Michael Jackson död?

R.I.P


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Inaktiv

Tycker det är sliskigt av media att skriva en massa skit när någon lever och när denna/denne sedan dör står det "En legend är död" och så vidare.

Mig veterligen slickade han inte Bush i röven och därmed har han all min sympati. Rest in peace Michael.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

R.I.P Mikael Jackson. Din död kom som en chock.

Medlem

R.I.P Moonwalk. En stor musikikon har lämnat oss.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Nu kanske hans barn kan få en normal uppväxt, och slipper ha på sig masker och annat grejs jämnt,

Undra var han kan begravas tro, med all plastikopertaioner, gifter i blod och kropp så får väl han bara förvaras i miljöfarligt avfall.
Konstigt att folk blir helgon när dom dött,
ingen här som läser eller hör nyheter ?
Neverland hade ju inte Micheal råd att sköta dom senaste åren så djuren svalt ju där inne,
och det var ju friskt när han stod på balkongen och dinglade med sin baby utanför räcket med en hand enbart,
man kan ju knappast kalla honom för normal iaf, och på slutet ser han ut som han är, ett monster med sina sjuka pladtikoperationer.

Medlem

"Michael Jackson was revived at hospital, but later found in the children's ward having a stroke."


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Nu kanske hans barn kan få en normal uppväxt, och slipper ha på sig masker och annat grejs jämnt,

Det är inte michael som har kommit på att dom ska ha masker på sig...

Skrivet av andymikel:

Kanske lite för tidigt men läste den här på pc gamer och tyckte att den var otroligt rolig.

"Michael Jackson skall inte kremeras, han består av 86% plast och skall därför smältas ner och återvinnas till lego, så kan barn fortsätta leka med honom."

No offence, right?

Hehe, lite rolig tyckte jag att den var. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Kul tråd...

Klart att man känner något för någon givit många i världen en otrolig upplevelse. Nej, man kan inte relatera till Therese på samma sätt (för det är det ni stör er på). Visst känner man viss empati men inte mer. Therese fanns inte i mitt liv, MJ lyssnade man på som barn och lyssnar även till och från idag.

Är rätt övertygad att folk lättare hatar/hatat honom för att han på äldre dar fått ett utseende som inte passar folk med åsikter om dittan och dattan.
Så inte så konstigt att han umgicks med barn och saknade barndomen då barn är genuina, ärliga och har nästan aldrig en baktanke (har de det är den lätt att genomskåda). Vuxna människor är bättre tränade, mer ofta än sällan äckliga manipulativa egoister som ser till sitt eget bästa.

... nej förresten, störd tråd.

Medlem

Riktigt synd.

Läste att Michael var den första som kombinerade sång & dans... Insåg först då vilket geni han var.

R.I.P


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Riktigt synd.

Läste att Michael var den första som kombinerade sång & dans... Insåg först då vilket geni han var.

R.I.P

Uhm va ?
Så du menar att ingen före micheal sjöng och dansade samtidigt ? lol..

Medlem
Skrivet av Exeron:

Riktigt synd.

Läste att Michael var den första som kombinerade sång & dans... Insåg först då vilket geni han var.

R.I.P

xD

Skrivet av andymikel:

Kanske lite för tidigt men läste den här på pc gamer och tyckte att den var otroligt rolig.

"Michael Jackson skall inte kremeras, han består av 86% plast och skall därför smältas ner och återvinnas till lego, så kan barn fortsätta leka med honom."

No offence, right?

LOL.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Riktigt synd.

Läste att Michael var den första som kombinerade sång & dans... Insåg först då vilket geni han var.

R.I.P

.... för att göra det lätt för dig att inse hur du tänkt fel, aldrig hörtalas om en musikal kallade The Sound of Music?

Medlem
Skrivet av Exeron:

Riktigt synd.

Läste att Michael var den första som kombinerade sång & dans... Insåg först då vilket geni han var.

R.I.P

Fan.. Han var MYCKET äldre än vad jag trodde...

Medlem

26 juni, dagen då 80-tals discon dog.

