Skägg -tråden

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag rakade av mitt skägg! *insert Evil laughter here*

NOOOOOOOOOOOOOOO!
Nu dog det en söt liten hundvalp någonstans i världen...


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av ohem:

Reeeeeeeespect!


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av ohem:

kanske lite dumm fraga men hur blir det när du käkar? Är det inte mycket som hamnar i skägget? eller hur kan man undvika det?

Medlem

En karl utan skägg är ingen karl utan bara en liten lort som Skorpan skulle säga.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av magnusek1986:
Skrivet av ohem:

kanske lite dumm fraga men hur blir det när du käkar? Är det inte mycket som hamnar i skägget? eller hur kan man undvika det?

Det börjar klia i ansiktet när jag ser den bilden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av magnusek1986:
Skrivet av ohem:

kanske lite dumm fraga men hur blir det när du käkar? Är det inte mycket som hamnar i skägget? eller hur kan man undvika det?

Det börjar klia i ansiktet när jag ser den bilden.

hahah håller faktist med dig:) så du har inte skägg?

Medlem

Nej jag behöver inte kompensera för tunt hår på huvudet. Var jag fördomsfull nu?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

tycker det ser ut som han har långt hår,, kan vara dina mörka solglasögon som förstör din syn "flin".


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Du som är (död)skallig kanske skall skaffa skägg?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har högt hårfäste.. men absolut inte skallig eller tunnhårig... har bara skägg för att det är coolt. (enligt mig då.. )


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Själv kör jag på Ralf Gyllenhammar looken à la "Down in Black"

Men nu på vintern så har det faktiskt blivit ett helskägg istället eftersom kylan biter.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Jag har högt hårfäste.. men absolut inte skallig eller tunnhårig... har bara skägg för att det är coolt. (enligt mig då.. )

Mjo... nu skäms jag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Orkar man raka sig?

[eos_image="494851"]Nej det orkar man inte[/eos_image]

Även om galenskaparna och aftershave sa att rakning är det tuffaste som finns.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

Orkar man raka sig?

Nej det orkar man inte.

Även om galenskaparna och aftershave sa att rakning är det tuffaste som finns.

haha bra att du svarar själv på frågan:)
har du rakat dig nu då?

Medlem
Skrivet av magnusek1986:
Skrivet av joary639:

Orkar man raka sig?

Nej det orkar man inte.

Även om galenskaparna och aftershave sa att rakning är det tuffaste som finns.

haha bra att du svarar själv på frågan:)
har du rakat dig nu då?

nej faktiskt inte.. får se om det blir i helgen det börjar bli ett projekt.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av magnusek1986:
Skrivet av joary639:

Orkar man raka sig?

Nej det orkar man inte.

Även om galenskaparna och aftershave sa att rakning är det tuffaste som finns.

haha bra att du svarar själv på frågan:)
har du rakat dig nu då?

nej faktiskt inte.. får se om det blir i helgen det börjar bli ett projekt.

hehe elller så kollar du hur länge du klarar att inte raka dig;)

Medlem
Skrivet av joary639:

Orkar man raka sig?

[eos_image="494851"]Nej det orkar man inte[/eos_image]

Även om galenskaparna och aftershave sa att rakning är det tuffaste som finns.

Vad i helvete?! Trodde du var Henrik Schyffert först...


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av joary639:

Orkar man raka sig?

[eos_image="494851"]Nej det orkar man inte[/eos_image]

Även om galenskaparna och aftershave sa att rakning är det tuffaste som finns.

Vad i helvete?! Trodde du var Henrik Schyffert först...

Hehe nu för tiden brukar jag inte va så lik, men det var ett jäkla tjat om det när jag hade bockskägg.. Men det är klart han vill se ut som mig.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Har ett litet adekvat problem som jag tänkte att denna tråd kanske passar till.

Skäggmjäll...
Någon som har något bra knep för att få detta att sluta? Ser ut som om jag har spritt mjöl vid halslinningen på tröjan varje gång jag rör vid det. Hade tänkt att smörja in det med någon sort salva men svårt att komma ända ner till rötterna ifall man säger så.

