Sportspel för nybörjare

Medlem
Sportspel för nybörjare

Jag hade tänkt att slå mig in på en ny (för mig) typ av genre. Nämligen sport.
Baseball och amerikansk fotboll är jag helt ointresserad av. Basket skulle kunna vara min grej men det vill inte min bästa onlinepolare veta av. Då återstår det NHL 13 och FIFA 13 om jag har fattat det rätt. Vilket spel är bäst? Och framför allt; vilket spel är lättast att komma in i/lära sig för en som aldrig har spelat ett sportspel?


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem

Jag tycker att NHL helt klar är roligast, tar inte så lång tid att komma in i heller.

Medlem
Skrivet av Mr Hatisk:

Jag tycker att NHL helt klar är roligast, tar inte så lång tid att komma in i heller.

Dum fråga men kan man spela sitt favorit-elitserielag?


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem
Skrivet av Bjork:
Skrivet av Mr Hatisk:

Jag tycker att NHL helt klar är roligast, tar inte så lång tid att komma in i heller.

Dum fråga men kan man spela sitt favorit-elitserielag?

Jadå det kan du. Vet inte riktigt hur uppdaterat det är tex. om Djurgården är med eller inte. Men dom flesta elitserie lag borde vara med.

Medlem

NHL är ganska uppdaterat så om Djurgården har kommit upp i elitserien igen i år så bör de vara med i NHL 14.

Medlem
Skrivet av Siken:

NHL är ganska uppdaterat så om Djurgården har kommit upp i elitserien igen i år så bör de vara med i NHL 14.

Tänkte mer på om dom hade åkt ut eller inte, och dom går ju inte upp iår iaf. Så på 14 lär dom nog inte vara med i

Medlem

Men är det alltså lättare att lära sig NHL vs FIFA...? I verkliga livet går ju hockey så jäkla fort!!! Hinner man med eller trycker man vilt på alla knappar och spakar som finns?


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem
Skrivet av Bjork:

Men är det alltså lättare att lära sig NHL vs FIFA...? I verkliga livet går ju hockey så jäkla fort!!! Hinner man med eller trycker man vilt på alla knappar och spakar som finns?

Personligen tycker jag att NHL är mycket lättare än FIFA, mindre spelplan att hålla reda på och 'lättare' spelmekanik, men det är min högst personliga åsikt, kan vara vinklad av att jag aldrig har gillat FIFA-spelen(eller fotboll överhuvudtaget, förutom att själva spela i ett fotbollslag, vilket jag tyckte mycket om när jag var yngre).

Medlem
Skrivet av Bjork:

Men är det alltså lättare att lära sig NHL vs FIFA...? I verkliga livet går ju hockey så jäkla fort!!! Hinner man med eller trycker man vilt på alla knappar och spakar som finns?

Tycker som Athaleos att NHL är mycket lättare att lära sig.
Går att bara slänga i det i xboxet med ett par polare och "Där åker du, där skjuter du och där tacklar du" sen klurar man ut små finesser själv under spelets gång. Själva grunden lär man sig på 30sek typ.

Medlem

Tror också att NHL är lite lättare att lära sig. Fifa har blivit ganska smetigt tycker jag, även om det inte är raketforskning att lära sig heller direkt.

Medlem

Tack för alla snabba svar! Kul med ett forum där det händer saker! Ställde samma fråga någon minut tidigare hos Gamereactor. Fortfarande inte ett enda svar.
Nåväl, det blir nog till att gå ner till Webhallen och köpa sig NHL 13. Återigen; TACK!!!


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem
Skrivet av Bjork:

Tack för alla snabba svar! Kul med ett forum där det händer saker! Ställde samma fråga någon minut tidigare hos Gamereactor. Fortfarande inte ett enda svar.
Nåväl, det blir nog till att gå ner till Webhallen och köpa sig NHL 13. Återigen; TACK!!!

Skulle inte lagen motsvara verkligheten kan du alltid uppdatera dem manuellt.
Ex kan du skapa nya spelare med liknande karaktär som *insert your favourite player here*

Du kan t o m skapa hela lag om du vill.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar