt tiga ihjäl såkallad "främlingsfientlighet" har grytan börjat koka över och problemen är nu så uppenbara att inte ens stenkastarvänstern kan ignorera dem. Folk ute i stugorna är oroliga över att se upplopp, bilar stuckna i brand och skolor vars "etnisikt" svenska elever blir mobbade för att de just är, svenska.

Personligen tänker jag också lägga en röst på SD om inget görs från de etablerade partierna, snarast. Var väldigt glad över att göteborgs Göran J vågade bryta tystheten och tala ut, vi får hoppas att det fortsätter.

Intervjun är förövrigt löjlig, med tanke på att det är en nobody som svarar på frågorna, sätt Jimmie Åkesson i heta stolen och han brukar ge mycket bättre svar.

Du tog orden ur munnen på mig.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

skönt o se att flera inser vilka idioter sd är.

Till gullefjun, en partimedlem i topskiktet ska veta sitt partis partiprogram det är det minsta man ska kunna begära av någon i den positionen oavsett parti.

jag kan hålla med om att politiken angående invandring är lite mjäkig men inte för mitt liv skulle jag vilja ha ett sånt idiot parti som sd i riksdagen det är verkligen och be om att att det kommer bli ännu mer främlingsfientlighet inte mindre.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Till gullefjun, en partimedlem i topskiktet ska veta sitt partis partiprogram det är det minsta man ska kunna begära av någon i den positionen oavsett parti.

Det tycker jag också, SD är däremot ett parti som står utanför riksdagen och dessutom är under stor förändring, jag är säker på att man kommer sparka ut stolpskotten innan man kommer in i riksdagen 2010.

För övrigt finns det gott om intervjuer med Åkesson som är riktigt bra, speciellt när gycklaren Mona Sahlin sätts på plats i TV4.


signatur
Medlem

skulle inte SD assimilera alla invandrare eller var det ND?
haha bäst jag hämtar min phaser och laddar den på max power låter ju som borgerna kommer,

jag kan förstå att folk tycker invandringen e för mkt och bla bla, men det är fan heller sveriges största problem, SD verkar ju tycka det.. plus att dem vill svenifiera allihopa betyder ingen mer kebab eller pizza

Inaktiv

Varför finns det "illegal" invandring? Jag menar, alla riktigt kriminella och dåliga människor tar sig ju in ändå.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

12
Skriv svar