Politik. Om du är känslig, klicka inte här.

Medlem

Fan vad gött att SD gav etablissemanget en skrev spark som hette duga.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Mirage:

Så, en fråga till "de 87%en". Många undrar varför 13% röstade SD.

Läs detta, och få lite mer förståelse. Killen bekräftar allt som min fru berättat från SFI, och mina egna upplevelser

Länk

Diskutera!

Vad är det att diskutera ? Han tyckter sfi upplevelsen var bra han känner några människor som beter sig dumt när dom inte får som dom vill .

Så imo har inte mycket med vad dom 13% som röstade på sd att göra. Känns som du gärna vill generalisera saker o ting lite väl mycket.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Många av de 13% (antar jag) har liknande erfarenheter. Jag vet att både jag och min fru (som är invandrare, hennes skräckhistorier från SFI var föga smickrande) har de erfarenheterna.

Det som var menat att diskutera var vad han sade, och att det är en av anledningarna till varför SD fick 13%.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Du är nog ingen Galilei och du riskerar inte, till skillnad från flera som söker asyl, att bli avrättad för dina åsikter.

Jag har aldrig påstått det men fakta stöder min sida därav befinner sig jag och likasinnade i en snarlik situation. En fördummad auktoritet utan vetenskapen på sin sida som vill mörka sådan data med alla medel. Nej, kanske inte än får man sätta livet till men både AFA och REV har ju attackerat sverigedemokratiska politiker både med misshandel och vandaliserat deras bostäder. Sedan har ju den mycket eminente politikern Rickard Jomshof sedan tidigare tvingats lämna sitt ämbete på de skolor han hade varit i tjänst hos trots att han var mycket populär hos eleverna, men fick lämna när det kom fram till att han var just sverigedemokrat utan att det togs någon hänsyn ifall han hade gjort ett bra arbete eller ej. Jag tycker i och med Sverigedemokraternas framgångar att det finns en mer allmän acceptans hos vanligt folk för sverigedemokrater idag än för 4 år sedan men det är väl inte så konstigt när nästan en miljon i landet sympatiserar med dem. Intellektualiseringen går framåt fastän lite sakta enligt mitt tycke.

Sedan är blott ca 5% av de 100 000 -120 000 som söker asyl till förlovade Sverige varje år riktiga flyktingar som kan ha politiska skäl som riktigt argument att få beviljad asyl med de processer vi har verksamma idag. Det är en ytterst liten del, det allra flesta slänger sina pass och slänger ihop en snyft historia för få bli rikligt belönade för sitt bedrägeri. Sedan får man lägga till 2 ytterligare faktorer att man tar emot både kvot och konventionsflyktingar och det väldigt många till skillnad från andra Europeiska länder men också till Sveriges befolkningsmängd. Men tig du, konsekvensen blir oundviklig att konfrontera till slut även för den mest tjurskalliga

Skrivet av Mirage:

Nej, det var för tonen i tråden var fel, och ordvalen var mycket, mycket dåliga. V.v. håll propaganda utanför denna tråden och diskutera sakligt.

Samt: Att länka till Fria Tider som en tillförlitlig källa är lika smart som at länka till Expo och säga de är tillförlitliga.

Jag önskar jag kunde hålla med men det kan jag tyvärr inte göra. Ibland behövs det tala om att en spade är en spade och inte försöka kamouflera det till någonting helt annat och försöka framställa något unket i mycket bättre dager än vad det är. Jag beskrev verklighetsscenarion som har inträffat i Sverige och konsekvenserna för vad som komma skall med liknande väg utstakad utan att förändringar görs till det bättre. Fria Tider har betydligt mycket mer substans än Expo. Expo hålls ju upp av skattestöd bl a, utan skattestöd så finns inget Expo. Hur kommer det sig att Expo aldrig fördömer samt undersöker annan "extremism" än den som kallas för höger, för att det är just en propaganda organisation till skillnad från Fria Tider.

