Svar på allt!

Medlem
Skrivet av totte1015:

En vettig fråga:

När är nästa service på EU-moped efter 100mils servicen?

Jag läste någonstans att 30 mil är första, sen 100, och sen vart hundrade mil. Så med andra ord; 200 mil.

Medlem

Är ett seriöst Harry Potter RPG på gång?

Är oddsen vad gäller att singla slant verkligen 50/50 eller kan myntet ställa sig upp?

Medlem
Skrivet av sjunnenbo:

Är oddsen vad gäller att singla slant verkligen 50/50 eller kan myntet ställa sig upp?

Man singlar väl slant i handen eller? Då kan ju den inte ställa sig upp helt enkelt.
Alltså, flippar upp myntet med en hand, fångar med samma hand och "slår" över det till ovansidan på andra handen.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av sjunnenbo:

Är oddsen vad gäller att singla slant verkligen 50/50 eller kan myntet ställa sig upp?

Det är ungefär 50/50 oavsett om myntet kan ställa sig upp eller inte. En av sidorna på myntet har en fördel då de olika sidorna har olika fysikaliska egenskaper.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Achronos:
Skrivet av sjunnenbo:

Är oddsen vad gäller att singla slant verkligen 50/50 eller kan myntet ställa sig upp?

Man singlar väl slant i handen eller? Då kan ju den inte ställa sig upp helt enkelt.
Alltså, flippar upp myntet med en hand, fångar med samma hand och "slår" över det till ovansidan på andra handen.

Inte nödvändigtvis. Fotbollsdomare singlar ju slant genom att kasta upp den i luften och sen låter den landa i gräset, t.ex.

Medlem

Saker som faller i gravitation, tenderar att vända tyngsta sidan nedåt, men för att få det i detta exemplet statistiskt bevisat, så måste serien vara enormt stor då fallhöjden är kort.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Saker som faller i gravitation, tenderar att vända tyngsta sidan nedåt, men för att få det i detta exemplet statistiskt bevisat, så måste serien vara enormt stor då fallhöjden är kort.

för att testa ovan bre smör på en macka och tappa den i golvet.. jäkligt irriterande


signatur

thank you, come again

Medlem

- Vad beror det på att huden blir öm och "svider" under huden vid beröring på små delar av kroppen ibland?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

- Vad beror det på att huden blir öm och "svider" under huden vid beröring på små delar av kroppen ibland?

Vet ej om det är rätt, i mitt fall var det för mycket tvättmedel som gjorde att jag fick sådana fläckar av svidande. Öste på för glatta livet när det skulle tvättas.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag har en konstant sån fläck på min rygg! Liten, men väldigt rolig att peta på!

Medlem

- Fungerar 3G i mobilen utanför Sverige med Tele2?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

- Fungerar 3G i mobilen utanför Sverige med Tele2?

Vet att min funkat när jag varit i Riga. Men det är dyrt och rekomenderas INTE.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av WaltX:

- Fungerar 3G i mobilen utanför Sverige med Tele2?

Vet att min funkat när jag varit i Riga. Men det är dyrt och rekomenderas INTE.

Tackar för snabbt svar


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av WaltX:

- Fungerar 3G i mobilen utanför Sverige med Tele2?

Vet att min funkat när jag varit i Riga. Men det är dyrt och rekomenderas INTE.

Tackar för snabbt svar

Iofs, kom just på att jag har Telia Men det ska vara samma princip!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av WaltX:

- Fungerar 3G i mobilen utanför Sverige med Tele2?

Vet att min funkat när jag varit i Riga. Men det är dyrt och rekomenderas INTE.

Tackar för snabbt svar

Iofs, kom just på att jag har Telia Men det ska vara samma princip!

Kontaktade Tele2 precis och fick veta att det kostar 25 kr/MB(!!!).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Testpilot

Simpel fråga : Firegestures är ett plugin till Firefox för mouse-gestures ... dock väldigt dåligt uppdaterat särskilt nu då versionsuppdateringarna haglar , jag letar efter en ersättare som underhålls bättre , har letat lite lätt men gått bet..

Nån?

Medlem

Vad heter filmen som innehåller en självmordsbenägen blind gubbe och en kille som ställs inför rätta för att ha saboterat på sin skola?

Allt slutar med att det blir någon rättegång med blinda snubben

Medlem

kan en kille som är steril ejakulera? kommer det "nånting ut"

Medlem

Varför använder inte fler personer Google innan de ställer frågan i denna tråd?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Varför använder inte fler personer Google innan de ställer frågan i denna tråd?

Ja du Tybalt, svår fråga.
Har du Googlat på det?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

"Ett väldigt efterlängtat nästa kapitel i Elder Scrolls-sagan är nu på väg från skaparna av Årets spel 2006 och 2008, Bethesda Game Studios."

