När börjar USA/Israel bomba Iran?

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av krqkan:

Jodå grannarna skulle nog kunna ge sig in i fighten.

Fast jag tycker israeliterna är lite överdrivet överskyddade, fast de kanske man är om man är omringade av fiender.

Vilket ju också skett ett par gånger.
Och det gick ju sådäääär bra för syrien, egypten och jordanien... :>

sant fast man vet aldrig, en dag smäller det

Medlem

Och då har Israelerna trumfkoret på hand.
"Om araberna ändå ska döda oss så kan vi lika gärna ta dem med oss"-tankegången.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Jämfört med IRAk kommer Iran nog sätta upp ett mer regulärt försvar.
Den stora delen av Irakriget var ju bara att amerikanerna försökte rota ut alla terrorister.

Medlem

Skall de inte förvandla nordkorea till glas först?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Lusen-FZas STORA hopp:

Jämfört med IRAk kommer Iran nog sätta upp ett mer regulärt försvar.
Den stora delen av Irakriget var ju bara att amerikanerna försökte rota ut alla terrorister.

Jag tror du blandar ihop det lite här. Iraks reguljära arme blev snabbt tillintetgjord, precis som Irans kommer att bli om USA väljer att invadera dem. Terroristerna kom senare under ockupationen när USA gjorde samma misstag som i Vietnam och stationerade för få soldater i landet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Skall de inte förvandla nordkorea till glas först?

Nej då har de ju förstört Team America filmen de tänkte vänta tills en uppföljare kommer innan de anfaller.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Lusen-FZas STORA hopp:

Jämfört med IRAk kommer Iran nog sätta upp ett mer regulärt försvar.
Den stora delen av Irakriget var ju bara att amerikanerna försökte rota ut alla terrorister.

Jag tror du blandar ihop det lite här. Iraks reguljära arme blev snabbt tillintetgjord, precis som Irans kommer att bli om USA väljer att invadera dem. Terroristerna kom senare under ockupationen när USA gjorde samma misstag som i Vietnam och stationerade för få soldater i landet.

Mja, mkt utav det som skett i Irak är ju pga att USA säkerligen är bra på att invadera ett land, men de är rätt värdelösa som ockupationsstyrka.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Storfinansens monopolmedia, eller mainstreammedia som den också kallas hammrar ut propaganda som makthavarna vill att ni ska tro på. Iran är inget hot! Israel har (inofficiellt, men allmänt känt) ca 260 kärnstridsspetsar färdiga att skickas iväg, varför tror ni Iran m.fl. känner sig tvungna att vidta skyddsåtgärder?
"U.S. Intelligence Found Iran Nuke Document Was Forged"
Källa : http://www.afterdowningstreet.org/node/48781
http://www.infowars.com/bbc-caught-in-mass-public-deception-w...

Medlem

Iran är en auktoritär teokrati. "Demokratiska" val är riggade och oppositionen bemöts med kulor och krut. Auktoritära teokratier och kärnvapen är i 10 fall av 10 en DÅLIG kombination.

Israel är inte heller guds bästa barn, men där skjuter man iallafall inte ner medborgare som inte håller med regeringen.

Förövrigt finner jag det mycket roande att du väljer att använda Infowars.com som källa.
Axel Jones är som bekant en "mycket tveksam" källa när det gäller faktakoll och allmän verklighetsförankring.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem

Alex Jones är den sista källan jag skulle använda.. dock så pågår ett riggat mediakrig från USA att få Iran "ur spel", både genom underrättelseaktiviteter men också genom aktiva åtgärder såsom att styra mediahanteringen och dra sina strängar i diverse forum, såsom IAEA.

Faktum är att flera forskare och inspektörer inom bland annat IAEA har ifrågasatt USAs "aktiviteter" och två av dessa har mördats, en ska ha slängts ut från FN-skrapan, detta utan någon som helst mediabevakning av de större bolagen (!!!!).

Nog om detta.. det är inte frågan OM Iran kommer "demokratiseras" utan NÄR. Med demokratisering syftar jag på samma omdaning som den i Irak, vilket var lyckat (NOT).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Dom kan väl napalm bomba landet först sen släppa 5 atombomber och sist använda en ioncannon.

