Medlem

Äääh kom igen nu, ni tyckte faktiskt det var lite kul.

Angående det CastorFiber sa, ja det är lättare att känna för någon man känner och även om man inte känner någon kan man tycka att det är hemskt osv. Men kände nån av er Engla?
Jag tyckte att hela Engla händelsen var hemsk, å andra sidan kan jag säga att jag inte fällt en enda tår eller sörjande tanke till henne.
Det som har hänt har hänt, vi skulle inte heller ha brytt er om inte aftonhoran mfl hade blåst upp det enormt.
Efter att ha öppnat ögonen, åkt kring lite och tagit del av denna värld har jag svårt att sympatisera med människor som tar fall som Engla till sig så enormt. Det blir liksom bara en hemsk händelse bland många.
Jag säger inte att man bara ska vända andra kinden till för sånt här, det ska givetvis förhindras i den mån det är möjligt, men kan man inte ta ett skämt för vad det är känns det bara som man är ute och cyklar.
Kort sagt:
Jag har ingen relation till engla förutom den som AB har förmedlat, vilket distianserar mig från händelsen nått enormt, ungefär som Förintelsen eller folkmord i afrika sååå därför kan jag skämta om den med gott samvete.

Medlem

Går att skämta om allt Dupa666, frågan är väl bara att välja rätt tillfälle.

Att flickans död blåses upp i media gör ju inte saken mindre vidrig i sig. Men visst är det intressant att folk bryr sig mer ju fler snaskiga detaljer kvällspressen krystar fram. Någon som minns den hjärnskadade lille noshörningen Nelson, som fick hela svenska folket att gråta för en del år sedan?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Går att skämta om allt Dupa666, frågan är väl bara att välja rätt tillfälle.

Att flickans död blåses upp i media gör ju inte saken mindre vidrig i sig. Men visst är det intressant att folk bryr sig mer ju fler snaskiga detaljer kvällspressen krystar fram. Någon som minns den hjärnskadade lille noshörningen Nelson, som fick hela svenska folket att gråta för en del år sedan?

Ah, noshörningen nelson som hade noshörningscp.

Jag minns hur svårt han hade det, fick slåss mot riddare bl.a :/


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av dupa666:

Äääh kom igen nu, ni tyckte faktiskt det var lite kul.

Japp, jag log faktiskt lite och det gav mig lite dåligt samvete.

Medlem

Sjukt RIP ENGLA.
Men dödstraff är jag emot, däremot borde dem få sitta och ruttna i resten av sitt liv i fängelset... 10år här i sverige PFF så jävla illa.

P.S Dödstraff är ju bara en lättnad för dem skylidga , de LIDER MER av att sitta inne länge tänk på det, verkar inte vara alltför många som fattar det.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Sjukt RIP ENGLA.
Men dödstraff är jag emot, däremot borde dem få sitta och ruttna i resten av sitt liv i fängelset... 10år här i sverige PFF så jävla illa.

P.S Dödstraff är ju bara en lättnad för dem skylidga , de LIDER MER av att sitta inne länge tänk på det, verkar inte vara alltför många som fattar det.

döda skiten


signatur

hejsanhejsanhejsan

Avstängd

Nog kan jag hålla med om att det är rätt uppblåst, men egentligen är allt i den här stilen lika hemskt. Egentligen förtjänar alla liknande fall lika mycket uppmärksamhet.

Jag kände Engla lika litet som jag känner de barn världen över som lider samma grymma öde. Varför inte uppmärksamma dem också? För att det är för många. Däremot kan vi uppmärksamma hela grejen i stort - alltså det faktum att detta pågår hela tiden.

Inaktiv

Hm vad var siffran nu igen hm ... um .....

.... Varje år föds 132 miljoner barn. 11 miljoner av dem dör före fem års ålder. Det är lika med 30 000 barn per dag eller ett barn var tredje sekund. Sju miljoner barn i utvecklingsländerna dör varje år på grund av undernäring vilket gör att näringsbrist är det största hotet mot barns överlevnad och utveckling.

Inte beroende på dåligt bistånd utan till stor del på att västvärldens bönder är så kraftigt subventionerade så att de till och med slår ut inhemsk produktion i Afrika. En massa andra faktorer också men i stort hindras u-lländerna från att stå på egna ben.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=765717

synd om det som hänt, men seriöst... varför!?... är ju tyvärr långt ifrån ovanligt att sånt här händer.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=765717

synd om det som hänt, men seriöst... varför!?... är ju tyvärr långt ifrån ovanligt att sånt här händer.

Familjen håller på att bli äckligare än förövaren :/


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Familjen håller på att bli äckligare än förövaren :/

Hmmm... jag har inte tittat så mycket på tv men jag minns klart att mamman inte verkade så upprörd över att hon var borta, när det konstaterades att hon var död tog det 4 minuter att släppa ett brev till allmänheten och nu vill de sända begravningen i tv... Känns jävligt fel. Vad vet jag om hur man bör betee sig kring ett mördat barn dock. Jag tycker bara det känns fel...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Greger:

Familjen håller på att bli äckligare än förövaren :/

Hmmm... jag har inte tittat så mycket på tv men jag minns klart att mamman inte verkade så upprörd över att hon var borta, när det konstaterades att hon var död tog det 4 minuter att släppa ett brev till allmänheten och nu vill de sända begravningen i tv... Känns jävligt fel. Vad vet jag om hur man bör betee sig kring ett mördat barn dock. Jag tycker bara det känns fel...

Oftast så hamnar man i en shock först över att ens barn har dött, sen så brukar dom flesta bara gråta, och sen försöka gå vidare i livet.

Eller så försöker man göra något positivt av den stora sorg man har erfarit, en skolkamrat dog i ung ålder av en hästspark, han gillade verkligen att spela fotboll och därför så instiftade dom en fond för pojken, där alla pengar gick oavkortat till barnbyar i brasilien, med stor inriktning på att ge dom möjlighet att få spela just fotboll.

Mamman jobbar även med att hjälpa andra i sorg, genom att använda sitt egna hus som samtalsgård, där hon håller seminarium.

Det engas föräldrar gör däremot, är att försöka roffa åt sig så mycket medial uppmärksamhet som det går för att försöka tjäna något på det, och såna människor är bara äckliga och ruttna...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ptja.. jag vet iofs inget om familjen och är inte speciellt insatt i det som hänt, men att begära att man ska handla sunt och rationellt ett par veckor efter att ens barn blivit brutalt mördat är nog för mycket begärt, och att kalla dem äckliga och ruttna är bara fel. Alla har sitt sätt att hantera sorg och de är förmodligen fortfarande i chocktillstånd.

Medlem
Skrivet av Werzion:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=765717

synd om det som hänt, men seriöst... varför!?... är ju tyvärr långt ifrån ovanligt att sånt här händer.

Sända begravningen i TV?! Så löjligt.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av andman:

Ptja.. jag vet iofs inget om familjen och är inte speciellt insatt i det som hänt, men att begära att man ska handla sunt och rationellt ett par veckor efter att ens barn blivit brutalt mördat är nog för mycket begärt, och att kalla dem äckliga och ruttna är bara fel. Alla har sitt sätt att hantera sorg och de är förmodligen fortfarande i chocktillstånd.

ja, och vilken rätt har någon annan att säga hur de ska hantera sin sorg?
För mig vore det nog värre än medieuppmärksamhet om folk snokade hur man känner sig inombords.

Personligen så skulle jag bara ge "inga kommentarer" till media, men vill de, som tack för stödet, att andra kan "deltaga" i begravningen så varför inte. Finns inget att diskutera.


signatur

thank you, come again

Medlem

kan bara hålla med tills man själv har förlorat en dotter kanske man ska droppa attityden om hur folk behandlar sin sorg..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

kan bara hålla med tills man själv har förlorat en dotter kanske man ska droppa attityden om hur folk behandlar sin sorg..

Skall man inte ha en inställning till våldtäkt heller om man inte känner någon som blivit våldtagen?

Visst kan man inte sätta sig in i hur det skulle vara att förlora ett barn till en blekfet, äcklig raggare men man behöver ingen examen i sorg för att veta vad som är god smak och inte.

Jag tycker inte begravningen skall sändas i TV men motivationen: Någon måtta får det fan vara.

Låt familjen vara ifred oavsett vad de säger.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar