Min kommande kortfilm.

Medlem
Min kommande kortfilm.

Tjenare kära FZ.

Efter att ha gjort Swedish Poems och andra små sketcher på youtube känner jag att det är dags att ta sig in i gaming världen med mina filmer!

Nu är jag på G att göra min nästa kortfilm som är en komedi om en snubbe som är nära att nå Rank 1 i ett FPS spel sammtidigt som en brand bryter ut i hans byggnad. Här är kortsynopsisen på engelska:

"Henry is a video game addict that is close to reach rank 1. When there's a power outage he desperately hammers a screwdriver into his fusebox which gives him the power back but it also sets the entire building on fire. He notices the fire but the question is; will he reach rank 1 in time?"

Jag tar jättegärna emot feedback om idén och vad ni skulle vilja se mer utav. Spelet jag kommer använda mig utav kommer att vara Quake 3 Arena (Kommer få copyright problem annars).

Facebook:
https://www.facebook.com/Onemoregame

Här är våran indiegogo sida:
https://www.indiegogo.com/projects/one-more-game/

Medlem

Låter faktiskt lite roligt. Jag hoppas resultatet blir bra. Lycka till och glöm inte posta ett inlägg på forumet när filmen är klar.

Medlem

Lägger upp filmen här direkt när den är klar! Vi planerar att spela in den inom en månad! Men sen måste alla CGI effekter osv läggas till vilket kan ta några extra veckor.

Medlem

Härligt! Det ser jag fram emot.

Medlem

Ser framemot resultatet.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Ska du / ni ha en anledning till varför han måste bli Rank 1 just då? Eller är det något man helt enkelt får förbise?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Behövs det någon anledning för en "video game addict"?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Behövs det någon anledning för en "video game addict"?

Jag tror tillochmed en videogame addict värderar sitt liv över spelet man är beroende av


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Du förutsätter alltså att personen i fråga är rationell? Aha!.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Haha ser redan att ämnet är populärt! Den här personen är överdrivet beroende, hört talas om Kinesen som glömde att äta och dricka och sedan dog efter att ha spelat wow i 4 dagar streck?

Japp! Det är det filmen är inspirerad av!

1
Skriv svar