Medlem

Jag bor i mariestad och och här misstänks han för att ha rövat bort en kvinna.

Medlem

Börjar bli jävligt utjatat nu.

Inaktiv

Ok, det var en hemsk händelse men nu är jag extremt trött på all Engla hysteri!

Engla börjar komma upp i "Tsunamin i Thailand"-nivå snart.

Idag är det bara medie hysterin kvar, engla är död och mördaren är funnen, tidningar har utforskat tjötat och luskat upp alla möjliga vinklar, folk har skrivit kedjebrev och andra skrivit sånger. Engla har uppmärksammats som en prinsessa, folk har sörjt, RIP. Släck media hysterin nu!

Det dör folk hela tiden, barn också!
Folk tar ständigt aborter och det är mord om något.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Notumforce:

Till theHarmlessWarrior jepp du skriver som en kotte angående detta att folk bry sig mer om sitt eget land eller nära o kära är inget nytt så är det bara.

O herre jävlar. Ni försöker inte ens förstå ni skriver bara saker för att ni kan. sämst tolkning av mina posts sen Castor trode att jag älskade hitler

Du verkar ju inte heller förstå och gör samma sak.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Missförstå rätt nu.

Jag gillar heller inte mediahysteri oavsett vad det handlar om men jag tycker det är viktigt att beteenden som dessa uppmärksammas på stor nivå och väcker debatt som förhoppningsvis förebygger att liknande saker händer igen.

Visst, folk dör varje dag i hjärnblödningar, cancer, hjärtattacker och bilolyckor här i sverige, det är ingen anledning att låta psykstörda lustmördare härja ifred med motivationen "äsch, det dör ändå så mycket folk" - Det är korkat att resonera så rent ut sagt.

Det är förvisso inte barnet och hennes familj som fokus bör ligga på längre, det är gärningsmannen och vad som är fel i hans system samt hur man stoppar andra från att göra/komma undan med samma skit som han gjort.

Alla är så jävla mjuka när det gäller sånt här, hur länge skall en blottare, en tvättstuge-tros-sniffare, en fönstertittare, en lekplatsprofil få härja fritt för att polis och sociala myndigheter inte har rätt eller vågar göra något.

Ta flickan i Vetlanda som exempel, minns ni henne? Hon bodde i en bil med sin pappa som utnyttjade henne sexuellt osv, osv och socialen blev slaktad eftersom de kände till dessa problem... ALLA pekar finger på de som inte gjorde något istället för att lyfta fram VARFÖR. Det är ju enkelt att förstå att en socialarbetare inte vågar anklaga en pyskstörd hemlös känd våldsverkare...

Jag förespråkar ingen "rensning" av vår befolkning baserat på vem som passar i mallen, ofta är de lite halvskumma människorna de roligaste att ha att göra med men... Vi kan inte låta de som ligger i startgropparna på sitt vansinne att springa runt som de gör, ostörda i sin växande galenskap.

Vad skall man göra då?
Inte vet jag men jag vet att för att hitta lösningar måste vi prata om problemen utan att vara rädda för att trampa någon på tårna eller för att tråka ut dig som inte vill höra om detta - Att media lyfter fram de fall där barn far illa gång på gång på gång är jättebra. Det är ganska enkelt att inte lyssna om du inte är intresserad.

Några idéer snabbt ur huvudet, inte genomtänkta alls - tyck gärna till om dem eller kom med alternativ.

* Sexförbrytare kanske kan DNA-registreras i ett särskilt register med vilket man kan jämföra alla mord och våltäktsoffer.

* Sexförbrytares identitet och brott blir allmän egendom - alla vet vad de gjort, hur var och när.

* Efter frisläppandet av någon psykiskt störd individ, nu frisk nog att släppas, övervakar man dem elektroniskt i många år innan man släpper taget - det skall finnas ställen där de inte får lov att vistas, och de skall förbjudas att ta droger i någon form. Överträdelser innebär att de får ta sina fängelsestraff som "friska" individer.

...Eller är det så att ett "fritt" samhälle kostar så här mycket? Skall jag vara fri måste min granne få vara fri, pederast eller inte?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

som sagt: mer resurser till psykvården. kan vi ta reda på vilka som är sjuka i huvudet snabbare, och ge dem den vård de behöver så kan vi minska frekvensen av både mord och självmord.

mer övervakning är inte effektivt nog för vad det kostar (både ekonomiskt och frihetsmässigt)

Medlem

Rest in Peace.

Medlem

castro du måste bryta ner sexförbrytare ännu mer alla är inte lika allvarliga och nej jag anser inte att vi ska göra som i usa där man sätter ut dom på en internetsida.

Däremot så dom första åren förbrytaren är fri så får personen ha elektronisk fotboja borde gälla all grova brott.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

castro du måste bryta ner sexförbrytare ännu mer alla är inte lika allvarliga och nej jag anser inte att vi ska göra som i usa där man sätter ut dom på en internetsida.

Däremot så dom första åren förbrytaren är fri så får personen ha elektronisk fotboja borde gälla all grova brott.

Jo, visst finns det "olika sorter" men de flesta barnmördare har varit den "lätta" sorten i början... hur vet man vilka som fattar hur sneda de är, hur vet man vilka som bara vill "hämnas" mer efter första ertappandet?

Jag tror många blir oskyldigt dömda för sexvåld... men då snackar vi olle 19 år och anna 18 år, då snackar vi pelle 16 år och eva 15 år, vi snackar janne och lasse 18 och 19, stina 17.... Jag tror personligen att många fulla tjejer ångrar sig och hävdar sig med vältäktsanklagelser... speciellt om de blir dissade efteråt.

Svårt... men som de säger, för att göra en omelett måste man knäcka några ägg.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

jag håller med dig till viss del castorfiber, och helt med dig lave.
Det verkar allt för vanligt att sjuka människor nekas vård pga platsbrist eller liknande. Ibland leder det till brutala saker och uppmärksammas, men det vore intressant att vet hur ofta psyksjuka egentligen nekas vård och hur kontrollen ser ut.

Jag har det senaste året stött på 2 knäppisar, en satt brevid mig i bussen och diskuterade varesig det var var ok att döda någon eller inte, med sig själv då. Det var skärrande eftersom man inte visste om han vid nästa skulle hoppa på mig, men man hoppades ju att han tog sitt sunda förnuft till fånga (hehe) och lutade mot att det inte var ok.

Den andra händelsen utanför mitt hem då en man kommer och frågar om jag känner mannen som bor i lägenheten högst upp.
Det var ingen jag hört talas om så sa det till honom då han kontrar med att fråga hur länge jag bott i huset. 3 år svarar jag.
Jaja, det visar sig att den här mannen dött för 20 år sen och var en god kompis till honom, men han börjar misstänka att jag på nåt vis vet vem hans kompis är (?!). Det enda jag kunde göra var att garantera att jag aldrig hört talas om honom, medans han pratar om att hans kompis minsann sagt att han känner mig och börjar titta suspekt på mig. Ja och out of the blue så frågar han om han kan låna min toa.
Då var det dags att pallra inåt med en bortförklaring.

Man hör ju av kompisar från och till om liknande händelser så det finns väldigt sjuka människor runt om kring oss som behöver ha hjälp. Och vi behöver ha hjälp med att sånt här hanteras.

Till dig harmlesswarrior, det görs en del i sverige för att uppmärksamma fattiga länder och deras problem. Det arrangeras faddergalor ett par gånger om året som drar in stora summor, det finns organisationer som drar in häftiga summor pengar som går till folk i nöd, men media har såklart väldigt stor makt i hur vi reagerar på händelser runt omkring oss.
Det är inte så många år sen som det skedde ett hedersmord på en kvinna och det vart väldigt stora diskussioner som nådde till politisk nivå. Orsaken är den att vi lever i sverige, man vill inte att sånt händer i sverige. Vi kan påverka sånt, men vi har inte samma makt att påverka saker som händer i världen.
Händer det nåt fruktansvärt i vårt samhälle så rör det oss. Inte bara att vi blir rörda, utan att det är vår sak att hantera problemet.

Och ja, aftonbladet etc är skit bla bla, men vet väldigt lite hur hårt bevakat det här fortfarande är eftersom jag är så selektiv på vad jag läser.


signatur

thank you, come again

Medlem

det roliga är att det finns folk som tror alla å allt går att bota, att det finns hjärnskador som gör folk psykiskt kännslokalla å inte går att bota fattar dom inte. nice....


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

det roliga är att det finns folk som tror alla å allt går att bota, att det finns hjärnskador som gör folk psykiskt kännslokalla å inte går att bota fattar dom inte. nice....

