Så överlever vi en zombieattack

Medlem
Skrivet av BULP:

Jag skulle ta på öronproppar och ögonbindel, sätta mig i en biosalong där de visar en oändlig loop med "Hem till gården" avsnitt, och vänta på att alla zombies självantänder av tristess cirka 2.7 sekunder efter att de kommit in i salongen. Vissa saker är för hjändött till och med för zombies.

Borde inte det vara förbjudet i génevekonventionen nånstans? Till och med mot zombies?


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem

mitt hemmasvarvade basebollträ + ett avsågat hagelgevär + ace of spades i hörlurarna = zombieslaugther!

Medlem

Tar fram en mg42 och lägger mig ner och börja skjuta. Har med mig extra ammo på 30 000 skott.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Tar fram en mg42 och lägger mig ner och börja skjuta. Har med mig extra ammo på 30 000 skott.

Glöm inte vapenvård. Skjutvapen har en tendens att bli skitiga efter x antal avlossade patroner. Några extrapipor är inte dumt att ha heller.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

eh, de är väl inge! jag skulle bara visa zombiesarna min flickvän utan smink! då j*vlar snackar vi zombieslaughter!


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem
Skrivet av TurbinKorven:

eh, de är väl inge! jag skulle bara visa zombiesarna min flickvän utan smink! då j*vlar snackar vi zombieslaughter!

Varför blev jag sugen på att leta upp din flickvän och länka detta inlägget? :evil:

Medlem

det vågar du inte!!! då skulle hon döda mig ju bäst att inte säga ngt


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem
Skrivet av TurbinKorven:

eh, de är väl inge! jag skulle bara visa zombiesarna min flickvän utan smink! då j*vlar snackar vi zombieslaughter!

hahaha, jag hoppas hon inte har konto på FZ xD


signatur

R.I.P The_maxx

evh
Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av MacNille:

Tar fram en mg42 och lägger mig ner och börja skjuta. Har med mig extra ammo på 30 000 skott.

Glöm inte vapenvård. Skjutvapen har en tendens att bli skitiga efter x antal avlossade patroner. Några extrapipor är inte dumt att ha heller.:)

Dricksvatten i stora mängder skadar inte heller, då pissar man helt enkelt på pipan för att kyla ner.


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

piss e varmt... inte kallt


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av linkan18:

piss e varmt... inte kallt

Det är antagligen kallare än pipan.


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

Ok: bästa filmen är antagligen 28 dagar senare för stämningen. Bästa spelet självklart left4dead.

Sen måste man självklart nämna Peter Jacksons mästerverk Braindead, som bidragit med mitt favoritsätt att pacificera en zombie: gräsklippare!

Så, vad göra vid en zombieattack? Själv förvarar jag en skarpslipad machete precis innanför dörren till lägenheten, utifall att odöda eller andra oönskade (dammsugarförsäljare, jehovas vittnen etc) skulle försöka ta sig in.

Bästa sättet att överleva är nog att ligga lågt. Jag bor vid kusten, så att ta sig till närmsta båt och kasta loss känns som ett bra alternativ så länge inte isen ligger.

Bor f.ö. inte Castor och IceMan inåt landet? Jag föreslår deras respektive hus som rallying points för alla FZ:are vid eventuell zombieapokalyps! Då jävvlar lär vi få ihop ett par stridslystna bataljoner med bra aim som kan ge den hjärnsubstanssmaskande horden en match!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av MacNille:

Tar fram en mg42 och lägger mig ner och börja skjuta. Har med mig extra ammo på 30 000 skott.

Glöm inte vapenvård. Skjutvapen har en tendens att bli skitiga efter x antal avlossade patroner. Några extrapipor är inte dumt att ha heller.:)

Jag tänker ha dig som min packåsna som bär på extra pipor och vatten.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Sorry MacNille.:) Det enda jag bär på är min egna packning vilket för övrigt skulle innehålla nödproviant, vatten och cirka 10 kg ammunition (kaliber 22 och 9 mm) för pistoler då dessa är lättare.

Vapnen skulle jag ha redo i midjehölster och en lång machete skulle jag ha i ett ryggfodral.

Det blir ungefär 30 kg packning totalt med kläder på kroppen inräknat. Tyngre än så vill jag inte vara.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

[quote=Ariath]Sorry MacNille.:) Det enda jag bär på är min egna packning vilket för övrigt skulle innehålla nödproviant, vatten och cirka 10 kg ammunition (kaliber 22 och 9 mm) för pistoler då dessa är lättare.
quote]

Ska du inte ha lite sämre ammo när du ändå är i farten?

.22 räcker för att typ..peta ett litet hål i ögat på en zombie. 9mm är även den i svagaste laget.

