Påsk Och Jul Must

Medlem
Påsk Och Jul Must

Som bekant så finns det ju en drös av bryggerier därute som gör must till både påsk och jul.
Det finns en must som bryggs av Apotekarnes,,,, I 39år har jag trott och uttalat det som "Apotekarnas" must när det ska vara "Apotekarnes".
Så jag är lite nyfiken ifall jag är ensam om detta, det skulle vara skoj att veta.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Vafan har du gjort!? Du har förstört allt, hela mitt liv är en lögn! Jag kommer aldrig kunna se en påsk eller julmust igen!

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Vafan har du gjort!? Du har förstört allt, hela mitt liv är en lögn! Jag kommer aldrig kunna se en påsk eller julmust igen!

Så kan det gå när inte haspen är på


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Apotek Arnes Julm-Ust


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Apotek Arnes Julm-Ust

"Apotekarnes (äldre skriftform av apotekarnas)" Oh tacka gud, trodde seriöst grundaren hette Arne.

Medlem

hmm jag har snackat privat med typ 6 pers och ingen av dem visste det riktiga namnet,, så jag är lite förvånad av resultatet här på frågan måste jag säga.. Men jag får ju foga mig efter svaren.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

En mer intressant fråga är ju vad som händer med julmusten i Mars. Märker de om flaskorna och börjar sälja det som påskmust?

Såg stavningen av misstag för många år sen. Men innan det uttalade jag det med som Apotekarnas.

Kuriosa: Trodde när jag var liten att 7up uttalades zup [sup] då jag trodde att hela zätat (7:an) inte syndes bakom den röda cirkeln


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Märkte det när jag lärde mig läsa, men alla verkade uttala det apotekarnas så antog det uttalades på det sättet.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Såg stavningen av misstag för många år sen. Men innan det uttalade jag det med som Apotekarnas.

Kuriosa: Trodde när jag var liten att 7up uttalades zup [sup] då jag trodde att hela zätat (7:an) inte syndes bakom den röda cirkeln

Jag utläste 7up som Sjupp när jag var liten.

Medlem
Skrivet av Bennii:

En mer intressant fråga är ju vad som händer med julmusten i Mars. Märker de om flaskorna och börjar sälja det som påskmust?

Jag är övertygad om att det är samma brygd bara olika etikett. Har ingen fakta på att det är så ...men


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Bennii:

En mer intressant fråga är ju vad som händer med julmusten i Mars. Märker de om flaskorna och börjar sälja det som påskmust?

Jag är övertygad om att det är samma brygd bara olika etikett. Har ingen fakta på att det är så ...men

Det är omöjligt då julmust helt klart smakar godare än påskmust.

phi
Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Bennii:

En mer intressant fråga är ju vad som händer med julmusten i Mars. Märker de om flaskorna och börjar sälja det som påskmust?

Jag är övertygad om att det är samma brygd bara olika etikett. Har ingen fakta på att det är så ...men

Beror på vilket bryggeri som gör musten men det är utan tvekan samma i de flesta fallen. Däremot kan det hända att de byter etikett på flaskorna, vilket gör att påskmusten smakar lite annorlunda om den har fått lagras längre.

Medlem

Aldrig hört talas om "Apotekarnas" men jag trodde länge att den hette "Apotekarens" vilket inte är det minsta logiskt. Spelar dock mindre roll eftersom Grebbestads Påsk/Julmust är det enda dugliga!

Medlem
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Bennii:

En mer intressant fråga är ju vad som händer med julmusten i Mars. Märker de om flaskorna och börjar sälja det som påskmust?

Jag är övertygad om att det är samma brygd bara olika etikett. Har ingen fakta på att det är så ...men

Det är omöjligt då julmust helt klart smakar godare än påskmust.

Det skall vara samma.
Eventuellt skiljer det hur länge de lagrats.

Själv tycker jag musten smakar mycket godare när det fått stå ett tag. Blir alltid glad då få gånger man hittat en must i förrådet 2-3 månader efteråt.

Medlem
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Bennii:

En mer intressant fråga är ju vad som händer med julmusten i Mars. Märker de om flaskorna och börjar sälja det som påskmust?

Jag är övertygad om att det är samma brygd bara olika etikett. Har ingen fakta på att det är så ...men

Det är omöjligt då julmust helt klart smakar godare än påskmust.

Du ligger i linje med en väns far hör jag. Han älskar julmust och hatar påskmust. Han dricker det inte alls för det smakar äckligt säger han.
Själv känner jag absolut noll skillnad kan jag säga och lutar mig åt skaran som tror de bara byter ut etiketterna.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Bennii:

En mer intressant fråga är ju vad som händer med julmusten i Mars. Märker de om flaskorna och börjar sälja det som påskmust?

Jag är övertygad om att det är samma brygd bara olika etikett. Har ingen fakta på att det är så ...men

Det är omöjligt då julmust helt klart smakar godare än påskmust.

Du ligger i linje med en väns far hör jag. Han älskar julmust och hatar påskmust. Han dricker det inte alls för det smakar äckligt säger han.
Själv känner jag absolut noll skillnad kan jag säga och lutar mig åt skaran som tror de bara byter ut etiketterna.

Nu börjar det här spåra lite och som EDI säger "that was a joke" Självklart är det samma sak och smakar samma men tror det ska vara någon skillnad i lagringstid mellan de olika och ibland kan det vara skillnad i recept.

Medlem
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Bennii:

En mer intressant fråga är ju vad som händer med julmusten i Mars. Märker de om flaskorna och börjar sälja det som påskmust?

Jag är övertygad om att det är samma brygd bara olika etikett. Har ingen fakta på att det är så ...men

Det är omöjligt då julmust helt klart smakar godare än påskmust.

Du ligger i linje med en väns far hör jag. Han älskar julmust och hatar påskmust. Han dricker det inte alls för det smakar äckligt säger han.
Själv känner jag absolut noll skillnad kan jag säga och lutar mig åt skaran som tror de bara byter ut etiketterna.

Nu börjar det här spåra lite och som EDI säger "that was a joke" Självklart är det samma sak och smakar samma men tror det ska vara någon skillnad i lagringstid mellan de olika och ibland kan det vara skillnad i recept.

yes yes, jag skämtar dock inte om min väns far jag och kom att tänka på honom när jag läste ditt inlägg.
Det är lite små lustigt med hans totala negativitet gentemot påskmusten och hyllandet av julmusten hehe.

Ja det kan det säkert vara, jag skulle inte bli förvånad om de brygger mycket av påskmusten redan i samma veva som de gör julmust och då blir det ju lagrat lite längre än julmusten.. men ja det är spekulationer.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Snip

NU är det så att forskning visar att vårt smaksinne är kopplat till vår sinnesstämning. Dvs så smakar öl mycket godare på sommaren än på vinter trots att det är samma sort man dricker. Eller vin smakar bättre med maten man äter på semestern än om man dricker den hemma till maten. Samma ska gäller nog musten. Han förknippar julmusten med julen som han troligen har väldigt bra minnen om och därför smakar det godare.

Nej, särskrivningar, my head!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Its all a lie, wheres the blue pill!!!


signatur

IDKFA

1
Skriv svar