Sen är man kvitt skiten.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av MFC:

Alex Jones är den sista källan jag skulle använda.. dock så pågår ett riggat mediakrig från USA att få Iran "ur spel", både genom underrättelseaktiviteter men också genom aktiva åtgärder såsom att styra mediahanteringen och dra sina strängar i diverse forum, såsom IAEA.

Faktum är att flera forskare och inspektörer inom bland annat IAEA har ifrågasatt USAs "aktiviteter" och två av dessa har mördats, en ska ha slängts ut från FN-skrapan, detta utan någon som helst mediabevakning av de större bolagen (!!!!).

Nog om detta.. det är inte frågan OM Iran kommer "demokratiseras" utan NÄR. Med demokratisering syftar jag på samma omdaning som den i Irak, vilket var lyckat (NOT).

Som sagt, jag tror faktisnt inte att USA är så sugna på militär intervention.
Iran är splittrat. Folk är skitsura på Regimen.

Allt som behövs är en skvätt internationellt stöd till oppositionen och hela den genomruttna iranska statsmakten kommer att rasa och ge plats åt en demokratisk stat.

Varför göra jobbet när någon annan gör det åt en?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

så sant som det är sagt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Lusen-FZas STORA hopp:

Jämfört med IRAk kommer Iran nog sätta upp ett mer regulärt försvar.
Den stora delen av Irakriget var ju bara att amerikanerna försökte rota ut alla terrorister.

Jag tror du blandar ihop det lite här. Iraks reguljära arme blev snabbt tillintetgjord, precis som Irans kommer att bli om USA väljer att invadera dem. Terroristerna kom senare under ockupationen när USA gjorde samma misstag som i Vietnam och stationerade för få soldater i landet.

Det var det jag menade: Större delen av själva ockupationen handlade om att slåss mot små inregulära styrkor. Som miliser eller terrorister.

Medlem

Nu är det ifs ett väldigt stort misstag att Jämföra Afghanistan/Irak-krigen med Vietnamnkriget.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem
Skrivet av Nestor:

Nu är det ifs ett väldigt stort misstag att Jämföra Afghanistan/Irak-krigen med Vietnamnkriget.

både ja o nej. Afghanistan kan delvis jämföras med Vietnam-kriget. Båda var någon annan krig. Fast med Afghanistan så blev skälen andra än ryssarnas, men annars inte så mycket nytt under ökensolen..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Nestor:

Nu är det ifs ett väldigt stort misstag att Jämföra Afghanistan/Irak-krigen med Vietnamnkriget.

Det enda jag sa var att man gjorde samma misstag som i Vietnam och stationerade för få soldater i respektive land.

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Nestor:

Nu är det ifs ett väldigt stort misstag att Jämföra Afghanistan/Irak-krigen med Vietnamnkriget.

både ja o nej. Afghanistan kan delvis jämföras med Vietnam-kriget. Båda var någon annan krig. Fast med Afghanistan så blev skälen andra än ryssarnas, men annars inte så mycket nytt under ökensolen..

En astronomiskt stor skillnad är att Nordvietnam och kommunist-gerillan backades upp av Sovjet och Kina.
Sovjet försåg Nordvietnam med toppmoderna jaktplan, radarsystem och luftvärnsystem.
Kina försåg gerillan med vapen av god klass, ammunition och logistik.

Motståndet i Irak och Afghanistan har inget av det stödet som Nordvietnam och gerillan hade.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Israel är inte heller guds bästa barn, men där skjuter man iallafall inte ner medborgare som inte håller med regeringen.

Nej man mördar bara civila i tusentals sammtidigt som man tar över deras land och murar in dem.
Sedan får man inte glömma bort att stjäla deras organ också. Sedan som en ovan sa så Israel på över TVÅHUNDAR kärnvapen fast de inte får. Fast det är väl helt acceptabelt då de inte är judar, spec med tanke på hur folk resonerar i denna tråd...

Israel både är och förblir en större terrorstat än vad Iran någonsin kommer bli. USA är inte långt efter där heller.

