När började gamers bli otrevliga?

Medlem

Du ser, lite mer substans var inte så svårt. Du sa att det är hans problem, trots det så motiverade du vidare!

Men jag håller med. Bara för att man casual-spelar ett spel innebär inte det att man är en gamer och kan påstå att man är någon form av spelproffs. Många får det ju dock att låta så.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Jag tänkte testa HoN efter jag kört mycket LoL, men eftersom jag är väldigt ovan med DoTA så gick det ganska dåligt för mig och mitt lag på HoN. Men då bara för det ska väl för fan inte massa jävla idioter kalla mig "noob", "go fuck yourself", "motherfucker", "idiot", "can't you just get banned" etc... Trakassera sönder mig bara för det, inte så kul! Men gillade ändå så inte HoN så jätte mycket åndåså för utom miljön och grafiken, sjävla systemet i sig tyckte jag INTE om.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Jag tänkte testa HoN efter jag kört mycket LoL, men eftersom jag är väldigt ovan med DoTA så gick det ganska dåligt för mig och mitt lag på HoN. Men då bara för det ska väl för fan inte massa jävla idioter kalla mig "noob", "go fuck yourself", "motherfucker", "idiot", "can't you just get banned" etc... Trakassera sönder mig bara för det, inte så kul! Men gillade ändå så inte HoN så jätte mycket åndåså för utom miljön och grafiken, sjävla systemet i sig tyckte jag INTE om.

Blir så ifall en orutti börjar köra MOBA för i 5v5 är det väldigt svårt att bära en noob , eller man behöver så mycket power som möjligt eller vad man ska säga, det är bara att skita i haten i början ^^

Medlem
Skrivet av Networc:

Nej, eftersom det inte är mitt problem att han inte förstod vad jag menade

Om avsändaren vill att mottagaren skall förstå budskapet, så är det i yttersta grad avsändarens "problem" när han inte kan göra sig förstådd. Om han inte kan göra sig förstådd så är hans budskap värdelöst. Hur som helst, det är OT i denna tråden...

För att gå tillbaka till ämnet: jag håller med dig om att det är skillnad på gamers och gamers. Som också en del andra menade, så spelar olika gamers olika slags spel. Det är många som t ex gör indelningen casual gamers och hardcore gamers. Samtidigt kan casual säkert indelas i flera underkategorier.

Sedan så har synen på vad som är en gamer kanske förändrats lite. Förr var man en gamer om man satt i källaren och spelade 5-8 h per dag och mer på helgerna, nu räcker det med att man lirar CS 1-2 h på eftermiddagen som avkoppling efter skolan/jobbet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Networc:

Nej, eftersom det inte är mitt problem att han inte förstod vad jag menade

Om avsändaren vill att mottagaren skall förstå budskapet, så är det i yttersta grad avsändarens "problem" när han inte kan göra sig förstådd. Om han inte kan göra sig förstådd så är hans budskap värdelöst. Hur som helst, det är OT i denna tråden...

För att gå tillbaka till ämnet: jag håller med dig om att det är skillnad på gamers och gamers. Som också en del andra menade, så spelar olika gamers olika slags spel. Det är många som t ex gör indelningen casual gamers och hardcore gamers. Samtidigt kan casual säkert indelas i flera underkategorier.

Sedan så har synen på vad som är en gamer kanske förändrats lite. Förr var man en gamer om man satt i källaren och spelade 5-8 h per dag och mer på helgerna, nu räcker det med att man lirar CS 1-2 h på eftermiddagen som avkoppling efter skolan/jobbet.

Tycker hela grejen är bara trams.

Jag förstår inte varför alla de som är "hardcore" ska hela tiden få bestämma och sätta gränser på vad som är "hardcore" och vad som är casual. Jag har t.ex. svårt att förstå varför folk blir arga när någon säger att han/hon är spelintresserad fast att personen bara spelar ett spel.

