Påstådd "sexism" i spel - har det skapats en klyfta mellan media och vanliga gamers?

Medlem

Som Mirage sa.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Sara Kollin:
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Sara Kollin:

Herregud vilken tråd! Jag tänkte när jag såg att den hade sju sidor att jag minsann skulle vara seriös och läsa igenom alla inlägg för att kunna ta ställning, men många inlägg är ju mindre uppsatser. @_@

Om jag får vara lite lat då så är ju sexism inte samma sak som att sexualisera en karaktär. Man kan ha en kille som springer omkring halvnaken i speedos med ett paket som gungar och slänger, men det är fortfarande inte sexism - bara ögongodis.

Välkommen till forumet.

OnTopic: Så länge det inte görs skillnad på män och kvinnor , dvs, att samma regler gäller för halvnakna kvinnor, så håller jag med dig fullständigt.

Tack!

Vad menar du med "regler"?

Tex att du menar en kille med speedos och gungande paket är OK, då bör det vara samma sak för en tjej i bikini med gungande tuttar.

Dock håller inte de hycklande feministerna i Sverige med om ett sådant resonemang, då endast killens paket är PK och tjejens gungande tuttar är sexistiskt och kvinnoförnedrande.

Men hur kan du jämföra killars bananer och kokosnötter med tjejers bröst? Bröst ska jämföras med bröst, och ni har ju faktiskt bröst ni med! ;D En bar, lagom vältränad mansbringa är riktigt snyggt, dock vet jag inte om det går att jämföra med hur galna killar blir när de får se ett par riktigt snygga bröst utan kläder. Jag tror inte manlig och kvinnlig sexualitet fungerar likadant.

Med det sagt är jag absolut ingen hycklande feminist, utan tycker det bara är "fräckt" när tjejer vågar visa sina kroppar - det krävs ju faktiskt en hel del självförtroende för att våga. Är också trött på att det finns människor som ska tala om för mig hur min sexualitet bör vara bara för att allt ska passa in i ett visst ideal. Kvinnokroppen är ju vacker, bara att visa upp den, haha!

Jag har aldrig stört mig på tjejer i spel som har "overkligt" stora bröst, vet ju ändå att det bara är på låtsas. Det som jag kan störa mig på är att det finns så få killar som överhuvudtaget har något att visa upp där nere - Link som är så snygg (och dessutom så där sexigt mystisk och tyst) ser ju ut som en tjej om man tittar under kilten på honom. @_@

Medlem
Skrivet av Sara Kollin:

Men hur kan du jämföra killars bananer och kokosnötter med tjejers bröst? Bröst ska jämföras med bröst, och ni har ju faktiskt bröst ni med! ;D En bar, lagom vältränad mansbringa är riktigt snyggt, dock vet jag inte om det går att jämföra med hur galna killar blir när de får se ett par riktigt snygga bröst utan kläder. Jag tror inte manlig och kvinnlig sexualitet fungerar likadant.

Med det sagt är jag absolut ingen hycklande feminist, utan tycker det bara är "fräckt" när tjejer vågar visa sina kroppar - det krävs ju faktiskt en hel del självförtroende för att våga. Är också trött på att det finns människor som ska tala om för mig hur min sexualitet bör vara bara för att allt ska passa in i ett visst ideal. Kvinnokroppen är ju vacker, bara att visa upp den, haha!

Jag har aldrig stört mig på tjejer i spel som har "overkligt" stora bröst, vet ju ändå att det bara är på låtsas. Det som jag kan störa mig på är att det finns så få killar som överhuvudtaget har något att visa upp där nere - Link som är så snygg (och dessutom så där sexigt mystisk och tyst) ser ju ut som en tjej om man tittar under kilten på honom. @_@

Det jag ser när jag läser ditt inlägg är att du tycker det är OK med män som sexobjekt, men inte med kvinnor som sexobjekt.

Och med din kommentar om att "hur galna killar blir när de får se ett par riktigt snygga bröst utan kläder." gör du dig skyldig till samma generaliserande som resten av PK maffian.. Du säger mer eller mindre rakt ut att du tycker att karlar tänker med kuken. Visst, det finns killar som gör det, men döm inte alla oss andra efter de mest högljudda kåtbockarna. Som tyvärr hörs alldeles för mycket här på nätet.

Sorry, men om det är så du tycker så är du en hycklande feminist.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Sara Kollin:

Men hur kan du jämföra killars bananer och kokosnötter med tjejers bröst? Bröst ska jämföras med bröst, och ni har ju faktiskt bröst ni med! ;D En bar, lagom vältränad mansbringa är riktigt snyggt, dock vet jag inte om det går att jämföra med hur galna killar blir när de får se ett par riktigt snygga bröst utan kläder. Jag tror inte manlig och kvinnlig sexualitet fungerar likadant.

Med det sagt är jag absolut ingen hycklande feminist, utan tycker det bara är "fräckt" när tjejer vågar visa sina kroppar - det krävs ju faktiskt en hel del självförtroende för att våga. Är också trött på att det finns människor som ska tala om för mig hur min sexualitet bör vara bara för att allt ska passa in i ett visst ideal. Kvinnokroppen är ju vacker, bara att visa upp den, haha!

Jag har aldrig stört mig på tjejer i spel som har "overkligt" stora bröst, vet ju ändå att det bara är på låtsas. Det som jag kan störa mig på är att det finns så få killar som överhuvudtaget har något att visa upp där nere - Link som är så snygg (och dessutom så där sexigt mystisk och tyst) ser ju ut som en tjej om man tittar under kilten på honom. @_@

Det jag ser när jag läser ditt inlägg är att du tycker det är OK med män som sexobjekt, men inte med kvinnor som sexobjekt.

Och med din kommentar om att "hur galna killar blir när de får se ett par riktigt snygga bröst utan kläder." gör du dig skyldig till samma generaliserande som resten av PK maffian.. Du säger mer eller mindre rakt ut att du tycker att karlar tänker med kuken. Visst, det finns killar som gör det, men döm inte alla oss andra efter de mest högljudda kåtbockarna. Som tyvärr hörs alldeles för mycket här på nätet.

Sorry, men om det är så du tycker så är du en hycklande feminist.

Men kom igen nu, om en snygg tjej visar brösten kommer nästan alla killar att stirra sig blinda. Jag förstår inte vad som skulle vara vare sig konstigt eller fel med det? Det vore väl värre om ni INTE kollade, haha! ;D

För övrigt ber jag dig vänligt att ägna fyra minuter av din tid att titta (och lyssna) på denna video:

Hon och jag har väldigt lika åsikter.

Medlem
Skrivet av Sara Kollin:

Text och bild

Nu ska jag själv generalisera lite här. Jag vågar mig på att gissa att du ännu inte har fyllt arton.

Detta eftersom din åsikt om "nästan alla killar" tycks grunda sig på tonårspojkar som nyligen har kommit på vad testiklarna är bra för.
Jag upplever inte dina generaliseringar som någonting annat än rena påhopp riktade mot en stor del av de av oss som är av manligt kön och har hunnit fylla tjugo, och en majoritet av de som har hunnit fylla tjugofem. Det kallas för att mogna, eller möjligen att växa upp.
Orkade inte kolla igenom videon. Stängde av efter att det blev uppenbart att det bara handlade om rumpor.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Sara Kollin:

Text och bild

Nu ska jag själv generalisera lite här. Jag vågar mig på att gissa att du ännu inte har fyllt arton.

Detta eftersom din åsikt om "nästan alla killar" tycks grunda sig på tonårspojkar som nyligen har kommit på vad testiklarna är bra för.
Jag upplever inte dina generaliseringar som någonting annat än rena påhopp riktade mot en stor del av de av oss som är av manligt kön och har hunnit fylla tjugo, och en majoritet av de som har hunnit fylla tjugofem. Det kallas för att mogna, eller möjligen att växa upp.
Orkade inte kolla igenom videon. Stängde av efter att det blev uppenbart att det bara handlade om rumpor.

Nu vet jag ju iofs att män tappar sexdrift ju äldre de blir, men att den skulle vara så låg vid 25 års ålder visste jag inte!

Ett litet tips: du blir inte mognare bara för att du försöker spela oberörd av kvinnokroppen.

Synd att du inte tittade på hela videon, då fick du ju inte höra vad hon hade att säga i slutet.

Medlem

Ingen sa någonting om att tappa sexdriften.

Jag pratade om att bli vuxen.

Och jag är oberörd. Tecknade rumpor gör ingenting för mig. Varken manliga eller kvinnliga.

Kan inte tänka mig att någon som gör en film om animerade rumpor kan ha någonting viktigt att säga som inte går att säga utan fyra minuters tramsande först.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Sara Kollin:
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Sara Kollin:

Men hur kan du jämföra killars bananer och kokosnötter med tjejers bröst? Bröst ska jämföras med bröst, och ni har ju faktiskt bröst ni med! ;D En bar, lagom vältränad mansbringa är riktigt snyggt, dock vet jag inte om det går att jämföra med hur galna killar blir när de får se ett par riktigt snygga bröst utan kläder. Jag tror inte manlig och kvinnlig sexualitet fungerar likadant.

Med det sagt är jag absolut ingen hycklande feminist, utan tycker det bara är "fräckt" när tjejer vågar visa sina kroppar - det krävs ju faktiskt en hel del självförtroende för att våga. Är också trött på att det finns människor som ska tala om för mig hur min sexualitet bör vara bara för att allt ska passa in i ett visst ideal. Kvinnokroppen är ju vacker, bara att visa upp den, haha!

Jag har aldrig stört mig på tjejer i spel som har "overkligt" stora bröst, vet ju ändå att det bara är på låtsas. Det som jag kan störa mig på är att det finns så få killar som överhuvudtaget har något att visa upp där nere - Link som är så snygg (och dessutom så där sexigt mystisk och tyst) ser ju ut som en tjej om man tittar under kilten på honom. @_@

Det jag ser när jag läser ditt inlägg är att du tycker det är OK med män som sexobjekt, men inte med kvinnor som sexobjekt.

Och med din kommentar om att "hur galna killar blir när de får se ett par riktigt snygga bröst utan kläder." gör du dig skyldig till samma generaliserande som resten av PK maffian.. Du säger mer eller mindre rakt ut att du tycker att karlar tänker med kuken. Visst, det finns killar som gör det, men döm inte alla oss andra efter de mest högljudda kåtbockarna. Som tyvärr hörs alldeles för mycket här på nätet.

Sorry, men om det är så du tycker så är du en hycklande feminist.

Men kom igen nu, om en snygg tjej visar brösten kommer nästan alla killar att stirra sig blinda. Jag förstår inte vad som skulle vara vare sig konstigt eller fel med det? Det vore väl värre om ni INTE kollade, haha! ;D

För övrigt ber jag dig vänligt att ägna fyra minuter av din tid att titta (och lyssna) på denna video:

https://www.youtube.com/embed/CnBDUdpwXrM

Hon och jag har väldigt lika åsikter.

Du får ursäkta mig Sara Kollin, men du råkar inte vara Kouhei ([http://www.fz.se/medlem/?id=117504]) som har registrerat sig för hundrade gången under ett nytt användarnamn? Tänkte eftersom att varje gång han har skaffat ett nytt konto på FZ så har han inte helt oväntat börjat diskutera kvinnlig karaktärers rumpor i spel, det kanske bara är ett sammanträffande


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Oavsett vem som döljer sig bakom Sara Kollin är det mest troligt ett troll av manligt kön.


signatur

I drank what?

Skriv svar