Storvinst - vad gör du?

Medlem
Storvinst - vad gör du?

En man i Italien satsade 20 euro på lotteri och vann 1,5 miljarder...

Vad skulle ni har gjort med pengarna?

Medlem

Jag skulle gå ut, starta Sierran, lägga en sten på gaspedalen (eventuelt lägga i växel beror på vilket håll den pekar åt) och sen skulle jag gå in på FZ igen

Medlem

Fixa den bästa lönnmördaren i Italien för att panga Berra.

Medlem

Inte skänkt till välgörenhet iallfall.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Köpt mig en TV, ungefär 22", Xböx360 samt en tröja. Resten gömmer jag under en sten i skogen, så när staten kommer och vill ha hälften så vet jag inget om någon storvinst...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Leva som Charlie Harper i Two and a halv men. Behöver jag säga något mer?..

Medlem

Jag skulle förmodligen stirra in i väggen och inte veta var jag skulle börja. 1,5 miljarder är sjukt mycket pengar...

Medlem

Oj.. Hmm.. Nytt hus, ny bil, MC-körkort + motorcykel, moppe åt sonen när han är 15 (1,5 miljarder räcker väl i några år hähä), ny dator, en till dator, ny tv, blueray (och alla ens favvo filmer på BR), PS3, Xbox360, Nya möbler till över hela huset, anställa städhjälp, köpa en till bil, pröjjsa sambon körkort, hon får bilen, köpa båt, nya kläder, stasha upp matförråd, köpa extra stora kylskåp för all mat, egen bar.. Sådär som poppar ur huvet, kanske sätta undan någon tusing i sparkonto för säkerhets skull


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Köpa upp samtliga lag i allsvenskan (eller valfri fotbollsserie) och tvinga alla att spela i kjol för ca 500 miljoner och ha 1000 miljoner kvar...

Jag menar, men 1,5 miljarder, hur kan man INTE göra det?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

MFC
Medlem

Köper guld


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det hade blivit ett nytt stort hus med biosalong, stor inomhuspool, relaxrum med biljardbord, ett LAN-rum med 10 st. "state of the art" gamingdatorer och mycket mer. Jag hade nog skaffat ett rejält garage med alla tänkbara verktyg och maskiner också. Skulle det gå att få tillstånd skulle jag även vilja ha en egen skjutbana med lite roliga vapen.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Living the dream


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jobba (ush vad tråkigt livet vore annars).

Bo kvar i sverige men skaffa ett ställe utomlands, södra USA kanske, som jag kan åka till när svenska vädret inte vill sig riktigt.

Dela med mig till familjen, skänka till WSPA och Greenpeace (avvaktar flaming).

Beställa biljett till rymden med "Space Ship One"-typ av plan.

Skaffa flygplan och helikopter licens.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Köpt en stor påse knark och sen satsat allt på rött.

Medlem

Det första jag skulle göra vore att betala av alla mina skulder och göra det samma för min familj och mina närmaste vänner samt se till att de också blev ekonomiskt oberoende. Sedan skulle jag gå till jobbet och säga upp mig.

Av den återstående summan skulle jag lägga en del på investeringar och/eller donationer, en del direkt på mig själv för att köpa saker och resten skulle jag spara inför framtiden. Jag skulle aldrig börja slänga pengar omkring mig i onödan och absolut inte spela bort dem.

När det gäller det materialistiska skulle det förmodligen bli en fin villa någonstans på västkusten, (behöver inte vara något överdrivet flådigt), lite ny elektronik, en ny bil och lite annat smått och gott.

Efter det skulle jag utnyttja all fritid förmögenheten ger till att förkovra mig i mina intressen.

Medlem

Helt rätt!
Men då får du ännu ett problem: Vad ska du göra med 2 miljarder?

Medlem

Jag skulle köpt en jävla massa guld och klätt in guldet i bladguld.

Medlem

Köpa in mig i flera oljebolag sen skulle jag bosätta mig i Dubai där man inte behöver betala inkomstskatt:up:

Jag tror nog jag skulle ta och köpa mig ett hus i Kalifornien också, om jag har råd vill säga:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Göra av med pengarna, det finns inget tråkigare än när man köpt allt man vill ha.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Spara Väldigt mycket av det tills jag flyttar hemifrån.
Köpa alla spel konsoler, en oerhörd mängd spel och dela med mig av pengarna till familjen.
Alla skulder som föräldrarna betalar av skulle betalas av på en gång. Tror också att jag skulle köpt en Ps3 till många av mina kompisar så vi alla kan spela online


signatur

Rawr

Medlem

Uj, skulle nog köpa mig en lite land i mörkaste Norrland, några hundra hektar med en sjö och några bäckar för fiske och jakt. Byggt ett slott där i medeltida stil med 15-20 rum, men med alla moderniteter såklart. Sen skulle jag nog bara sitta där uppe och ha så lite med omvärlden att göra som möjligt, förkovra mig i mina intressen och rent allmänt bara ha kul. Pengarna skulle räcka livet ut ganska lugnt.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

varför slösa ^^ Skulle inte uppgradera mitt liv speciellt mycket. Resa skulle väl bli mycket av dock =D


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

fixa en privat armè


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

fixa en privat armè

Här har du en frivillig soldat/befäl när det är dags:D


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

<3


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Allt det uppenbara med hus bil und so weiter, skulle dock lägga lite extra krut på att hitta världens bekvämaste fåtölj, att sitta i när jag använder min monsterdator.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

MFC
Medlem
Skrivet av TobbeW:

Helt rätt!
Men då får du ännu ett problem: Vad ska du göra med 2 miljarder?

Guld är en tidlös valuta. Pengar kan man torka röven med i tid o otid med beroende på dess värde. Jfr Zimbabwe...

Säger inte att jag lagt ALLT på guld, men ja, det mesta av dom 15 miljarderna hade gått till att köpa guld. Kanske lite palladium också kanske?

Räknade förresten lite på det och det blev 6 ton guld, det är ju en helt OK investering för framtiden.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Jag skulle köpa ett hus. Inte för flashy!

Dela med släkt o vänner.

Köpa en PS3 och en mängd spel <3!

Medlem

Köpa tio st Yamaha FX Nytro MTX med MC-Xpress Steg tre turbo och köpa 1000 fat bensin


signatur

||||||||||||
||||||||||||

12
Skriv svar