R.I.P SAAB, eller kanske inte...

Medlem

inte föga väntat det e helt otroligt att ett företag kan förlust i typ 25 år? eller vad var det..... dom har gjort stora o dyra bilar som sluckar soppa(dåligt kvalite våran gick sönder HELA tiden..., men med bra bekvämlighet osv. dom har fersökt att komkurera med BMW audi osv men dom bilarna är mycket bättre. Tråkigt för all sabb anställda och underleverantörer=(.

MFC
Medlem

Ironiskt nog så är SAABs öde det enda vettiga. Samma lösning borde appliceras på diverse banker o finansinstitut som lever på stimulanser just nu....


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Blir det nåt med Spyker då ?
För det förs väl fortfarande samtal mellan Spyker och General Motors ?

Man har ju läst en del om eventuella elbilar som ska byggas i trollhättan.

MFC
Medlem
Skrivet av Serious Sam:

Blir det nåt med Spyker då ?
För det förs väl fortfarande samtal mellan Spyker och General Motors ?

Tror att jag med säkerhet kan säga NEJ!

EDIT: Finns att läsa lite på SvD från igår:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/spyker-raknar-med-besked...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Lusen:

*Wall of text*

Jag vill komma i kontakt med din langare Lusen. Han/Hon verkar ha bra skit att sälja.

Jag gör själv, en sida mattebok för årskurs 8, en penna, julskinka, en halv kalle anka bocket och en blueraydisk, och så jävla massa vatten.

Fargo, det är därför att alla här förutom mig är finniga, jobbiga och jävligt trångsynta spelnördar.
Jag skulle bokstavligen skicka alla er på en amerikansk bas i södra, östra afghanistan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Fargo, det är därför att alla här förutom mig är finniga, jobbiga och jävligt trångsynta spelnördar.
Jag skulle bokstavligen skicka alla er på en amerikansk bas i södra, östra afghanistan.

Den observante gör följande observationer;

1. 35 spel listade på sin profil.

2. "Hej, är en kille på 14 år. Älskar strategilir, såsom EU3, MTW2, RTW mm.
Har varit reggad på reggad på FZ nåt år nu, alltid lika kul."

3. http://www.fz.se/bloggar/jag_blev_fast_direkt__/p=15850

Vi må vara trångsynta. Men jag är gärna trångsynt istället för DIH. Det senare torde vara mycket applicerbart på dig

Iallafall. Komiskt inlägg som verkligen lyte upp min kväll


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Lusen:

Fargo, det är därför att alla här förutom mig är finniga, jobbiga och jävligt trångsynta spelnördar.
Jag skulle bokstavligen skicka alla er på en amerikansk bas i södra, östra afghanistan.

Den observante gör följande observationer;

1. 35 spel listade på sin profil.

2. "Hej, är en kille på 14 år. Älskar strategilir, såsom EU3, MTW2, RTW mm.
Har varit reggad på reggad på FZ nåt år nu, alltid lika kul."

3. http://www.fz.se/bloggar/jag_blev_fast_direkt__/p=15850

Vi må vara trångsynta. Men jag är gärna trångsynt istället för DIH. Det senare torde vara mycket applicerbart på dig

Iallafall. Komiskt inlägg som verkligen lyte upp min kväll

Skyttegravs krig är en dålig ide imo. Det kommer att vara skit svårt att göra framsteg. Många matcher kommer sluta draw på grund av tidsbrist. Dessutom tror jag få orkar sitta i flera timmar i sträck med något sånt härnt.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Lusen:

Fargo, det är därför att alla här förutom mig är finniga, jobbiga och jävligt trångsynta spelnördar.
Jag skulle bokstavligen skicka alla er på en amerikansk bas i södra, östra afghanistan.

Den observante gör följande observationer;

1. 35 spel listade på sin profil.

2. "Hej, är en kille på 14 år. Älskar strategilir, såsom EU3, MTW2, RTW mm.
Har varit reggad på reggad på FZ nåt år nu, alltid lika kul."

