söker bra tv serie !!

Medlem

Tar och lägger till några som inte har nämnts ännu och som inte har lagts ner.

Futurama
Ugly Americans
Bobs Burgers
Happy Endings
The Office UK & US
Life's Too Short
Important Things with Demetri Martin (Nerlagd och bara två säsonger men riktigt roligt program som kombinerar stand-up med sketcher)

Medlem

Fringe, bästa TV serien som existerar, dne och GoT

Medlem

Min absoluta favorit serie just nu är "Suits".
Den är inne på säsong 2 just nu och den är fenomenalt bra!

Se och njut


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Pågående:
Awake (Ny)
Spooks (10 säsonger hittils)

Avslutade/Avbrutna:
IT Crowd
Jericho
Life
Red Dwarf
Rescue me
The dead zone
The unit

Medlem
Skrivet av Pooslice:

IT Crowd

Det ska faktiskt komma ett till avsnitt som avslutar allt, förhoppningsvis senare i år.

Star Trek - hela rubbet...

The Twilight Zone

Tales Of The Unexpected

Varuhuset

Rederiet

Grannar


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av Pooslice:

IT Crowd

Det ska faktiskt komma ett till avsnitt som avslutar allt, förhoppningsvis senare i år.

Vore riktigt häftigt om det blir av! Har inte sett eller hört något om det dock.

Medlem
Skrivet av Sandman666:

Sopranos - mafiia i New Jersey, kungen av serier
The Wire - dekadent kriminaldrama i Baltimore (utsedd till världens bästa serie)
24-serien - fiktiv agentaction
Deadwood - hård western (min personliga favorit)
Boardwalk Empire - gangsters i 30-talets Atlanta
Game of Thrones - Fantasy
Battlestar Galactica - Bästa ScI-Fi

Instämmer på Deadwood, en av de bästa serier jag sett då den håller oerhört hög klass och gripande story från start till "slut". Bör tilläggas dock att det är inte en actionserie utan handlar mer om personliga dilemman, politik och karaktärsutveckling.

24 är också något man borde se, åtminståne första säsongen. Äger samtliga på dvd och det går verkligen upp och ner i kvalite men de säsonger som är bra, är riktigt bra! Men första säsongen är verkligen toppklass.

Osso game of thrones såklart, vilket jag tycker tappar kvalitet under andra säsongen och jag hoppas det blir bättre i tredje. Men första säsongen är även det toppklass!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

kolla lite snabbt men ingen sagt Jeremiah bra imdb score ...o riktigt bra

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Sandman666:

Sopranos - mafiia i New Jersey, kungen av serier
The Wire - dekadent kriminaldrama i Baltimore (utsedd till världens bästa serie)
24-serien - fiktiv agentaction
Deadwood - hård western (min personliga favorit)
Boardwalk Empire - gangsters i 30-talets Atlanta
Game of Thrones - Fantasy
Battlestar Galactica - Bästa ScI-Fi

Instämmer på Deadwood, en av de bästa serier jag sett då den håller oerhört hög klass och gripande story från start till "slut". Bör tilläggas dock att det är inte en actionserie utan handlar mer om personliga dilemman, politik och karaktärsutveckling.

24 är också något man borde se, åtminståne första säsongen. Äger samtliga på dvd och det går verkligen upp och ner i kvalite men de säsonger som är bra, är riktigt bra! Men första säsongen är verkligen toppklass.

Osso game of thrones såklart, vilket jag tycker tappar kvalitet under andra säsongen och jag hoppas det blir bättre i tredje. Men första säsongen är även det toppklass!

Du och jag verkar ju dela en del uppfattningar om TV-serier. Har du inte kollat på någon av de andra jag nämt så uppmanar jag dig att göra det. Speciellt The Wire, riktigt bra om man ger den chansen.

PS. Håller med dig fullständigt om 24. Grejen är att jag såg 24 säsong för säsong första gången och då han man "glömma" tillräckligt för att inte göra jämförelser mellan respektive säsong, men nu när jag kollat flera säsonger i rad så känner jag att det haltar lite i kavalitet. Mycket som är likt från tidigare säsonger och återupprepande. Men i det stora hela en schysst serie lättsmält action/thriller.

Kan ju lägga till Rome också och Spartacus, bra skit det också!

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av Pooslice:

IT Crowd

Det ska faktiskt komma ett till avsnitt som avslutar allt, förhoppningsvis senare i år.

Vore riktigt häftigt om det blir av! Har inte sett eller hört något om det dock.

Enligt Graham Linehans Reddit-AMA så är det en special på gång men de har svårt att samla alla för att spela in den. Förhoppningsvis blir den klar typ til jul.

Medlem
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Sandman666:

Sopranos - mafiia i New Jersey, kungen av serier
The Wire - dekadent kriminaldrama i Baltimore (utsedd till världens bästa serie)
24-serien - fiktiv agentaction
Deadwood - hård western (min personliga favorit)
Boardwalk Empire - gangsters i 30-talets Atlanta
Game of Thrones - Fantasy
Battlestar Galactica - Bästa ScI-Fi

Instämmer på Deadwood, en av de bästa serier jag sett då den håller oerhört hög klass och gripande story från start till "slut". Bör tilläggas dock att det är inte en actionserie utan handlar mer om personliga dilemman, politik och karaktärsutveckling.

24 är också något man borde se, åtminståne första säsongen. Äger samtliga på dvd och det går verkligen upp och ner i kvalite men de säsonger som är bra, är riktigt bra! Men första säsongen är verkligen toppklass.

Osso game of thrones såklart, vilket jag tycker tappar kvalitet under andra säsongen och jag hoppas det blir bättre i tredje. Men första säsongen är även det toppklass!

Du och jag verkar ju dela en del uppfattningar om TV-serier. Har du inte kollat på någon av de andra jag nämt så uppmanar jag dig att göra det. Speciellt The Wire, riktigt bra om man ger den chansen.

PS. Håller med dig fullständigt om 24. Grejen är att jag såg 24 säsong för säsong första gången och då han man "glömma" tillräckligt för att inte göra jämförelser mellan respektive säsong, men nu när jag kollat flera säsonger i rad så känner jag att det haltar lite i kavalitet. Mycket som är likt från tidigare säsonger och återupprepande. Men i det stora hela en schysst serie lättsmält action/thriller.

Kan ju lägga till Rome också och Spartacus, bra skit det också!

Haha jag nötte 24 från start till slut, ska erkänna att även då blev det efter några säsonger som en enda gröt då man började blanda ihop karaktärer och händerlser från olika säsonger
Men i stora hela klockrent endå, jack bauer och några av de andra återkommande karaktärerna lyfter även de sämre säsongerna. Börjar vara ett tag sedan nu så kanske måste börja om på nytt!

Jag har sett BSG som också är en riktigt bra serie. Men jag ska erkänna att jag blev ganska besviken på slutet och i stort sett det mesta av sista säsongen. Det fanns även perioder under övriga säsonger då jag hade lite svårt att hålla kvar intresset. Men med så mycket som pågår, så många subplots och så många karaktärer så är det väl inte konstigt om allt inte håller hög kvalite hela tiden!

Ungefär som Lost, som på många sätt och vis ballade ur fullständigt och när de sen försökte knyta ihop säcken gick det inte riktigt och de "svar" vi fick var antingen snabbt påtänkta nödlösningar eller rakt av värdelösa (som slutet på hela serien...usch).

Men lost rekomenderar jag för alla endå, hela serien lyfts av några absolut underbara skådespelarinsatser. Och serien är trots sina brister fruktansvärt nyskapande!

The wire har jag hört mycket bra om från många håll o kanter, och nu även från dig så måste nog ge den en chans!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Den har visserligen några år på nacken nu, och kommer egentligen inte igång på riktigt förrän i säsong två, men...

Varför har ingen nämnt Babylon 5?

Bästa SF serien någonsin.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skrivet av Akronym:

Den har visserligen några år på nacken nu, och kommer egentligen inte igång på riktigt förrän i säsong två, men...

Varför har ingen nämnt Babylon 5?

Bästa SF serien någonsin.

...eller Doctor Who.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar