Seghopp - En spelpodcast

Medlem
Seghopp - En spelpodcast

Hallå där kära forumiter!

Vi är tre vänner som i november 2014 startade en ny svensk spelpodcast. Syftet var att skapa en podcast som höll en lagom längd och som kändes rolig, personlig och ärlig.

Resultatet blev Seghopp - En spelpodcast.

Varannan tisdag släpper vi en ny episod där vi diskuterar spel som vi spelar för tillfället, spel vi ser fram emot, spelnyheter och spelminnen.

Hoppas vi har väckt ert intresse och att ni vill lyssna på oss!

De tre senaste avsnitten:

Episod 36 - Katarsis (2016-10-30)
iTunes
SoundCloud

Episod 35 - Nygammalt (2016-02-23)
iTunes
SoundCloud

Episod 34 - Human nature (2016-02-09)
iTunes
SoundCloud

Medlem

Lyssnat runt 15 minuter på episod 25. Låter bra.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Lyssnat runt 15 minuter på episod 25. Låter bra.

Kul att höra! Hoppas att du gillar resten av avsnittet också.

Medlem

Påminner om gamla goda Spelradion. Gillade det skarpt!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Påminner om gamla goda Spelradion. Gillade det skarpt!

Tackar!

Lustigt att du nämner just Spelradion då det är någon som har recenserat oss på iTunes som har gjort samma jämförelse (vi har själva aldrig hört Spelradion).

Medlem

Började lyssna från första avsnittet. Det verkar lovande
Det blir en prenumeration från min sida

Medlem
Skrivet av frittzinator:

Började lyssna från första avsnittet. Det verkar lovande
Det blir en prenumeration från min sida

Kul att du gillade det du hörde! Du kommer nog att märka hur ljudkvalitén och radiovanan blir bättre allt eftersom om du lyssnar från avsnitt 1.

Tack till alla för det varma mottagandet vi har fått här på FZ.se!

Till er som inte har hunnit lyssna än så rekommenderar jag det matiga post-E3 avsnittet:

Episod 18 - Mind blown (2015-06-30)
iTunes
SoundCloud

Medlem
Skrivet av Seghopp:
Skrivet av frittzinator:

Började lyssna från första avsnittet. Det verkar lovande
Det blir en prenumeration från min sida

Kul att du gillade det du hörde! Du kommer nog att märka hur ljudkvalitén och radiovanan blir bättre allt eftersom om du lyssnar från avsnitt 1.

Tack till alla för det varma mottagandet vi har fått här på FZ.se!

Till er som inte har hunnit lyssna än så rekommenderar jag det matiga post-E3 avsnittet:

Episod 18 - Mind blown (2015-06-30)
iTunes
SoundCloud
Download

Var faktiskt det avsnittet jag började med. Eller ja, jag var tvungen att byta avsnitt illa kvickt från avsnitt 25 när massiva spoilers för Until Dawn började hagla. Ett tips kan vara någon form av spoilervarning på så pass nya spel, men det där är alltid svårt att hantera.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Seghopp:
Skrivet av frittzinator:

Började lyssna från första avsnittet. Det verkar lovande
Det blir en prenumeration från min sida

Kul att du gillade det du hörde! Du kommer nog att märka hur ljudkvalitén och radiovanan blir bättre allt eftersom om du lyssnar från avsnitt 1.

Tack till alla för det varma mottagandet vi har fått här på FZ.se!

Till er som inte har hunnit lyssna än så rekommenderar jag det matiga post-E3 avsnittet:

Episod 18 - Mind blown (2015-06-30)
iTunes
SoundCloud
Download

Var faktiskt det avsnittet jag började med. Eller ja, jag var tvungen att byta avsnitt illa kvickt från avsnitt 25 när massiva spoilers för Until Dawn började hagla. Ett tips kan vara någon form av spoilervarning på så pass nya spel, men det där är alltid svårt att hantera.

Oj, tyckte du att vi spoilade Until Dawn? Jag har för mig att vi bara pratade om grundpremissen och sen gameplayet. Skriv gärna något exempel på vad du tyckte spoilade så vi vet.

Självklart kan vi lägga in spoilervarning framöver, tack för feedback!

Medlem

Episod 26 ligger ute nu!

I "På mållinjen" pratar vi om tre utav höstens stora sporthändelser: NHL 16, Pro Evolution Soccer 2016 samt NBA 2K16. Vi pratar även om svårigheten i att skapa sitt eget content i spel samt prissättningen på de kommande VR enheterna.

Episod 26 - På mållinjen (2015-10-06)
iTunes
SoundCloud

Medlem

Hej på er alla kära vänner och lyssnare!

Nu är det så att vår podcast Seghopp - En spelpodcast är nominerad till Svenska Podcastpriset 2015 i kategorierna:

- Bästa kultur/nöje
- Sveriges bästa podcast

Vi skulle bli så sjukt glada om ni ville gå in och ge oss en röst! Det krävs bara en e-post och verifikation.

Ett stort tack på förhand! <3

http://www.daytona.se/podcastpriset/2015

Medlem

Episod 27 ligger ute nu!

I "Hybris" återföds lill-John som John vilket får hans ego att svaja då det skryts om allt från Star Wars: Battlefront -skills till skateboardåkning och högtalarsystem.

Viktor har även köpt en Xbox One och vi har testat en hel drös med spel, däribland: Uncharted: The Nathan Drake Collection, Transformers: Devastation och Tony Hawk’s Pro Skater 5.

Episod 27 - Hybris (2015-10-20)
iTunes
SoundCloud

Droppa gärna en kommentar om avsnittet när ni har lyssnat klart!

Medlem

Episod 28 ligger ute nu!

I "Space jam" pratar vi om våra intryck från Comic Con Gamex och det faktum att nördkulturen är på uppgång. Vi har även samlat halloweengodis i Destiny: The Taken King, krigat oss igenom Halo 5 samt rockat loss fullständigt i Guitar Hero Live.

Episod 28 - Space jam (2015-11-03)
iTunes
SoundCloud

Kommentera gärna och ge oss feedback, vi är väldigt nyfikna på va ni tycker!

Medlem

Episod 29 ligger ute nu!

I "En andra chans" går våra motormunnar varma då vi diskuterar tre utav höstens mest efterlängtade spel: Black Ops 3, Fallout 4 och Rise of the Tomb Raider.

Episod 29 - En andra chans (2015-11-17)
iTunes
SoundCloud

Medlem

Episod 30

I "A new hope" har vi slagits med ljussablar i Star Wars: Battlefront och slaktat jägare i Bloodborne: The Old Hunters. Vi har även skjutit bildäck och dykt med vithaj i Playstation VR.

Episod 30 - A new hope (2015-12-01)
iTunes
SoundCloud

PS. Från och med idag så går vi ihop med Eurogamer Sverige!

Medlem

Episod 31

I "Midnatt råder" har vi pulsat fram genom det kalla vinterlandskapet för att nå vår varma stuga. I skenet från eldstaden berättar Viktor om det kaos som han har skapat i Just Cause 3 och John gråter glädjetårar över Beyond: Two Souls. Det blir även uppesittarkväll då vi tipsar om årets bästa julklappar.

Episod 31 - Midnatt råder (2015-12-15)
iTunes
SoundCloud

Medlem

Episod 32

I "Time lapse" tar vi en titt tillbaka på podcastens första år och minns de spel vi spelade, de ögonblick vi delade och de nyheter som berörde oss.

Episod 32 - Time lapse (2016-01-12)
iTunes
SoundCloud

Medlem

Episod 33

I "Déjà vu" känner vi hur livet och spelbranschen ibland verkar gå i cirklar. Beteenden, debatter och spelserier dyker återigen upp då nytt blir gammalt och gammalt blir nytt.

Episod 33 - Déjà vu (2016-01-26)
iTunes
SoundCloud

Medlem

Episod 34

I "Human nature" känner vi hur "vabruari" sänker sig som en våt filt över våra huvuden. Detta hindrar oss dock inte från att diskutera några utav vinterns mest tankeväckande indietitlar: Unravel, Firewatch och The Witness.

Episod 34 - Human nature (2016-02-09)
iTunes
SoundCloud

Medlem

Episod 35

I "Nygammalt" känner vi hur en glad nyhet och en oväntad bromance värmer våra hjärtan. Vi pratar även om Gravity Rush remastern, den nya expansionen till Dying Light samt våra intryck av Hitman betan.

Episod 35 - Nygammalt (2016-02-23)
iTunes
SoundCloud

Medlem

Seghopp är tillbaka!

Episod 36

I "Katarsis" berättar vi om uppehållet och den långa vägen tillbaka till studion. Vi pratar även om spelsommaren som passerat samt några utav höstens stora nyheter.

Episod 36 - Katarsis (2016-10-30)
iTunes
SoundCloud

1
Skriv svar