Svar på allt!

Skrivet av nagash:
Skrivet av walter_iego:

Varför är han brunare på ryggen än på sommaren?

För att han vägde ungt när han vågade?

Hmm, bra svar. Kanske om inte ja, eller hur, vad?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av nagash:
Skrivet av walter_iego:

Varför är han brunare på ryggen än på sommaren?

För att han vägde ungt när han vågade?

Hmm, bra svar. Kanske om inte ja, eller hur, vad?

Ingen aning,men ändå ganska underhållande att konstruera ordföljder och klistra ihop dem med endast mindre fragment av logik


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Vad går livet ut på?

Att äta, sova.Så man orkar gå och jobba så man får pengar så att man kan köpa mat och bostad, så man orkar gå och jobbba för man måste ha pengar till mat och bostad, som man måste ha för att orka gå och jobba................................................................ unt so weiter osv.

Är det så det är? tills den dag vi kollapsar? Har vi tur har vi skapat ett par barn som blir vår glädje, för vi har inte mycket att glädjas i vårt liv, vi får glädsas åt våra barn, om vi har.

Men om det är exakt likasamma för våra barn, faktum det är svårare för den nya generationen (erna)?

Är det inte fel på systemet då?

Jag tänker på en föreläsning jag hörde. Professor bla bla pratade om lycka och livsvärde och menade att detta nästan är utrotat numera.

Poängen vart att för ca 20 000 år sedan när vi var vad som kallas för "hunters&collectors" och människan var likastor som idag, så jobbade jägarna/fiskarna 2-3 timmar per dag.
DE hade bra kost och bra liv vilket de tillbringade med sina kära, massor med barn, bra hälsa pga kosten och det fanns inga arbetsskador och inga kungar/hertigar/rövarbaroner/riksdagar/politiker/banktjänstemän med 100 eller tusenfaldt lön.

Sen kom sammhället och "civilisationen" DE "hunters&collectors" som var 180-190 krympte till Ceacars "gigantiska" legioner på ca 160 cm, ja de var ökända för att de var STORA, det finns tusentals bevis för detta.

Hade människan mått bra - hade de inte tappat 30 cm ifrån jägaråldern till den civilicerade.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Fattar inte kopplingen mellan storlek och lycka..

Medlem

Stephen Hawking!, ni vet han den där über smarta. Har på sistone sett han I reklam på tv där han gör reklam för ett annat tv program. Men iallafall, mannen sitter ju I rullstol, är det någon som har sett reklamen? Har ni tänkt på att vid hans fötter är det korrigerad plåt.
Jag tycker det är komiskt, men det är kanske bara jag och min sjuka humor/fantasi.

Men kan någon svara på varför en förlamad person behöver korrigerad plåt under fötterna?

"Han kanske är en bluff! Han är inte lam bara smart!"


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Hej igen! Jo det var så att jag satt och läste denna artikeln http://www.expressen.se/kvallsposten/flydde-fran-polis--volta...

och I texten så står det att det fanns "spår av skarp ammunition". Och då är min fråga,, vad är ett spår/tecken på att där har funnits skarp ammunition?
Jag tycker ju att ifall där ligger skarp ammunition I bilen , så är det ju inget spår.
Kanske en konstig fråga men det vore roligt att höra ifall någon har ett bra svar.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag skulle gissa att det bara är polissnack för att de har hittat skarp ammunition, lite som när de hittar ett lik i en bagagelucka så kan det stå "polisen misstänker brott".
Nähä! No shit Sherlock!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Vad krävs för att man ska kunna använda showtime på PS3 ? Behöver man modda/flasha eller jailbrejka den på något sätt för att få det att funka? youtube video https://www.youtube.com/watch?v=7N3R_FSjAKo


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag har en fråga till. Klarar en data scanner av att omvandla skrivstil till tex ett word document fast utan skrivstil?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Jag har en fråga till. Klarar en data scanner av att omvandla skrivstil till tex ett word document fast utan skrivstil?

Yes! Kallas OCR-skanning. Finns som gratis mjukvara, men även dyrare (och bättre) alternativ.

Exempel: http://simpleocr.software.informer.com/

Medlem

Tigerbalsam,,, jag har några katter som verkligen älskar att slicka i sig tigerbalsam. Är det någon här som vet ifall det är skadligt för katterna?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Hej igen! Jo det var så att jag satt och läste denna artikeln http://www.expressen.se/kvallsposten/flydde-fran-polis--volta...

och I texten så står det att det fanns "spår av skarp ammunition". Och då är min fråga,, vad är ett spår/tecken på att där har funnits skarp ammunition?
Jag tycker ju att ifall där ligger skarp ammunition I bilen , så är det ju inget spår.
Kanske en konstig fråga men det vore roligt att höra ifall någon har ett bra svar.

Spår av skarp ammunition = kulhål?

Medlem

Går det att freda sig emot det hemska som hände i Frankrike, och hur isåfall?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

När kommer Half Life 3 ? Vill uppgradera mitt internet så det inte går sönder när nyheten kommer ^^

Medlem
Skrivet av YangUnchained:

När kommer Half Life 3 ? Vill uppgradera mitt internet så det inte går sönder när nyheten kommer ^^

Eftersom du har ett eget internet behöver du inte oroa dig


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Banditen:

Går det att freda sig emot det hemska som hände i Frankrike, och hur isåfall?

Ja, antiterrorism är extremt svårt och man får kulhål enligt den här filmen:

Det ligger i terrorismens natur att det händer när som helst, och inte ens skyddskläder hjälper.

Men om vi bortser från det, tror ni att dom är kvar i samma byggnad? Efter brandbombningen 2011 flyttade dom ju. Jag skulle hellre gått under jorden helt nu, än ha ett vanligt kontor. Sedan är det förvånande att dom lyckas göra ett nytt nummer som vanligt, dom måste ha ovanligt hård psykologi.


signatur

Det här är när diskussionen går: Och då gjorde han det här. Nej det gjorde han inte.

Medlem

Går det att hitta något spel där man får avrätta några terrorister på ett tuft sätt?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Går det att hitta något spel där man får avrätta några terrorister på ett tuft sätt?

Detta är nog det närmaste du kommer.


signatur

I drank what?

Medlem

Hehehe ja det var ett roligt spel. De borde uppdatera spelet till nutid med lite 3d och effekter. Kanske lite fler "grenar" där man ska lemlästa Isis och deras anhängare. Man kan ju använda dem vid dart tävlingar som måltavlor.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Hehehe ja det var ett roligt spel. De borde uppdatera spelet till nutid med lite 3d och effekter. Kanske lite fler "grenar" där man ska lemlästa Isis och deras anhängare. Man kan ju använda dem vid dart tävlingar som måltavlor.

Du har ju även denna klassikern till Amigan.


signatur

I drank what?

Medlem

Får man försöka finansiera allting via " Kickstarter " för jag har en jävligt bra idé. Tänk er att man skulle ha Lemmys samtycke, ja asså Lemmy hårdrocks guden över allt annat på denna jord. Ha hans samtycke till att skramla in pengar för att bygga ett gravpalats åt denna man när han går ur tiden. Allra bäst vore att bygga ett stenfort eller liknande med pansarvagnar utanför. Fan vad coolt det skulle vara. Hade detta varit möjligt på kickstarter att göra? Någon som vet? MvH Banditen

P.S Helt enkelt begrava honom som en stor kung från svunna tider.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Om man har alla pengar i världen, kan man då köpa allt i världen? D.v.s. allt som har ett pris. Inte praktiskt genomförbart förstås, men om man frös börsen och alla prissättningar vid en given tid, hur skulle det se ut? Är det extremt mycket mer komplicerat än så? Är jag för dum för det här?


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Du kan ju inte köpa mycket tror jag. Du har ju redan handlat upp alla pengar som finns att tillgå på denna jord. Vi har nog redan börjat med byteshandel igen och dina pengar saknar värde. Så tror jag det hade blivit.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Seybsnilksz:

Om man har alla pengar i världen, kan man då köpa allt i världen? D.v.s. allt som har ett pris. Inte praktiskt genomförbart förstås, men om man frös börsen och alla prissättningar vid en given tid, hur skulle det se ut? Är det extremt mycket mer komplicerat än så? Är jag för dum för det här?

Om den här personen samlar på sig pengarna under en lång tid så kommer pengarna troligtvis tappa i värde under samlandet, vartefter folket tvingas till byteshandel och liknande. Så då sitter den personen till slut på en massa papper som inte är värt speciellt mycket.

Om vi leker med tanken att en person vaknar en morgon och helt plötsligt innehar alla pengar i världen så skulle det ändå inte fungera. För så fort den personen köpt något så har ju den andra personen också pengar, vilket öppnar upp för en konkurrerande uppköpare.

Du skulle alltså tvingas samla på dig alla pengar så fort att marknaden inte hinner reagera på pengabristen och sen köpa allt i världen innan någon hinner reagera på dina uppköp. Då skulle du kanske, kanske få äga allt i världen under en kort period. Men sen skulle du sitta i en situation där du ägde tusentals fabriker där miljontals arbetare skulle ha lön i slutet av månaden, vilket skulle tvinga dig att producera gods och sälja eftersom dina pengar var slut pga alla uppköpen. Då skulle du inte längre äga allt i världen eftersom du sålde dina ägodelar bitvis till andra människor, som nu satt på alla pengar.

Så frågan blir i slutändan ganska irrelevant eftersom det aldrig kommer hända. Det är helt enkelt för långsökt. Pengars värde regleras ju av vad vi är beredda att ge någon annan i utbyte mot en hundralapp. Och om inte flera har pengar och gods som de utväxlar sinsemellan så är inte pengar värda mer än pappret de är tryckta på.

Medlem

Det jag undrade var egentligen om allt som går att köpa är värt mer än alla pengar som finns. D.v.s. skulle alla pengar vara spenderade innan jag hunnit köpa allt?


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av Seybsnilksz:

Det jag undrade var egentligen om allt som går att köpa är värt mer än alla pengar som finns. D.v.s. skulle alla pengar vara spenderade innan jag hunnit köpa allt?

Ja, pengarna skulle troligtvis vara slut innan du köpt allt. Värdet på värdepapper/företagsaktier/industrier/markområden är mycket högre än alla pengar som finns. Titta på hur världens rikaste människor har det till exempel. De har sällan speciellt stor del av sin förmögenhet i rena pengar, utan de är investerade i fastigheter/aktier/guld och annat värdefullt.

Medlem

I dagens läge blir det mer och mer vanligt att folk börjar programmera spel på sin egna fritid. Med verktyg som Gamemaker: Studio etc. så tror jag det finns en hel del hobbyutvecklare här på FZ. Med detta i baktanken så undrar jag: Finns det någon tråd här på FZ för oss hobbyutvecklare där vi kan diskutera kod, visa våra skapelser och där övriga kan upptäcka små spel som vi i communityn skapat?


signatur

I want to play a game.

Medlem

Tycker människor om sina egen fis lukt?

Medlem

Är det någon som vet ifall det är praxis i U.S.A att man drar telefonledningen till vanliga bostadshus så oskyddat så att det är så lätt för vem som att klippa av den. Ni vet sådär som man ser i alla filmer att de gör. Anledningen är att jag såg på ett kriminal fakta program idag och där sa de att telefonledningen var "klippt".


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Har du varit på julgalan nångång? www.julgalan.se dvs

Skriv svar