Spelhistoriens bästa slut!
Eftersom listan som publicerades på hemsidan uppenbarligen var något av en besvikelse för många, inklusive mig själv, tänkte jag att vi kunde lista våra egna åsikter istället!
Jag har så svårt för att ranka, men några av mina egna favoritslut är Red Dead Redemption, Akham City, Syberia 2 och såklart Assassin's Creed 2 (har troligtvis aldrig varit så pepp på en uppföljare som jag var efter det spelet)!
Riktigt svår fråga ändå. Man har ju spelat en hel del spel i sina dagar. Men de som står ut mest i huvudet just nu för mig personligen är:
Shadow Warrior/Ninja gaiden: Efter att ha slitit med det jäkla spelet såpass länge för att klara det så får man ett slut som är värd mödan, imo.
Dragon Age 1: Kommer ihåg att jag sa "Wow" högt efter att credits började rulla. Tror det dock var tack vare helheten, dvs en story som engagerade, karaktärer man kunde associera med och känna för, och att man kunde läsa om vad ens val i spelet hade gjort i världen.
Halo Reach: Legendary slutet är helt fantastiskt och gripande imo. Klarat av det 2 gånger på Legendary, en gång i coop och en annan gång själv (SJUKT SVÅRT) och det var lika starkt båda gångerna tycker jag.
Portal 2: Need I say more?
De är dem jag kommer på just nu iaf ^^
"Nerf rock, paper is fine" - Scissor
Super Mario Bros. Hands down.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Har naturligtvis inte spelat historiens alla spel, men av de jag har spelat, så måste jag ändå säga Killzone 3. Jag menar,det slutar med att
man själv just har gjort sig skuyldig till folkmord.
Riktigt olustigt. Gillar det skarpt. En smula oväntat och på ett skruvat sätt riktigt kul.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Dragon Quest VIII. Bjuder på två slut, först ett bra slut, sen får spelaren möjlighet att färdas tillbaka till punkten innan vi spöar sista bossen. Nu har en ny dungeon öppnat sig för oss, den bjuder på mer story som förklarar hjältens(du) bakgrund och besvarar på frågorna vi lämnades med först. När den är avklarad så kan vi klå bossen igen och bjuds på ett även bättre och lyckligare slut.
DQ8 får min röst för att den avslutas på ett så genomtänkt och lyckligt sätt att jag som spelare känner mig glad och lycklig. Det finns inget vemod eller "tänk om" tankar. Jag blir bara glad och känner att den tid jag lagt ner i detta fantastiska spel verkligen var värt det.
Slutet gott allting gott.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Halo Reach: Legendary slutet är helt fantastiskt och gripande imo. Klarat av det 2 gånger på Legendary, en gång i coop och en annan gång själv (SJUKT SVÅRT) och det var lika starkt båda gångerna tycker jag.
Det är samma slut oavsett svårighetsgrad? Jag märkte då ingen som helst skillnad i alla fall.
Halo Reach: Legendary slutet är helt fantastiskt och gripande imo. Klarat av det 2 gånger på Legendary, en gång i coop och en annan gång själv (SJUKT SVÅRT) och det var lika starkt båda gångerna tycker jag.
Det är samma slut oavsett svårighetsgrad? Jag märkte då ingen som helst skillnad i alla fall.
Det kanske det är. Kom på att jag bara spelat det på Legendary Bara antog att det var ett annat slut, som i Halo 3 hehe.
"Nerf rock, paper is fine" - Scissor
the darkness 2 !! hade ett grymt bra slut !!