Om jag är tvungen att välja en gevärsammunition och en pistolammunition så väljer jag företrädelsevis höghastighetsammunition. 5.56mm NATO för gevär, då detta är en ypperliggt bra kaliber.

.45 är en pistolkaliber som är lite tungre än 9mm, men ger i gengält betydligt bättre verkan i målet.

Min plan är att satsa tungt på eldkraft och rörlighet.
En automatkarbin och ett terränggående fordon och jag är set to go.

Mest sannorlikt är att jag åker till mitt gamla arméförband, och ägnar resten av tiden att skjuta zombies med 20mm automatkanoner.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Då skaffar jag ett par extra delar till min MG42 och vatten och mat. Också så skaffar jag en packåsnan och några öronproppar.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det är skrämmande hur många det är som har förutfattade meningar om zombies. Har ni någonsin träffat en eller utgår ni endast från vad andra har sagt? Bara för att det finns några zombies som äter hjärnor betyder inte det att alla beter sig så. De flesta är faktiskt skötsamma och därför är det olyckligt att de ska behöva bli utsatta för våld pga denna generalisering.

Varför inte umågs lite med en zombie innan ni ger er ut beväpnade till tänderna. Då kanske ni märker att bara för att de råkar vara vandrande lik i olika stadier av förruttnelse och med en smak för människokött behöver det inte nödvändigtvis betyda att det finns något att frukta.

Kom ihåg, okunskap föder hat.

Medlem

Nestor

Jag är mer ute efter överlevnad inte mayhem. Pistolerna och macheten ska jag ha för närstrid när/om det skulle inträffa att jag hamnar i sådan situation. Nog är en kaliber 22 dödlig, likaså 9 mm. Hade jag haft orken att kånka på ett PSG 90 så hade jag gärna haft ett sånt också.

Men givetvis hade det ultimata varit att bege sig till F7 Såtenäs där man hade värnplikten:)

Fairfax

Jag anar viss sarkasm/ironi där.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Nestor

Jag är mer ute efter överlevnad inte mayhem. Pistolerna och macheten ska jag ha för närstrid när/om det skulle inträffa att jag hamnar i sådan situation. Nog är en kaliber 22 dödlig, likaså 9 mm. Hade jag haft orken att kånka på ett PSG 90 så hade jag gärna haft ett sånt också.

Men givetvis hade det ultimata varit att bege sig till F7 Såtenäs där man hade värnplikten:)

Fairfax

Jag anar viss sarkasm/ironi där.:)

Men 9mm är en kärringkaliber


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Men 9mm är en kärringkaliber

Jag säger inte emot då jag är lite av en kärring i vissa lägen hehe.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

varför 5.56 mm? de ska vara MINST en 7,62 mm! en AK 4 och livet är ljuvt <3


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem
Skrivet av TurbinKorven:

varför 5.56 mm? de ska vara MINST en 7,62 mm! en AK 4 och livet är ljuvt <3

Jag bär ju hellre 15 magasin med 5.56 än 7.62. Båda duger utmärkt till att ha sönder zombiehjärnor
Förövrigt får 15 magasin ses som ett förstahandsbehov. Ammo är till för att användas.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

äh en stark slangbälla med 40mm granat kulor borde göra susen mot vilken zombie horde som helst

Medlem

Tss tss tss. Ingen av er kommer ju överleva länge..
Själv tar man med sig;

Mer behövs inte! 8)

Inaktiv

Jag skulle skälla ut dem så mycket så deras armar flyger av.

Medlem

skulle ta med mig magnus samuelsson i min packning och släppa ut honom när zombie horderna närmar sig, med mig har jag också en solstol och en rosa drink med ett paraply i.


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av linkan18:

skulle ta med mig magnus samuelsson i min packning och släppa ut honom när zombie horderna närmar sig, med mig har jag också en solstol och en rosa drink med ett paraply i.

ja men dåså, jag skulle ta med mig chuck norris /thread?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av linkan18:

skulle ta med mig magnus samuelsson i min packning och släppa ut honom när zombie horderna närmar sig, med mig har jag också en solstol och en rosa drink med ett paraply i.

ja men dåså, jag skulle ta med mig chuck norris /thread?

haha ja då var det bara att låsa tråden! ingen mening att diskutera vidare alls Huxflux här här med vunnit i kampen hur vi överlever en zombieattack

Youtube-proffs

Hagelbössa samt motorsåg\machete är väl det ultimataste inom zombievägar.

Att sedan barikera sig på en övervåning utan stegar är en annan grej. Kan funka bra tror jag.

Dock så tror jag inte på flamers och molotovs, zombiejävlarna lär sprida skiten.

\\Getting to it Castor


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

TRÅDEN LÅST!!
HUXFLUX VANN!!!
DEN SOM EJ LYSSNAR FÅR SMAKA PÅ DALLERKORV!


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Skriv svar