Spelrelaterade utbrott - vad är det värsta du har gjort?

Medlem
Spelrelaterade utbrott - vad är det värsta du har gjort?

Blir ni någonsin så förbannade när ni sitter och spelar att ni inte kan kontrollera det? Och vad har det resulterat i så fall? Tänkte det kunde vara roligt att dela med sig

Mitt värsta var nog när jag satt och spelade WoW och blev så jävla arg att jag till slut slängde den bärbara datorn i golvet och hoppade på den ett par gånger... men den gick mirakulöst nog inte sönder? Ska också nämnas att den var ihopfälld.

Jag brukar oftast vara ganska sansad när jag spelar men ibland blir det bara för mycket. Min far är förmodligen den sämsta förloraren som existerar, han brukar alltid skylla på alla andra och säga att de var deras fel när han förlorar X) Min sambo är oftast ganska lugn nu för tiden men han har nog haft sönder ett och annat tangentbord genom åren.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Skägg.
10 Chambers

Säkert dunkat musen lite lagom hårt i bordet. Jag är ganska lugn...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Säkert dunkat musen lite lagom hårt i bordet. Jag är ganska lugn...

Ajuste.

http://www.fz.se/filmer/20121221/julkalendern-2012-lucka-21-u...


signatur

Videomupp

Jag förstörde min PS3 version av "Darksiders" för någon vecka sedan. Det var härligt att höra plasten knäckas och se etuiet falla i bitar under mitt vansinnesutbrott


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Aldrig fått något utbrott, är väldigt lugnt. Jag blir aldrig arg när jag förlorar schysst, däremot kan det bli något fult ord eller ett irriterat läte när jag förlorar på grund av att motståndaren laggar, laggkompensering eller liknande. När någon dödar en riktigt bra, roligt eller snyggt blir det ett litet leende istället.

Medlem

Gav bort spelet i fråga...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag slängde Need for Speed: Road Challenge (fodral med skiva i) i golvet, efter att ha förlorat min bil i ett race.
Skivan klarade sig, men fästanordningen gick sönder.
Jag sitter för det mesta bara och svär.

Skulle lämna tillbaka ME3 pga djup besvikelse på spelet. Gick till butiken och frågade om pengarna tillbaka, nej, Får jag byta mot ett annat spel, nej,
Inbytes begagnad blabla strul och skit, ja. Så jag öppnade fodralet och knäckte skivan i två rakt framför ögonen på biträdet och de som stod i kö bakom mig, frågade med lugn röst om han hadde en papperskorg därbakom, sen gick jag.

Men det värsta jag någonsin gjort var att putta skärmen ut genom fönstret. Två våningar senare hördes ett thumpbrak! ånger infann sig därefter.
Har lugnat ner mig ordentligt sen den gången för flera år sedan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ungefär som calle tror jag, slå musen i bordet. Förmodligen därför det behövs en ny mus nu. *rolls eyes*

Under turneringar kan det infinna sig.. Ganska grovt språk, och man har billigare tangentbord där av en anledning..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Skulle lämna tillbaka ME3 pga djup besvikelse på spelet. Gick till butiken och frågade om pengarna tillbaka, nej, Får jag byta mot ett annat spel, nej,
Inbytes begagnad blabla strul och skit, ja. Så jag öppnade fodralet och knäckte skivan i två rakt framför ögonen på biträdet och de som stod i kö bakom mig, frågade med lugn röst om han hadde en papperskorg därbakom, sen gick jag.

Men det värsta jag någonsin gjort var att putta skärmen ut genom fönstret. Två våningar senare hördes ett thumpbrak! ånger infann sig därefter.
Har lugnat ner mig ordentligt sen den gången för flera år sedan.

Det hade varit kul att se biträdets reaktion, haha.

Medlem

Jag ser ingen nöje i att slå sönder saker i frustration. Det värsta jag gjort var när jag slängde musen åt sidan så den for in i väggen och ena knappen lossnade. Men det är nog 15 år sen jag gjorde det.

Nu för tiden så knyter jag näven och svär lite..

Din tråd fick mig att tänka på den här gamla Youtube-klassikern med en tysk unge som spelar Unreal Tournament.
http://www.youtube.com/watch?v=W2QxLpS3aIM

KoP
Medlem

Hände väl att man i sin ungdom svingade en Tac-2 i väggen. Men på senare år råder filbunks lugnet. Går det inte som man vill i något spel: Stäng av, andas, gör något annat, försök igen senare. Då brukar det gå vägen.

Medlem

Kan det vara så att dagens spel är för lätta? Det var mer utmaning i äldre spel, alltså lättare att fastna och därmed närmare till frustration och våldshandlingar.

phi
Medlem

När jag var yngre och spelade QW och Q3 dygnet runt så hände det alldeles för ofta att möss och tangentbord kunde flyga in i väggen följt av en två minuter lång tirad av fula och kreativa ordval.

Vid ett tillfälle hade jag precis bränt hela studiebidraget på kläder m.m så jag hade inga pengar kvar och hela månaden kvar till nästa studiebidrag, men lika förbannat så fuckade ur jag totalt på ett LAN när jag slet ut musen ur datorn och svingade igång farten och slängde den i golvet så det sprutade delar åt alla håll. Sen fick jag sitta där resten av det LAN:et och spela Dan Dolme eller smyglåna en kompis mus när han var på vift. Jag hade alltså inte råd att gå och köpa en ny mus på en hel månad. Gissa om jag hade abstinens?

Idag däremot, ca tio år senare, så kan allt gå åt helvete utan att jag varken säger eller gör något.

Medlem

Jag har aldrig varit nån dålig förlorare så jag har aldrig förstört några saker. Det värsta som händer om det går riktigt riktigt dåligt är att jag blir irriterad och vill spela bättre och så spelar jag sämre men då avslutar jag bara spelet, värre än så blir det inte

Medlem

Läste först "Spelrelaterade BROTT" och tänkte att denna tråd blir nog Flashback-aktig...

Värsta var nog att jag slog näven i bordet så hårt att jag bröt lillfingret. Skadade ingen/inget förutom mig själv så det var väl helt okej ändå. Tilläggas bör att det var i min hetsiga ungdom...


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Bennii:

Kan det vara så att dagens spel är för lätta? Det var mer utmaning i äldre spel, alltså lättare att fastna och därmed närmare till frustration och våldshandlingar.

lr oxå kanske de flesta växer upp med åren och slutar bete sig som småbarn?

btw, det värsta jag gjort var att skalla min skärm så färgerna blev skumma. tog nästan 6 månader att spara ihop till en ny.
Nu för tiden gör jag inget. Kanske stänger av om det blir för frustrerande.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Säkert dunkat musen lite lagom hårt i bordet. Jag är ganska lugn...

Ajuste.

http://www.fz.se/filmer/20121221/julkalendern-2012-lucka-21-u...

Vi snackar spelrelatade utbrott, inte Tompa-relaterade!


signatur
Medlem

UT Instagib. En på LANat var bedrövligt duktig. Sent på natten och dör mot han i en otrooooligt lång duel. Då blev det ett "HELVETE" och många dunkande slag i tangentbord. Så pass att kaffekoppen som stod bredvid föll ner på LAN-värdens matta...

Jag var i tonåren. Jag skyller på hormonerna

Nu för tiden blir det små utbrott då och då. Men inget har gått sönder än!
Jag spelar med passion!

Medlem

För runt tio år sedan så slog jag handen i väggen så att jag bröt ett finger, det var i en (för mig då) viktig match i UT instagib...

Medlem

Jag gjorde två lite lagom stora hål i mitt träbord efter en FANTASTISK dag med FIFA 13

Medlem

Jag brukar välta musen så den hamnar på sidan eller uppochner så den ser död ut, sen är jag rätt nöjd

Medlem
Skrivet av gudorian:

Jag brukar välta musen så den hamnar på sidan eller uppochner så den ser död ut, sen är jag rätt nöjd

Bästa jag läst på länge!

Medlem

Kan bli lite irriterad ibland och någelunda lugnt säga "men fan", "jävlar också" eller något liknande, men det är ganska så sällan det sker. Vanligtvis så blir det bara ett "jävla skiiiit" med ett stort leende när man spelar med kompis och det inte går som man vill.

Men har i mina 30 år av spelande aldrig blivit så arg så jag skriker eller slår något. I så fall så skulle jag nog leta efter en annan hobby, då jag absolut inte spelar spel för att bli arg.

Medlem

Jag har förstört två (tre?) PS3-dosor på grund av NHL 12/13. Inget spel har någonsin skapat en så lika stor frustration och önskan att avreagera sig på materiella ting som den spelserien. Det blir ju inte enklare av att PS3-dosornas byggkvalitet är så skör att man i princip kan stirra sönder dosorna heller...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag förstörde min PS3 version av "Darksiders" för någon vecka sedan. Det var härligt att höra plasten knäckas och se etuiet falla i bitar under mitt vansinnesutbrott

Va? Jag som föreställde mig dig lugn som en filbunke.

Själv har man väl suttit och vrålat riktigt fula saker och bankat hårt i bordet spelandes Killzone 3 när man blir skjuten i ryggen vilken riktning man än vänder sig mot och är tvåa på allt vilken strategi man än byter till. Men jag har alltid hejdat mig från att vrida sönder kontrollen då jag vet i bakhuvudet att den kostar 500kr och att ilskan går över.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Mitt värsta utbrott kom när jag spelade Midnight Club 2 eller 3 på xbox, minns inte vilket. Jag spelade iaf en turnering som jag hade misslyckats med väldigt många gånger, men just denna gång så låg jag först på sista varvet, på sista banan och jag visste att om jag knep första platsen så skulle poängen räcka till en vinst.
I sista kurvan så kommer en civilbil och t-bonar min bil så de andra som sniffar mig i aktern blåser förbi och kör rakt in i mål.. Jag kastade kontrollen i marken, skrek för kung och fosterland och sen gick jag in på rummet, hämtade min verktygslåda, tog ut hammaren och slog sönder kontrollen
Men efter det så har jag inte haft sönder någonting, jag mumlar mest lite svordomar tyst för mig själv.
Min kompis slog dock ett hål i väggen i mitt rum när vi hade LAN förut och jag dominerade honom på CS 1.6

Medlem

Har typ slängt musen i datorn (1dm) några gånger samt kastat en xbox-kontroll i soffa.
Känner mig ganska lugn, förutom när jag skriker, jag skriker ganska mycket när det går dåligt, och slår i bordet.

Det bästa jag hört i spelrelaterat våld är när en polare spelade amnesia och blev så rädd så han kastade sitt headset i väggen, kastade musen över rummet och sen satte sig i soffan och grät (Y)


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

phi
Medlem

Finns egentligen hur mycket som helst att skriva om men en till sak som jag kommer ihåg nu är:

Jag hade en Icemat ett tag (en musmatta gjord av glas för er inte som var med på den tiden...) och spelade en 1on1 mot den persiska prinsen (prozac) i Q3. Hade ledningen hela matchen fram till sista 2-3 minuterna då jag helt tappar kontrollen av mappen och börjar sakta men säkert att tappa ledningen och till slut så leder jag endast med en frag och vi hamnar i en fight där jag vet att om jag vinner fighten så kommer jag att vinna matchen. Men vad fan händer? Jag dödar mig själv med splash damage från en raket och förlorar istället matchen.

Jag drar näven i musmattan allt vad jag kan och fick sedan plocka upp glasbitar och dammsuga i en halvtimme efteråt, med en blodig högerhand och full av små glasbitar.

Så jävla idiotiskt. Att göra en musmatta av glas alltså.

Medlem

Roliga historier

En gång när min pappa spelade "Ice Hockey" med min äldre bror när vi var små så blev han så jävla arg för han fick spö av brorsan som ledde med 15-0, att han tog hans kontroll och kasta den i väggen så fick han äntligen kunde göra ett mål.

Lite OT men såhär ser jag ut när jag spelar BF3


signatur

If you can't convince them, confuse them!

12
Skriv svar