3. http://www.fz.se/bloggar/jag_blev_fast_direkt__/p=15850

Vi må vara trångsynta. Men jag är gärna trångsynt istället för DIH. Det senare torde vara mycket applicerbart på dig

Iallafall. Komiskt inlägg som verkligen lyte upp min kväll

Du har ju inte ens listat ett spel som du har.
Du har säkert hela garaget fullt av skitspel från 90-talet.
Sen in min samling finns ju fan mulle meck bygger båt med. Jag har tagit med alla spel jag har haft och har.
Sen har jag slutat med wow. Ska tillochmed radera det. DESTROU THE EVIDENCE.

MUHAHAHAHAAHAhAHA!!!

http://www.fz.se/medlem/?id=35114
Kolla på presentationstexten nestor, din gamla gubbe.

Medlem

Ju har ju definitivt rätt i att jag är en "Gubbe".
Jag skulle själv inte vilja rota i alla lådor jag har på vinden efter gamla skräpspel.
Däremot har jag i min "aktiva" samling ett urval av godbitar som åldras likt fina viner


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv
Skrivet av Nestor:

Ju har ju definitivt rätt i att jag är en "Gubbe".
Jag skulle själv inte vilja rota i alla lådor jag har på vinden efter gamla skräpspel.
Däremot har jag i min "aktiva" samling ett urval av godbitar som åldras likt fina viner

Jag har en en finfin samling som åldras som en gammal ostmacka på seveneleven

Medlem

Trodde att en tråd med namnet "R.I.P SAAB" skulle handla om bilföretaget som håller på att försvinna, inte en massa totalt SKITSNACK.

För övrigt tycker jag det är väldigt synd att Saab ska försvinna, dock tycker jag de började dö redan när monstret GM köpte upp dem. Gamla Saab 9000 hade en otrolig mängd utrustning för att vara så gammal. Har åkt/kört många nyare bilar än så som haft betydligt sämre utrustning och komfort.

Medlem
Skrivet av KraFFs:

Trodde att en tråd med namnet "R.I.P SAAB" skulle handla om bilföretaget som håller på att försvinna, inte en massa totalt SKITSNACK.

För övrigt tycker jag det är väldigt synd att Saab ska försvinna, dock tycker jag de började dö redan när monstret GM köpte upp dem. Gamla Saab 9000 hade en otrolig mängd utrustning för att vara så gammal. Har åkt/kört många nyare bilar än så som haft betydligt sämre utrustning och komfort.

Håller med dig:up:


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Jag gillar Saab 9-5. Tycker den är mycket skönare att åka i än motsvarande Volvo. Tyvärr har min ekonomi inte tillåtit nån nyare bil alls. Tråkigt att de går i graven när bilarna e såpass intressanta


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av MarkusWolf:
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av MarkusWolf:

Vigde 14 år av mitt liv i monteringen på Saab i Trollhättan. Jag har klarat mej ifrån att bli uppsagd 3 ggr men nu så blir det en fet stövel i röven från GM.

Jag vill tacka den sittande regeringen för allt de har gjort, snackat skit om bilmärket, hävdat att Saab har dålig kvalite, inte trott på Saab som en framtida bil trots nya bilar och nya drivmedel och motor altenativ har funnits i pipeline, och tillsist gjort ca 8.000 människor arbetslösa, jag har alltid röstat blankt men dock ej nästa gång, Maud och hennes blåa små lögnare till regering får se mej rösta rött!

Vad ska regeringen göra? SAAB har producerat dåliga bilar jämfört med japanerna och européerna. Det är givetvis regeringens fel att du är arbetslös. Det har självklart ingenting med GM att göra. *suck*

Fråga en random SAAB-expert och h*n kommer med all säkerhet säga att nedläggningen var inte oväntad. Den var faktiskt trodd att ske några år innan.

Tråkigt att du blir arbetslös och tråkigt att du inte förstår varför.

Okej Tobbe, jag har nog fel i allt jag skrev där. Hur länge har du jobbat på Saab?

Det handlar inte om ifall SAAB gör bra eller dåliga bilar, det handlar om att företaget har ju uppenbarligen inte lykcats gå med vinst, det kan du tacka antingen GM för eller hela konceptet av svenska bilar som inte kan konkurera med japanske / europeiska bilar.

Regeringen kan inte gå in och rädda alla sjnkande skepp som finns, det finns en anlednign att SAAB konkar och det är att dom har tillverkat en produkt med låg efterfrågan på.

Synd att du fick kicken, men sorgligare är att du inte förstår varför det gick som det gick och skyller det på regeringen. Skulle regeringen gjort något så hade det varit att hindra försäljningen till GM från första början, men det är ju SAAB själva som sålt sig. så klaga på dina chefer istället för regeringen.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Det säger sig själv. om ett företag inte kan överleva så varför ska det då finnas kvar, går man - i x antal år så finns det inget försvar till att det ska finnas kvar.

det är rätt enkelt, gör man nått folk vill köpa så köper folk och företaget finns kvar.
Gör man det inte så försvinner företaget och andra som är "bättre" tar över dennes marknads andelar.

klart folk som jobbar på SAAB blir snea, men det är ju rätt så naturligt.

SAAB har gjort ett riktigt stort fel då man har haft samma tråkiga karros sedan Barnen Hedenhös. Det är inte swe regerings fel. det är SAAB`s fel.


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem
Skrivet av IceMan:

Det säger sig själv. om ett företag inte kan överleva så varför ska det då finnas kvar, går man - i x antal år så finns det inget försvar till att det ska finnas kvar.

det är rätt enkelt, gör man nått folk vill köpa så köper folk och företaget finns kvar.
Gör man det inte så försvinner företaget och andra som är "bättre" tar över dennes marknads andelar.

klart folk som jobbar på SAAB blir snea, men det är ju rätt så naturligt.

SAAB har gjort ett riktigt stort fel då man har haft samma tråkiga karros sedan Barnen Hedenhös. Det är inte swe regerings fel. det är SAAB`s fel.

Yay!

Word!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Den här videon ska se till att hjälpa SAAB, tydligen:


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

MFC
Medlem

ja, det hjälper säkert... fast han får ju sin låt promotad gratis på många ställen. Briljant!

Saab börjar bli en riktig mjölk-ko.. fram till sin död.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

MFC: Och han var inte blyg med att medge det heller. "Jag gjorde den för att jag skulle få mycket uppmärksamhet." sa han i någon tidning.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

MFC
Medlem
Skrivet av bjosarn:

MFC: Och han var inte blyg med att medge det heller. "Jag gjorde den för att jag skulle få mycket uppmärksamhet." sa han i någon tidning.

dåså, då vet vi det!.. nåja, inget jag inte hade gjort om jag fått chansen att tjäna en slant!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

jag har inte ljud på (inte ikopplat just nu), så kan inte höra låten, men bilen ser bra ut så jag tar en sån, var säljs den?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

jag har inte ljud på (inte ikopplat just nu), så kan inte höra låten, men bilen ser bra ut så jag tar en sån, var säljs den?

jag hör inte så mycket förutom "we gana make it"
låter som han sitter långt inne i en liten plåt-låda å sjunger :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

låter som han sitter långt inne i en liten plåt-låda å sjunger :/

Han kanske sitter i saaben?

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av IceMan:

låter som han sitter långt inne i en liten plåt-låda å sjunger :/

Han kanske sitter i saaben?

Det kan nog bli ett framtida uttryck som används när man är illa ute:

"Nu jävlar sitter vi i SAABen!"

MFC
Medlem

då börjar vi om...

RIP SAAB!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

"Den formella avvecklingen av Saab har inletts i och med att en likvidator utsetts. Det uppger Paul Åkerlund, IF Metallklubbens ordförande för TT."
Så ja, RIP SAAB.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det är lite ironiskt att samme metallare igår självsäkert ansåg att GM "bara ville få lite mer spetsade bud".
Tji fick han...


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem

Roligast måste vara facket som står helt oförstående tll GMs agerande. Jag är seriös nu, det ÄR roligt.. komiskt. Har man inte fattat hur dessa svin från Wall Streets gränder funkar hittils så... ja då kan man öppna en korvkiosk.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Shrudder:

Saab AB finns ju kvar iaf.

Som dock inte har ett dugg med personbilarna att göra.

Som ibörjan inte hade ett dugg med personbilar att göra. Svenska Aeroplan AB.

Medlem

Saab, kan göra mycket bättre bilar, det är bara GM som har stoppat dom. Hoppas att Saab mot all förmodan överlever.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Skriv svar