Medlem

Kvittar vad du anser Kamp.
Det ändrar inte det faktum att Israel är det mest demokratiska landet i hela Mellanöstern.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Kvittar vad du anser Kamp.
Det ändrar inte det faktum att Israel är det mest demokratiska landet i hela Mellanöstern.

det är som att säga att det är ok att slå sitt barn om man gör det av kärlek, men det är inte ok att slå sitt barn av hat.

Men visst är det bra att de är demokratiska. Kanske någon dag även befolkningen inser det.. eller inte.


signatur

thank you, come again

Medlem

bra gämförelse hux! precis, det är ingen ursäkt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Nestor:

Kvittar vad du anser Kamp.
Det ändrar inte det faktum att Israel är det mest demokratiska landet i hela Mellanöstern.

det är som att säga att det är ok att slå sitt barn om man gör det av kärlek, men det är inte ok att slå sitt barn av hat.

Men visst är det bra att de är demokratiska. Kanske någon dag även befolkningen inser det.. eller inte.

Trodde jag var tillräckligt tydlig när jag skrev "i hela Mellanöstern". Ska det förtyligas ytterliggare.
Jämför man demokratinivån i Israel med Sverige så ligger ju Sverige överlägset över.
Jämfört med den totalitära absoluta monarkin Saudiarabien så ligger Israel långt över.

För inte menar du väl att Egypten, Syrien, Jordanien, Irak och Saudiarabien är demokratier?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Nestor:

Kvittar vad du anser Kamp.
Det ändrar inte det faktum att Israel är det mest demokratiska landet i hela Mellanöstern.

det är som att säga att det är ok att slå sitt barn om man gör det av kärlek, men det är inte ok att slå sitt barn av hat.

Men visst är det bra att de är demokratiska. Kanske någon dag även befolkningen inser det.. eller inte.

Trodde jag var tillräckligt tydlig när jag skrev "i hela Mellanöstern". Ska det förtyligas ytterliggare.
Jämför man demokratinivån i Israel med Sverige så ligger ju Sverige överlägset över.
Jämfört med den totalitära absoluta monarkin Saudiarabien så ligger Israel långt över.

För inte menar du väl att Egypten, Syrien, Jordanien, Irak och Saudiarabien är demokratier?

det var inte det jag besvarade. Du svarade kamps inlägg med att de är demokratiska, som att det skulle få alla deras gärningar berättigade på något vis. Så är det såklart inte. De beter sig som idioter oberoende styrelseskick.. men det finns väl hopp pga styrelseskick. Som med allt annat, finns väl inte så mycket mer att säga..


signatur

thank you, come again

Medlem

tycker usa ska sprängas bort


signatur

Where are we runnin'?

MFC
Medlem
Skrivet av Nestor:

En astronomiskt stor skillnad är att Nordvietnam och kommunist-gerillan backades upp av Sovjet och Kina.
Sovjet försåg Nordvietnam med toppmoderna jaktplan, radarsystem och luftvärnsystem.
Kina försåg gerillan med vapen av god klass, ammunition och logistik.

Motståndet i Irak och Afghanistan har inget av det stödet som Nordvietnam och gerillan hade.

som jag sa.. "Afghanistan kan delvis jämföras med Vietnam-kriget"


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem
Skrivet av ThinBoi:

tycker usa ska sprängas bort


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av ThinBoi:

tycker usa ska sprängas bort

https://www.youtube.com/embed/wcW_Ygs6hm0

erkänner att jag lollade lite åt videon men förstår inte riktigt relevansen för mitt inlägg:$


signatur

Where are we runnin'?

MFC
Medlem
Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av MFC:

--youtube-film--

erkänner att jag lollade lite åt videon men förstår inte riktigt relevansen för mitt inlägg:$

du ville spränga bort USA?

EDIT: tog bort filmen då den redan fanns upplagd


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

tycker usa ska sprängas bort

Vad har du emot 300 miljoner människor?
Hur har du hinnit lära känna alla dem?

Justfanja...generaliseringar!

1 amerikan som är dum i huvudet = ALLA amerikanare är dumma i huvudet.

1 arab som är dum i huvudet = ALLA araber är dumma i huvudet.

1 svensk som är dum i huvudet = ALLA svenskar är dumma i huvudet

alltså.

Spräng Bort Sverige!


signatur

Dryg och bitter.

Skriv svar