Någt som vet något om B.C. ?

Medlem
Någt som vet något om B.C. ?

Jag vet inte hur många av er inbitna hardcore gamers jag kan kalla bröder som har lite koll på den gamla xbox fronten men jag gör ett försök ändå!

Min fråga är nämligen.. är det någon som vet om spelet B.C. som den ökända peter molyneux hade fingrarna i fortfarande är på is eller om det blev nerlagt? satt och tänkte på lite gamla spel man önskar man fått se eller spelat men som aldrig kommit ut i europa eller inte blivit av helt enkelt, typ som "duke nukem syndromet"

Hoppas på lite upplysning!

// Dogge


signatur

treat others as you want them to treat you

Medlem

nerlagt tyvärr


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Nedlagt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

det var ju på gamla Xbox-tiden.
Nedlagt sedan länge.


signatur

I'm a snake, follow me!

BC, ja! Det spelet minns jag... jäklar vad tufft det lät på förhand. Minns att jag förtittade spelet... *letar*

"Trots att <I>Fable</I> är spelet som sliter åt sig det mesta av uppmärksamheten av Molyneux kommande Xbox-projekt ser <I>BC</I> ut att ha minst lika stor potential."

"Oavsett om du ser det eller inte kommer alla världens varelser att vara ute efter mat och någon att para sig med. Det som är så imponerande med detta är att inga av dessa händelser kommer att vara skriptade, utan de reagerar helt enkelt på det som finns och händer i omgivningen! Bara den saken att det kommer att finnas fullt realistiska och funktionerande myrstackar visar..."

"Världen i <I>BC</I> ser redan nu otroligt imponerande ut grafiskt sett men Molyneux har tidigare sagt att när spelet väl är klart kommer det att vara 100 gånger snyggare än det vi ser på bilderna här."

"har vi tur så kan vi i Europa få lägga vantarna på det innan 2003 är över. Men detta låter lite väl optimistiskt i mina öron."

... skrev jag för dryga åtta år sedan. Blev inte så mycket av det i slutändan. Molyneux kunde verkligen snacka förr!

Medlem

Verkligen tack för era snabba svar !

Dessutom verkligen tack till Sebastian för en lite snyftande återblick på spelet, verkligen skit att det blev som de blev, verkade så otroligt häftigt..

TACK IAF!


signatur

treat others as you want them to treat you

1
Skriv svar