Malin 17 år-konverterade till islam..

Medlem
Skrivet av bullet tooth tony:

Jag var Jude men jag konverterade till narcissism och många kallar mig extremist när det gäller min religion.

jag har aldrig varit jude, men resten stämmer in på mig också


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

iceman! sluta läsa svenska wikipedia, annars eldar jag upp din mercedes. :F


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Nej nu går skam på torra land!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Nej nu går skam på torra land!

Ah, tack... jag undrade just vart den var!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

"God hates sweden"

Medlem
Skrivet av iramirion:

Det var egentligen meningen att jag skulle utförfligen förklara vilka idioter ni är, men jag kom till slutsatsen att ta upp min tid för att skälla på er skulle vara bortkastad tid.

Läs bibeln, speciellt om en kvinna som heter Lilith, Adam's första fru. Speciellt delen som förklarar varför hon inte är hans fru så särskilt länge.

Ni... Är... SÅ JÄVLA OUTBILDADE. Jag blir mörkrädd.

Någon som är kristen?
Jaja, man får ta sina egna (dumma) beslut i livet.

Man är inte outbildad bara för att man läst bibeln - är man då outbildad om man inte läst igenom manualen till world of warcraft? Nej det är man inte! Religion inte ingår i allmänbildning - det är någon skum hobby

(Iofs, man är outbildad inom theologi, men wtf - det är ju bara en samling romaner)

Att religion existerar på det gamla sättet där folk verkligen tror att gud existerar och att bibeln är guds lag osv. är verkligen skrämmande.

Däremot folk som tror att religioner inte är guds mening utan visa ord från nån snubbe för en jäkla massa år sen och är troende för att ha stöttepelare i livet, speciellt genom jobbiga perioden är väl ganska vettiga.

Det var nån präst på radio som bland annat talade om helvetet och han ansåg att helvetet inte är en plats efter döden utan ett tillstånd en människa går igenom. T.ex skilssmässor och andra jobbiga delar av sitt liv.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Jag skulle precis till att skriva ett inlägg, men så orkade jag inte.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Inaktiv
Skrivet av Robostar:

Jag skulle precis till att skriva ett inlägg, men så orkade jag inte.

Hahaha! Exakt så känner jag i hela denna tråden + andra tråden med kritisering av Islam. xD

Medlem

måste....skrriiva....men....krafterna....avtar....blir....sssvagare.......GAAH det går inte

Inaktiv

På tal om judar vad har de gemensamt med bilar?

Medlem

Båda har bra förbränning?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

haha, politisk korrekthet på hög nivå här...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

tog bort svaret med tanke på att det en solklar ban men det har nåt med att man gasar att göra:O

Inaktiv
Skrivet av priZma:
Citat:

Hon säger att hon har hittat hem i islam, att Koranen är hennes följeslagare och att hon lever utefter den.
- Jag känner i mitt hjärta att jag är muslim, jag ser min Gud i allting. När jag läser Koranen känner jag att jag hamnat helt rätt, min tro gör mig lugn.

Mår illa när jag läser det där.

Edit: skriver man "gud" med stor bokstav?

Har du gått i grundskolan?
Klart man skriver Gud med stor bokstav.

Tror annars att de flesta som har nåt emot denna religion inte vet särskilt mycket om den. Själv tycker jag inte om de som dödar i Guds namn. Muslimer är inte särskilt poppis i väst men det har nog snarare med deras kultur att göra och visst är den underutvecklad.

Inaktiv

hm... är gud ett adjektiv, eller ett egennamn? varför ska det vara stor bokstav?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Syftar man på guden i kristendomen/judendomen/islam ska det väl vara "Gud" då det är ett namn. Annars "gud". Jag föreslår att man allrahelst t ex använder uttrycket "guden i den kristna mytologin".


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Zourc3:

"God hates sweden"

Tacka fan för det!

Ska man tro på nått så kan man lika gärna tro på den Osynliga Rosa Enhörningen (Invisible Pink Unicorn). Precis lika logiskt som vilken annan religion som helst.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av Juggernawt:
Skrivet av Zourc3:

"God hates sweden"

Tacka fan för det!

Ska man tro på nått så kan man lika gärna tro på den Osynliga Rosa Enhörningen (Invisible Pink Unicorn). Precis lika logiskt som vilken annan religion som helst.

Om man läser lite på det där så är det kvinnligt, och det är rosa!

NOES NO POLITICAL CORRECTNESS!!!!!!!!1111111
Lite på tal om det och den här tråden


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

priZma ... japp man alla religioner (kanske inte alla) skriver Gud med stort G, varför det får du lista ut själv
ett namn tex kan man se det som
lite mera respekt till han ovan etc...you name it
imo är det snyggare med

Inaktiv

uhm
ni har nog missförstått det där med stor bokstav

man skriver med stor bokstav när man refererar till ett namn, alltså om du är, säg, kristen, och skriver Gud, så refererar du till din gud.

om du är ateist och pratar om någon religions gud så är det korrekt att använda liten bokstav, eftersom gud är ett substantiv, inte ett namn


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Jönköping är ju Jerusalems mecka så... är inte förvånad

Medlem
Skrivet av illern_man:

Om hon är nöjd med att vara muslim så är det väl bra, nöjd är bra

ungefär, om hon är nöjd så är allt bra.

Medlem

Man får hoppas hon snart flyttar från detta land till ett land där denna relgion(mördarkult) hör hemma


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Emetic:

Man får hoppas hon snart flyttar från detta land till ett land där denna relgion(mördarkult) hör hemma

inte för att jag direkt tänkt försvara islam men kristendom är ju även den långt ifrån fläckfri (från svarta pengar, blod, hjärntvätt, sekter, extremism, förtryck osv.).


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Avstängd
Skrivet av Werzion:

inte för att jag direkt tänkt försvara islam men kristendom är ju även den långt ifrån fläckfri (från svarta pengar, blod, hjärntvätt, sekter, extremism, förtryck osv.).

Va?

Medlem

lät som att Emetic försökte få det att låta som att islam var en enda stor ond religion (mördarkult*), som om islam skulle ha monopol på att stå till grund för mord, när det är gigantiskt långt ifrån sanningen.

en fråga: varför skulle "denna religion" inte höra hemma här i Sverige?
hur stenålders-låg-IQ är det inte att se världen som så att islam tillhör den världsdelen, kristendom den delen osv. osv.
religion tillhör otroligt många människor, alla världsdelar osv. det är individuellt, inte geografiskt...

(ja, jag anser hans inlägg/tankar som omogna)

* mördarkultur antar jag det är vad han tänkt skriva


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

En del tycker det är omoget att spela dataspel andra kan tycka det är omoget at vara politiskt korrekt så man skiter på sig. Andra kan tycka det är omoget med personangrepp o s v.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Emetic:

En del tycker det är omoget att spela dataspel andra kan tycka det är omoget at vara politiskt korrekt så man skiter på sig. Andra kan tycka det är omoget med personangrepp o s v.

... Och med det försöker du säga?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Du får tolka det hur du vill


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Jag har läst alla inlägg nu men det är så mycket fördommar här att jag drunknar, kan inte folk bara skaffa ett liv och låta alla andra vara ifred. Hon valde att bli muslim och va inte tvungen. Ni får jätte gärna tycka att Islam är en extremist religion och alla är terrorister m.m men när ni uttrycker er här i tråden gör mig bara illamående, ser bara dumt ut.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Skriv svar