Operation Gjutet Bly

Avstängd

Innan jag säger något annat, så måste jag säga att du gav mig ett leende, Vandice, genom din referens till Zeitgeist som en trovärdig film. Det är en konspirationsteori proppfull med lögner, helt enkelt. Jag såg den och kollade upp den. Det borde du också göra.

Medlem
Skrivet av [FOE:

VioL8oR"]Det är i runda slängar 100 aktiva krig konstant i världen, men det finns föga nyhetstoft så folk vet bara inte om det.
Fick det berättat av en god vän som är yrkes officér.

Wow... en yrkesofficer som kan räkna till hundra.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

glöm inte alla incidenter som imo i princip är krig men inte räknas som det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

EliasN och du refererar till Bibeln. Jag vilar min väska.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd
Skrivet av bjosarn:

EliasN och du refererar till Bibeln. Jag vilar min väska.

På samma sätt som historiker refererar till historiska dokument. Det finns massor av böcker och andra källor som är lika gamla som Bibeln och som man litar på.

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av bjosarn:

EliasN och du refererar till Bibeln. Jag vilar min väska.

På samma sätt som historiker refererar till historiska dokument. Det finns massor av böcker och andra källor som är lika gamla som Bibeln och som man litar på.

Det är väl ändå inte åldern som bestämmer trovärdigheten :/

Medlem
Skrivet av EliasN:

Det finns massor av böcker och andra källor som är lika gamla som Bibeln och som man litar på.

Vilket inte gör Bibeln mer trovärdig.

Medlem

Säga vad man vill om olika religoner,men när man ser detta blir åtminstone jag orolig:(
http://www.memritv.org/video.html

Medlem
Skrivet av EliasN:

På samma sätt som historiker refererar till historiska dokument. Det finns massor av böcker och andra källor som är lika gamla som Bibeln och som man litar på.

Så du tar allting som är skrivet som sanning bara för att de är gamla?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd

Nej, jag menar inte att åldern avgör hur trovärdigt det är. Bibeln är ett trovärdigt historiskt dokument, men det är ju klart att de flesta i Sverige tror inte på Bibeln ändå av den anledningen att det gör att de "måste" tro på Gud och det vill de inte.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Nej, jag menar inte att åldern avgör hur trovärdigt det är. Bibeln är ett trovärdigt historiskt dokument, men det är ju klart att de flesta i Sverige tror inte på Bibeln ändå av den anledningen att det gör att de "måste" tro på Gud och det vill de inte.

Du tror inte att det kan bero på att denna bibel måhända inte är så felfri som man vill framföra den som?
Alternativt att vi inte har haft några större problem dom senaste hundra åren, om man är i en stor kris så vill man ju tro på något bättre liksom


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av EliasN:

På samma sätt som historiker refererar till historiska dokument. Det finns massor av böcker och andra källor som är lika gamla som Bibeln och som man litar på.

Så du tar allting som är skrivet som sanning bara för att de är gamla?

Du vet väll att Jättar fanns förr, och troll? det står i gammla skrifter!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av EliasN:

På samma sätt som historiker refererar till historiska dokument. Det finns massor av böcker och andra källor som är lika gamla som Bibeln och som man litar på.

Så du tar allting som är skrivet som sanning bara för att de är gamla?

Du vet väll att Jättar fanns förr, och troll? det står i gammla skrifter!

Det var ungefär den bilden jag fick av EliasN's syn på något trovärdigt. "Det står i den här och den är gammal och den är sann!"
Vill bara veta varför just Bibeln är så sann och inga andra gamla texter, religiösa eller inte.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Intressant blogg post
http://allotetraploid.se/?p=85


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vänd ryggen till dem kl. 0000 den 1 Mars och titta igen kl. 0000 den 1 April. Ignorera det som hänt under denna månad och acceptera läget som det är, även om det inte finns en enda palestinier kvar. Är det för tillfället krig i regionen, se till att få det avslutat på status que, med sanktioner o allt som går för de parter som inte avbryter striderna utan fortsätter offensiva handlingar och inte drar sig tillbaka från områden som tillhör ett annat land. Sen så kan det bli fred, låt de göra vad de vill med varandra i en månad och sedan kan vi försöka medla, troligen finsn det inte nog emd palestinier kvar vid livet för att det ska spela nån roll, men då är den konflikten löst.

Medlem

Varför ingen poll om Darfur? Över TVÅHUNDRATUSEN döda. Hittills.

Svenska barn och elever bör informeras om denna konflikt och tvingas ta ställning.

Medlem
Skrivet av para_hjs:

Varför ingen poll om Darfur? Över TVÅHUNDRATUSEN döda. Hittills.

Svenska barn och elever bör informeras om denna konflikt och tvingas ta ställning.

Det är ingen som hindrar dig från att skapa en tråd om det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

"- Det kommer alltid att finnas lidande i världen, sa mrs Macauley. Men fast människan vet det betyder det inte att hon ska förtvivla. Den goda människan försöker befria allting från lidande. Den dumma människan lägger inte märke till det annat än hos sig själv. Och den onda människan slår in lidandet djupare i allting och sprider det omkring sig vart hon går. Men alla människor är utan skuld, för varken den onda människan eller den dumma eller den goda har bett att få komma hit och kom inte hit av egen kraft, från ingenting, utan från många världar och från myriader av människor. Den onda människan vet inte att hon är ond, och därför är hon oskyldig. Den onda människan måste förlåtas varje dag. Hon måste älskas, därför att nånting av oss alla finns i den sämsta människan i världen och nånting av henne finns hos var och en av oss. Hon är vår, och vi är hennes. Ingen av oss kan skiljas från dom andra. Bondens bön är min bön, lönnmördarens brott är mitt brott. I går kväll grät du därför att du började förstå det."

Ur Den mänskliga komedin av William Saroyan

Medlem
Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem

Cpt. Picard ändrade sig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av EliasN:

För min del förstår jag inte hur någon med minsta möjliga lilla vett innanför pannbenet kan tycka något annat än att det Israel gör är rätt och rimligt.

Men Israels provokation mot Palestinierna med sina bosättningar på ockuperat område då, hur kan du bortse från detta. Israel vill tydligen inte ha fred dom vill trötta ut Araberna för att erövra ännu mera mark.

Det här med vett innanför pannbenet får stå för dig Elias N, jag förstår inte hur en person som tycker sig ha denna egenskap kan utrycka sig på det sättet.

Man kan ju göra denna hypotetiska jämförelse:

Om Sverige blev ockuperat av ett land med en stark krigsmakt, så stark att man inte på något sätt kan använda något allmänt vedertaget försvar, landet med den starka krigsmakten börjar bygga ut i Sverige och överta mer och mer mark, vi tror att vårt Sverige kommer att utplånas som land så småningom, vad gör vi Svenskar då.

Du som har något under pannbenet Elias N, du måste väl veta vad du skulle göra ???

Medlem

Whoever wins, Amarr wins. Amarr Victor.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av bastard:

Problemet med Gaza är att media målat upp konflikten till hutlösa nivåer. Visst är det tragiskt att folk dör men man får inte att glömma att liknande scener utspelas dagligen överallt på vår jord. Varför får Israel/Palestina-konflikten sådan stor uppståndelse här i väst?

Bara i Zimbabwe har över tusen personer dött i kolera sedan i mitten av december. Och i Kongo har över tusen civila dödats, förts bort, våldtagits i olika stridigheter under de senaste månaderna? Var är alla massdemonstrationer, upplopp och underskrifter mot alla dessa brott mot mänskligheten?

i Afrika och Burma med omgivning har det pågått folkmord och folkrensningar i flera år men anledningen att nyhetskällor inte rapporterar om det är att det inte finns något nyhetsvärde i det då det inte är något nytt.
så med andra ord så finns det inte så mycket pengar i att rapportera om det.
så det är väl därför dom inte gör det.

Skrivet av gäst:

Säga vad man vill om olika religoner,men när man ser detta blir åtminstone jag orolig
http://www.memritv.org/video.html

ja det där är väl definitionen av religiösa fanatiker.
fast om man vänder på det så var George Bush m.m inte så mycket bättre.

Skrivet av para_hjs:

Varför ingen poll om Darfur? Över TVÅHUNDRATUSEN döda. Hittills.

Svenska barn och elever bör informeras om denna konflikt och tvingas ta ställning.

jag tror dom flesta redan vet. min lärare jag hade i mellanstadiet för ett par år sen pratade vi med om folkmorden och de religiösa hetsningarna som pågår på många ställen i Afrika men det varierar väl från lärare till lärare

Sen, jag såg ett sånt där "världens konflikter" på svt om Israel och Gaza nån gång.
Och dom Israeliska bosättarna är ju så ofattbart rasistiska mot palestinierna som får lämna sina hus för israeler.
11åriga flickor sparkar, kastar sten, spottar och skriker skällsord som "muslimska hund" m.m
mot kvinnor och tanter som helt fredligt (!)
lämnar sina hus med sina värdesaker och mat på ryggen det är ju helt ofattbart!
att barna desutom uppmuntras av sina föräldrar att hålla på så är ju inte riktigt klokt!
speciellt då vuxna män och kvinnor gör samma sak mot palestinierna.
Att stå på Israels sida i den här konflikten är helt omöjligt för mej och jag kan inte förstå varför andra gör det!
jag står inte på Hamas sida men definitivt på det palestinska folket då dom såklart inte ska behöva stå ut med alla lidelser som Israel men även Hamas står bakom

Medlem

[quote=Greger]

Skrivet av EliasN:

Det hindrar inte mig från att tycka att livet är underbart ändå, även om det finns enorma orättvisor i våran värld så ska man inte glömma att även i krigszoner så finns det folk som kan vara lyckligt lottade, och även i dom fattigaste länderna kan barnen skratta och spela fotboll, bli kära och försöka göra något åt sin lott.
Med det sagt så tycker jag fortfarande att vi har 'som plikt' att iallafall försöka förättra för våra medmänniskor, för våra liv är alldeles för korta för att hata.

Och nej, jag håller inte per definition på någon i Israel/palestina-konflikten, båda sidor är enorma idioter och dom som får lida för det är dom civila i båda lägrena, om det hade funnits en Gud (han gillar ju tydligen att fortsätta pilla och hjälpa sitt 'folk' även fast han har sagt att han inte ska) så skulle inte han tilllåta hur vi behandlar varandra.

hi5 Castor, man ska leva livet i lycka och inte bara se dom negativa aspekter mänskligheten har skapat, för kort tid för att bara hänga med läpparna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stilla_natt,_heliga_natt

Gjorde mig tårögd
Obs: Kolla längre ner i länken så hittar man vad jag menade.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Oj det där skulle varit en citering, usch är inte bra på det här. Förlåt :/


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apminister:

Oj det där skulle varit en citering, usch är inte bra på det här. Förlåt :/

du kan alltid redigera

Medlem

Usch im no good at this, Försökte men fungera inte >:(


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Nästan två år gammal tråd...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar