Omstartad svensk YouTube-kanal med inriktning på spel

Medlem
Omstartad svensk YouTube-kanal med inriktning på spel

Jag har nyligen startat om min YouTube-kanal.

Här är min senaste video:

Mycket nöje!

All typ av feedback är välkommen!

Medlem

Har inte så mycket konstruktiv kritik, men jag vill ändå nämna att det var väldigt behagligt att lyssna på. Lugn och skön ton, informativt och bra ljudkvalité. Följer inga YT-profiler, men lycka till!

Medlem

Tusen tack! Väldigt kul att höra.

Medlem

Det lät riktigt proffsigt och som 73mpl4R säger har du en lugn och skön ton när du pratar (Du låter som en lite skönare Ernst Kirchsteiger haha). Du fick iaf mig att sitta kvar hela videon och även prenumerera! Hoppas att det går bra för dig

Medlem

Riktigt bra gjord.

Jag har lite svårt att tolka om du kommer fokusera på dina intryck från spel och enbart kommer förmedla det i klippen eller om det också/eller ska vara någon form av kritik/information om ett spel. Tänk Totalbiscuit jämfört med någon tuber som eeh typ Pewdiepie eller andra som bara spelar ett tag och sedan säger om de gillar spelet eller inte med lite ref. från äldre erfarenhet etc.
Egentligen var det ju mer intryck/kritik om BF1 betan, men finns det någon röd tråd du kommer fokusera på menar jag? Du kanske gör både och i ett klipp eller gör ett kritiskt klipp och även spelar igenom i andra klipp?

Några saker jag tänkte på som jag ändå tror kan vara lite intressant i framtida "Jag har spelat" segment:

Du sa t.ex. att du spelade på Ultra och får 80-90 FPS, men om vi inte vet vad du har för hårdvara så kan vi inte veta om det är bra eller dåligt.
Kör du på ett GTX 1050 då är det riktigt bra, men om du spelar med 2 Titan X så får man väl ändå säga att det är dåligt då bara GFX hårdvaran kostar typ 30k, men spelet eller drivers kan vara dåligt optimerade för spelet.
Så ett tips kan vara att lägga in en snabb notis om hårdvaran i informations rutan, i alla fall om du kommer kommentera prestandan tänkte jag.
Sen så sa du att du inte har spelat Battlefield 4.
I BF4 så introducerade de t.ex. vädereffekterna, det var en del av deras "Levelution" på vissa banor, varav andra banor hade event som byggnader som raserade eller ett krigsfartyg som kör upp på land osv osv.
Så vad jag tänker på är att det kan vara bra att kolla lite på äldre titlar, speciellt om de tillhör en spelserie, om de introducerade något i dem.
Självklart har det ingen betydelse om du bara tänker springa runt och "lets play"a ett spel, men om du ska vara kritisk och ge en first impressions så blir det viktigare att kolla upp sånt.

Förutom de synpunkterna så var det riktigt bra. Kommer du göra filmer om spel på konsol också eller fokuserar du på PC?

Medlem
Citat:

Det lät riktigt proffsigt och som 73mpl4R säger har du en lugn och skön ton när du pratar (Du låter som en lite skönare Ernst Kirchsteiger haha). Du fick iaf mig att sitta kvar hela videon och även prenumerera! Hoppas att det går bra för dig

Haha! Det där med Ernst tar jag som en komplimang! Kul att du gillade den! Det kommer en till video denna vecka!

Citat:

Riktigt bra gjord.

Citerar inte hela ditt inlägg eftersom det kanske blir lite extremt, men jag måste säga att du kommer med mycket bra feedback!

Mina största inspirationskällor är just TotalBiscuit, men även Force Strategy Gaming och Giant Bomb. Jag har inga planer på Let's Plays i dagsläget men man ska aldrig säga aldrig. Tar till mig om det där med PC specs och mer research på spel. Ska bli bättre på sånt!

I dagsläget fokuserar kanalen på PC-spel och det är endast där jag kommer att spela in gameplay än så länge, men ibland kommer mina videor att handla mer om konsolerna.

Inaktiv

Var tvungen att dubbelkolla att det verkligen var en youtube-video då det inte var någon som skriker hysteriskt och det klipper var 5:e sekund.

"Skämt" åsido; håller verkligen med de ovan. Rösten är lugn och behaglig att lyssna på och har en van och proffsig kvalité. Ljudet är väldigt bra och klippet informativt Ser gärna mer från dig då jag iaf personligen inte sett till många bra svenska YT-kanaler. (Gillar Robbaz som underhållare även fast han talar "engelska" )

Medlem

Här är min video om gårdagens PlayStation-event!

Medlem

Mycket behagligt att lyssna på, informativt och moget.

Medlem

Hej kadabra. Roligt att du tagit initiativet att starta en kanal. Lycka till!

Jag tänkte för att hjälpa dig på vägen så delar jag lite kritik som ej sagts i övriga kommentarer.
Hoppas du inte tar illa upp.

Otroligt skönt att bara höra en lugn röst utan en massa skrik, intro, musik hade kunnat funka om det var tyst i bakgrunden.

Det är kul att du lägger till BF1 klipp medans du pratar men i stället för random gameplay så hade du kunnat lägga till klipp som är relevant till det du pratar om. Pratar du om att man kan förstöra hus så visa klipp på det. Pratar du om spawns i plan så visa klipp osv. Det finns ju egentligen ingen anledning till att visa gameplay om det inte har med ämnet att göra.

Tycker du saknar mycket fakta om spelet och betan Du vet inte vad du tycker som saker.

Som sagt. Ger dig kritik för att du ska kunna förbättra din kanal och menar absolut inget illa. Det är dessutom min åsikt.


signatur

/ Kiwicut

Medlem
Citat:

Hoppas du inte tar illa upp.

Absolut inte.

Citat:

Pratar du om att man kan förstöra hus så visa klipp på det. Pratar du om spawns i plan så visa klipp osv.

Att visa mer i videon om det man faktiskt pratar om kommer jag att försöka bli bättre på med tiden. Nu i början när jag inte riktigt är van med att spela in och redigera videor än så har jag försökt att hitta ett bra tempo. Dvs. det får inte ta för lång tid att göra en video, men den skall ändå vara underhållande och informativ. Som sagt, det kommer att bli bättre.

Citat:

Tycker du saknar mycket fakta om spelet och betan Du vet inte vad du tycker som saker.

Det där är något som jag också lagt märke till såhär i efterhand. Jag har säkert sett min BF1-video runt 20 gånger nu. Ska försöka tänka på det i framtiden.

Tack för bra kritik!

Medlem

Släppte just en ny video:

Mycket nöje!

Medlem
Skrivet av Abrakadabra:

Släppte just en ny video:

https://www.youtube.com/embed/KybBylyRU6M

Mycket nöje!

Trevligt klipp. Har själv inte skaffat det ännu även om jag spenderat ca 1500h i Destiny, men det har mer med att de jag spelar med spelar mer på PC nu, och jag känner dem personligen så tendensen blir att man spelar på samma plattform/spel etc.

Kommer du göra någon återkoppling efter du spelat raiden och de andra delarna du inte lagt tid på?

Det har ju sagts att Bungies budget för Destiny är 500 miljoner dollar. vilket är nästan dubbelt mot GTA5's budget på 265M och 300M mer än EA's 200M för Star Wars ToR.
Även om Bungie sagt att deras budget inte är i närheten av 500 miljoner så har de inte gått ut med någon exakt siffra. Skulle inte anse den är så stor heller om man får anta att dessa 500M ska räcka under 10 års tid till utveckling och marknadsföring (exkl. inkomster från försäljningen dvs). Men finanser är ju sånt som företagen oftast vill hålla hemligt även om många försöker använda stora siffror som en del av deras marknadsföring.
500 Miljoner dollar kan ju bara betyda att spelet blir bra, eller hur?

Tycker också att Bungie blivit alldeles för lata, de återanvänder för mycket och de nya fienderna är helt enkelt tråkiga.
Min återvändo till Destiny blir i princip om de för över spelet till PC, eller släpper Destiny 2 med HELT nya raser (de gamla kan finnas kvar, men de ska inte vara primära fienderna), nya världar och ny story men fortfarande är kvar i samma universum.

Medlem
Citat:

Trevligt klipp.

Tack!

Citat:

Kommer du göra någon återkoppling efter du spelat raiden och de andra delarna du inte lagt tid på?

Möjligtvis om jag känner att det finns tillräckligt att prata om. Det händer ju så mycket i spelbranschen att jag kanske hellre gör en ny video om något helt annat. Vi får se. Men med stor sannolikhet så kommer jag vid något tillfälle att göra fler videor om Destiny.

Medlem

Släppte just en ny video där jag visar att man kan spela The Elder Scrolls Online ungefär som ett vanligt Elder Scrolls-spel.

Mycket nöje!

Inaktiv

Hmm ja det ska bli intressant att se Får ta och kika efter jobbet

Medlem

Jag släppte just en video om Horizon Zero Dawn:

1
Skriv svar