TYCKER personen att han/hon är spelintresserad så är det la ta mig tusan den personens ensak. Att det alltid ska komma någon som har 10000 spel i samlingen och säga "Nä det där spelet är inte tillräckligt hardcore" är bara dumt. Det blir lite av en överklass.

Folk har ju så olika syn på vad som är hardcore. Vissa säger att spel som Super Mario och Zelda är casual bara för att det inte är tillräckligt våldsamt eller har tillräckligt djup story. Medans jag själv tycker att det är rediga hardcore spel, då de båda spelseriena har ett stort utbud av svåra pussel och utmaningar.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Tycker hela grejen är bara trams.

Jag förstår inte varför alla de som är "hardcore" ska hela tiden få bestämma och sätta gränser på vad som är "hardcore" och vad som är casual. Jag har t.ex. svårt att förstå varför folk blir arga när någon säger att han/hon är spelintresserad fast att personen bara spelar ett spel.

Jag tror inte ngn bli arg för att ngn som gillar ett spel kallar sig "spelintresserad". Det är snarare begreppet "gamer" och att begreppet "gamer" länge har betytt ngn som spelar spel väldigt mycket och har det som huvudintresse. Om man då helt plötsligt kallar alla som spelar spel för gamers, ja, då förlorar begreppet sin (ursprungliga) betydelse.

Jämför det med att kalla alla som kör bil för "bilintresserade", tror nog att dom som har bilar som huvudintresse skulle protestera och undra varför man kallar dom det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag hade aldrig problem med attityden på nätet tills senare delen av CS (även då jag slutade) Nånting hände i generationsskiftet där.
Själv började jag spela online tidigt och under alla mina perioder som nybörjare inom diverse spel och dylikt fick man alltid god hjälp och bra bemötande tills för bara 3-4 år sen när det blev förbjudet att vara ny på nånting.

Den stora chocken på dåligt beteende online för mig var när vi bytte server på WoW, det var som natt och dag.

Men det absolut värsta community jag stött på är LoL's, herregud säger jag bara ... det är nästan fascinerande hur illa vissa kan bete sig. Men det är väl som många säger, har man anonymitet över internet så kan man göra vad man vill.

Det va bättre förr...?


signatur

-Talyren

Medlem

they took our jgkkn blurp


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Ska bara tillägga att det blir ju inte bättre med vissa som streamar spel, kolla bara på Idra som sitter och är otrevlig och "cool" framför massa som tittar på hans stream. Tror många gillar att härma hans och andra prospelares beteende.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Jozo:

Folk beter sig som svin online eftersom de sitter säkra hemma bakom sin datorskärm, tyvärr.

Skicka en hacker på dem så finns det inte mycket kvar av deras mod!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Annanaz:

Beror på spel, i Moabs såsom DotA, Lol och HoN etc där 1 enda person kan förstöra en 50 min match.
Inte så konstigt folk flamear

Jo det förstår jag, men har aldrig sett någon som försöker hjälpa någon som är ny i ett moba spel med tex hur man bygger items eller ska röra sig på kartan. Det är aldrig någon konstruktiv kritik det är rätt konstigt tycker jag.

När jag spelade world of warcraft så hjälpte jag dagligen folk i olika dungeons om hur de skulle spela sina klasser (om jag själv hade kunskap om den klassen då). Istället för att skälla på folk och kalla dem noobs.

Önskar att det skulle finnas mer som dig som hjälper nybörjare istället för att skälla ut dom, mycket bättre att hjälpa dom så dom fattar istället för att skälla på dom

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Annanaz:

Beror på spel, i Moabs såsom DotA, Lol och HoN etc där 1 enda person kan förstöra en 50 min match.
Inte så konstigt folk flamear

Jo det förstår jag, men har aldrig sett någon som försöker hjälpa någon som är ny i ett moba spel med tex hur man bygger items eller ska röra sig på kartan. Det är aldrig någon konstruktiv kritik det är rätt konstigt tycker jag.

