Spotify free försvinner

Medlem
Spotify free försvinner

http://www.spotify.com/se/blog/

Happ då var denna underbara idé utplånad av dom pengakåta och ständigt bakåtsrävande amerikanska skivbolagen

Tänker i vilket fall som helst inte gå tillbaka till att fultanka och undrar om det såkallade Grooveshark är ett fungerande alternativ och hur det ligger till med lagligheten med ett sådant alternativ.

Någon som känner för att tala om för mig?

Medlem

Betala för spotify är ett rätt bra alternativ

Medlem

Använder ändå inte Spotify så att mitt konto får ytterligare begränsningar rör mig inte i ryggen. iTunes fungerar betydligt bättre i min mening.

Inaktiv

Spotify går i graven. Grooveshark är nästa grej.

Eller så fortsätter man att fultanka bara. Inga konstigheter.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Orkar inte sitta och fultanka musik. Betala redan för Spotify, inget jag ångrar.

Medlem
Skrivet av amphix:

Spotify går i graven. Grooveshark är nästa grej.

Eller så fortsätter man att fultanka bara. Inga konstigheter.

Grooveshark is the shit

Medlem
Skrivet av Turtle_droid:
Skrivet av Samura1Jack:
Skrivet av nilo:

Betala för spotify är ett rätt bra alternativ

+1

+2

+3

Det är så värt att ha Spotify Premium att jag inte kan förstå en värld utan det längre. Man har megamycket musik vid sina fingerspetsar hela tiden. Lyssnar på spotify i mobilen konstant och orkar knapp tlägga över nån mp3 fil alls för man är så slö.

Flakmonkey

På något vis känns det som att inte vilja betala för Spotify bara ger mer vatten i kvarnen till de som hävdar att många aldrig kan tänka sig att betala för någonting som de kan få (sno) gratis. Har själv betalat för Spotify sedan december 2008 och har inte ångrat mig en sekund. Enda chansen att visa att såna här tjänster är framtiden är att visa att de kan vara lönsamma. Och 100 kr i månaden? Jag tror nog att de flesta här har råd med det. Speciellt med tanke på att de nog har en en eller flera konsoler och en dator som nog kan kosta rätt mycket... det är ju inte ens två mcd-besök i månaden

Inaktiv

Jag resonerar som så att även om 99kr/mån är en skitsumma och absolut ingenting jag ens skulle märka av så tycker jag inte att det värt det. Anledningen är ganska enkel; jag tycker att spotify har alldeles för begränsad mängd musik. Sist jag satt och sökte upp artister så hittade jag väl knappt en tredje del av alla artister och dom jag väl hittade hade max ett par enstaka låtar att lyssna på. Lägg sedan till det faktum att låtar försvinner titt som tätt från ens playlists, så känns det ännu mindre värt att faktiskt betala för det.

Smidigt på förfesterna men inte så mycket mer än så.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Har ju faktiskt övervägat att skaffa spotify premium. Enda possitiva med utsugaramerikanerna är väl att musiken slutar försvinna och börjar komma istället. Har alltid velat ha ac/dc i spotify

Men tycker dock att det är synd på all högstadie och tidiga gymnasie-elever som inte har en egen inkomst än. För dom är ju spotify free mer eller mindre det enda långsiktigt fungerande alternativet som är lagligt. Köpa all musik man vill ha blir sjukt dyrt och omständigt. Vet att föräldrar kan skaffa till sina barn men har man som jag "det var bättre förr" föräldrar så kan du drömma om spotify premium :/

Skulle finnas ett gratis "under 18" konto som du kan ha på spotify. Är du över 18 och har egen inkomst så kan du gott pröjsa.

Medlem

Problemet med "under 18" konto vore ju att alla bara skulle skaffa det Går ju trots allt att skriva in fake personnummer (med sista siffrorna) som fungerar :/ Annars hade det varit en väldans trevlig funktion för sådana som exv mig som går andra året på gymnasiet, kanske inte att det skulle bli som ett premium acc men iaf att det fortsätter vara som det är i nuläget.

För övrigt så är det väl svenskar som gjort spotify så är väl inte amerikanerna som är utsugare

Medlem

Jag tycker att Spotify har gjort detta bra.
Dom har givit folk gratis musik i ex antal år, och nu börjar folk klaga för hela 99:-/mån.
Jag har betalat ett bra tag och är super nöjd med tjänsten, dom kanske inte har exakt allt
jag söker på men det mesta.
Om mera folk betalar så ser kanske skivbolagen som inte är med ser att Spotify kan vara
lönsamt för deras artister, som det kanske inte är alltid i dagens läge.


signatur

The Sun Will Rise Again, Iam Back!

Medlem

Vad jag läst så ska Spotify fortfarande ha kvar gratis tjänsten men dom begränsar den till att man bara kan lyssna 10 timmar per månad samt att en specifik låt bara kan spelas 5 gånger per månad...

Självklart är det ju upp till var och en att bestämma om det är värt 49 - 99 kr i månaden eller inte. Själv tycker jag spotify gett mig så pass mycket nöje att jag vill fortsätta stödja dom även om det tillkommer en kostnad. Inte mycket pengar för att vara laglig och ändå har tillgång till ett enormt musik bibliotek utan reklam inslag.

Medlem

Sen verkar inte grooveshark vara lagligt heller.
Diskussion ett.
Diskussion två.

Visst är det tråkigt att detta hände, men det var mer eller mindre väntat. Jag funderar fortfarande på om jag ska köpa mig premium eller skippa Spotify helt. Svåra grejor.

