Ravenknight skrev:
Jösses vad arg jag är.
Sitter och småspelar vid datorn då jag märker att hunden börjar bli orolig. Då jag också lyssnar så hör jag det han hör. Någon står och mixtrar med dörren. Känner på handtaget, men slutar illa kvickt då hunden börjar skälla.
Jag hinner bara se en rygg som försvinner ner för brandtrappan, så jag sliter med mig en kamera och tar hissen ner (Jag bor i ett stort hus) och möter upp både fridstöraren och en av hans vänner som väntar nere gården.
Det visar sig hör och häpna varandes gubbar i 50-60 års åldern, den ene flyr på sin cykel illa kvickt och den andre försöker försvara sig med att han är Jehovas vittne. Först så vill han inte veta av att han varit uppe i huset, sedan börjar han komma med undanflykter men vill absolut inte vänta på Polis för att förklara sig utan piper iväg på sin cykel.
Det här är andra gången på två år som någon försöker ta sig in i min lägenhet. Den förra påstod sig vara reklamutdelare när jag öppnade dörren och undrade vad det var frågan om. Troligen går de runt i området som är ett av Malmös mest pensionärstäta och kollar läget.
Otur för dem att jag inte är en 80 årig tant med rullator men likväl blir jag förbannad för att något här skall kunna hända mitt på eftermiddagen.
Någon som har liknande erfarenheter?
Har en liknande story, dock var detta i stockholms förort och jag var ca 12 år.
Jag är ensam hemma kl 19.00 ungefär och det är rätt mörkt ute. Sitter å surfar lite och har ett stort fönster framför så jag ser ut mot vägen.
Sen rätt som de va så ser jag några grabbar går upp på vår garage uppfart som är snett neråt från mitt fönster(2 våningar). Jag kollar ju så klart och då ser dom mig. De va ju inga bilar hemma så dom kutar upp för garage uppfarten och går runt mot ytter dörren, ur min syn. Blir ju så klart skit skraj och springer snabbt som fan in i vardagsrummet och gömmer mig vid en stol. Hör hur dom testade handtaget på dörren men sen blir de tyst.
vågar inte röra mig ur fläcken och är så jäävla rädd, sitter där säkert i en halvtimme innan jag går och ringer te farsan.
sätter sina spår kan jag säga!