Samma pris på PS4 och Xbox one ?

Medlem
Samma pris på PS4 och Xbox one ?

Kikade precis runt på diverse svenska siter för att förboka en PS4 och tro till min förvåning då jag ser att nästan alla har valt att sätta priset på 4490kr för både PS4 och Xbox one!

Enligt den information vi fick igår skulle PS4 ha ca: 500kr lägre pris (ca: 3995kr) och skillnaden mellan konsolerna skulle ligga på runt 1000kr.

Spelbutiken.se är den enda butiken i Sverige som håller det rekommenderade priset medan de andra, webhallen, elgiganten, cdon med mera har satt samma pris 4 490:- (kartellpriser).

Vad har ni här på forumet för erfarenhet från Spelbutiken.se, jag har hört att det ibland har extremt lång leveranstid. Vågar man förboka PS4 från dem?

Medlem

Sverige har inte fått ett officiellt pris än och därför så sätter butikerna ett preliminärt pris i väntan på det officiella priset. Just nu så känns det som att det är Spelbutiken som höftat rätt om priset.

Medlem
Skrivet av zerwulfo:

Vad har ni här på forumet för erfarenhet från Spelbutiken.se, jag har hört att det ibland har extremt lång leveranstid. Vågar man förboka PS4 från dem?

Jag har aldrig haft problem med Spelbutiken och när jag väl beställer konsolspel så är det ofta därifrån. Förbokat har jag inte gjort många gånger men jag fick i alla fall mitt GTA IV på släppdagen.

Ang. prissättningen så vet vi i alla fall med säkerhet att PS4 kommer vara billigare än Xbox One, svårt att säga vad det exakta priset blir men jag kan tänka mig 4000kr för PS4 och 5000kr för One.

Medlem

Ja vi vet som sagt redan om prisskillnaderna och cirkapriset. det är därför underligt att ovan nämnda butiker i morse valde att prissätta så som jag skrev ovan, vi vet ju som sagt om rekommenderat pris.

Men jag håller mig lite kall, vill förhandsboka och gärna på webhallen för att stöda deras verksamhet då de alltid har bra service.

Skrivet av zerwulfo:

Vad har ni här på forumet för erfarenhet från Spelbutiken.se, jag har hört att det ibland har extremt lång leveranstid. Vågar man förboka PS4 från dem?

Oftast beställt spel från Spelbutiken och har aldrig haft några problem. Bokade eller spel som redan släppts, funkar vilket som. Nu nyligen var det ju The Last of Us som jag fick i brevlådan igår.

Beställde en PS4 från dem idag så hoppas det funkar lika bra med konsoler.

Medlem
Skrivet av zerwulfo:

Ja vi vet som sagt redan om prisskillnaderna och cirkapriset. det är därför underligt att ovan nämnda butiker i morse valde att prissätta så som jag skrev ovan, vi vet ju som sagt om rekommenderat pris.

Men jag håller mig lite kall, vill förhandsboka och gärna på webhallen för att stöda deras verksamhet då de alltid har bra service.

Vi har ett rekommenderat pris ja, men sen får man se exakt vad det hamnar på i Sverige vid lanseringen. Med lite diverse valutaförändringar m.m. så kan det sluta ganska annorlunda. Antar att de flesta butiker därför väljer att sätta ett högre pris för att inte riskera att göra en förlustaffär om ett halvår när konsollerna släpps.

Spelbutiken har för övrigt höjt sitt pris till 4290 på PS4 nu, tror de fick lite kalla fötter där också (eller bara ville kränga ett fåtal billigt för att locka besökare).

/ LordDaimos

Medlem

tja, ifall Nordisk film får distributionsrättigheterna för ps4an som de fick med ps3an så kommer den inte bli billigare.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tur att man beställde PS4an för 3700:- då! \o/

1
Skriv svar