Sebastian Lind skrev:
DrAbraham skrev:
walter_iego skrev:
Politikerföraktet kommer knappast minska
Borgar/moderatföraktet kommer öka förhoppningsvis. Egoistiska svin som sitter på sina feta plånböcker och vill leva på gott på proletariatets bekostnad.
Flame on! *duckar*
Haha, ja, för det är ju bara den hemska borgarhögern som består av fifflande banditer – eller hur?
Självklart! Kim Jong Il, Stalin, Pol Pot osv är ju ingenting jämfört med vad Reinfeldt och gänget har gjort mot detta landet!....
skämt åsido, klart jag vet att det finns idioter i alla partier och politikinriktningar.
Men samtidigt är jag övertygad vänsteranhängare och fackligt engagerad, och det Moderaterna står för är INTE rätt i min världsbild. Historien visar ju klart och tydligt att när klassklyftorna blir för stora så blir det våld, blod och revolution som följd... och om högern får härja fritt så är vi nog där igen förr eller senare. Alla ska kunna ha en dräglig tillvaro, oavsett om man jobbar, är sjukskriven, arbetslös, invalid eller rik. Är inte ute efter att hänga och överbeskatta de rika, men de ska fan inte röra våra a-kassepengar, sjukförsäkringar mm heller.
Men denna tråd handlar om politiker som festar för pengar; klart som fan finns det sossar mm som gjort liknande... Toblerone-affären, hela hyror som betalas med skattepengar fast de är sambos osv.
Skulle aldrig vilja vara politiker just pga att man kan bli hängd för minsta lilla snedsteg eller misstag. Tror det vore bättre att ge politiker så hög lön att de kan betala allt sånt själv och skippa alla konstiga avdrag som bara blir fel i slutändan. De ska ju trots allt styra landet, det är ett jävla ansvar, de måste vara redo att jobba dygnet runt, kan aldrig gå ut och roa sig med att supa till lite extra etc etc. De förtjänar bra löner för allt skit de kan få och få (i onödan ibland och av bra anledning ibland)