FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 452

...vid namn "U-Play PC".

http://uplay.ubi.com/en-GB/about/pc

Hur många sådana här tjänser ska det bli i slutändan, 100? Ett för varje utgivare? Jag hade hoppats på att man kunde välja var man ville ha sina spel, om det här fortsätter kommer det bli väldigt trångt ute på nätet (ironi).

Just nu kan man köpa en del relativt nya spel för 1 pund, och dessa erbjudanden kommer fortsätta i ett par dagar (16 - 19 Augusti).

Länk till hemsidan:

http://uplay.ubi.com/en-GB

yoyisy
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-12-03
Inlägg 283

Tyvärr så blir dom ju bara sämre och sämre.....måste använda uplay till bla. RUSE, Splinter cell och From Dust och de är ju bara kyss mig i r**** alltihopa enligt mig. Steam är det ända vettiga.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 452

yoyisy skrev:
Tyvärr så blir dom ju bara sämre och sämre.....måste använda uplay till bla. RUSE, Splinter cell och From Dust och de är ju bara kyss mig i r**** alltihopa enligt mig. Steam är det ända vettiga.

Det vore smidigt om man kunde "redeema" sin gamla PC-kod på just U-play PC och ha spelet på nätet, men att köpa nya spel där lockar inte mig trots den lilla prislappen.

yoyisy
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-12-03
Inlägg 283

De är synd, man tycker ju att spelet borde vara billigare att köpa där än hos t.ex. steam också.
Men tycker de är synd att tjänsterna är så otroligt låsta. Man kan inte ha ett spel på skiva och sedan få in de i steam, nej du måste köpa det där för att de ska fungera (detta gäller inte ALLA fysiska spel men många av dem).

EDIT: Försöker starta Splinter Cell: Conviction genom steam, måste uppdatera uplay. Dehär börjar gå för långt....

Ichabod
Titel Stammis
Registrerad 2007-01-15
Inlägg 449

walter_iego skrev:
yoyisy skrev:

Det vore smidigt om man kunde "redeema" sin gamla PC-kod på just U-play PC och ha spelet på nätet, men att köpa nya spel där lockar inte mig trots den lilla prislappen.

Precis vad du kan göra.
Installerade precis U-Play och både AC:Brotherhood och Revelations fanns att ladda ner där för mig.
Hade U-play konto sedan tidigare som jag har knutit spelen till.

yoyisy
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-12-03
Inlägg 283

Ichabod skrev:
walter_iego skrev:
yoyisy skrev:

Precis vad du kan göra.
Installerade precis U-Play och både AC:Brotherhood och Revelations fanns att ladda ner där för mig.

Kul att de fungerar för nån iallafall ;)

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 852

Jag kan tyvärr inte hålla mig neutral och objektiv till Uplay. Det är bland det sämsta jag någonsin har upplevt i mjukvaruväg, och hindrade bland annat mig och min kompis från att spela Splinter Cell tillsammans.

Detta är vad jag har och säga till den tjänsten:

Amiral Nelsons alla bomber och granater och kanoner, ve och fasa, anfäkta och anamma, bondlurkar, toffeldjur, Sju tusen demoner och alla trollpackor från Blåkulla, vrakplundrare, sötvattenspirater, Ärkebov, rullsvansapa och mumiemånglare!

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 452

Ichabod skrev:
walter_iego skrev:
yoyisy skrev:

Precis vad du kan göra.

Jag ska, testa, så har jag i varje fall en backup om jag vill spela dem i framtiden igen någon gång. Har en uppsjö av UBISOFT spel (tyvärr).

yoyisy
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-12-03
Inlägg 283

Tyvärr tycker jag ubisoft redan förstörde med sitt "du MÅSTE ha internet connection för att kunna spela".

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 452

73mpl4R skrev:
Jag kan tyvärr inte hålla mig neutral och objektiv till Uplay. Det är bland det sämsta jag någonsin har upplevt i mjukvaruväg, och hindrade bland annat mig och min kompis från att spela Splinter Cell tillsammans.

Amiral Nelsons alla bomber och granater och kanoner, ve och fasa, anfäkta och anamma, bondlurkar, toffeldjur, Sju tusen demoner och alla trollpackor från Blåkulla, vrakplundrare, sötvattenspirater, Ärkebov, rullsvansapa och mumiemånglare!

Vad är det som ställer till det, att det inte går att spela menar jag?

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 852

walter_iego skrev:
73mpl4R skrev:

Vad är det som ställer till det, att det inte går att spela menar jag?

I det fallet låg deras servrar nere, så vi kunde inte lira över nätverket. Sen så tycker jag allmänt inte om designen, det känns så onödigt att Ubisoft lägger ner energi på att utveckla en tjänst som många andra gjort bättre.

raefzm88
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 916

Knappast något nytt detta! FZ folket lever fortfarande under stenen ser jag!

Ont- U-play är skit, dock inte lika hemskt som Origin eller GFWL (ännu!) men forf. onödig bloatwarez.

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 852

raefzm88 skrev:
Knappast något nytt detta! FZ folket lever fortfarande under stenen ser jag!

Ont- U-play är skit, dock inte lika hemskt som Origin eller GFWL (ännu!) men forf. onödig bloatwarez.

Tycker faktiskt att det är sämre än Origin.

Fargo
Titel Kändis
Registrerad 2003-07-25
Inlägg 5 498

Har för många spel i min steam-klient för att byta nu.

redruM
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 399

Kanske inte är så jätterelaterat men bättre att säga det här än att starta en ny tråd om det. Onlive verkar ha köpts upp och blivit nerlagt, tråkigt nog(?)

raefzm88
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 916

redruM skrev:
Kanske inte är så jätterelaterat men bättre att säga det här än att starta en ny tråd om det. Onlive verkar ha köpts upp och blivit nerlagt, tråkigt nog(?)

Ingen förlust tbh.

yoyisy
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-12-03
Inlägg 283

Synd, känns som att de fastnade i ett för tidigt stadie med för få spel. De fungerade väldigt bra enligt mig även om det inte hann lanseras här.

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 881

Det finns dock en sak jag gärna skulle vilja se andra ta efter som jag upptäckte när jag lirade Assassins Creed Brotherhood. Achievmentpoäng insamlade i Uplay kan användas för att köpa småDLCer och skins. Sånt är roligt och bra imo!

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 135 medlemmar online. 5 foruminlägg har postats idag.

FZ