Han var en mångsidig artist som på något sätt har påverkat oss alla. Han var en inspiration till väldigt många.

Respekt MJ


signatur

thank you, come again

Medlem

Kan vi inte bara sluta bråka för små bagateller för en minut en legend har ändå dött ?:( Och jag tycker synd om alla barn i te.x afrika men sen så ska man sörja för dom hela tiden får man inget liv man måste vara GLAD och se det på den posetiva sidan ! enligt många är världen hemsk och nu är han på ett bättre ställe och hans musik kommer alltid att leva vidare. R.I.P


signatur

Phoenix bird

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Vem skall nu utnyttja alla småpojkar i USA?

Katolska kyrkan kör nog på som vanligt ska du se

OnT: Folk får väl reagera hur dom vill på någons död, personligen tycker jag dock att sitta och böla när någon pop stjärna dör är väldigt överdrivet.

Sen är den enorma media bevakningen på dessa "händelser" rent löjliga.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

[candle]Vila i frid Michael:([/candle]

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av CastorFiber:

Vem skall nu utnyttja alla småpojkar i USA?

Katolska kyrkan kör nog på som vanligt ska du se

OnT: Folk får väl reagera hur dom vill på någons död, personligen tycker jag dock att sitta och böla när någon pop stjärna dör är väldigt överdrivet.

Sen är den enorma media bevakningen på dessa "händelser" rent löjliga.

Det var det hans skapande som gjorde honom till den symbol som han är idag, vilket gör det lätt för folk att bli nostalgiska. Det är inte nyhetsbehaget, jag har bara hört att han dog, men jag vill höra och känna honom igen, komma ihåg honom och det han skapade.
Bakom personen MJ är det nog bara de närmaste som känner den verkliga smärtan, hans 3 barn tex och det är ju också något som smärtar mig såklart. Döden gör inte ont, förutom för de närmaste.

Artisten MJ var en innovatör, han skapade musik och dans som vi använder oss utav idag, han öppnade upp andras sinnen på hur musik ska vara. I mitt tycke är han 80-90-talets Elvis.


signatur

thank you, come again

Brukar inte bli berörd när kändisar lämnar oss men Michaels död fick mig att minnas så många fina stunder från min barndom, han inspirerade oss alla att släppa loss, han var bäst helt enkelt. Tack för allt.

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Exeron:

Riktigt synd.

Läste att Michael var den första som kombinerade sång & dans... Insåg först då vilket geni han var.

R.I.P

Uhm va ?
Så du menar att ingen före micheal sjöng och dansade samtidigt ? lol..

Mycket möjligt, snubben har ju varit aktiv sen 5-års ålder...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Exeron:

Riktigt synd.

Läste att Michael var den första som kombinerade sång & dans... Insåg först då vilket geni han var.

R.I.P

Uhm va ?
Så du menar att ingen före micheal sjöng och dansade samtidigt ? lol..

Mycket möjligt, snubben har ju varit aktiv sen 5-års ålder...

Oo

Vi kan ju ta å börja med att säga: Elvis Presley


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Exeron:

Riktigt synd.

Läste att Michael var den första som kombinerade sång & dans... Insåg först då vilket geni han var.

R.I.P

Uhm va ?
Så du menar att ingen före micheal sjöng och dansade samtidigt ? lol..

Mycket möjligt, snubben har ju varit aktiv sen 5-års ålder...

men Jackson är inte ett par hundra tusen år gammal, för jag är säker på att det så länge det funnits ett språk av något slag och livsformer med levande lemmar så har det dansats och sjungits samtidigt.

Men som iceman sa, Elvis. Du vet förhoppningsvis vem han är och ungefär under vilken tid han levde.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Exeron:
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Exeron:

Riktigt synd.

Läste att Michael var den första som kombinerade sång & dans... Insåg först då vilket geni han var.

R.I.P

Uhm va ?
Så du menar att ingen före micheal sjöng och dansade samtidigt ? lol..