Läste detta när jag kickade på Skyrim på webhallen, men vad säger egentligen "Årets spel" -
GOTY.
Finns det egentligen en utmärkelse som heter "Game of the year" och isf hur får ett spel den utmärkelsen.

Vissa spel får ju en sådan "utmärkelse" redan under ex maj, så hur kan det vara Game of the Year!?

För mig känns GOTY mer bara som ett nysläpp av ett spel fast med alla expansioner.


signatur

Rwa?

Medlem

Vad är en "schtekare"?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Vad är en "schtekare"?

http://www.youtube.com/watch?v=cEzQNYjD2Gk

Medlem
Skrivet av aines:
Skrivet av Tybalt:

Vad är en "schtekare"?

http://www.youtube.com/watch?v=cEzQNYjD2Gk

Haha, ok, då vet jag!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

- Livestreamas Gamescom 2011?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

I England och andra länder med monarki hänvisar man ofta till militäriska divisioner/band med "royalistiska namn" Som Royal Navy, Royal Airforce osv.
Varför gör vi inte detsamma i Sverige trots att vi har haft en monarki ända sedan Sverige bildades?
Swedish Royal Airforce klingar fint i mina öron.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av aines:
Skrivet av Tybalt:

Vad är en "schtekare"?

http://www.youtube.com/watch?v=cEzQNYjD2Gk

Haha, ok, då vet jag!

Lite pinsamt... men jag är faktiskt inte riktigt säker ännu. Känns lite diffust. Handlar det om grillning attityd, kläder eller ett sätt att leva?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av aines:
Skrivet av Tybalt:

Vad är en "schtekare"?

http://www.youtube.com/watch?v=cEzQNYjD2Gk

Haha, ok, då vet jag!

Lite pinsamt... men jag är faktiskt inte riktigt säker ännu. Känns lite diffust. Handlar det om grillning attityd, kläder eller ett sätt att leva?

Haha, jag har lite svårt att avgöra om du faktiskt bara trollar eller om du inte riktigt förstår helt ärligt.

Men det har både ed attityden, kläderna och sättet att leva på. Stekare är 2010's version på brat, antar jag att man kan säga. För jag kan då inte se så stor skillnad på schtekare och dagens brat.


signatur

"Ain't nothin' but a White Trash Party!" - Eminem

Medlem
Skrivet av MrMushu:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av aines:
Skrivet av Tybalt:

Vad är en "schtekare"?

http://www.youtube.com/watch?v=cEzQNYjD2Gk

Haha, ok, då vet jag!

Lite pinsamt... men jag är faktiskt inte riktigt säker ännu. Känns lite diffust. Handlar det om grillning attityd, kläder eller ett sätt att leva?

Haha, jag har lite svårt att avgöra om du faktiskt bara trollar eller om du inte riktigt förstår helt ärligt.

Men det har både ed attityden, kläderna och sättet att leva på. Stekare är 2010's version på brat, antar jag att man kan säga. För jag kan då inte se så stor skillnad på schtekare och dagens brat.

Hehe. Tro mig, jag trollar inte. Jag har hört uttrycket i olika sammanhang (främst från yngre personer) och aldrig riktigt förstått innebörden. "Brat" är väl någon som är bortskämd och tar det för givet. Är jag inne på rätt uppfattning då?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av MrMushu:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av aines:
Skrivet av Tybalt:

Vad är en "schtekare"?

http://www.youtube.com/watch?v=cEzQNYjD2Gk

Haha, ok, då vet jag!

Lite pinsamt... men jag är faktiskt inte riktigt säker ännu. Känns lite diffust. Handlar det om grillning attityd, kläder eller ett sätt att leva?

Haha, jag har lite svårt att avgöra om du faktiskt bara trollar eller om du inte riktigt förstår helt ärligt.

Men det har både ed attityden, kläderna och sättet att leva på. Stekare är 2010's version på brat, antar jag att man kan säga. För jag kan då inte se så stor skillnad på schtekare och dagens brat.

Hehe. Tro mig, jag trollar inte. Jag har hört uttrycket i olika sammanhang (främst från yngre personer) och aldrig riktigt förstått innebörden. "Brat" är väl någon som är bortskämd och tar det för givet. Är jag inne på rätt uppfattning då?

Jo, och det är nästan samma sak med stekare (schtekare). Du kan se stekarna som dem som inte riktigt har råd att leva som brats, men vill, och verkligen försöker få folk att tro att dem har pengar som dem inte behöver.

I generellt sätt, så är dem ganska lika. Båda två är (enligt mig) lika jobbiga att träffa på, och lika sliskiga.


signatur

"Ain't nothin' but a White Trash Party!" - Eminem

Skriv svar