Spel och filmmusik

Medlem

signatur

- Nån vaken? Dygnet runt? Naew

Medlem
Medlem

En annan pärla är från filmen 1492 - Conquest of paradise:

Vangelis musik är inte att förglömma.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Satt och nötade det hela tiden för ett tag sedan. Riktigt snygg musik, synd bara att filmen var så kass :S


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Ibland behöver man insupa en hälsosam dos 80-tal och vad är då bättre än kultserien Miami Vice.

Inaktiv

Mer 80-tal

Medlem

Midnight Express (1978)

Medlem

Någon stal At Zanarkand, men denna låten höjde min puls för alla herrans år sen iaf.

Medlem

Här kommer mitt andra bidrag. Kanske inte världens bästa musikaliskt, men jag vet själv hur jag skruvade upp tv-skärmen till max och satte på amigan ENDAST för att lyssna på den här:


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Knights of Honor. Underbar musik genom hela spelet.

Medlem

Synd att kvaliteten på klippet nedan inte är bäst.

Kul att det finns en fin nytappning av spelet på PS3 också:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Vet inte om jag bryter nån sorts regel nu med tanke på att topic-titeln är spel och filmmusik, men jag vill uppmärksamma musiken i 13-delars-animen Hellsing. Helt okej show i sig själv, men det som verkligen gör serien enligt mig är musiken. Rekommenderas starkt till alla er som är det minsta anime/musikintresserade.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Battlestar Galactica
Bear McCreary - All Along The Watchtower


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

första minuten.

Medlem

Mitt andra bidrag. Legend of Dragoon, helt fantastiskt RPG.

Medlem

New Dominion Tank Police. En av mina animefavoriter.

Inaktiv

Eddie Vedder - Society, från en av världens bästa filmer "Into The Wild".

Medlem

Super Mario Kart, Bowser's Castle levels.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Hitman <3

Medlem

Verkligen avgudar alla verk av Jeremy Soule! Han är som en gud inom spelmusik för mig.

Här är en av mina favoriter:


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Det är tråkigt att vi inte får ta del av alla de underbara spel som släpps i Japan.

Sengoku Basara 1, finns i visserligen i väst. Men i väst tog man bort historian, japanska rösterna och släppte spelet under namnet Devil Kings.

Sengoku Basara 2 (JPN only)


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Gary Jules & Michael Andrews - Mad World

Soundtracket till Donnie Darko.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Soundtracket till Donnie Darko.

Riktigt bra låt!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Riktigt bra låt!

Helt underbar, mycket bättre än originalet!

Medlem

Detta är ett av de mest passande soundtrack jag snubblat över till ett spel - om jag inte minns fel är en svensk som gjort musiken som är klockren och även nu när jag väntar på att bli insläppt på servrarna i bfbc2 brukar jag nynna låten i headsettet både för att den är bra och för att irritera mina squaddisar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Grymt soundtrack av Hans Zimmer, till tamefan den bästa actionfilm som någonsin gjorts

Medlem

The DIG:


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

ROBOCOP:


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

ROBOCOP

En annan klassisk film från det goda 80-talet:

123
Skriv svar