Bli medlem på FZ:s forum!
Miindz
Titel Stammis
Registrerad 2011-10-15
Inlägg 364

Hej,

Jag har Halebop där jag för tillfället där jag betalar 269:- i månaden. SMS, samtal och 6GB surf ingår.
Har kollat runt och det verkar som att många andra operatörer har kappat in på prispressen. Förr ville både Telia, Tre, Telenor, Tele2 osv ha mer än 400:- för ovanstående villkor, men nu verkar de ligga guldtior bort.

Men vem är egentligen billigast, har bäst täckning och bäst villkor? Vilka specialvillkor finns det idag(fri surf på sociala medier, spotify m.m.)?

Har kollat på Vimla på sistone efter deras reklamsnuttar överallt, och de verkar rätt vettiga. Har någon provat?

zhapp
Titel Hemmavan
Registrerad 2003-04-25
Inlägg 161

Jag kör med Vimla (du kan få min tipslänk om du PM:ar ;) ). Det har funkat hur bra som helst. Tyvärr har dom ingen bra app vilket gör det rätt jobbigt att kolla ens data-saldo osv. Jag är van vid telias som var väldigt smidig. Vimla har samma nät som telenor vilket är samma som Tele2 för 4G och typ samma som Tre för 3G. Av principskäl gillar jag vimla eftersom man får behålla data och samtal som man inte använder. Jag vet inte hur användbart det är i praktiken dock.

Pooslice
Titel Proffs
Registrerad 2002-08-16
Inlägg 1 351

Använder också Vimla. Tycker det fungerar kanon, och bra pris. Med tipslänkar får både tisaren och den tipsade 10kr avdrag per månad. (kan även PMa mig om min tipslänk) ;)

Chukkolatte
Titel Intresserad
Registrerad 2013-12-04
Inlägg 51

Har MyBeat, nya på marknaden tror jag men tycker de varit väldigt trevliga och tillmötesgående än så länge. Hade 100 min/100 sms och 4GB för 79 kr/mån (kampanjpris i 3 mån) men bytte till fria samtal o sms 8BG för 149kr (kampanjpris).

Harakiri
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 2 330

Själv kör jag Comviq som har 7GB data , fria SMS/MMS ,Fria samtal för 245/mån.

Undvik Telia och 3 samt deras "budgetmärken" Hallon & Halebop

Varför? Jo för både Telia och 3 bryter mot nätneutraliteten med sina "deals" att streama spotify gratis / facebook gratis mfl.
Sånt skall stävjas , hellre att det konkurreras på lika villkor och man får mer data / fri data istället.

Miindz
Titel Stammis
Registrerad 2011-10-15
Inlägg 364

Det har blivit Vimla nu. Gå via min tipslänk för att ta del av 10kr/månad i rabatt, och samtidigt ge mig 10kr/månad i rabatt.

Just nu har de ett superbra erbjudande med:
- 50 % i tre månader
- 20 GB extra data
- Ännu lägre priser för
dig som är under 18, student eller 55+.
Dessutom sparas alla oanvända samtal, sms och mobilsurf i en pott som du kan använda när du vill.

https://vimla.se/?201611101534037513

Riktigt bra villkor om ni frågar mig. :)

Ha en trevlig kväll allesamman

Miindz
Titel Stammis
Registrerad 2011-10-15
Inlägg 364

Haft Vimla i två veckor nu. Allting fungerar otroligt bra. Framförallt priset, 50 spänn i månaden för allt man behöver och mer därtill!

Chukkolatte
Titel Intresserad
Registrerad 2013-12-04
Inlägg 51

Miindz skrev:
Det har blivit Vimla nu. Gå via min tipslänk för att ta del av 10kr/månad i rabatt, och samtidigt ge mig 10kr/månad i rabatt.

- 50 % i tre månader
- 20 GB extra data
- Ännu lägre priser för
Dessutom sparas alla oanvända samtal, sms och mobilsurf i en pott som du kan använda när du vill.

Aw skaffade vimla för några dagar sedan bara, synd att jag inte kom ihåg att du hade en länk där :c

Mike.K
Titel Proffs
Registrerad 2004-09-20
Inlägg 1 427

Miindz skrev:

- 50 % i tre månader
- 20 GB extra data
- Ännu lägre priser för

Använde länken, man tackar!

Miindz
Titel Stammis
Registrerad 2011-10-15
Inlägg 364

Härligt att kunna vara till hjälp!

Att spara pengar känns ibland väldigt mycket bättre än att tjäna dem.

Miindz
Titel Stammis
Registrerad 2011-10-15
Inlägg 364

Många har hört av sig och är väldigt nöjda. Riktigt kul att höra. Framåt tillsammans mot bättre villkor!

Stelefan
Titel Stammis
Registrerad 2014-02-18
Inlägg 462

Miindz skrev:
Många har hört av sig och är väldigt nöjda. Riktigt kul att höra. Framåt tillsammans mot bättre villkor!

Jobbar du för Vimla eller?

Miindz
Titel Stammis
Registrerad 2011-10-15
Inlägg 364

Stelefan skrev:
Miindz skrev:

Jobbar du för Vimla eller?

Nej, det gör jag sannerligen inte. Då hade jag skrivit det från början.
Känns som att du har något emot detta. Finns det något fel i att tipsa folk om billiga alternativ till en avgift som är återkommande varje månad?

FejkFejksson
Titel Frågvis
Registrerad 2016-05-06
Inlägg 42

Skit i lille stelle, kul med lite tips. Ska själv byta abonnemang och denna tråd var lite intressant.

kebbe
Titel Storröjare
Registrerad 2007-10-29
Inlägg 4 714

Har ingen erfarenhet av Telenors nät (som Vimla använder) då jag aldrig gillat just Telenors villkor, däremot skulle jag lista Telia och Tre som absolut sämst. Tre har jag testat mellan 2013-2017, Telia mellan 2007-2015 båda med konstanta problem med täckningen. Tele2 (som jag använder i dagsläget) är inte mycket bättre men erbjuder mig som student fria samtal, fria sms och 20GB data för 199kr/mån. Anpassningsbart abonnemang utan bindningstid till bra priser är varför jag brukar rekommendera dem. Deras app är dessutom riktigt bra för statstik och översikt på vad man faktiskt behöver i datamängd etc.

Miindz
Titel Stammis
Registrerad 2011-10-15
Inlägg 364

Det bästa är ju att mobildata, samtal, meddelanden osv sparas till nästa månads pott. Varför görs inte detta av alla operatörer?

Om man betalar för något så borde man få behålla det man har betalat för.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 946 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

FZ