Ankan skrev:
Svarade det på din fråga?
Frågan var precis som du säger om folk vågar prata om speltjejernas sexighet. Uppenbarligen verkar inte det vara helt ovanligt, men samtidigt har folk tydligen svårt att bli mer ingående i diskussionerna.
Trots detta är det förvånansvärt många som svarat något av de tre översta alternativen på frågan. Det borde betyda att det finns en hel del som detaljgranskat hennes skinkor, men väldigt få har skrivit något om dom i själva tråden. Det stöder min teori att folk egentligen har ganska mycket att säga, men vill inte säga det öppet. Man tittar noga, lägger märke till detaljer som avgör ens val, röstar och drar sedan från tråden utan att ha "skämt ut sig" offentligt.
Grumbledock skrev:
Ska vi nu vara ärliga så inser vi att vi föredrar att se på snygga saker, i spel såväl som i film, speciellt det sistnämnda där även "fula" karaktärer ska spelas av toppmodeller. Sex sells, skönhet är skönare att se på en det fula, det har man gott om i vardagen ändå. Skulle inte klaga om tjejerna/killarna från spelvärlden joinade en på ICA istället för de vanliga människorna
Sen är det väl också så att manliga karaktärer gärna ska gå runt barbröstade eller visa sina svällande kroppar, men som vanligt så är det ingen som bryr sig då det är tjejgodis, speciellt bland de äldre kvinnorna, samma som vi ser på barrikaderna för genus och feminism, anti allt som heter kvinnlig skönhet ^^
Måste vara jobbigt att vara så bitter över sitt eget utseende att man stöär sig på att andra ser bra ut, virtuella såväl som verkliga *suck*
Precis, ska vi vara ärliga så är ju skönhet bättre än fulhet, även om det kanske fortfarande inte är helt politiskt korrekt att erkänna alla gånger. Man tittar ju hellre på en fin, fast rumpa än en som hänger och dallrar så att säga.
Det där sista förstod jag dock inte riktigt. Vad har genus och feminism med antiskönhet att göra? Om en feminist skulle se hon på bilden skulle hon väl snarare klaga över det sexistiska klädvalet (stringtrosor utan byxor) än hur fast hennes rumpa var. Asså, jag tror ingen feminist skulle säga "Varför har hon så fast rumpa för, den borde vara fetare så att den representerar kvinnor i allmänhet bättre!"
Det tror jag inte någon skulle säga.