Fria Tider bärs upp av privata läsare för att de som läser den finner den som mycket bättre komplement än resterande tidningar på de områden som konstnären Dan Park driver med. Dessutom är det den enda källan utav mycket stor trovärdighet när det kommer till statistik i dylika ämnen som skrupelfria tidningar aldrig i sitt liv skulle publicera för det skulle motverka den vanliga propagandan för mångkultur. Det är ingen hemlighet att Fria Tider är invandringskritisk och inte tvekar att publicera mindre smickrande data för den naiva konsumenten som har gått på att den svenska mångkulturen är idealbilden för alla samhällsbyggen. Fria Tider brukar allt som oftast också ange källor till grunden för sina utlägg och statistik, vilket ger dem dagens respektabla rykte.

Skrivet av von_lidl:

Sluta håll på som om att allting du har att säga är korrekt och att allt som andra skriver är fel. Du har helt fel inställning till en diskussion.

Sen har Mirage väldigt rätt i det han skrev innan den här kommentaren.

Tar man bort inlägg och censurerar åsikter, idéer, tankar, inlägg som är fyllda till bredden med substans och baserade på empiri då får man ta i akt att det skapar en motreaktion. Det komiska är väl ansträngningen det görs för att tysta. Där det finns nyanser att hämta ifrån kommer det också således logiskt nyanser att hämtas ifrån. För man påpekar att det sker en självmordspolitik i landet både demografiskt och ekonomiskt så skall man bli berövad sin yttrandefrihet är lite väl märkligt om man inte pudlar när man följer de regler som följs. Som med alla materiella ting blir det bara tillräckligt varmt kan de till slut böjas och töjas, liknelsen gäller även regler fast de då godtyckligt.

Som två motpoler på ständig drift i eterns vakuum så finns det moment där våra banor korsas och en sammandrabbning är oundviklig vilket också så har varit fallet tidigare, till de lyckliga följderna att ingen absolut annihilation inträffade.
Vi har ett extraval antågande, kan det bli så mycket mer spännande än att få begrunda alla följder och händelser som kommer inträffa i dess spår i väntan på nästa krock.

Medlem

kan du bli mer flummig, högst tveksamt.

Angående din kritik mot expo kanske du ska läsa på vad det handlar om istället för att gnälla på att dom höjer rösten mot främlingsfientlighet i detta land.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

kan du bli mer flummig, högst tveksamt.

Angående din kritik mot expo kanske du ska läsa på vad det handlar om istället för att gnälla på att dom höjer rösten mot främlingsfientlighet i detta land.

Expo är lika illa som Fria Tider, fast åt vänsterhållet.


signatur

I drank what?

Medlem

Vad upplever du expo har sagt som är så illa åt vänster?

Själv är jag både vänster och höger vilket jag tror dom flesta är beror ju på vad man värderar högst.

Har dock inte sagt nått specifikt om Fria tider, däremot var personen jag kommenterade väldigt flummig i sitt uttalande.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

De arbetar med tvivelaktiga metoder och har en klar vänstervriden agenda. Deras samröre med Research Gruppen är ganska illa också.

Jag ogillar både Fria Tider och Expo för ingen av dem är intresserade av sanningen, de vill bara förvrida verkligheten att passa sin världsbild.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

De arbetar med tvivelaktiga metoder och har en klar vänstervriden agenda. Deras samröre med Research Gruppen är ganska illa också.

Jag ogillar både Fria Tider och Expo för ingen av dem är intresserade av sanningen, de vill bara förvrida verkligheten att passa sin världsbild.

Intressant, på vilket sätt förvrider just Fria Tider sanningen?

Kan det vara så att i och med mörkläggandet, censuren samt propagandan som blir allt tydligare i DDR-media gällande invandringskritiska frågor samt andra vänsterliberala frågor som HBTQ,feminism, uppmuntran till att bryta normer, fokus på oikofobiska tendenser och allt annat djävulskap som vill lägga den ultimata grunden för ett degenererat samhälle så fyller Fria Tider upp det tomrum och den efterfrågan som DDR-media har skapat tack vare sin vilseledande propaganda.

Man får ha den vetskapen med sig att Friatider är ynka 5 år gammal och bärs upp av privata läsare och donationer och får inga skattmedel som inkomster som bl a Expo får. Det enda som kan vara lite till deras nackdel är deras överdrivna Pro-ryska vurmande vilket kanske har en förklaring för att gammalmedia bedriver propaganda kampanjer jämt och ständigt mot Ryssland och hetsar endast för en ynka förnuftig lag, att förbjuda HBTQ-propaganda riktad mot barn. Sedan finns det säkert de individer ur ett annat spektrum som tycker det är bra och normalt att bedriva sexualkunskap för barn i förskolan, och det säger ju allt hur friskt ett sådant samhälle blir.

Medlem

God Jul & Gott Nytt År


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Hej! Är ny här, men ger mig direkt in i den politiska hetluften på FZ!

Jag tror att anledningen till att invandringsfrågan får så stort utrymme är för att det inte finns någon opposition i frågan förutom SD. Och bland media finns det ingen opposition förutom Fria Tider och Avpixlat. Även om man läser en högertidning som Expressen så står den väldigt långt till vänster när det gäller invandring.

I alla andra frågor finns det alltid oppositioner - skatter, sjukvård, skola osv. Invandringsfrågan är unik på det sätt att det inte finns någon som tycker annorlunda förutom ett, relativt litet parti. Jag tror det är det som gör att folk proteströstar på SD.

Det är också detta som gör det så farligt om S och M skulle gå ihop i ett större samarbete - vem skulle utgöra oppositionen då? Jo, SD.

Jag tycker det är tråkigt när man ser den rödgröna reaktionen på KDs utspel om flyktningpolitiken. De säger ju inte bara att bidragen ska bli färre, utan även att nyanlända ska få skattelättnader i tre år - det är ju otroligt generöst! Men ändå förkastas förslaget från de rödgröna - det visar tyvärr vilken nivå invandringsdebatten ligger på i Sverige idag. Man får inte säga minsta lilla grej som kan uppfattas negativt för en invandrare, för då slår etablissemanget bakut.

Medlem

Känns skönt att det inte blev något nyval, fan om det hade blivit det. Snacka om att SD bara vill kosta samhället pengar.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Känns skönt att det inte blev något nyval, fan om det hade blivit det. Snacka om att SD bara vill kosta samhället pengar.

Jo, för ökad invandring besparar oss pengar, så är det.
Om nu Sverige har så mycket att tjäna på invandring, varför inte öppna gränserna helt och bara låta alla som vill komma hit? Det är ju så ekonomiskt underbart?

Fast å andra sidan bör jag nog inte diskutera någon politik med dig, du och jag står så långt från varandra vi bara kan, och båda anser den andre inte är verklighetsförankrad.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av mrFluffy:

Känns skönt att det inte blev något nyval, fan om det hade blivit det. Snacka om att SD bara vill kosta samhället pengar.

Jo, för ökad invandring besparar oss pengar, så är det.
Om nu Sverige har så mycket att tjäna på invandring, varför inte öppna gränserna helt och bara låta alla som vill komma hit? Det är ju så ekonomiskt underbart?

Fast å andra sidan bör jag nog inte diskutera någon politik med dig, du och jag står så långt från varandra vi bara kan, och båda anser den andre inte är verklighetsförankrad.

Ditt hat mot invandrare och andra folkslag är läskigt. Sluta vara så förbannat rädd för saker och ting som inte lever upp till din skeva världsbild, och sluta hata och spamma detta forum med meningslös hatpropaganda.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av mrFluffy:

Känns skönt att det inte blev något nyval, fan om det hade blivit det. Snacka om att SD bara vill kosta samhället pengar.

Jo, för ökad invandring besparar oss pengar, så är det.
Om nu Sverige har så mycket att tjäna på invandring, varför inte öppna gränserna helt och bara låta alla som vill komma hit? Det är ju så ekonomiskt underbart?

Fast å andra sidan bör jag nog inte diskutera någon politik med dig, du och jag står så långt från varandra vi bara kan, och båda anser den andre inte är verklighetsförankrad.

Ditt hat mot invandrare och andra folkslag är läskigt. Sluta vara så förbannat rädd för saker och ting som inte lever upp till din skeva världsbild, och sluta hata och spamma detta forum med meningslös hatpropaganda.

Hat mot invandrare? Jag lovar jag ska berätta det för min invandrade fru. Nej, hon är inte från ett land med en vit befolkning. Fan, jag måste missat att jag måste hata henne.

Varför tror du jag hatar invandrare? Håll dig saklig. Jag vill minska invandringen, det är inte samma sak som att hata invandrare.

