Söker bra filmer.

Medlem
Medlem

Jag måste inflika att jag ställer mig bakom trådskaparen i att man of steel var en totalt idioti och sörja till film.
Att sen en "cartoonish" stålmannen fara omkring och slåss mot andra "cartoonish" aliens var ju definitivt ingen höjdare. Detta ackompanjerat av stressig symfoniorkester och shackycam.. attans vilket skräp.

Jag försökte till slut se den som en alien invasions film likt Independence Day och då blev den liiite bättre iaf.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Har just sett en film som jag tyckte var fantastiskt underhållande.

Det var en "låtsasdokumentär" på History channel kallad "The Great Martian War 1913-1917"

Löst baserad på H.G Wells "War of the worlds"

9/10


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Legendary Weapons Of China, om du kan komma över den.
Supert bra shaw brothers film från 1982.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

The Green Mile är bra!


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem

Blade Runner.
Oldboy (orginalet).
No Country For Old Men.
I Saw The Devil.
The Man From Earth.
Reservoir Dogs.
Se7en.
25th Hour.
Harry Brown.
Cloud Atlas.
Rear Window (fr. 1958 med James Stewart).

Bara drog en snabb lista över vad jag kom på i stunden.

Edit: Måste lägga till ett par guldkorn jag kan kolla hur mycket som helst på:
Lock Stock And Two Smoking Barrels och Snatch.

Medlem

oh, just d.. vet inte om någon här nämnt Drive. Men har du inte sett den har du missat en av de bästa filmerna som kommit på åratal och med ett soundtrack som ger en rysningar.
O.B.S filmen är slowpaced utav bara tusan men det är charmen med den. Ett artistiskt mästerverk är vad det är.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Såg inte nån dra till med "Tropa de elite" eller "Elit squad", sjukt bra film enligt mig : D

Annars "Rött hav", "We were soldiers", "Death Sentence", "Pulp Fiction", "1408" och "Django: Unchained"
är några mysiga rullar


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av SunShine:

oh, just d.. vet inte om någon här nämnt Drive. Men har du inte sett den har du missat en av de bästa filmerna som kommit på åratal och med ett soundtrack som ger en rysningar.
O.B.S filmen är slowpaced utav bara tusan men det är charmen med den. Ett artistiskt mästerverk är vad det är.

Jag håller med dig! En helt klart sevärd film!

12
Skriv svar