Medlem
Skrivet av Posuic:

Problemet med "under 18" konto vore ju att alla bara skulle skaffa det Går ju trots allt att skriva in fake personnummer (med sista siffrorna) som fungerar :/ Annars hade det varit en väldans trevlig funktion för sådana som exv mig som går andra året på gymnasiet, kanske inte att det skulle bli som ett premium acc men iaf att det fortsätter vara som det är i nuläget.

För övrigt så är det väl svenskar som gjort spotify så är väl inte amerikanerna som är utsugare

Tyvärr är "under 18" grejen inte realistisk för det skulle missbrukas nått enormt.

Angående amerikanerna så ska det tydligen vara så att det otroligt förmånliga "Spotify free" skulle behövas tas bort för att skivbolagen ska tillåta spotify att få lanseras i USA. Observera att det är rykten...

Medlem

Av principiella skäl väljer jag att avsluta mitt premium och installera winamp igen.
Det är jävligt svinigt att dra tillbaka ett gratisalternativ på det sättet, tycker jag. En bra tjänst helt klart, rimligt pris - antagligen - men ack så illa att göra det på det sättet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Artister får väl inte särskilt mycket för att ha sin musik på tillgänglig på spotify? Vad är skillnaden om man betalar premium? Hur mycket får artisterna i jämförelse?

Hur som helst, håller jag med om att man hade kunnat lösa situationen på ett bättre sätt. Har dock själv aldrig betalat för tjänsten, utan har kört gratisalternativet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers

Trist men det lär säkert komma alternativ. Jag skulle nog aldrig köpa album för motsvarande pengar en årsprenumeration skulle kosta.


signatur
Medlem

Trist så klart, men, men en kyckling hade kunnat räkna ut att detta skulle hända, var mycket gnäll att man inte fick in tillräckligt med betalande, vilket enl min egen teorigjort att man inte lanserat spotify i flera länder ännu.

Själv gick jag över till full prenumeration för ett bra tag sen och inte ångrat mig, och skulle man höja priset eller annat så är det inte jobbigare än att avsluta prenumerationen och ladda ner album/låtar via itunes eller köpa skivor istället.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Håller med amphix 100%

Medlem

Det finns ju lite principer inblandat med. Jag har alltid känt att kan man så bör man betala spotify premium så att free finns kvar för dom som vill. Har tänkt skaffa premium men det är ju inte lika lockande nu när man gör det för att man måste och inte för att man vill.

Medlem

Jag hade faktiskt tänkt skaffa Spotify Premium innan det här. Men nu? Nej tack.

Var de inte meningen att Spotify skulle vara "gratis" alternativet som man kunde betala för om man ville och inte nånting som man måste betala för för att kunna lyssna så mycket man vill?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Det är ju gratis fortfarande fast dom inför begränsningar.
10 timmar och lyssna 5 gånger på samma låt i månaden. Så free finns ju kvar ändå.


signatur

The Sun Will Rise Again, Iam Back!

Medlem

Känns inte så mycket free mera spotify trial

Medlem

En naturlig utveckling och helt godtagbart också. Herregud, snart har väl ändå alla smartphones också, och då är spotify premium fan en välsignelse.

Påverkar dock inte mig så mycket. Händer någon gång att jag loggar in på mitt spotify-konto för att lyssna på lounge-musik eller skön jazz och blues. Annars har jag redan all musik jag älskar på itunes eller på skiva. Beställde fan ta mig till och med Wiz Khalifas debutalbum på vinyl denna månaden.

Dessutom, om man inte orkar betala så finns fortfarande Youtube, där jag har hittat jävligt mycket bra musik, och jag använder mitt youtube-konto dagligen, community-baserade tjänster är mycket bättre ^^.

Medlem
Skrivet av Yoshi:

Det är ju gratis fortfarande fast dom inför begränsningar.
10 timmar och lyssna 5 gånger på samma låt i månaden. Så free finns ju kvar ändå.

Du kan högst lyssna på en låt 5 gånger. Det är inte i månaden det gäller alltså.

Inaktiv

Kom igen nu och sluta snåla, om man inte behöver spotify i sin mobil så kostar det 50sek i månaden, så det finns ingen ursäkt att inte betala för sig. Förstår er som inte hittar den musik ni lyssnar på, så var det för mig också när spotify lanserades men dom har skärpt till sig nu.Att ha en tjänst som har all musik, verkligen all musik är nog omöjligt. Även om du piratkopierar och har massor med tillgång så kan det givetvis vara svårt att hitta precis allt, så att betala för sig är inget problem.

Medlem

99:- är inget pris för att kunna ha sin favoritmusik i mobilen,dator och tv. Betalar gärna det priset och det verkar som det finns mer än vad jag söker, då är jag nöjd.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Handlar inte om att snåla. Det handlar om att många sådana här utgifter blir ganska mycket i slutändan. Tycker det är lite tråkigt att de bara säger, tack hej till oss som varit med sedan det startade, bjudit in massor med folk som i sin tur kanske köpt premium.

Det jag stör mig mest på är lyssna samma låt max 5 gånger. Med enbart tidsgränsen hade tjänsten förmodligen inte varit helt värdelös för mig då jag inte lyssnar så mycket. Att jag inte lyssnar så mycket gör mig knappast motiverad till att betala för det.


signatur
Medlem

Tråkigt att det försvinner
MEN det är ju löjligt billigt med tanke på hur mycket musik man får för en sån liten peng, så det finns inget att klaga på den biten.


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar