Medlem

Jag har mycket svagt förtroende för Mona som person och politiker. Det har inget med könet att göra utan personligheten i stort.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det är en sådan jävla häxjakt på kvinnor i svensk politik. Lösryckta citat, vilka hon i vissa fall inte sagt själv, personangrepp, skandalerna läggs mer tid på än manliga, och så vidare.

Det är därför Maria Wetterstrand ligger tvåa i förtroendemätningar? Det handlar snarare om att Mona är usel på att få fram sitt budskap och framstår som ytterst inkompetent.

Källa: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fortroendet-minskar-for-par...

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Fargo:

Om Reinfeldt fortfarande hade haft samma syn hade vi märkt det.

Tror inte de personer som blivit utkastad från försäkringskassan även fast de har svåra fall av t ex cancer håller med dig om det. men som sagt, du lurar dig själv om du tror att du argumenterar för något annat än att en idiot skulle vara bättre än en annan idiot.

Det har väl ingenting att göra med honom som person utan om partipolitik i såna fall?

Vad jag förstår så är han enig med den politik hans parti för? Annars kanske det är dags att byta parti?

Som sagt, meninglöst att diskutera om ni ska glorifiera Reinfeldt. Tror det är väldigt få som vill ha Mona på stadsminister posten, men att tro att någon av frontfigurerna i partierna skulle passa mycket bättre är skrattretande. Wetterstrand är den enda jag har ens en gnutta respekt för som partiledare.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Fargo:

Om Reinfeldt fortfarande hade haft samma syn hade vi märkt det.

Tror inte de personer som blivit utkastad från försäkringskassan även fast de har svåra fall av t ex cancer håller med dig om det. men som sagt, du lurar dig själv om du tror att du argumenterar för något annat än att en idiot skulle vara bättre än en annan idiot.

Det har väl ingenting att göra med honom som person utan om partipolitik i såna fall?

Vad jag förstår så är han enig med den politik hans parti för? Annars kanske det är dags att byta parti?

Som sagt, meninglöst att diskutera om ni ska glorifiera Reinfeldt. Tror det är väldigt få som vill ha Mona på stadsminister posten, men att tro att någon av frontfigurerna i partierna skulle passa mycket bättre är skrattretande. Wetterstrand är den enda jag har ens en gnutta respekt för som partiledare.

Stadsminister? Vilken stad kommer hon bli minister för?

Jag glorifierar inte Reinfeldt. Jag tycker visserligen att han är en skicklig politiker och han verkar kunna sköta sitt privatliv som en sjysst människa. Men han är inte direkt min favorit.

Maria Wetterstrand och Jimmie Åkesson är mina två klara favoriter. De talar klarspråk och de verkar sympatiska.

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Det är därför Maria Wetterstrand ligger tvåa i förtroendemätningar?

Det handlar snarare om att det är inne att vara Miljöpartist. De har gått upp "sky high" de senaste åren, och därför visar även "förtroendesiffrorna" (en siffra som är högst tvivelaktig enligt mig) på det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Kungbla:

Det är därför Maria Wetterstrand ligger tvåa i förtroendemätningar?

Det handlar snarare om att det är inne att vara Miljöpartist. De har gått upp "sky high" de senaste åren, och därför visar även "förtroendesiffrorna" (en siffra som är högst tvivelaktig enligt mig) på det.

fast nu tycker jag du förmiskar wetterstrand, om det bara var pgr av att det är "tufft" att va miljöpartist borde isådanna fall peter eriksson har högre förtroende om det nu va sån extrem haxjakt på kvinnor i riksdagen.
wetterstrand är populär för att hon har pondus och är väldigt påläst.

jag ställer mig också skeptisk till mona, varje gång hon debaterar med någon så framstår hon som en idiot. hon är helt enkelt en väldigt dålig politiker precis som många andra som tyvär huserar i det fina huset.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Kungbla:

Det är därför Maria Wetterstrand ligger tvåa i förtroendemätningar?

Det handlar snarare om att det är inne att vara Miljöpartist. De har gått upp "sky high" de senaste åren, och därför visar även "förtroendesiffrorna" (en siffra som är högst tvivelaktig enligt mig) på det.

Så hon får bra siffror i undersökningar bara för att MP är populärt?

Vilken chauvinist du är! Kvinnohatare!

Medlem

Ragganof: Självfallet inte. Men ett kraftigt växande partis väljare har (traditionsenligt) även större förtroende för partiledaren. Nyfrälsta liksom.

Skrivet av Mikaelh:

Vilken chauvinist du är! Kvinnohatare!

Väx upp.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det handlar snarare om att det är inne att vara Miljöpartist. De har gått upp "sky high" de senaste åren, och därför visar även "förtroendesiffrorna" (en siffra som är högst tvivelaktig enligt mig) på det.

Wetterstrand har dock skött det intresset på ett bra sätt och stigit i förtroendemätningarna, hon har märkbart högre siffror än Peter Eriksson. Hon ligger dock fortfarande längre ned än både Fredrik Reinfeldt och Mona Sahlin när det kommer till statsministerposten. http://www.dn.se/nyheter/valet2010/de-ar-chanslosa-mot-reinfe....

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ragganof: Självfallet inte. Men ett kraftigt växande partis väljare har (traditionsenligt) även större förtroende för partiledaren. Nyfrälsta liksom.

Skrivet av Mikaelh:

Vilken chauvinist du är! Kvinnohatare!

Väx upp.

Men du sa ju att hon bara får bra siffror för att MP är populära. Kan inte en kvinna få bra siffror för att hon är en bra politiker?!

Tänkte bara att du kunde på smaka lite på din egen medicin.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ragganof: Självfallet inte. Men ett kraftigt växande partis väljare har (traditionsenligt) även större förtroende för partiledaren. Nyfrälsta liksom.

Det är väl därför man frågar väljare från alla läger?

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Fargo:

Om Reinfeldt fortfarande hade haft samma syn hade vi märkt det.

Tror inte de personer som blivit utkastad från försäkringskassan även fast de har svåra fall av t ex cancer håller med dig om det. men som sagt, du lurar dig själv om du tror att du argumenterar för något annat än att en idiot skulle vara bättre än en annan idiot.

Det där var ju en stor miss som samtliga allians-partier hade gjort. Vilket har blivit återgärdat eller kommer bli det snart. Jag har större förtroende för dom än jag har för Mona och Ohly. Att rösta i Sverige handlar tyvärr oftast om att välja det minst dåliga. Jag personligen har inte råd med högre bensinskatter, högre energiskatter, högre skatter rent allmänt. Så min röst är ganska enkel.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Men du sa ju att hon bara får bra siffror för att MP är populära. Kan inte en kvinna få bra siffror för att hon är en bra politiker?!

Jag sa att det snarare har att göra med populariseringen av Miljöpartiet. Var du fått det andra ifrån har jag ingen aning om.

Citat:

Tänkte bara att du kunde på smaka lite på din egen medicin.

Tänk rätt istället.

båtsman: Självklart. Men ökad popularitet på det sättet som Miljöpartiet fått, så blir det en positivistring även kring partiledaren.
Jag gillar Wetterstrand, och Eriksson handlar ju snarare om imagen som en alkisgubbe som jag tror påverkar folk.

Dessutom är det är litet parti (tidigare haft låga siffror och organisationen är fortfarande relativt liten), vilket betyder att mediebevakningen inte är lika stor. Saker som händer lyfts inte upp så samma sätt.

Det är sällan som splittringen inom partiet blir belyst av media, vilket är väldigt vanligt när det gäller större partier.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Att media inte skulle ta upp splittring inom småpartier är rent skitsnack. Är det någon här som minns Ny Demokrati?

Allt man hörde i media om det partiet handlade om splittringen inom det.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Solar:

En fin kvinna det! Det där med "hatar allt genuint svenskt" verkar inte vara hennes ord, den det andra är jag säker på att jag hört.
Någon är mindre stolt över detta och sopar sakerna under mattan på Wikipedia ser jag. Kolla historiken.

http://sv.wikiquote.org/w/index.php?title=Mona_Sahlin&diff=17...

Tack för påpekandet. Jag kollade upp hur det egentligen står till med detta.

I en intervju på Canal 7 säger hon att hon inte minns att hon har sagt detta. Men för säkerhets skull försvarar hon uttalandet och gör därmed uttalandet till sitt eget. Hon visar att uttalandet är i linje med något hon skulle kunna säga. Om uttalandet hade varit "jag älskar Sverige" så hade hon direkt kunnat förneka det då det är något som hon aldrig skulle säga.

I slutet av detta klipp undrar han om uttalandet: (Ungefär 5:50 kommer det)
http://www.youtube.com/watch?v=Ckfne_p-jTg

Alltså: I källkritikens namn har hon inte sagt uttalandet, men hon har försvarat det.

Såg inte det här inlägget förrän nu. Märkligt.
Men i. a.f.
Precis, hon avfärdar det inte som något strunt och låter inte stött eller chockerad heller av dumheterna.


signatur

Rösta på det parti DU tror på.

Medlem
Skrivet av BULP:

Att media inte skulle ta upp splittring inom småpartier är rent skitsnack. Är det någon här som minns Ny Demokrati?

Allt man hörde i media om det partiet handlade om splittringen inom det.

Eller Fi eller Junilistan?


signatur

Rösta på det parti DU tror på.

Medlem

Fifflar-mona, kommunist-lars och en trädkramarduo, kan väl inte bli mycket bättre upplägg för ytterliggare en episod av svensk komedi?

Att dessa frontfigurer har en riktig chans på att faktiskt på styra riket i fyra år framöver visar väl kanske på att Reinfeldt hade rätt i det han sa angående svenska folkets mentala tillstånd?


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Fifflar-mona, kommunist-lars och en trädkramarduo, kan väl inte bli mycket bättre upplägg för ytterliggare en episod av svensk komedi?

Att dessa frontfigurer har en riktig chans på att faktiskt på styra riket i fyra år framöver visar väl kanske på att Reinfeldt hade rätt i det han sa angående svenska folkets mentala tillstånd?

Tyvärr ser det ju ut som Rödgrön har en klar ledning i opinionsmätningarna med ca 10%. Men jag tror de kommer sjunka ganska brutalt när Mona börjar synas mer i debatter m.m. Hoppas kan man iaf.

Medlem

Folk brukar ändra åsikt ganska markant de sista 1 - 3 månaderna innan valet, så opinionsmätningar get jag inte mycket för just nu


signatur

Metal is best served heavy.

MFC
Medlem

Intressanta är ju inte vem som är partiledare, även om man har åsikter om dom, utan vilken politik som kommer att drivas (duh). Med det sagt så ska det bli intressant att se vem som vinner valet, oavsett så finns det vissa saker som är gemensamt då det verkar finnas "krafter" bakom politikerna, oavsett vilka som sitter som driver vissa politiska frågor. Jag vill inte kalla det för lobbyism men det finns ett färdigt politiskt program oavsett vem som vinner valet.

Ett exempel är att betygen eleverna sätter på sina lärare kan komma att användas som ett underlag i lönesättningen. Detta drivs i flera europeiska länder och det är en av de politiska frågor som kommer att drivas för att genomföras oavsett vem som vinner valet.

Lite blaskinformation om detta:

Skrivet av Skolvärlden.se:

Varje elev från årskurs tre till nio i Sollentuna kommun kommer från och med i vår att en gång per termin få besvara en enkät med omdömen om sina lärare.
I Malmö lanserades förslaget att elever ska utvärdera lärare av kommunalrådet Ilmar Reepalu och har redan testats på prov. Nu berörs cirka 3 000 lärare i staden. Eleverna ska gradera påståenden om dem efter en femgradig skala.
Båda lärarfacken är kritiska till lärarbetygen.
- Jag påstår att de kommer att användas för att sätta lön. Något annat är inte sant. När rektorerna väl har detta i sin hand kommer de att använda det, säger Lärarnas Riksförbunds ordförande Metta Fjelkner.
Peter Fredriksson, skolchef i Sollentuna, säger till Skolvärlden.se att det inte handlar om att eleverna ska sätta betyg på sina lärare. Han hävdar också att omdömena inte ska vara lönegrundande.
• Samtidigt sa du i Aftonbladet att resultaten kommer vara en del av den samlade bedömningen vid lönesättningen.
- Jag kan ju inte påverka människors tankar. Det är omöjligt att säga att detta inte finns med när rektor ska sätta lön på lärare. Men enkäten har inte tagits fram för att den ska vara lönegrundande.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

@MFC Hört talas om det innan... Förjävligt rent ut sagt. Får hoppas facket vågar ta strid för sin sak.

Varför ska vi ha kriminella i regeringen, borde inte dessa sitta på andra ställen och tänka efter vad de sysslat med? Är det rätt att ge dessa individer 100.000:- lön varje månad?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av visan:

Mona Sahlin passar inte någonstans. Allra minst som statsminister. Går inte komma ifrån att hon är en komplett idiot.

kunde inte sagt det bättre skälv!

mer mona:Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet."

så man ska förlora ett jobb för att man är svenskt? låter väldigt bra mona!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det är en sådan jävla häxjakt på kvinnor i svensk politik. Lösryckta citat, vilka hon i vissa fall inte sagt själv, personangrepp, skandalerna läggs mer tid på än manliga, och så vidare.

Diskussionen känns så in i helvette konservativ att jag inte orkar med den just nu.

Edit: Och svenskfientlighet, vad är det för något? Haha, seriöst.

Först: Jag håller med dig, jag orkar inte riktigt... men jag måste säga emot dig då jag inte håller med. Jag tycker tvärtom att det är för mycket kvinnor överallt, inte minst i politiken som "är där de är" endast för att de är kvinnor.
Häxjakt sker på ALLA politiker, Mona är en av dem som förtjänar det.

Jag håller andan till jämnställhet inte längre är ett modeord. Att det skall vara lika för män och kvinnor är självklart, det behöver vi inte prata om men DET ÄR EN JÄVLA SKILLNAD PÅ FOLK OCH FOLK. Jämnställdhetstjafset förstör mer än det hjälper.

Sedan, i din iver att trampa alla hobbyrasister på tårna, gör du samma sak med personen som skrev "svenskfientlighet" som du tycker "häxjägarna" gör på kvinnor. Du förstår vad ordet, även om det inte återfinns i ordlistan, innebär - inte förlöjliga. Fy!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Mona Muslim heter hon ju.

Värt att nämna är att det är statsmninistern som får spendera tid i helvetet om det nu finns för varje våldsbrott etc och dåliga saker i samhället, Rheinfeldt får väl återkandidera om ett par miljoner år ^_^.

Jag ska rösta på Piratpartiet för jag är utfattig och vill ha kultur f.ö.

Medlem
Skrivet av skoknytshjärnkollaps:

Mona Muslim heter hon ju.

Värt att nämna är att det är statsmninistern som får spendera tid i helvetet om det nu finns för varje våldsbrott etc och dåliga saker i samhället, Rheinfeldt får väl återkandidera om ett par miljoner år ^_^.

Jag ska rösta på Piratpartiet för jag är utfattig och vill ha kultur f.ö.

ok?? Rheineldt har gjort ett bra jobb med tanke på den nuvarande världsekonomin, o dom flesta problem som fanns förut finns fortfarande kanske för S har rotat dom djupt i marken under sina långa år vid makten.
Du vill ha kultur o e fattig? finns massor av gratis museum o gratis utbildningar.......

om du röstar på Pp för nedladdningen skull så kanske du ska fundera på att skaffa jobb så du inte är så utfattig längre, eller plugga så har du inte tid med spelen endå. Tror knappast att du skälv skulle vilja ge bort det du slet med för att göra på jobbet.

Avstängd
Skrivet av Gullefjun:

Fifflar-mona, kommunist-lars och en trädkramarduo, kan väl inte bli mycket bättre upplägg för ytterliggare en episod av svensk komedi?

Att dessa frontfigurer har en riktig chans på att faktiskt på styra riket i fyra år framöver visar väl kanske på att Reinfeldt hade rätt i det han sa angående svenska folkets mentala tillstånd?

Ha ha, klockrent!

Medlem

Vilket jävla skitsnack att det skulle vara häxjakt på Mona bara för att hon är kvinna, är ni på riktigt? Att hitta någon som har skött sig mer illa under sin tid än Mona, det är inte så jävla lätt, hon har snarare kommit undan med för mycket. Skönt att det åtminstone inte är så många här som tror på att Mona skulle bli en bra statsminister..

Skrivet av Cedric:

Vilket jävla skitsnack att det skulle vara häxjakt på Mona bara för att hon är kvinna, är ni på riktigt? Att hitta någon som har skött sig mer illa under sin tid än Mona, det är inte så jävla lätt, hon har snarare kommit undan med för mycket. Skönt att det åtminstone inte är så många här som tror på att Mona skulle bli en bra statsminister..

Jag kommer aldrig rösta på sossarna om Mona ens har en plats i dess ledning.


signatur
Medlem

Efter att denna regering gjort så att många svårt sjuka blivit utkastad från Försäkringskassan för att göra allt dom kan för att minska statistiken på sjuka och arbetslösa så mår man ju nästan illa att folk kan fortsätta ha förtroende för dom. Förmodligen handlar de om att folk fått mer pengar över varje månad tack vare sänkt skatt. Minskad skatt betyder att man måste plocka pengar från andra ställen, t.ex. från dom som MÅSTE leva på bidrag för att dom inte klarar av att jobba. Ni är fan bara själviska, men en vacker dag kanske ni råkar ut för en olycka eller drabbas av en allvarlig sjukdom och måste leva på sjukbidrag, synd bara att ni som röstar på Alliansen ställt till så att de inte är möjligt.

Jag betalar gärna hellre mer skatt och vet att folk som har de svårt får de lättare att leva än att själv kanske få 1000kr mer i plånboken varje månad.

Skrivet av Sille:

om du röstar på Pp för nedladdningen skull så kanske du ska fundera på att skaffa jobb så du inte är så utfattig längre, eller plugga så har du inte tid med spelen endå. Tror knappast att du skälv skulle vilja ge bort det du slet med för att göra på jobbet.

Har du nån aning om hur svårt de är att få ett jobb idag? 3/4 av alla ungdomar är arbetslös, så det är inte bara att skaffa sig ett jobb. Däremot har du rätt i att man kan plugga, men studiebidraget från CSN är inte mycke att hylla på, ligger väl på 2500? Detta är även en sak som högre skatt skulle kunna ändra på.

Höj skatten och sänk pensionsåldern till 60, för det är 40-talisterna som skapar ett stopp på arbetsmarknaden. Istället vill regeringen sänka skatten yttligare och höja pensionsåldern till 67.

Hur fan tänker dom egentligen?

Skriv svar