Spel som går att spela/ha kul med/utvecklas på fyllan..

Medlem
Spel som går att spela/ha kul med/utvecklas på fyllan..

När man kommer hem en fredag/lördag..eller vilken dag som helst och är lite/ganska packad efter en sväng med gänget/jobb kompisar/utekvällen.
När ni kommer hem, vilka spel "rör ni" om ni nu är ändå dugliga att använda hjärnan(motoriken) och spelsugna.

Mitt första val har varit sen många år Blizzards spel(wc/wow/d2-3), Blizzard har lyckats på något sätt att få En att "lyckas" även om man tappar musen, måste springa på dass, spy, eller somnar till. Samtidigt som man "någorlunda" har interaktion med 4-9-24 andra spelare...och kanske inte ens upplevs som störande/jobbig/opålitlig/okunnig..mm

Vilka är era favoriter?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Haha, då jag för det mesta är en konsol spelare. Så måste jag säga att Fifa och NHL en fredag/lördagkväll blir mitt val.
Hänt flera gånger att man sagt: Efterfest!!

Sen sitter man och lirar Fifa och vaknar upp med sina polare i soffan ^^


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

phi
Medlem

Jag brukar hoppa in på någon quakeworld-server, med världens bästa självförtroende och tro att jag är gud. Sen när jag vaknat upp dagen efter och kollat igenom demos från fyllespelandet så sitter jag oftast där som ett frågetecken och undrar om det verkligen är jag som spelat.

Men jag verkar ha haft roligt i alla fall.

Medlem

Castle Crashers till Xbox är en hit. Upp till 4 spelare men det är ganska kul att bara titta på. Mycket humor i det spelet.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

bop
Medlem

condemned 1-2

Medlem

kanske super smash bros eller ett random fighting spel. men jag vet inte själv om det funkar för jag har aldrig provat det. Eller så kan du prova amnesia eller ett annat random skräckspel

Medlem

GTA IV, Wow, Minecraft och Europa Universalis. I Europa Universalis IV brukar jag dock allt som ofta få storhetsvansinne på fyllan och få stora koalitioner mot mig

Skribent

Skulle nog säga Assassin's Creed spelen? Har själv suttit med Black Flags nu när man har fått en till unge. Perfekt spel om man bara måste släppa kontrollen för att göra något annat i alla hast. Det värsta som kan hända är att du dör och respawnar vid någon tidigare checkpoint, men trots det så får du ju behålla allt du hittat och upptäckt fram till dödsögonblicket.

som icke tips så rekommenderar jag INTE Dark Souls 2 XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Skulle nog säga Assassin's Creed spelen? Har själv suttit med Black Flags nu när man har fått en till unge. Perfekt spel om man bara måste släppa kontrollen för att göra något annat i alla hast. Det värsta som kan hända är att du dör och respawnar vid någon tidigare checkpoint, men trots det så får du ju behålla allt du hittat och upptäckt fram till dödsögonblicket.

som icke tips så rekommenderar jag INTE Dark Souls 2 XD

Trådens ämne var vilka spel som passar när man är full. Din kommentar var "nu när man har fått en unge till". Jag vet att det inte var så du menade men förstår du hur kul jag hade när jag läste ditt inlägg och kopplade ihop de två ämnena?

Skribent
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Johlor:

Skulle nog säga Assassin's Creed spelen? Har själv suttit med Black Flags nu när man har fått en till unge. Perfekt spel om man bara måste släppa kontrollen för att göra något annat i alla hast. Det värsta som kan hända är att du dör och respawnar vid någon tidigare checkpoint, men trots det så får du ju behålla allt du hittat och upptäckt fram till dödsögonblicket.

som icke tips så rekommenderar jag INTE Dark Souls 2 XD

Trådens ämne var vilka spel som passar när man är full. Din kommentar var "nu när man har fått en unge till". Jag vet att det inte var så du menade men förstår du hur kul jag hade när jag läste ditt inlägg och kopplade ihop de två ämnena?

Same shit, spel man inte behöver vara 100% koncentrerade i och som inte straffar en om man dör


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av phi:

Jag brukar hoppa in på någon quakeworld-server, med världens bästa självförtroende och tro att jag är gud. Sen när jag vaknat upp dagen efter och kollat igenom demos från fyllespelandet så sitter jag oftast där som ett frågetecken och undrar om det verkligen är jag som spelat.

Men jag verkar ha haft roligt i alla fall.

Respekt att du spelar QW

Själv gillar jag att göra tvärt om, dricka någon bira till något spel innan jag drar ut. Och när det börjar gå dåligt så vet man att det är dags att avancera bort från datorn.


signatur

IDKFA

phi
Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av phi:

Jag brukar hoppa in på någon quakeworld-server, med världens bästa självförtroende och tro att jag är gud. Sen när jag vaknat upp dagen efter och kollat igenom demos från fyllespelandet så sitter jag oftast där som ett frågetecken och undrar om det verkligen är jag som spelat.

Men jag verkar ha haft roligt i alla fall.

Respekt att du spelar QW

Själv gillar jag att göra tvärt om, dricka någon bira till något spel innan jag drar ut. Och när det börjar gå dåligt så vet man att det är dags att avancera bort från datorn.

Alla vi som fortfarande lirar QW förtjänar all respekt i världen och vi vet alla varför

Medlem

Nu kommer förmodligen trollen att vakna, men...

Det spel jag älskar att spela när jag är berusad är Gran turismo 6. (Och femman dessförinnan). Finns inget roligare än att sitta hemma i vardagsrummet med sin gaspedal och ratt och fylleköra.

Någonting som jag naturligtvis aldrig gör ute i Verkligheten.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

KoP
Medlem

SWOS.

Brukade förövrigt fyllelira BF1942 å BF: Vietnam och det sjuka var att det brukade gå jäkligt bra. Antar att alkoholen gjorde en orädd och villigare att ta risker.

Sen fanns det ju dom gånger man rattade en trupptransport i BF: Vietnam fullastad med andra spelare och brakade rakt ut i skogen i förörande krasher.

Medlem

Gw2 eller CsGo

Medlem

Octodad är riktigt kul fyllelir hehe
Nästan bättre spela det lite omtöcknad, för man lyckas ju aldrig vara smidig i spelet när man är nykter heller så

Annars blir det Towerfall Ascension mestadels som partylir nuförtiden

Medlem

Dota 2 om du inte bryr dig om Win/Loss-ratio


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Broforce blir bara mer hysteriskt och kul ju fullare man blir.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av cybo:

När man kommer hem en fredag/lördag..eller vilken dag som helst och är lite/ganska packad efter en sväng med gänget/jobb kompisar/utekvällen.
När ni kommer hem, vilka spel "rör ni" om ni nu är ändå dugliga att använda hjärnan(motoriken) och spelsugna.

Mitt första val har varit sen många år Blizzards spel(wc/wow/d2-3), Blizzard har lyckats på något sätt att få En att "lyckas" även om man tappar musen, måste springa på dass, spy, eller somnar till. Samtidigt som man "någorlunda" har interaktion med 4-9-24 andra spelare...och kanske inte ens upplevs som störande/jobbig/opålitlig/okunnig..mm

Vilka är era favoriter?

utan tvekan dancestar spelen med movekontrollern i högsta hugg! haha brukar alltid dansa bättre, tycker jag själv iaf, vid dessa tillfällen


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar