Premiär: Trött på att fragga runt ensam i multiplayerspel?

Medlem
Premiär: Trött på att fragga runt ensam i multiplayerspel?

Hallå där!

Tänkte tipsa om ett projekt som var igång på sweclockers.com för ett drygt år sedan, som sedan stängdes ner innan det ens han börja. Jag tröttnade på att nästan inga IRL-kompisar spelar spel längre, och det var så tråkigt att spela ensam... så jag frågade på sweclockers om det var fler som kände som jag, och det var det verkligen en hel bunt som gjorde.. vi började planera hemsidan men det sket sig.. nu nästan ett år senare har jag fått tummen ur och skapat den!

Citerar min tråd på sweclockers forum:
-------------
Hallå!

Startar en ny tråd då den gamla http://sweclockers.com/forum/showth...threadid=649597 är rätt utdaterad och det skulle bli för rörigt om jag skrev i den.

För er som missat så är det alltså en knytpunkt för spelare som är på tavlan, dvs. om man är sugen på att spela spelet xxxx men inga kompisar spelar det just nu så kan man kolla på chatten/sidan om någon är sugen på att spela och så gör man upp tid och plats/ventrilo osv Alltså ett enkelt sätt att skapa nya onlinevänner och spelkamrater.

Delarna består av:

* Chatt - För snabb kommunikation
* Webbplats med följande funktioner:
* Kalender/Skapa events - typ "BF2 torsdag 19:00"
* Cuper/tävlingar - Typ småturneringar eller liknande kul saker
* Simpelt webbspel - för att förhindra att sidan blir allt för inaktiv, lite kul tidsfördriv också (Kommer snart)
* Plus de vanliga funktionerna, registrering osv.
-------------

För att sammanfatta så är det en hemsida som är avsedd för att snabbt och enkelt kunna skapa "speltillfällen" i en kalender, som man sen kan anmäla sig till och vara med och spela.. för det är roligare att ivarjefall kunna snacka svenska i ventrilo med lite folk än att lalla runt ensam bland en massa tyskar och koreaner osv.

LÄNK: [http://spelaihop.geeken.se]

(Snälla, radera inte tråden .. den hör hemma i spelforumet och reklam är det inte tal om då jag inte tjänar en spänn påt)

Någon som tycker att det är en bra idé?

Inaktiv

Intressant. Ska lägga på minnet när jag köper en ny burk om ett par månader.


signatur
Medlem

Detta kan faktiskt vara något intressant, för en gång skull.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Kul grej, kommer att regga mig och testa.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Bookmark. Hoppas den lever kvar tills jag får tummen ur och börjar spela igen

Inaktiv

En aning rörig sida, MEN väldigt intressant Bokmärke på den!

Medlem

Jo framsidan är lite rörig, försökte få med så mycket information som möjligt på så liten yta som möjligt så att man ska fatta vad det handlar om vid första anblick

Om någon är bättre än mig så skriv gärna om texten på framsidan

BTW, ikväll kl 21:00 ska jag och en vän testa Forgotten Hope 2, några som vill spela med oss i ventrilo?

Medlem

Update: Gjort det enklare att skapa ett speltillfälle, inget krångel längre

Medlem

registrerat mig nu... får läsa mer senare, ska sova, är trött

Medlem

Har många gånger kännt så! Vet inte om sidan passar mina behov då jag gärna spelar med kompisar jag redan känner och kan prata obehindrat med men aa, väldigt bra idé som säkert passar många!

GO!

Medlem

122st medlemmar idag

Fler vore trevligt

Inaktiv

Varför behövs det fler än det ni har?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Sipmo: För att alla har/gillar inte samma spel.

Medlem

The more the merrier! Fin sida

1
Skriv svar