Spelhistoriens bästa slut!

Medlem
Spelhistoriens bästa slut!

Eftersom listan som publicerades på hemsidan uppenbarligen var något av en besvikelse för många, inklusive mig själv, tänkte jag att vi kunde lista våra egna åsikter istället!

Jag har så svårt för att ranka, men några av mina egna favoritslut är Red Dead Redemption, Akham City, Syberia 2 och såklart Assassin's Creed 2 (har troligtvis aldrig varit så pepp på en uppföljare som jag var efter det spelet)!

Svårt att säga på rak arm, men Super Metroid och Final Fantasy VI tillhör definitivt mina favoriter, precis som jag skrev i nyheten.

Medlem

Assassin´s Creed 2
Sedan så vet jag inte det finns många andra bra spel-slut men den ovan är det bästa jag spelat i alla fall

KoP
Medlem

Dream web.
Another world.
Monkey island 2.
Double dragon (hur kan man inte älska slutet på ett spel där man tvingas ha ihjäl sin co-op partner för att vinna kvinnans gunst? )
The last ninja 2.
Willy Beamish.
Zak McKracken.
Rise of the dragon.

Inaktiv

Var inget större fan av assassins creed serien, men 2an har ett riktigt grymt slut. Sen tycker jag MGS spelen ska vara på toppen med.

Grim Fandango.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Slutet i Splinter Cell: Conviction's co-op-story är också värt att nämnas!
Spoiler:

Att man tvingas döda sin team mate efter allt samarbete man gått igenom är minst sagt omtumlande!

Medlem

Jag gillar slutet i Max Payne 2. Inte på högsta svårighetsgraden då, vill säga...

Manly tears have been shed...


signatur

Imperator

Medlem

Riktigt svår fråga ändå. Man har ju spelat en hel del spel i sina dagar. Men de som står ut mest i huvudet just nu för mig personligen är:

Shadow Warrior/Ninja gaiden: Efter att ha slitit med det jäkla spelet såpass länge för att klara det så får man ett slut som är värd mödan, imo.

Dragon Age 1: Kommer ihåg att jag sa "Wow" högt efter att credits började rulla. Tror det dock var tack vare helheten, dvs en story som engagerade, karaktärer man kunde associera med och känna för, och att man kunde läsa om vad ens val i spelet hade gjort i världen.

Halo Reach: Legendary slutet är helt fantastiskt och gripande imo. Klarat av det 2 gånger på Legendary, en gång i coop och en annan gång själv (SJUKT SVÅRT) och det var lika starkt båda gångerna tycker jag.

Portal 2: Need I say more?

De är dem jag kommer på just nu iaf ^^


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Det är ett slut som ligger mig extra varmt om hjärtat och det är slutet från Diablo.

Helvete.... Alla cinematics från det spelet är svårslagna:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Just ja, Monkey Island 2-slutet förtjänar att nämnas också. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker slutet är genialiskt eller att jag avskyr det, men berör gör det ta mig sjutton

Medlem

Super Mario Bros. Hands down.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag måste tänka lite, men till vidare säger jag:

Medlem

Har naturligtvis inte spelat historiens alla spel, men av de jag har spelat, så måste jag ändå säga Killzone 3. Jag menar,det slutar med att

man själv just har gjort sig skuyldig till folkmord.

Riktigt olustigt. Gillar det skarpt. En smula oväntat och på ett skruvat sätt riktigt kul.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Dragon Quest VIII. Bjuder på två slut, först ett bra slut, sen får spelaren möjlighet att färdas tillbaka till punkten innan vi spöar sista bossen. Nu har en ny dungeon öppnat sig för oss, den bjuder på mer story som förklarar hjältens(du) bakgrund och besvarar på frågorna vi lämnades med först. När den är avklarad så kan vi klå bossen igen och bjuds på ett även bättre och lyckligare slut.

DQ8 får min röst för att den avslutas på ett så genomtänkt och lyckligt sätt att jag som spelare känner mig glad och lycklig. Det finns inget vemod eller "tänk om" tankar. Jag blir bara glad och känner att den tid jag lagt ner i detta fantastiska spel verkligen var värt det.

Slutet gott allting gott.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Palanor:

Halo Reach: Legendary slutet är helt fantastiskt och gripande imo. Klarat av det 2 gånger på Legendary, en gång i coop och en annan gång själv (SJUKT SVÅRT) och det var lika starkt båda gångerna tycker jag.

Det är samma slut oavsett svårighetsgrad? Jag märkte då ingen som helst skillnad i alla fall.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Palanor:

Halo Reach: Legendary slutet är helt fantastiskt och gripande imo. Klarat av det 2 gånger på Legendary, en gång i coop och en annan gång själv (SJUKT SVÅRT) och det var lika starkt båda gångerna tycker jag.

Det är samma slut oavsett svårighetsgrad? Jag märkte då ingen som helst skillnad i alla fall.

Det kanske det är. Kom på att jag bara spelat det på Legendary Bara antog att det var ett annat slut, som i Halo 3 hehe.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

MGS3: Snake Eater.

När man möter presidenten och sen besöker graven. Det finns många bra slut i många bra spel, men detta är nog det bästa och mest medryckande enligt mig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

F.E.A.R. hade ett bra slut.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det här är ju en extremt svår fråga men de första som kommer till minnet är nog följande. Den första gången du satt och spelade igenom WC3TFT och arthas bestiger trappan upp till lich king.

Medlem

Jag måste faktiskt säga Battlefield 3

Medlem

Metal gear solid 3 & 4
Read dead redemption (även fast jag avskyr efterkaraktären så är spelets slut fantastiskt)
XIII
Half life 2 episode 2
och Portal 2

Några av de favoritslut som upp direkt i min skalle...

Medlem

the darkness 2 !! hade ett grymt bra slut !!

1
Skriv svar