Skyrim, nerladdnings hastighet från Steam.

Medlem
Skyrim, nerladdnings hastighet från Steam.

Tjenare, köpte precis Skyrim från Steam, men kommer inte upp i någon hastighet... ligger runt 92kb/s hela tiden när jag brukar ligga på 1.2mb/s på de flesta filmer / spel jag laddar ner från Steam. Känns lite tråkigt med tanke på att jag väntat så länge på detta spel. Hade jag gått till närmaste spelbutik hade jag redan spelat.

Någon som har samma bekymmer som mig och vet hur man kanske kan få upp hastigheten?

Tacksam för svar!

MVH Lehto.

Medlem

Jag har aldrig använt Steam, å jag vet inte alls hur det fungerar... Men det låter som om du eventuellt måste öppna upp en port i routern? Vet du inte vilken port, eller inte vet hur man gör, så kan du koppla bort router och dra linan direkt mellan dator och modem (då ska det vara portfritt)...

Medlem

Skulle gjort det ifall jag inte hade fiber internet, har ju ett specialmodem, så jag har ingen router. Tack iallafall

Medlem

väldigt många som laddar ner skyrim just nu, det är därför det går riktigt segt!

Medlem

Jo, tänkte på det också men dom får väl öppna ett par serverar till just för de som vill ladda ner

Medlem

Gick toksegt för mig med, sen bytte jag download location till USA och därifrån gick det betydligt snabbare. (Settings>Downloads+Cloud>Download region)

För att ta bort konsolsjukan från styrningen så rekomenderar jag denna tråden på reddit
http://www.reddit.com/r/skyrim/comments/m7zja/tweaks_to_make_...

Finns även en del grafiktweaks och annat smått o gott om man googlar runt lite, men det där känns nödvändigt för att få öht få det spelbart med mus, speciellt att slå av mousesmoothing och ställa samma sensitivity i X och Y led gör skillnad.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

någon som vet ifall man kan låta nerladdningen gå på steam och sen inte installera på ett tag eller om installationsrutan kommer upp direkt när nedladdningen är klar? måste iväg över helgen och har inte riktigt tid att vänta :/

Medlem
Skrivet av Zymac:

Gick toksegt för mig med, sen bytte jag download location till USA och därifrån gick det betydligt snabbare. (Settings>Downloads+Cloud>Download region)

kan starkt rekommendera paris fick en 2mb/s lina direkt och det håller sig där ! tackar för ditt tips btw

Medlem

Om ni vill slippa att steam laddar ner spelet istället för att det installeras från skivan gör så här:

-Starta steam
-Klicka på Library
-Klicka på spelet, ta delete local content
-Stäng av steam
-Starta KÖR (win-tangent + R)
-Skriv C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe -install D: (kan även vara C:\Program\Steam\Steam.exe -install D: för 32bitars system)
(D: är beteckningen för eran DVD)

Steam startas och vips installeras spelet från skivan och sedan laddar ner en patch
så nu slipper du hela 5.7gb att ladda ner


signatur

"You know you've found somebody special, when you can just shut the fuck up for a minute and comfortably enjoy the silence"

Medlem
Skrivet av Ekberg86:

Om ni vill slippa att steam laddar ner spelet istället för att det installeras från skivan gör så här:

-Starta steam
-Klicka på Library
-Klicka på spelet, ta delete local content
-Stäng av steam
-Starta KÖR (win-tangent + R)
-Skriv C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe -install D: (kan även vara C:\Program\Steam\Steam.exe -install D: för 32bitars system)
(D: är beteckningen för eran DVD)

Steam startas och vips installeras spelet från skivan och sedan laddar ner en patch
så nu slipper du hela 5.7gb att ladda ner

Då infinner ju sig genast frågan, varför i hela CP gör den inte detta som default när man kör installern på DVD-eländet?
Det finns inte ens en readme.txt där man får reda på att detta är möjligt, och installationsprogrammet promptar en inte om man vill installera från skivan eller ladda ned. Sämst någonsin.

Medlem
Skrivet av Regal:
Skrivet av Zymac:

Gick toksegt för mig med, sen bytte jag download location till USA och därifrån gick det betydligt snabbare. (Settings>Downloads+Cloud>Download region)

kan starkt rekommendera paris fick en 2mb/s lina direkt och det håller sig där ! tackar för ditt tips btw

Prova med Finland som region, det går toksnabbt (8.1 MB/s) för mig
Jämfört med c.a 512 KB/s i gamla goda Sweden...

Medlem
Skrivet av Griech:
Skrivet av Regal:
Skrivet av Zymac:

Gick toksegt för mig med, sen bytte jag download location till USA och därifrån gick det betydligt snabbare. (Settings>Downloads+Cloud>Download region)

kan starkt rekommendera paris fick en 2mb/s lina direkt och det håller sig där ! tackar för ditt tips btw

Prova med Finland som region, det går toksnabbt (8.1 MB/s) för mig
Jämfört med c.a 512 KB/s i gamla goda Sweden...

Tack för tipset!

Gick från 400 KB/s till 4 MB/s

Medlem

Kiitos, tack!
Hehe gick från 12 h till 12 min
satt o svor över att man köpt det lagligt och kunde dra ned det snabbare från andra sidor..

Medlem

Det går sjukt fort från finland! Tack för tipset! satt också på 200 kb/s:P

Medlem

Tack så mycket!!! dock såg jag det nu drygt 12 timmar senare, var på 92%... men nu går det i 1.7 mb / s från 110 kb /s

Medlem
Skrivet av Ekberg86:

Om ni vill slippa att steam laddar ner spelet istället för att det installeras från skivan gör så här:

-Starta steam
-Klicka på Library
-Klicka på spelet, ta delete local content
-Stäng av steam
-Starta KÖR (win-tangent + R)
-Skriv C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe -install D: (kan även vara C:\Program\Steam\Steam.exe -install D: för 32bitars system)
(D: är beteckningen för eran DVD)

Steam startas och vips installeras spelet från skivan och sedan laddar ner en patch
så nu slipper du hela 5.7gb att ladda ner

Så sjukt nice tips! Har länge funderat på varför steam laddar ned spelen istället för att ta från skivan. Störande...

1
Skriv svar