Man kanske kan lära sig att en handlig får följder, otrevliga följder, även om man inte känner empati?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

kan inte alla bara skita i Elma o stänga den här tråden.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

kan inte alla bara skita i Elma o stänga den här tråden.

Du !! Elastomania snackar man inte skit om.:O


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

kan inte alla bara skita i Elma o stänga den här tråden.

Varför, tycker detta är en bra debatt.:)

Medlem
Skrivet av Famest:

Jag har inte förstått varför folk ska göra just en tjejs missöde till ett sådant jippo, det händer värre saker än det här.

Det är klart att det är tragiskt och sådant bör inte hända. Men vad jag inte gillar är att det skrivs så ofantligt mycket om det i tidningen. För det första hänger man ut mördaren vilket jag tycker är fel. Kalla mig för störd för att jag skyddar en brottsling på det här sättet, men jag anser och kommer alltid anse att det är fel att med hjälp av olika former av media hänga ut en person.
För det andra så tycker jag synd om Englas mor som säkert kommer få läsa om det här fallet en tid framåt.
Jag kan ju hänvisa till mordet på psykologen Helena Bering. Det skrevs rätt så flitigt om henne i tidningarna och hennes pappa blev nog totalknäckt av det här.
Jag kan ju citera vad Per Bering, Helenas pappa, själv skrev till Aftonbladet och Expressen.

Till Chefredaktörerna
Aftonbladet och Expressen
Stockholm

Jag är förbryllad. Jag förstår inte hur människor som kallar sig journalister kan sänka sig till en så vedervärdig avart av journalistik som ni har gjort - och gör - i behandlingen av mordet på min dotter Helena.
Den kränkande, okänsliga närgångenhet som hon avskydde.

Jag vet inte vad som är vidrigast - det snaskiga rotandet i upphetsande detaljer, den förolämpande, falska intimiteten genom betoningen av förnamn, den hycklande medkänslan med offret och anhöriga eller den förljugna hänvisningen till "Allmänintresset". Det intresse hyenor visar vid alla olyckor. Jag kan till nöds förstå hyenors psyke men jag har ingen förståelse för dem som göder hyenornas perversitet.
Och det är precis vad ni gör med era löpsedlar och förstasidor.

Finns det verkligen ingen på redaktionerna som kan föreställa sig hur det känns när ens mördade barn kopplas till "ritualmord" med anknytning till porr? När storyn bättras på med obekräftade uppgifter om "färskt människoblod" som skulle kunna vara min dotters?

Eller när man dag efter dag får se henens bild tillsammans med mer eller mindre fantasifulla spekulationer om vad som skulle kunna ha hänt? När sladdertackor inom polisen lockas att (mot vederlag?) ge upphov till nya spekulationer?

Jag vill inte ha någon ursäkt - det kan inte ursäktas. Jag vill inte höra något försvar - det finns inget. Jag vill ha en förklaring - ingen bortförklaring. Såna har jag hört alltför många.

Utan någon som helst högaktning

Per Bering
Far till psykologen Helena Bering

Nu kanske ni förstår vad jag menar.
Det är självklart fel att begå ett sådant här brott som mördaren har gjort. Men det är också dåligt av aftonblaskorna att skriva på det sättet dem gör(D V S skriver så mycket som möjligt för att tjäna större summor pengar. Dem vet vad som säljer och utnyttjar det till fullo).

---

Detta citat har jag inte sett tidigare, mycket intressant. Jag tackar, bugar och bockar för detta, det satte sig på ett ställe i hjärnan som länge behövt utfyllnad.

EDIT: Jag vill minnas en tid då så gott som allt den gode CastorFiber skrev drev mig till mindre vansinne och jag ville ha denne mans huvud uppsatt på en påle till allmän beskådning, men efter att ha läst lite av hans tankegångar och allmänt pladder i den här tråden måste jag nästan säga att jag håller med honom till punkt och pricka angående så gott som allt. Nu är frågan, hur i helvete gick det här till? Har CastorFiber gjort en total u-sväng i sin livsfilosofi, är det jag som "vuxit upp" eller vafan är det som pågår?

Engla, sorgligt jomenvisst. Svält, barn som dör i afrika? Ja fyfan, låt oss alla fälla en tår. I slutändan handlar allting om exponering, på gott och ont. Är den såkallade 42-åringen psykiskt störd till en sådan nivå (och jag hoppas verkligen att psykologerna, rättspsykiatrikerna och hela skiten åtminstone lyckas göra en korrekt bedömning denna gången) att han absolut inte kunde rå för det han gjorde ska han ha vård. Punkt.

Om han däremot är en trossniffande, blottande liten äckelgubbe som bara kände för att pusha gränserna ytterligare så ska det aset ruttna i fängelse, och en gång om året ska han tas från den privata avdelningen med de andra perverterade äcklen och få gå runt på såkallad "vanlig" avdelning på Kumla eller Hall och låta internerna uttrycka sina åsikter kring hans handlande bäst fan de vill. De kommer döda honom, slita honom i stycken och alla kommer behålla en liten bit som en souvenir. Som någon nämnde tidigare så är varken våldtäktsmän eller barnmördare särskilt populära på kåken, därav så placeras samtliga dessa äckel på särskilda anstalter/avdelningar för att de helt enkelt hade blivit ihjälslagna inom loppet av minuter när de andra internerna fått reda på vilket as de hade i sin närhet. Punkt.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Famest:

Jag har inte förstått varför folk ska göra just en tjejs missöde till ett sådant jippo, det händer värre saker än det här.
Men det finns väl någon psykologisk förklaring till varför man väljer att göra så.

Förklaringen är att pressen tjänar pengar på sånt. Fallet Engla är ju igentligen ingen stor grej, händer större och viktigare händelser hela tiden, men när en sån här hemsk grej händer en liten flicka vet tidningarna att folk kommer engagera sig, och då väljer dom att pumpa ut nyhet efter nyhet om det, för att de vet det säljer.

Edit: Maguz hade visst redan sagt det.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:

Förklaringen är att pressen tjänar pengar på sånt. Fallet Engla är ju igentligen ingen stor grej, händer större och viktigare händelser hela tiden, men när en sån här hemsk grej händer en liten flicka vet tidningarna att folk kommer engagera sig, och då väljer dom att pumpa ut nyhet efter nyhet om det, för att de vet det säljer.

Edit: Maguz hade visst redan sagt det.

Visst är det lite roligt, till och med ironiskt, att samma människor som gnäller över framförallt Aftonlögnens hantering utav händelsen tillhör samma grupp av människor som håller fenomenet vid liv? All uppmärksamhet, är bra uppmärksamhet, sägs det. Det absoluta bottenslammet när det kommer till journalistik tjänar en rejäl slant på att vi sitter här och yrar, oavsett om det är ilska och sorg över mord och perversion, känslan av osäkerhet i samhället eller varför inte bara värdet i att vi är lite småförbannade, med knutna nävar i fickan, över hur media har lyckats sköta "hela jävla grejen".

Om jag ska fortsätta i samma spår får jag nog säga, efter egen hobbypsykologisk bedömning, att denna mannen inte kommer att komma undan via att yrka på psykisk sjukdom, trots den gode Leffe Silbersky som försvarare. Jag vill föreslå en slags blandning mellan behandlingen av "tjockisen" i Full Metal Jacket, och vad de gamla Spartanerna utsatte sina unga krigare för när det skulle göras män av dem. En tvål, en strumpa, ställ upp en massa goa interner, allt från de som är dömda för narkotikasmuggling till grov misshandel, och låt "42-åringen" springa gatlopp fram och tillbaka medans de sakta men säkert slår honom medvetslös.

Taskig uppväxt säger du? Ingen empati? Låt oss lära dig vad smärta är, så ska du få sniffa på mansunderkläder indränkta i pungsvett och rövsmör efteråt ditt perverterade barn av samhällets absolut värsta bastarder.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Vad är poängen med den där bestraffningen egentligen?

man måste vara bra korrupt i skallen o komma på en sån ide.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Maguz:

Visst är det lite roligt, till och med ironiskt, att samma människor som gnäller över framförallt Aftonlögnens hantering utav händelsen tillhör samma grupp av människor som håller fenomenet vid liv? All uppmärksamhet, är bra uppmärksamhet, sägs det. Det absoluta bottenslammet när det kommer till journalistik tjänar en rejäl slant på att vi sitter här och yrar, oavsett om det är ilska och sorg över mord och perversion, känslan av osäkerhet i samhället eller varför inte bara värdet i att vi är lite småförbannade, med knutna nävar i fickan, över hur media har lyckats sköta "hela jävla grejen".