Mycket möjligt, snubben har ju varit aktiv sen 5-års ålder...

men Jackson är inte ett par hundra tusen år gammal, för jag är säker på att det så länge det funnits ett språk av något slag och livsformer med levande lemmar så har det dansats och sjungits samtidigt.

Men som iceman sa, Elvis. Du vet förhoppningsvis vem han är och ungefär under vilken tid han levde.

Jojo men han gjorde ju en grej av det som ingen gjort förut med dansande i musikvideos o sånt ...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

off topic inlägg. (kanske blir roligare att läsa tråden istället för en massa RIP)

ang att R.I.P:a människor som man inte känner: Man behöver inte känna någon för att hedra dennes död. Jag tycker helt enkelt att det är synd att en så inspirerande människa har dött. Precis som jag tycker det är synd när Sverige förlorar en VM-match i hockey. Jag känner ingen spelare, jag kan inte spela hockey, men jag känner en viss koppling till laget.

ang mediahycklarna: Såklart media agerar på det viset. Lite onödigt att ta upp detta i denna tråd eftersom det här är något alla vet om och som ständigt tas upp. Tidningar vill ha läsare...Folk läser hellre om Madonnas sexskandal än om vad som hände i riksdagen igår.

ang MJ:s privata bekymmer: Som tidigare nämnt, han föddes som vuxen. Kan inte föreställa mig den press han har haft på sig som barn. Detta betyder självklart inte att mycket han gjort har varit bra. Det krävs ofta en gnutta empati för att hedra en
"person som ett flertal gånger har blivit misstänkt för övergrepp/utnyttjande mot/av barn"

Jag tycker f.ö. att människor är olika mycket värda. Michael var helt enkelt värd mer än ett antal miljoner på planeten. Han var stor.

edit: är utomlands; kommer inte kunna svara på ett eventuellt svar så snabbt.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Exeron:
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Exeron:

Riktigt synd.

Läste att Michael var den första som kombinerade sång & dans... Insåg först då vilket geni han var.

R.I.P

Uhm va ?
Så du menar att ingen före micheal sjöng och dansade samtidigt ? lol..

Mycket möjligt, snubben har ju varit aktiv sen 5-års ålder...

men Jackson är inte ett par hundra tusen år gammal, för jag är säker på att det så länge det funnits ett språk av något slag och livsformer med levande lemmar så har det dansats och sjungits samtidigt.

Men som iceman sa, Elvis. Du vet förhoppningsvis vem han är och ungefär under vilken tid han levde.

Jojo men han gjorde ju en grej av det som ingen gjort förut med dansande i musikvideos o sånt ...

Ska jag behöva säga Elvis igen?
ta en säng ut på youtube.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Ska jag behöva säga Elvis igen?
ta en säng ut på youtube.

Elvis gjorde inga musikvideos, och det finns flera från hans tid som "dansade" f.ö, men det var inget särskilt stort som var en del av själva spelningen, det MJ gjorde däremot, ja där var dansen nästan lika viktig som det han sjöng.

Jag förstår dock det Bananbräken försöker säga, MJ revolutionerade hur hela dansandet gjordes, det här handlade om synkroniserade danser tillsammans med andra uppe på scen, inget litet juckande eller gå runt och vara hög, det här var the real deal, något man hade tränat på under en längre tid för att det skulle fungera perfekt.

Så ja, MJ revolutionerade hur man såg på dansandet inom musik, att kunna dansa på scen är nuförtiden ett måste om man ska vara en popstjärna.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jailhouse rock
http://www.youtube.com/watch?v=gj0Rz-uP4Mk

Elliv höfter var en het debbat, man ville bara filma Evlis ifrån midjan och uppåt för att han rörde sina höfter "på ett fel sätt"
Evlis var sjukt viktigt för dans+musiken. mycket hur Evlis dansade, tog MJ över, dock så puffande han upp mycket av det hela.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Looks like his heart couldn't beat it

Death by a faulty Billie jean.

Inaktiv

Läs inte detta om du älskar michael jackson:p

"Vad är det för likhet mellan Michael Jackson och en plastpåse?"
"Båda är gjorda av plast och farliga för barn."

.

Skriv svar