När jag spelade world of warcraft så hjälpte jag dagligen folk i olika dungeons om hur de skulle spela sina klasser (om jag själv hade kunskap om den klassen då). Istället för att skälla på folk och kalla dem noobs.

Önskar att det skulle finnas mer som dig som hjälper nybörjare istället för att skälla ut dom, mycket bättre att hjälpa dom så dom fattar istället för att skälla på dom

Indeed!


signatur

-Talyren

Medlem
Skrivet av Jozo:

Folk beter sig som svin online eftersom de sitter säkra hemma bakom sin datorskärm, tyvärr.

/Thread win.

Detta är den simpla anledningen, här beskriven visuellt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Jozo:

Folk beter sig som svin online eftersom de sitter säkra hemma bakom sin datorskärm, tyvärr.

/Thread win.

Detta är den simpla anledningen, här beskriven visuellt.

+1

Är även MOBA spelare. Dock besvarar jag alla påhopp med hugs and kisses. Man ska inte gå ner på samma nivå som snorungarna. =D


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Jozo:

Folk beter sig som svin online eftersom de sitter säkra hemma bakom sin datorskärm, tyvärr.

/Thread win.

Detta är den simpla anledningen, här beskriven visuellt.

+1

Är även MOBA spelare. Dock besvarar jag alla påhopp med hugs and kisses. Man ska inte gå ner på samma nivå som snorungarna. =D

Vill inte vara sån, men att kasta in mer ved i elden är inte mycket högre nivå. Sitt tyst och låt dom va så slutar dom med tiden.

Folk har väl börjat bli otrevliga eftersom man med allt mer spelande förväntar sig en standard att mäta med sig själv, och när folk inte når upp till den eller tänker / handlar på rätt sätt skriker man till. I det här fallet syns det, men likhet kan väl ses i trafiken då man gärna kränker ner andra förare i sin bil


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Jag tycker det kan vara lite roligt ibland. Anyone else?
hehe som ibland när man vinner så börjar folk anklaga en för att man fuskar och blir så arga.

Men det är klart, dryga är dom ju, speciellt om man förlorar och de säger att man är dålig osv..


signatur

hejsanhejsanhejsan

Ska man ge sig in i leken, får man inte pengarna innan man har pantat burkarna (?)

People är people, de blir lack så snart någon är bättre på något, sedan gör det inte saken bättre att de kan gömma sig bakom allehanda alias.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ska man ge sig in i leken, får man inte pengarna innan man har pantat burkarna

Heh, vad var det för liknelse, den har jag inte hört förut ?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av conthox:
Skrivet av walter_iego:

Ska man ge sig in i leken, får man inte pengarna innan man har pantat burkarna

Heh, vad var det för liknelse, den har jag inte hört förut ?

Skåne har många hemligheter


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ungefär samma dag som internet blev vanligt.
Man kan undra vad det är med folk när de blandar in sexuella påhopp och allmänna neryxningar så fort någon bara säger halloj vilket fint väder vi har idag
Om 10 år när ingen får vara anonym längre så löser det sig nog.
Du vet då när du kan hitta hem till den där finniga tonåringen som just ninja lootade och ge han ett slag på nosen...
DÅ kommer det bli lite lugnare på nätet.

Avstängd

När bredbandet kom och ungdomar kunde sitta och spela hur länge dem ville.

Medlem

Det gäller väl att hitta den rätta platsen, där man trivs, där alla är trevliga och Siken är borta från synfältet.

Medlem

När kombinationen av curlinguppfostran och anonymitet bakom skärmen nådde en kritisk massa.

Det är bara att ignorera småungarna och önska att deras föräldrar skall ta datorn ifrån dem till de mognar till.