Edit: Istället för att bara kasta ur dig förolämpningar och avsky, kan du inte bemöta argumentet istället? OM nu invandring är jättebra för Sverige, varför är den begränsad alls?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av mrFluffy:

Känns skönt att det inte blev något nyval, fan om det hade blivit det. Snacka om att SD bara vill kosta samhället pengar.

Jo, för ökad invandring besparar oss pengar, så är det.
Om nu Sverige har så mycket att tjäna på invandring, varför inte öppna gränserna helt och bara låta alla som vill komma hit? Det är ju så ekonomiskt underbart?

Fast å andra sidan bör jag nog inte diskutera någon politik med dig, du och jag står så långt från varandra vi bara kan, och båda anser den andre inte är verklighetsförankrad.

Ditt hat mot invandrare och andra folkslag är läskigt. Sluta vara så förbannat rädd för saker och ting som inte lever upp till din skeva världsbild, och sluta hata och spamma detta forum med meningslös hatpropaganda.

Hat mot invandrare? Jag lovar jag ska berätta det för min invandrade fru. Nej, hon är inte från ett land med en vit befolkning. Fan, jag måste missat att jag måste hata henne.

Varför tror du jag hatar invandrare? Håll dig saklig. Jag vill minska invandringen, det är inte samma sak som att hata invandrare.

Edit: Istället för att bara kasta ur dig förolämpningar och avsky, kan du inte bemöta argumentet istället? OM nu invandring är jättebra för Sverige, varför är den begränsad alls?

Varför jag tror du hatar invandrare? Du röstar på SD, ett rasistiskt parti helt enkelt. Om du inte är rasist själv så undrar jag varför i helvete du röstar på dem? Invandrare kostar inte samhället så mycket pengar som du och alla rasister i SD vill få andra att tro.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av mrFluffy:

Känns skönt att det inte blev något nyval, fan om det hade blivit det. Snacka om att SD bara vill kosta samhället pengar.

Jo, för ökad invandring besparar oss pengar, så är det.
Om nu Sverige har så mycket att tjäna på invandring, varför inte öppna gränserna helt och bara låta alla som vill komma hit? Det är ju så ekonomiskt underbart?

Fast å andra sidan bör jag nog inte diskutera någon politik med dig, du och jag står så långt från varandra vi bara kan, och båda anser den andre inte är verklighetsförankrad.

Ditt hat mot invandrare och andra folkslag är läskigt. Sluta vara så förbannat rädd för saker och ting som inte lever upp till din skeva världsbild, och sluta hata och spamma detta forum med meningslös hatpropaganda.

Hat mot invandrare? Jag lovar jag ska berätta det för min invandrade fru. Nej, hon är inte från ett land med en vit befolkning. Fan, jag måste missat att jag måste hata henne.

Varför tror du jag hatar invandrare? Håll dig saklig. Jag vill minska invandringen, det är inte samma sak som att hata invandrare.

Edit: Istället för att bara kasta ur dig förolämpningar och avsky, kan du inte bemöta argumentet istället? OM nu invandring är jättebra för Sverige, varför är den begränsad alls?

Varför jag tror du hatar invandrare? Du röstar på SD, ett rasistiskt parti helt enkelt. Om du inte är rasist själv så undrar jag varför i helvete du röstar på dem? Invandrare kostar inte samhället så mycket pengar som du och alla rasister i SD vill få andra att tro.

För de andra partierna har förbrukat mitt förtroende, samt händelser i mitt liv och andras som får mig att tycka att invandringen behöver minskas - inte ökas. Eftersom 7-klövern alla vill öka den så kan jag helt enkelt inte rösta på någon av dem av den anledningen ensamt. Att rösta blankt leder ingenvart heller, så då röstar jag på det enda parti som ens vill ta i frågan: SD. Svårare än så är det inte. Har inget med hat eller rasism att göra, bara sunt förnuft i invandringsfrågan.

Av ovannämnda anledning bör du tänka om, alla som röstar på SD och alla medlemmar i SD är inte rasister - långt därifrån. Att missnöjesrösta eller rösta för det ser ut att vara den enda utvägen i invandringsfrågan, där har du anledningen till att många röstar på SD.

Din, och andras intolerans har samma effekt som när du försöker omvända en religiös människa - deras tro att de gör rätt blir bara starkare. Försök diskutera istället för smutskasta, du kommer komma väldigt långt med det.

Så snälla nu har du undvikit frågan i 3 poster: Varför inte tillåta helt öppna gränser om nu invandringen är så underbart bra för Sverige?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Känns skönt att det inte blev något nyval, fan om det hade blivit det. Snacka om att SD bara vill kosta samhället pengar.

Det handlar inte om pengar, det är en demokratisk rättighet. För övrigt så var det inte SD som utlyste "Nyval". Läs på Skriv rätt.
Sorry var allt för snabb med det sista där om läs på skriv rätt så jag ber om ursäkt för det.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag väntar fortfarande på ett svar om varför gränserna inte är helt öppna. Logiskt sett borde det vara bäst för Sverige, om vi nu ska tro på propagandan från Rosenbad.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Sara Kollin:

Hej! Är ny här, men ger mig direkt in i den politiska hetluften på FZ!

Jag tror att anledningen till att invandringsfrågan får så stort utrymme är för att det inte finns någon opposition i frågan förutom SD. Och bland media finns det ingen opposition förutom Fria Tider och Avpixlat. Även om man läser en högertidning som Expressen så står den väldigt långt till vänster när det gäller invandring.

I alla andra frågor finns det alltid oppositioner - skatter, sjukvård, skola osv. Invandringsfrågan är unik på det sätt att det inte finns någon som tycker annorlunda förutom ett, relativt litet parti. Jag tror det är det som gör att folk proteströstar på SD.

Det är också detta som gör det så farligt om S och M skulle gå ihop i ett större samarbete - vem skulle utgöra oppositionen då? Jo, SD.

Jag tycker det är tråkigt när man ser den rödgröna reaktionen på KDs utspel om flyktningpolitiken. De säger ju inte bara att bidragen ska bli färre, utan även att nyanlända ska få skattelättnader i tre år - det är ju otroligt generöst! Men ändå förkastas förslaget från de rödgröna - det visar tyvärr vilken nivå invandringsdebatten ligger på i Sverige idag. Man får inte säga minsta lilla grej som kan uppfattas negativt för en invandrare, för då slår etablissemanget bakut.

Opposition finns det. Problemet är bara att oppositionen förespråkar i princip fri och obegränsad invandring. De flesta svenskar är nog av uppfattningen att invandring är bra men att en obegränsad sådan är orimlig. Samtidigt är dem nog inga större entusiaster av SD, inklusive flera som röstat på SD. Men sitter man mellan ett alternativ som man anser orimligt och ett dåligt parti som sitter på ett mindre orimligt förslag så är nog risken att man väljer koleran istället för pesten.

Att SD har en syn på nationalitet, etnicitet och kultur som skiljer sig från sen allmänna uppfattningen är nog ganska klart. I alla fall efter Söders uttal. Men är man inte för en fri obegränsad invandring och tycker att invandring är en viktig fråga så finns det inte direkt några alternativ. Dessutom saknar vi i stort sett något riktigt konservativt parti i Sverige nu för tiden och där kommer även SD in väl med flera typiskt konservativa värden (stark försvarsmakt, hårdare straff, strängare skola etc.).

Till detta kommer en rädsla för Islam som knappast blir bättre av dagens attentat i Frankrike.

Skrivet av mrFluffy:

Känns skönt att det inte blev något nyval, fan om det hade blivit det. Snacka om att SD bara vill kosta samhället pengar.

Vi kan skita i att ha val över huvud taget också om nu pengar är allt som är viktigt för dig och du inte fattar varför möjligheten till nyval finns i Regeringsformen. Det är faktiskt regeringen, som saknar majoritet, som misslyckats att fixa stöd för sin budget - inte de andra partierna som jävlas för att dem tycker att det är roligt. Dem vägrar rösta på en budget som inte ger något gehör för deras politik.

Tycker du att stabilitet och effektivitet är viktigare än demokrati finns det ett stort urval av länder att flytta till. Hur låter Ryssland?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

För att ett nyval skulle ge riktigt bra resultat så skulle det behövas en stor flytt av röster och enligt mätningar så ser det inte så ut. Även om enskilda partier ökade så skulle totalen förmodligen bli ungefär detsamma. Då är det pengar i sjön förutsatt att blockpolitiken lever.
Sedan att det är en minoritetsregering, det har det varit i de flesta fall sedan lång tid tillbaka.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

För att ett nyval skulle ge riktigt bra resultat så skulle det behövas en stor flytt av röster och enligt mätningar så ser det inte så ut. Även om enskilda partier ökade så skulle totalen förmodligen bli ungefär detsamma. Då är det pengar i sjön förutsatt att blockpolitiken lever.
Sedan att det är en minoritetsregering, det har det varit i de flesta fall sedan lång tid tillbaka.

