Stora och större drömmar.

Medlem

Studieresultat kan man alltid fixa, det är inga problem. Jag hade halvtaskiga gymnasiebetyg eftersom jag inte brydde mig så mycket. Att jag inte brydde mig så mycket berodde i sin tur delvis på att jag gjorde högskoleprovet istället Så jag ser inte var problemet ligger. Det är i det stora hela enkelt att åtgärda om betygen sätter hinder för vad du vill göra.

Inaktiv

Ah, ser att vi avverkar fråga på fråga här även om det leder tillbaks lite till det ursprungliga. Jag har inte den blekaste om vad jag vill göra. Helt tomt.

Som en liten fotnot kan jag påpeka att jag sitter med brådskande skolarbete nu, modernitet & postmodernitet - urbota trist! Lilla mig fängslades i Faêruns underbara värld tidigare nämligen^^


signatur
Medlem

Jag har inte heller den blekaste aning om vad jag vill göra.. att föreställa sig arbete efter 5 års universitetsutbildning är befängt för mig. Jag valde fortsatt skolgång efter det jag tycker är kul.. så vad var kul i skolan för mig? Tekniska ämnen, tyvärr hade inte data mycket med det att göra, men elektronik, fysik och mattematik var mina fucking ämnen. Så jag valde teknisk fysik för att det är kul att plugga och att man kan jobba med sjukt mycket och med typ 20 olika inriktningar kan jag bestämma mig senare när jag har fått överblick på ämnet.
Men att kuta runt och dra småämnen här och där hade aldrig gett mig nånting, letar runt efter motivationen just nu.. men den hamnar snart på plats. Även om det är småtråkigt att sitta och lösa tal 7h i sträck så är det ändå kul och jag kan göra skiten utan att pimpla kaffe.

och sen att jag hade världshistoriens lägsta betyg och kom in på LTH är en annan historia (kom in på 1.3 på högskoleprovet, hade runt 12 i snitt på gymnasiet).


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av Jühan:

Man måste inte sträva efter nått man kan leva livet här och nu och göra det bästa av situationer istället för att aldrig vara nöjd och alltid sikta dit man aldrig kan nå. Som vissa här inne, en årsinkomst på en miljon, en porsche och miljonär, dröm vidare, det kommer aldrig hända...

Alltså, vem är du egentligen att ifrågasätta personers förmåga att nå upp till sina mål? Det första man måste inse är att om du intalar dig själv att du aldrig kommer att bli framgångsrik, så kommer du inte att bli det heller. Du har inte rätt ambitioner, du har inte viljan och du är inte beredd att betala det pris som krävs. Så enkelt är det.

Du har rätt, jag har varken ambition eller viljan att bli framgångsrik men det kan nog bero på att jag inte bryr mig ett piss om det. Jag har en lägenhet, bil, och ett jobb med bra medel inkomst lön. Jag är nöjd med alla tre. Varför jag tycker karriären är orelevant är därför att jag tycker att hälsan är betydligt viktigare och att man mår bra.

Vissa verkar tro att man kan bli framgångsrik pang boom på en gång. "Man kan inte komma längst upp i trappan utan att gått igenom alla trappstegen". Och vissa verka tro att man kan gå en massa skola och sen har man ett framgångsrikt jobb. Även om det är ett framgångsrikt företag så måste man arbeta sig upp inom företaget.

Det finns ett ord för sånna och det är drömmare. Själv så är jag realist.

Medlem
Skrivet av Ascendant:

Ah, ser att vi avverkar fråga på fråga här även om det leder tillbaks lite till det ursprungliga. Jag har inte den blekaste om vad jag vill göra. Helt tomt.

Som en liten fotnot kan jag påpeka att jag sitter med brådskande skolarbete nu, modernitet & postmodernitet - urbota trist! Lilla mig fängslades i Faêruns underbara värld tidigare nämligen^^

Jag har ett enkelt svar på ditt problem. Jobba tills du vet vad du vill göra.

Inaktiv

behöver bara en önskan,
och det är att vinna nån av dom högvinster som finns på Lotto så ofta,
som nu, 80 milloner typ.

med 80 mille på fickan då sluta man jobba och bara finns.

Medlem
Skrivet av Jühan:

Man måste inte sträva efter nått man kan leva livet här och nu och göra det bästa av situationer istället för att aldrig vara nöjd och alltid sikta dit man aldrig kan nå. Som vissa här inne, en årsinkomst på en miljon, en porsche och miljonär, dröm vidare, det kommer aldrig hända...

ingen av oss sa att det var några krav för att livet ska vara värt att leva - det är våra mål.

sen om t.ex. människors mål att nå en miljon i lön per år inte blir verklighet så har det mycket troligen pushat dom att kanske kämpa in 500.000-900.000 per år.

utan mål och syfte fram inte framsteg - man måste inte, men man bör verkligen ha något som pushar en, en morot - och ibland behövs också en piska.

men självklart är det olika livsstilar - och visst är jag inte "onöjd" direkt med mitt liv som det är (förutom det ekonomiska, egen företagare i startgroparna samt enbart leva på CSN-bidrag (ej lån) är hårt!), och skulle jag personligen ha något att se fram emot, något att sträva efter så skulle jag glida igenom hela livet så här, utan att få erfara så mycket annat som livet har att erbjuda.

(sen är det absolut ingen status-grej för min del att äga t.ex. en porsche, men det (verkligen) bevisar för mig själv om jag kan köpa och äga en så har jag lyckats med mina mål, samt att det är en otrolig KÄNSLA och "äventyr" att köra en. som att betala för en dykarcertifikat, du betalar ju inte egentligen för utrustningen, utan för känslan, äventyret och erfarenheten av att dyka).

skulle jag nå mina mål skulle jag applicera nya mål att nå, allt för att försöka få ut så mycket som möjligt av livet.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Du har alldeles rätt. Människan måste ha någonting att sträva efter här i livet annars blir det lätt hänt att livet känns tomt och meningslöst.

Men absolut det är som du säger, om nu min nacke blir fullt återställd så kommer det garanterat upp nya mål jag vill uppnå.

Men mina bästa tips till alla är att gör det mesta av era liv där ni befinner er just nu och att alltid ha en plan b så man inte bara kör på plan a och så går det åt helvete. Då är det bra att ha plan b i bakfickan annars är det lätt hänt att man hamnar i en depression.

Medlem
Skrivet av IronHide:

Med tanke på hur en sportbil är att försäkra så kan bilen vara ett diskret mått på ekonomisk stress och oro.
Av någon anledning har jag sett dyra bilar som att man hade en sisådär 500kkr, inte att man har pengar.

Uppfyll era drömmar den mån det går, det är en del av det goda livet.

haha, det får bli mitt mål efter köpet av Porschen, att ha råd att leva samtidigt som jag försäkrar den


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

haha, det får bli mitt mål efter köpet av Porschen, att ha råd att leva samtidigt som jag försäkrar den

Vad är det för Porche du har tänkt dig? Har en kollega som kör en Cayman och den fick han för ca 500 000:- så det verkar onekligen som mycket bil för pengarna 8)

Medlem

jag drömmer inte så mycket men kommer jag på nåt mer än att kommentera dina pannkakor så lovar jag att återkomma eftersom det är en dröm som jag haft, den perfekta pannkakan och jag känner att jag närmar mig i smaken iaf. Det som kvarstår tycker jag är detaljer, krispighet finns inte på samma sätt, men det gullebruna fina närmar sig på båda sidorna av pannkakan.

Vad jag kommit fram till är att blanda ihop mjöl och mjölk först, sedan smaksättare, sedan ett ägg åt gången, vispa imellan, ca 50g smör/matmargarin, och använda en riktig stekpanna och inte dessa teflonfuskisar.
Vill du ha i receptet i detalj måste jag nog ta och göra en sats och skriva upp det, höres isf


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av IceMan:

mera öl = det är på G.

va? snackar du i nattmössan nu?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av IceMan:

mera öl = det är på G.

va? snackar du i nattmössan nu?

Äh, planer på att invadera danmark ska nog besvara din fråga :]


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av huxflux:

jag drömmer inte så mycket men kommer jag på nåt mer än att kommentera dina pannkakor så lovar jag att återkomma eftersom det är en dröm som jag haft, den perfekta pannkakan och jag känner att jag närmar mig i smaken iaf. Det som kvarstår tycker jag är detaljer, krispighet finns inte på samma sätt, men det gullebruna fina närmar sig på båda sidorna av pannkakan.

Vad jag kommit fram till är att blanda ihop mjöl och mjölk först, sedan smaksättare, sedan ett ägg åt gången, vispa imellan, ca 50g smör/matmargarin, och använda en riktig stekpanna och inte dessa teflonfuskisar.
Vill du ha i receptet i detalj måste jag nog ta och göra en sats och skriva upp det, höres isf

Jag är intresserad.

~

Mjöl och mjölk först, för att slippa klumpar.

Ingredienser:

2 tsk Salt
3 dl Mjöl
6 dl Mjölk
2 st Ägg
5 cl Grädde
mkt Smör

Saknar riktig gjutjärnspanna.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av IceMan:

3. hmm mera 190e, mera datorer, mera spel, mera filmer, mera platt tv å projar, mera öl = det är på G.

Reagerade direkt....kan det vara så att cidermannen äntligen har hittat till ölen? :D:
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee IceMan :D:heart::):P

hehe jo visst äre så


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av IceMan:

3. hmm mera 190e, mera datorer, mera spel, mera filmer, mera platt tv å projar, mera öl = det är på G.

Reagerade direkt....kan det vara så att cidermannen äntligen har hittat till ölen? :D:
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee IceMan :D:heart::):P

hehe jo visst äre så

där ser man, åratal av hjärntvätt har äntligen gett resultat


signatur

thank you, come again

Inaktiv

-1 jobba som spelutvecklare [done]
-2 bo i japan [done]
-3 jobba i japan och aldrig flytta tillbaka till sverige

fniss

Inaktiv
Skrivet av F3D:

-1 jobba som spelutvecklare [done]
-2 bo i japan [done]
-3 jobba i japan och aldrig flytta tillbaka till sverige

fniss

är du bra på japanska då ?

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

är du bra på japanska då ?

skulle väll inte överlevt så här länge annars?
alla föds dock tyvärr inte med japanska språkkunskaper, så jag studerar det..
men du hade väll tur I guess..:up:

/* Jobba med att pilla kod & hw [done]
/* Resa [alternativt flytta] till Japan
/* Vara nöjd med vardagen [done]


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Medlem

1. bli lönnmördare [done]
2. döda barn [done]

Inaktiv

1. Avancera uppåt och bli den mest ansedda personen i företaget
2. Spela så många Xbox360 spel jag kan komma över
3. Vinna tillbaka mina vänner

Medlem
Skrivet av jingai:

Vad är det för Porche du har tänkt dig? Har en kollega som kör en Cayman och den fick han för ca 500 000:- så det verkar onekligen som mycket bil för pengarna 8)

målet är ju en 911, möjligen GT2 eller GT3 - men skulle självklart inte ha något emot en Cayman S eller Boxster S.

sikta mot stjärnorna, så man "enkelt" kan nå trädtopparna


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

1.Hitta alverna.

2.Bli besvarad på kärleken.

3.Göra ett MMorpg som ska vara .. lite annat har lite planer

Inaktiv

min stora dröm är att vara odödlig och endast jag själv kan göra slut på det, för jag vill uppleva allt som kommer hända i framtiden.


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Inaktiv
Skrivet av DreadX:

1. bli lönnmördare [done]
2. döda barn [done]

Om du redan uppfyllt dom så är det inga drömmar längre!
Du får allt sikta högre.

Skrivet av Qale:

1.Hitta alverna.

Vart hade du tänkt börja leta?

Skrivet av Jean-Claude Van Damme:

min stora dröm är att vara odödlig och endast jag själv kan göra slut på det, för jag vill uppleva allt som kommer hända i framtiden.

Race: Human
Class: Paladin


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

i tankarna börjar jag

Inaktiv

1. Tjäna mer pengar på denna förbannade Jazzen [dream on...]
2. Skaffa en av varje Warwickbas [half-done]
3. Skaffa mer fritid på kvällarna med min bror [not even close]

Medlem

Bli spelutvecklare antar jag ^^


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

1: Vinna massor med pengar utan ansträngning.

2: Snubbla över en variant av kyrkogården från "Pet Sematary" som återupplivar allt som negravs där och gör dom till lydiga zombieslavar, så jag kan återuppliva folk och fä mot betalning.

3: Betala någon för att uppfinna lycka i fysisk form så att jag kan köpa den med alla mina pengar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

123
Skriv svar