Pewdiepie störst på youtube! Är ni stolt som Svensk?

Medlem
Pewdiepie störst på youtube! Är ni stolt som Svensk?

Det känns som om det är oundvikligt att en tråd om detta skulle skapas. Varje gång man går inte på YT ser man hans fejs bland dom mest populära klippen.

Vad tycker ni om detta fenomen? Trots att mitt namn är Tarmböld här på FZ så känner jag mig för vuxen för den skiten han gör. Kanske är jag bara avis, hade varit awsome om man kunde tjäna pengar på att muppa sig på YT.

Jag vill veta vad är det som intresserar folket. Han gör samma saker hela tiden. skriker åt minsta lilla och är överdrivet imponerad av småsaker i spel som inte ens en 10 åring skulle göra. Inget är genuint utan i klipp efter klipp gör han bara de fansen förväntar sig av honnom.

Okej om man gör flummiga grejer, men vafan det är ju allt han gör. Han säger aldrig ens något halvsmart om spelen och han är den mest inflytelserika på YT..
Då ser jag hellre en commentary av Total Biscuit eller sidestrafe som vet något om spel. Ursch känner mig som en gammal gubbe när jag skriver detta..

Tacka vet jag på Hylands tid!

Medlem

För det första kanske man skall påpeka att en stor del (förmodligen majoriteten) av de som besöker youtube, gör det för ett "billigt skratt" och det är precis vad Pewdiepie kan ge. Så på så sätt förstår jag att han kan ha blivit störst.

Personligen dock, så har jag tröttnat på honom ordentligt, började titta för något år sedan, speciellt hans genomspelning av Ao Oni, som jag ärligt tyckte var riktigt bra. Dock så är det som du säger att han bara gör samma saker hela tiden, plus att han har börjat överdriva för mycket, och därav har jag tröttnat.
Tittar dock fortfarande då och då, men endast på de mer "speciella" klippen.

Skulle inte direkt påstå att jag är stolt att en svensk är störst på youtube. Då det är dom som förödmjukar sig själv mest, som får mest views/subs.
Vill bara påpeka att jag inte har något emot honom i sig, men jag är varken stolt eller besviken/skäms över att han är störst. Jag är helt enkelt inte så intresserad utav det.


signatur

Rwa?

Medlem

Välkommen till det moderna samhället, där dumhet och idiotiskt beteende premieras och belönas.

Har t.ex. någon av de mest populära "bloggarna" yttrat någonting som ens av misstag kan föväxlas med intelligens överhuvud taget?

Vad gäller Piediepie så är han en pajas. Då syftar jag inte på honom som person (känner honom inte), utan snarare den roll han har i sina videos. Frågan är som sagt om man tycker att detta är roligt och underhållande. Personligen har jag svårt att tänka mig att någon över 12 får ut någonting av att titta på hans videos, men å andra sidan finns det ju många tolvåringar på nätet, så det kanske inte är konstigt att han är populär.

Själv föredrar jag något med mer substans och även om jag gillar humor så uppskattar jag nog sånt som är lite mer "intellektuellt stimulerande" än att bara titta på någons uppenbart överdrivna over-the-top reaktioner på diverse läskiga spel.

SE

Medlem

Jag tycker han är jävligt överskattad. Han gör inget annat än å skriker och dampar. Nä, jag fortsätter å kikar på Cinemassacre i stället. James har åtminstone rätt sorts kiss- och bajshumor, och även om det inte görs så många AVGN-avsnitt nu för tiden så görs det väldigt mycket med James och Mike, och dom är nästan ännu roligare. Känns mer avslappat och naturligt

Sååååå mycket bättre

Inaktiv

Tycker också PewDiePie är riktigt överskattad, ingen talang där inte. Ingen ordentlig underhållning, bara impulsiva vrål som 15 åringar använder sig av samt att han överspelar.

Jag är inte stolt som svensk pga PewdiePie kan jag lova iaf, snarare så skäms jag som svensk.

Medlem

Måste ha bott under en sten för tills för några veckor sedan hade jag ingen aning om vem karlen var över huvudtaget. Aldrig sett ett klipp ens.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Har tydligen levt under en liten sten som blockerat just detta för jag har aldrig hört talas om den här snubben före jag såg den här tråden, och då är endå Youtube en stor del av mitt liv!
Kan inte säga jag är imponerad, ser faktiskt ingen humor alls i detta.

Vet inte om det är åldern eller något annat men det känns som jag stött på mycket "humor" numer som tilltalar de yngre men som jag verkligen inte har någon förståelse för. Känns som allt idag skall vara så impulsivt och helt utan tanke, men det är ju bara krystat, fejkat och....billigt i brist på andra ord.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av redruM:

Måste ha bott under en sten för tills för några veckor sedan hade jag ingen aning om vem karlen var över huvudtaget. Aldrig sett ett klipp ens.

Ja du måste verkligen ha bott under en hel bergskedja.

ONT; Han är inte rolig imo och har inte varit på länge. I början var hans jumpscare montages roliga men nu har han uppenbarligen blivit en sellout och postar kvantitet-före-kvalitet videos. Tramsigt och larvigt imo.
Samtidigt tjänar han strax över 1M € i månaden har jag hört, om inte mer, så kan bara gratulera.

Medlem

Pewdie who?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

+ på allt som ShavedEwok sa.

Även vår gode TB ogillar honom, han sa vid ett tillfälle då någon frågade på twitter om Pewdi skulle vara med på Podcasten nångång (Co-optional, f.d. TGS podcast som går på Polaris, nätverket som både TB och pew tillhör).
Så sa han NEJ!
Och då han vart tillfrågad varför inte, så sa han "jag kan inte svara på varför, jag har en klausul i kontraktet som säger att jag inte får uttala mig nedlåtande om andra på Polaris"
-tycker det var ganska talande i sig.

Personligen tycker jag han står för allt som är fel med Youtube, att totalt talanglösa fånar som beter sig som idioter premieras över talangfulla människor som faktiskt producerar kvalitetscontent.

Men det är klart, det är väl samma idiotpublik som får tevekanalerna att satsa på dessa jävla dokusåpor och "realityprogram" som gör att man riktigt känner hur IQ:n sjunker medan man är utsatt för dom.

Och ja, jag skäms som svensk att vara från samma land som Pewdiprutt. Jag skäms även över att vara från samma land som alla dessa dokusåpakändisar och hollywoodfruar och fan vet allt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag tycker inte han är ens lite rolig och har aldrig riktigt kännt mig värst stolt när något av Sveriges landslag tar guldmedaljer så inte heller denna gång.

Något rätt gör ju dock karl'n om det är sådär pass många som gillar hans kreationer. Så jag låter de som vill titta på han göra det så håller jag mig till annat


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Säga vad man vill om klippen, PewDiePie sätter sin egen prägel på konceptet, det är bara att försöka lida sig genom ett antal amatör-"let's play"-videos så förstår man att han måste göra någonting rätt i alla fall. Själv finner jag endast underhållning i enstaka klipp (är inte så stort fan av "let's play"-klipp), men jag förstår hur han blev stor.

KoP
Medlem

Många försöker efterapa Pewdiepie eller andra lets play karaktärer i svallvågen. Men som Kebbe sa, titta igenom ett antal av dessa wannabe videos och sen på Pewdiepies videos så framstår han faktisk som otroligt rolig i en del situationer.

Sen är det väl bara roligt om han kan roa människor? Hade han varit så trist som en del får det att låta som så hade hans framgångssaga knappast hållt i sig speciellt länge.

Det finns något fint i pubertal humor.

Själv finner jag lets play spelare som snackar allt för mycket eller överanalyserat otroligt trist att titta på. Pang på rödbetan, inte så jävla seriöst och lite intelligensbefriat är min melodi.

Medlem
Skrivet av Zymac:

+ på allt som ShavedEwok sa.

Även vår gode TB ogillar honom, han sa vid ett tillfälle då någon frågade på twitter om Pewdi skulle vara med på Podcasten nångång (Co-optional, f.d. TGS podcast som går på Polaris, nätverket som både TB och pew tillhör).
Så sa han NEJ!
Och då han vart tillfrågad varför inte, så sa han "jag kan inte svara på varför, jag har en klausul i kontraktet som säger att jag inte får uttala mig nedlåtande om andra på Polaris"
-tycker det var ganska talande i sig.

Personligen tycker jag han står för allt som är fel med Youtube, att totalt talanglösa fånar som beter sig som idioter premieras över talangfulla människor som faktiskt producerar kvalitetscontent.

Men det är klart, det är väl samma idiotpublik som får tevekanalerna att satsa på dessa jävla dokusåpor och "realityprogram" som gör att man riktigt känner hur IQ:n sjunker medan man är utsatt för dom.

Och ja, jag skäms som svensk att vara från samma land som Pewdiprutt. Jag skäms även över att vara från samma land som alla dessa dokusåpakändisar och hollywoodfruar och fan vet allt.

Tack, fick nästan en man-crush av ditt svar då jag tänkte skriva nästan samma sak.

phi
Medlem

Jag kan förstå om småungarna gillar det han gör men jag är uppenbarligen för gammal för finna det roliga i det. Precis som fler har nämnt så känns allt han gör så överspelat, skitnödigt och oäkta. Det förvånar mig inte ifall han själv tröttnat på det men fortsätter så länge han orkar och kan casha in på det och jag kan tänka mig att vi i framtiden kommer att få se mindre fjanterier och mer substans från honom.

Medlem
Medlem

Lillbrorsan som är 12år finner Pewdiepie underhållande.. har aldrig sett han dra på smilbanden dock.

Antar att efter 1,420 videos av fake rädsla ger en bitter avsmak..


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Tittat 1-2 gånger på Pewdiepajas och jag kan erkänna att han varit lite smårolig några gånger. Men nej, orkar verkligen inte med han något mer. Som någon annan skrev så är det väldigt billiga skratt han säljer. Över lag så tycker jag att Youtube har blivit en enda stor trams-sida. Alla dessa pranks som PrankvsPrank, Vitality och alla andra muppar irriterar skiten ur mig. Det var kul dem första gångerna dem gjorde det men nu kopierar alla från alla. Känns inte som att det finns så mycket nytt som är roligt längre. Youtube var bättre förr

Medlem

Jag finner inget intressant i hans videor men alla har olika smaker.

Medlem

Kan väl säga att min dotter på 7år kollar på honom så inget jag tror jag skulle uppskatta men han la upp nån video nyligen som jag tittade på och kände att han ändå hade nått att förmedla.

Stolt och stolt. Tycker det är kul att det går bra för killen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om man ska vara stolt som svensk inom spelvärlden känns det som att The Alliance i Dota 2 borde vara en större orsak.

Den där Pewdiepie känns bara..... Nej. Men som walter_iego säger är det ändå kul att det går bra för honom.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Förstår inte hur så många är så negativa. Hans videos är inte min typ av videos men det är ju alltid kul när det går bra för svenskar på en internationell nivå.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd

Det är ju bra att Sverige blir känt. Jag startade en frågetråd på bodybuilding.com i och med att jag är svensk. En av dom första sakerna jag fick bena ut var att Sverige och Schweitz inte är samma sak.

Fast han bor i Italien?


signatur

Det här är när diskussionen går: Och då gjorde han det här. Nej det gjorde han inte.

Medlem
Skrivet av Zymac:

+ på allt som ShavedEwok sa.

Även vår gode TB ogillar honom, han sa vid ett tillfälle då någon frågade på twitter om Pewdi skulle vara med på Podcasten nångång (Co-optional, f.d. TGS podcast som går på Polaris, nätverket som både TB och pew tillhör).
Så sa han NEJ!
Och då han vart tillfrågad varför inte, så sa han "jag kan inte svara på varför, jag har en klausul i kontraktet som säger att jag inte får uttala mig nedlåtande om andra på Polaris"
-tycker det var ganska talande i sig.

Personligen tycker jag han står för allt som är fel med Youtube, att totalt talanglösa fånar som beter sig som idioter premieras över talangfulla människor som faktiskt producerar kvalitetscontent.

Men det är klart, det är väl samma idiotpublik som får tevekanalerna att satsa på dessa jävla dokusåpor och "realityprogram" som gör att man riktigt känner hur IQ:n sjunker medan man är utsatt för dom.

Och ja, jag skäms som svensk att vara från samma land som Pewdiprutt. Jag skäms även över att vara från samma land som alla dessa dokusåpakändisar och hollywoodfruar och fan vet allt.

fast TB har ju blivit skit dryg på senaste tiden -.-" han blir tvärt emot pew, nämligen sämre och sämre... gillar inte pew så värst mycket, men att lyssna på en bitter britt som jämt o ständigt tokdissar vissa spel bara för o likna någon "spel rebell" är fan värre ;D

+ killen är ju totalt sämst i sc2... han försöker efterlikna sina idoler, nämligen day9 och husky..

Tycker Ytube är en briljant ide, där alla faktiskt har en skans att kunna tjäna en liten hacka vid sidan av

Medlem

Nej. Dynga. Skäms.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Zymac:

+ på allt som ShavedEwok sa.

Även vår gode TB ogillar honom, han sa vid ett tillfälle då någon frågade på twitter om Pewdi skulle vara med på Podcasten nångång (Co-optional, f.d. TGS podcast som går på Polaris, nätverket som både TB och pew tillhör).
Så sa han NEJ!
Och då han vart tillfrågad varför inte, så sa han "jag kan inte svara på varför, jag har en klausul i kontraktet som säger att jag inte får uttala mig nedlåtande om andra på Polaris"
-tycker det var ganska talande i sig.

Personligen tycker jag han står för allt som är fel med Youtube, att totalt talanglösa fånar som beter sig som idioter premieras över talangfulla människor som faktiskt producerar kvalitetscontent.

Men det är klart, det är väl samma idiotpublik som får tevekanalerna att satsa på dessa jävla dokusåpor och "realityprogram" som gör att man riktigt känner hur IQ:n sjunker medan man är utsatt för dom.

Och ja, jag skäms som svensk att vara från samma land som Pewdiprutt. Jag skäms även över att vara från samma land som alla dessa dokusåpakändisar och hollywoodfruar och fan vet allt.

fast TB har ju blivit skit dryg på senaste tiden -.-" han blir tvärt emot pew, nämligen sämre och sämre... gillar inte pew så värst mycket, men att lyssna på en bitter britt som jämt o ständigt tokdissar vissa spel bara för o likna någon "spel rebell" är fan värre ;D

+ killen är ju totalt sämst i sc2... han försöker efterlikna sina idoler, nämligen day9 och husky..

Tycker Ytube är en briljant ide, där alla faktiskt har en skans att kunna tjäna en liten hacka vid sidan av

Slutet av 2011 och början av 2012 slutade jag lyssna på han för hans åsikter verkade göra en full omvändning och han blev snällare mot stora titlar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Näj. Inget för mig. Alla hans klipp är bara samma sak.

Kul för honom dock. Och kidsen. Jag hade nog också tyckt att hans gapighet var rolig om jag var 11-12.

1
Skriv svar