Det finns säkert olika block inom Socialmoderatcentermiljökristvänsterfolkpartiet!


signatur

I drank what?

Medlem

Avskyvärt det som har hänt i Frankrike. Men det får man väl ta om väst världen ska anpassas till medeltiden.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Avskyvärt det som har hänt i Frankrike. Men det får man väl ta om väst världen ska anpassas till medeltiden.

Avskyvärt ja, men det där var fundamentalister. Problemet är inte fundamentalisterna, utan vågen av "det förtjänade de" meddelanden från "vanliga" muslimer som visat sig följa attentatet på sociala medier. Alla vet att fundamentalister, oavsett religion, är dårar. Men när toleransen är så hög bland gemene man, då är det oroande. Oavsett ideologi bakom.

Dock handlar denna tråd om politik, inte våldsdåd. Starta gärna en egen tråd om du vill diskutera detta.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av StrongBad:

i ett syfte att tvätta SD:s byk

Det är det här tankesättet, att det finns en byk som behöver tvättas som gjort alla andra partier paralyserade och irrationella. Som lett till SD:s valframgångar. Vi har exempelvis idag människor i Riksdagen (V) som är så oförmögna att tänka klart att de bryter mot kutym och visar världen hur lite de bryr sig om regler och i förlängningen demokrati. Gäller även övriga partier som inte vill prata med meningsmotståndare. Och de ska vara våra representanter.

Jag är så trött på att ständigt ha människor ovanför mig som alldeles uppenbart är så mycket sämre lämpade än mig. På alla möjliga områden. Så dåliga.

Skrivet av Naraccas:
Skrivet av mrFluffy:

Känns skönt att det inte blev något nyval, fan om det hade blivit det. Snacka om att SD bara vill kosta samhället pengar.

Vi kan skita i att ha val över huvud taget också om nu pengar är allt som är viktigt för dig och du inte fattar varför möjligheten till nyval finns i Regeringsformen. Det är faktiskt regeringen, som saknar majoritet, som misslyckats att fixa stöd för sin budget - inte de andra partierna som jävlas för att dem tycker att det är roligt. Dem vägrar rösta på en budget som inte ger något gehör för deras politik.

Tycker du att stabilitet och effektivitet är viktigare än demokrati finns det ett stort urval av länder att flytta till. Hur låter Ryssland?

Exakt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av StrongBad:

i ett syfte att tvätta SD:s byk

Det är det här tankesättet, att det finns en byk som behöver tvättas som gjort alla andra partier paralyserade och irrationella. Som lett till SD:s valframgångar. Vi har exempelvis idag människor i Riksdagen (V) som är så oförmögna att tänka klart att de bryter mot kutym och visar världen hur lite de bryr sig om regler och i förlängningen demokrati. Gäller även övriga partier som inte vill prata med meningsmotståndare. Och de ska vara våra representanter.

Jag är så trött på att ständigt ha människor ovanför mig som alldeles uppenbart är så mycket sämre lämpade än mig. På alla möjliga områden. Så dåliga.

Haha det är efter en sådan kommentar du faktiskt förtjänar kommentaren "Bli en politiker själv då."


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Inga Jihadister inom EU's gränser


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Inga Jihadister inom EU's gränser

Vi kan väl göra som borgarpacket vill och ge dessa IS-krigare jobb och bostad?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20172412.ab

Högerblocket är fan minst lika vrickat som vänstern.. Jävla dårar.

Medlem

Ännu en politisk tråd som spårat ur. Efter önskan från trådskaparen och viss eftertanke låser jag den här tråden. Om ni ämnar att fortsätta diskutera ämnet - skapa då en ny tråd, och försök då vara något mer fokuserade kring vad ni ämnar att diskutera, så kanske vi slipper spaghetti-trådar som denna.


signatur

Have a good time!

Skriv svar