Och innan någon säger det: har bra hygien, skägger är la ungefär 1-2 cm långt i hela ansiktet, trimmar det med jämna mellanrum.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Har ett litet adekvat problem som jag tänkte att denna tråd kanske passar till.

Skäggmjäll...
Någon som har något bra knep för att få detta att sluta? Ser ut som om jag har spritt mjöl vid halslinningen på tröjan varje gång jag rör vid det. Hade tänkt att smörja in det med någon sort salva men svårt att komma ända ner till rötterna ifall man säger så.

Och innan någon säger det: har bra hygien, skägger är la ungefär 1-2 cm långt i hela ansiktet, trimmar det med jämna mellanrum.

Hur gick det med skäggmjällen? Kan det vara så att du tvättar skägget för ofta? för då blir du säkert torr av tvål osv och ansiktet producerar mer nya hudceller som då stöter bort de gamla (mjäll).. kanske byta tvål? jag har ganska torrt ansikte och det är svårt att komma åt med ansiktskräm osv i ansiktet när skägget är i vägen.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Kleptomaniac:

Har ett litet adekvat problem som jag tänkte att denna tråd kanske passar till.

Skäggmjäll...
Någon som har något bra knep för att få detta att sluta? Ser ut som om jag har spritt mjöl vid halslinningen på tröjan varje gång jag rör vid det. Hade tänkt att smörja in det med någon sort salva men svårt att komma ända ner till rötterna ifall man säger så.

Och innan någon säger det: har bra hygien, skägger är la ungefär 1-2 cm långt i hela ansiktet, trimmar det med jämna mellanrum.

Hur gick det med skäggmjällen? Kan det vara så att du tvättar skägget för ofta? för då blir du säkert torr av tvål osv och ansiktet producerar mer nya hudceller som då stöter bort de gamla (mjäll).. kanske byta tvål? jag har ganska torrt ansikte och det är svårt att komma åt med ansiktskräm osv i ansiktet när skägget är i vägen.

Gjorde så att jag trimmade ner det till ca 7 mm och försökte att inte ha så stark tvål vilket gjorde att det blev bättre. Dock märkte jag att ju längre skägg jag har, ju mer "skägg-mjäll" får jag. Får helt enkelt se till att hålla det kortare och köra nån Apoteket-schampo som är skonsam mot hyn:)


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Jag har samma problem.. hatar den där jävla mjällen.. ibland när man pratar med någon på jobbet är det nästan så det flyger ur mjäll flagnor ur skägget. Ofräscht.. men va fan.. jag älskar mit skägg.
Dock har jag trimmat ned det en del nu för jag fick sjuka kli-bekymmer. Fick någon kräm för det.. och nu ska jag låta det växa igen.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ja här kommer mitt bidrag till tråden


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Respekt!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Mer skägg? Någon ny skäggig person? Moppe musche? Tre dagars stubb? Nej.... ingen?

Satt och kollade på discovery's Fast 'n Loud och blev sjuuuukt impad av Aaron Kaufman och hans ascoola skägg ( http://dsc.discovery.com/tv-shows/fast-n-loud/bios/aaron-kauf... ) det jag blev impad av är att han verkar se bra ut, en riktig tjejmagnet.. men ändå så har han valt och ha ett fett låååångt burrigt jävla skägg i halva plytet.

As coolt.. jag måste spara mer.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Mer skägg? Någon ny skäggig person? Moppe musche? Tre dagars stubb? Nej.... ingen?

Satt och kollade på discovery's Fast 'n Loud och blev sjuuuukt impad av Aaron Kaufman och hans ascoola skägg ( http://dsc.discovery.com/tv-shows/fast-n-loud/bios/aaron-kauf... ) det jag blev impad av är att han verkar se bra ut, en riktig tjejmagnet.. men ändå så har han valt och ha ett fett låååångt burrigt jävla skägg i halva plytet.

As coolt.. jag måste spara mer.

Jävligt manligt och helt klart värt att beakta. Dock så borde han kanske platta skägget eller nåt sånt för att det inte ska bli så burrigt Ser ju ut som ett skatbo...


signatur

Submission is for the weak

123
Skriv svar