Om jag ska fortsätta i samma spår får jag nog säga, efter egen hobbypsykologisk bedömning, att denna mannen inte kommer att komma undan via att yrka på psykisk sjukdom, trots den gode Leffe Silbersky som försvarare. Jag vill föreslå en slags blandning mellan behandlingen av "tjockisen" i Full Metal Jacket, och vad de gamla Spartanerna utsatte sina unga krigare för när det skulle göras män av dem. En tvål, en strumpa, ställ upp en massa goa interner, allt från de som är dömda för narkotikasmuggling till grov misshandel, och låt "42-åringen" springa gatlopp fram och tillbaka medans de sakta men säkert slår honom medvetslös.

Taskig uppväxt säger du? Ingen empati? Låt oss lära dig vad smärta är, så ska du få sniffa på mansunderkläder indränkta i pungsvett och rövsmör efteråt ditt perverterade barn av samhällets absolut värsta bastarder.

hur kommer det sig att du engagerar dig så i det här ifall du är kritisk till hur historien hålls i liv?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

hur kommer det sig att du engagerar dig så i det här ifall du är kritisk till hur historien hålls i liv?

Tja.. kritisk är väl att ta i. Jag skiter fullständigt i vilket. Jag gjorde bara en observation och trallade ner den i lite text. Ber så mycket om ursäkt, ska inte hända igen.

Citat:

man måste vara bra korrupt i skallen o komma på en sån ide.

Ja, ungefär lika korrupt i skallen som trossniffaren, därav denna "ide".


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Tycker det borde vara förbjudet att publicera sådana här nyheter på dagstidningar o dylikt, dels pga smärtan det kommer orsaka för nära och kära.

Sedan tycker jag också att det är avskyvärt att de publicerar bild och namn på den som begått mordet...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Maguz:

Jag vill minnas en tid då så gott som allt den gode CastorFiber skrev drev mig till mindre vansinne och jag ville ha denne mans huvud uppsatt på en påle till allmän beskådning, men efter att ha läst lite av hans tankegångar och allmänt pladder i den här tråden måste jag nästan säga att jag håller med honom till punkt och pricka angående så gott som allt. Nu är frågan, hur i helvete gick det här till? Har CastorFiber gjort en total u-sväng i sin livsfilosofi, är det jag som "vuxit upp" eller vafan är det som pågår?

Haha, mitt huvud på en påle? Ställ dig i kön.

Jag tror inte min livsfilosofi är förändrad alls. Jag skriver ofta saker som retar folk dock, jag vet inte vad det är, en felplacerad gen eller något kanske...

Skriv gärna vad det var som retade dig tidigare om du minns... Intressant.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av fanboy:

Tycker det borde vara förbjudet att publicera sådana här nyheter på dagstidningar o dylikt, dels pga smärtan det kommer orsaka för nära och kära.

Man kan ju tycka att media kan ha den goda smaken att tänka på att familjen och deras vänner läser det de skriver men förbud? Nej, det skulle inte fungera.

Skrivet av fanboy:

Sedan tycker jag också att det är avskyvärt att de publicerar bild och namn på den som begått mordet...

Varför då? Hur resonerar du då? Är det skadan på släkt och vänner till gärningsmannen du tänker på? Är det gärningsmannens integritet du värnar om?

Jag kan tycka att mindre brott kunde behandlas diskret för att undvika att rykten och liknande står ivägen för att "komma tillbaka" till ett laglydigt liv. Är man seriemördare och sexmissbrukare och våldtäktsman är det nog ganska bra att så många som möjligt vet vem man är. För allas skull.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av fanboy:

Tycker det borde vara förbjudet att publicera sådana här nyheter på dagstidningar o dylikt, dels pga smärtan det kommer orsaka för nära och kära.

Man kan ju tycka att media kan ha den goda smaken att tänka på att familjen och deras vänner läser det de skriver men förbud? Nej, det skulle inte fungera.

Skrivet av fanboy:

Sedan tycker jag också att det är avskyvärt att de publicerar bild och namn på den som begått mordet...

Varför då? Hur resonerar du då? Är det skadan på släkt och vänner till gärningsmannen du tänker på? Är det gärningsmannens integritet du värnar om?

Jag kan tycka att mindre brott kunde behandlas diskret för att undvika att rykten och liknande står ivägen för att "komma tillbaka" till ett laglydigt liv. Är man seriemördare och sexmissbrukare och våldtäktsman är det nog ganska bra att så många som möjligt vet vem man är. För allas skull.