Medlem

P3 spel pratade om detta en gång. Jag kommer inte ihåg vilken episod det var men det var denna säsongen. De sa att det började med att man skulle psyka motståndaren men att det sedan blev som det blev.


signatur
Skribent

I och med samhällets förfall. Nu verkar jag lite överdramatisk och det är jag kanske också men sanning är ju att respekten för folk är som bortblåst. Sällan någon reser sig på bussen när det kommer någon äldre som har problem att gå t.ex. Oprovocerat våld på stan, folk blir dödade för Iphone/Ipad, folk skiter i att hjälpa andra i nöd. Samhället har blivit kallt och språket blivit hårdare (fy fan vad jag låter som en aftonbladet skribent och för det ber jag om ursäkt) och det speglas på de unga som tar efter.

Medlem
Skrivet av Shadee:

I och med samhällets förfall. Nu verkar jag lite överdramatisk och det är jag kanske också men sanning är ju att respekten för folk är som bortblåst. Sällan någon reser sig på bussen när det kommer någon äldre som har problem att gå t.ex. Oprovocerat våld på stan, folk blir dödade för Iphone/Ipad, folk skiter i att hjälpa andra i nöd. Samhället har blivit kallt och språket blivit hårdare (fy fan vad jag låter som en aftonbladet skribent och för det ber jag om ursäkt) och det speglas på de unga som tar efter.

Kombinera ovanstående med anonymitet online och vi har svaret på TS fråga. Råare samhällsattityder och möjligheten att bete sig som ett svin utan att det får konsekvenser är en dålig kombination.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Shadee:

I och med samhällets förfall. Nu verkar jag lite överdramatisk och det är jag kanske också men sanning är ju att respekten för folk är som bortblåst. Sällan någon reser sig på bussen när det kommer någon äldre som har problem att gå t.ex. Oprovocerat våld på stan, folk blir dödade för Iphone/Ipad, folk skiter i att hjälpa andra i nöd. Samhället har blivit kallt och språket blivit hårdare (fy fan vad jag låter som en aftonbladet skribent och för det ber jag om ursäkt) och det speglas på de unga som tar efter.

Kombinera ovanstående med anonymitet online och vi har svaret på TS fråga. Råare samhällsattityder och möjligheten att bete sig som ett svin utan att det får konsekvenser är en dålig kombination.

Anonymitet och brist på medmänsklig respekt är problemet, ja. Jag håller fullständigt med. När det inte längre får konsekvenser att bete sig som ett as mot andra så ökar svineriet. Tråkigt som tusan. Synd öckså att det sker inom gamingvärlden där folk egentligen borde hjälpa varandra och vilja bidra till andra spelares utveckling istället för att hugga ner folks självförtroende. Vi delar ju alla ett gemensamt intresse.


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Shadee:

I och med samhällets förfall. Nu verkar jag lite överdramatisk och det är jag kanske också men sanning är ju att respekten för folk är som bortblåst. Sällan någon reser sig på bussen när det kommer någon äldre som har problem att gå t.ex. Oprovocerat våld på stan, folk blir dödade för Iphone/Ipad, folk skiter i att hjälpa andra i nöd. Samhället har blivit kallt och språket blivit hårdare (fy fan vad jag låter som en aftonbladet skribent och för det ber jag om ursäkt) och det speglas på de unga som tar efter.

Kombinera ovanstående med anonymitet online och vi har svaret på TS fråga. Råare samhällsattityder och möjligheten att bete sig som ett svin utan att det får konsekvenser är en dålig kombination.

Anonymitet och brist på medmänsklig respekt är problemet, ja. Jag håller fullständigt med. När det inte längre får konsekvenser att bete sig som ett as mot andra så ökar svineriet. Tråkigt som tusan. Synd öckså att det sker inom gamingvärlden där folk egentligen borde hjälpa varandra och vilja bidra till andra spelares utveckling istället för att hugga ner folks självförtroende. Vi delar ju alla ett gemensamt intresse.


signatur

BKMN - Triple A Minus

123
Skriv svar