Tybalt skrev:
Annanaz skrev:
Dem har lagt till Crossbows, vad mer kan man begära ^^
Mja, några saker som skulle sitta fint är:
Lika många rustningsdelar som man kunde ha på en karaktär i Morrowind. Pauldrons!
Spellcrafting som fanns i både Morrowind och Oblivion. Tyvärr ersatte de det med "cooking".
Finns ju för tusan inget coolare än att ha två olika sorts pauldrons! En på vänster axel och en biffig på höger!
Spells i Skyrim känns så nedskärda, finns inte ens nära lika många effekter som i Oblivion och Morrowind....
En sak som jag tycker är otroligt roande är när Bethseda sa i en interviue(Hur stavas det?) anledningen till att de tog bort levitation.
"– Vi var ordentligt begränsade i Morrowind eftersom spelaren kunde recall eller levitera ut ur många situationer och förstöra dem." Istället lägger de till shouts...... I det stora hela förstår man dem, men att kunna paralyzera folk med skrik och sen döda dem eller att "teleportera" iväg från dem när man har låg hp kan jag tycka förstör en situation minst like mycket....
En annan rolig sak i samma artikel!
"De [försvunna features från gamla Elder Scrolls-spel] finns inte i Skyrim av samma anledning som vi inte inkluderade dem i Oblivion. Mark och recall är en som var riktigt rolig, men precis som med levitation, plockades det bort så vi kunde designa bättre gameplay-utrymmen och scenarion"
[SPOILER]
Haha! Jo visst! Bättre scenarion säger ni? Kolla bara på attacken stormcloaks gör mot Whiterun!
Det skulle föreställa en stor strid, tycker inte att när en till två stormcloaks kommer blint springades i intervaller på 1-2 min utan att skapa nån som helts taktiskt situation är särskilt övertygande.....
Artikeln:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110706/bethesda-farre-features-gor-skyrim-battre
Ja. Jag är väldigt kritisk till ett bra spel....