Sant, inte ett förbud, det skulle inte hålla plus att det går emot grundlagar. Men de bör iaf ha en moralisk policy....

Ja, jag värnar om familj, släkt och vänner, för hur man än ser på det, är de också offer i detta.
Sedan, ej i detta fall då, så har tidningar publicerat bild och namn när det sedan har visats att personen har varit oskyldig, tror detta hände med Anna Lindh.

Sedan när de publicerar och gör så stort av ett fall, så kommer detta påverka folk som i sin tur kommer skydda sina barn ÄNNU mer, och ge restriktioner, ex ej cykla hem osv.
Det kommer skada barnen mer i det stora hela, eftersom denna typ av brott är väldigt ovanlig, medans bevakningen och framställningen av fallet får det att låta som att det händer var och varannan dag.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av Maguz:

Nu är frågan, hur i helvete gick det här till? Har CastorFiber gjort en total u-sväng i sin livsfilosofi, är det jag som "vuxit upp" eller vafan är det som pågår?

Du har blivit gammal och bitter precis som Castor. Beklagar.

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av Maguz:

Nu är frågan, hur i helvete gick det här till? Har CastorFiber gjort en total u-sväng i sin livsfilosofi, är det jag som "vuxit upp" eller vafan är det som pågår?

Du har blivit gammal och bitter precis som Castor. Beklagar.

Gammal!? Jag är knappa 25 år och lever värsta Peter Pan livet tamejfan! Pyttsan! I HELVETE HELLER! Fan... det.. kanske ligger till sådär ändå. Piss med. Jag som kämpat så jävla hårt för att inte bli just gammal och bitter. Mitt liv är förstört. Men solen skiner och jag tänker då fan inte ta till lipen för det.

Skrivet av CastorFiber:

Någonting kring att jag skulle försöka komma ihåg vad som drev mig till vansinne

Jodå, gamla bittra gubbe, det ska jag säga dig vad det var. Det har gått så många år nu så jag minns faktiskt inte. Eller så är det som den gode teX säger och jag har svårt att urskilja vafan det var som just såkallat drev mig till ett mindre vansinne.

Jag tror nog det låg mycket i det här med den bittra gamla gubben, en ständig liten vibe av "såhär är verkligheten, den förstår du också någon dag, snorunge" kanske, eller varför inte fortsätta på just det här med att vara en gammal gubbe som allmänt anser sig ha löst all livets lilla problematik genom att bara bittra samman till ett gammalt rynkigt monster som drömmer om en ny AUDI, en blond kvinna som suger på befallning och tiger utan tillsägelse, och en magisk osynlig knapp som skickar hem utlänningar när du stör dig på det minsta lilla.

Jag bara spekulerar nu, givetvis, men det var mycket sånthär som irriterade mig något så förbannat förr. Jag kan säkert fortsätta att skriva i all evighet vad som retat mig till debatt och verbala kulor genom åren, man var rätt aktiv i den svängen, särskilt medans man väntade på att nästa duel i något av quakeliren skulle dyka upp, och man var både hatad och älskad. Mest hatad har jag för mig, men jag fick ett par sköna vänner på vägen och några av dem är kvar än idag.

Men visst fan befann man sig säkerligen topp 10 på SÄPOs åsiktsregister en gång i tiden, det var en jävla eld man hade när det begav sig.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Så jävla sjukt alltså hur kan man bara gå och döda någon utan anledning det är så jävla sjukt


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Maguz:

Jodå, gamla bittra gubbe, det ska jag säga dig vad det var. Det har gått så många år nu så jag minns faktiskt inte. Eller så är det som den gode teX säger och jag har svårt att urskilja vafan det var som just såkallat drev mig till ett mindre vansinne.

Vad hade du för nick på den tiden?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av FortuN:

Fattar inte varför alla bryr sig om detta så mycket du flera barn dör i sverige varje dag, och ännu mer i Afrika och så.

Fattar du att dessa barn som dör inte blir mördare? Förstår du att det är lättare att känna för en granne än någon du aldrig mött?

Dupa666 - Dålig smak, dålig smak.
Med det sagt beundrar jag folk som vågar kliva fram och skämta om det oskämtbara...
...Man får välja sina tillfällen dock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar