Svininfluensan, angående vaccinering.

Medlem

Som läkemedelsföretag brukar man inte sträva efter att döda sina kunder, det är nämligen dålig PR.

Medlem

Jag har varit helt däckad sedan natten till fredags och jag har gått ner ca 5 kg, viktminskningen är till min fördel men det är inte trevligt...:down:

Jag kan rekommendera er att ta vaccin!
Dels för er egen skull och dels för att inte smitta andra.

Just nu dör ettåringar...och tänk på alla som har lungsjukdomar som några exempel.

Några tunga länkar:

[http://www.krisinformation.se/web/Pages/Faq/ShowFaqsByGroup__...]

[http://www.socialstyrelsen.se/pressrum/nyhetsarkiv/harfarallm...]

[http://www.smittskyddsinstitutet.se/publikationer/smis-nyhets...]

Båtsman och VacaGorda har kommit med flera bra punkter som förklarar bra. (Jag gillar inte upprepning)


signatur

gammal gejmer som spelat det mesta - been there, seen that and done that

Inaktiv
Skrivet av Jaws:

Jag har varit helt däckad sedan natten till fredags och jag har gått ner ca 5 kg, viktminskningen är till min fördel men det är inte trevligt...:down:

Jag kan rekommendera er att ta vaccin!
Dels för er egen skull och dels för att inte smitta andra.

Just nu dör ettåringar...och tänk på alla som har lungsjukdomar som några exempel.

Några tunga länkar:

[http://www.krisinformation.se/web/Pages/Faq/ShowFaqsByGroup__...]

[http://www.socialstyrelsen.se/pressrum/nyhetsarkiv/harfarallm...]

[http://www.smittskyddsinstitutet.se/publikationer/smis-nyhets...]

Båtsman och VacaGorda har kommit med flera bra punkter som förklarar bra. (Jag gillar inte upprepning)


Japp, var också jäkligt sjuk under en vecka förra året. Inget kul. Men jag ta hellre en sjukdom än ett otestat vaccin. Blir liggandes hemma i en vecka och när jag blivit feberfri i ca 24 timmar, kan man börja jobba igen utan att smitta någon eller ta emot samma virus.

Känner en som tagit vaccinet. Efter en vecka blev hon sjuk. Nu ligger hon på sjukhus. Hon tillhör inte riskgrupperna. Säger inte att det är inte är kroppen som "reagerar" på vaccinet och att det är "normalt" samt att vaccinet funkar...

Men om det nu är normalt, varför ska jag ta en spruta med otestat sörja i, istället för att ta influensan som den kommer och bara sköta allt naturligt?:|

Medlem

Så att din kompis blev sjuk beror på vaccinet? Är det läkare som sagt det eller kom hon själv till den slutsatsen? Om inte en läkare sagt att det beror på vaccinet kan det ju bero på precis vad som helst, ungefär som flickan som började gå baklänges. Det kan bero på en miljon olika saker som skadat hennes motorik, men man väljer att skylla på vaccinet.

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Så att din kompis blev sjuk beror på vaccinet? Är det läkare som sagt det eller kom hon själv till den slutsatsen? Om inte en läkare sagt att det beror på vaccinet kan det ju bero på precis vad som helst, ungefär som flickan som började gå baklänges. Det kan bero på en miljon olika saker som skadat hennes motorik, men man väljer att skylla på vaccinet.

flickan som började gå baklänges fick den vanliga influensa-vaccinet, och det var psykologiskt betingat och ingenting som skedde för att vaccinet gjorde det.

Sen så är det inte en "otestad sörja", läs igenom tråden så ska du se att det absolut inte är så.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av Kungbla:

Så att din kompis blev sjuk beror på vaccinet? Är det läkare som sagt det eller kom hon själv till den slutsatsen? Om inte en läkare sagt att det beror på vaccinet kan det ju bero på precis vad som helst, ungefär som flickan som började gå baklänges. Det kan bero på en miljon olika saker som skadat hennes motorik, men man väljer att skylla på vaccinet.

flickan som började gå baklänges fick den vanliga influensa-vaccinet, och det var psykologiskt betingat och ingenting som skedde för att vaccinet gjorde det.

Sen så är det inte en "otestad sörja", läs igenom tråden så ska du se att det absolut inte är så.

OK, det var testat på ca 9000 person. Förlåt för "otestad sörja"... Alla vaccin förändras varje år dock. De byter ut olika komponenter (som inte är helt testade), men stammen är den samma.

Grejen är ju den att varför ska jag ta ett vaccin när jag egentligen inte behöver den? För den enskilde är ju den såkallade "svininfluensan" (som på något sätt är värre än andra vanliga influensor) inte så farlig. Men för de i riskgrupperna är det värre. Låt de ta vaccinet då.

Medlem

GREY_task: Handlar ju även om att skydda dem i riskgrupperna från att bli smittade av DIG. Shit, är det så svårt att tänka på andra ibland...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

GREY_task: Handlar ju även om att skydda dem i riskgrupperna från att bli smittade av DIG. Shit, är det så svårt att tänka på andra ibland...

Vaddå? om jag blir sjuk och hanterar sjukdommen på naturligt sätt. Efter 24 timmar utan feber kan jag återgå till det normala livet bland folk utan att smitta någon. De som är i riskgrupperna tar ju vaccinet mot inflensan.... ELLER HUR? Och de som får vaccinet först är ju de i RISKGRUPPERNA.

Shit va svårt det är att prata med folk på forum utan att IDIOTFÖRKLARA DEM...

Medlem
Skrivet av GREY_task:
Skrivet av bjosarn:

GREY_task: Handlar ju även om att skydda dem i riskgrupperna från att bli smittade av DIG. Shit, är det så svårt att tänka på andra ibland...

Vaddå? om jag blir sjuk och hanterar sjukdommen på naturligt sätt. Efter 24 timmar utan feber kan jag återgå till det normala livet bland folk utan att smitta någon. De som är i riskgrupperna tar ju vaccinet mot inflensan.... ELLER HUR? Och de som får vaccinet först är ju de i RISKGRUPPERNA.

Shit va svårt det är att prata med folk på forum utan att IDIOTFÖRKLARA DEM...

Inkubationstiden ligger på 2-7 dagar. Du kan smitta gott om folk under den tiden.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av GREY_task:
Skrivet av bjosarn:

GREY_task: Handlar ju även om att skydda dem i riskgrupperna från att bli smittade av DIG. Shit, är det så svårt att tänka på andra ibland...

Vaddå? om jag blir sjuk och hanterar sjukdommen på naturligt sätt. Efter 24 timmar utan feber kan jag återgå till det normala livet bland folk utan att smitta någon. De som är i riskgrupperna tar ju vaccinet mot inflensan.... ELLER HUR? Och de som får vaccinet först är ju de i RISKGRUPPERNA.

Shit va svårt det är att prata med folk på forum utan att IDIOTFÖRKLARA DEM...

Inkubationstiden ligger på 2-7 dagar. Du kan smitta gott om folk under den tiden.

Men de som är i riskgrupperna har ju redan tagit vaccinet...

Medlem
Skrivet av GREY_task:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av GREY_task:
Skrivet av bjosarn:

GREY_task: Handlar ju även om att skydda dem i riskgrupperna från att bli smittade av DIG. Shit, är det så svårt att tänka på andra ibland...

Vaddå? om jag blir sjuk och hanterar sjukdommen på naturligt sätt. Efter 24 timmar utan feber kan jag återgå till det normala livet bland folk utan att smitta någon. De som är i riskgrupperna tar ju vaccinet mot inflensan.... ELLER HUR? Och de som får vaccinet först är ju de i RISKGRUPPERNA.

Shit va svårt det är att prata med folk på forum utan att IDIOTFÖRKLARA DEM...

Inkubationstiden ligger på 2-7 dagar. Du kan smitta gott om folk under den tiden.

Men de som är i riskgrupperna har ju redan tagit vaccinet...

Nej, det är t.ex. inte rekommenderat för barn och gamla att vaccinera sig.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av GREY_task:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av GREY_task:
Skrivet av bjosarn:

GREY_task: Handlar ju även om att skydda dem i riskgrupperna från att bli smittade av DIG. Shit, är det så svårt att tänka på andra ibland...

Vaddå? om jag blir sjuk och hanterar sjukdommen på naturligt sätt. Efter 24 timmar utan feber kan jag återgå till det normala livet bland folk utan att smitta någon. De som är i riskgrupperna tar ju vaccinet mot inflensan.... ELLER HUR? Och de som får vaccinet först är ju de i RISKGRUPPERNA.

Shit va svårt det är att prata med folk på forum utan att IDIOTFÖRKLARA DEM...

Inkubationstiden ligger på 2-7 dagar. Du kan smitta gott om folk under den tiden.

Men de som är i riskgrupperna har ju redan tagit vaccinet...

Nej, det är t.ex. inte rekommenderat för barn och gamla att vaccinera sig.

Aha, då blev det värre du! Varför får de inte det då? :/

Medlem

3 timmar sedan vaccinationen...
Fortfarande inga tecken på zombiefiering eller tcken på knorr-utväxt.

Märker jag något är det min heliga plikt att live-blogga om det.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

3 timmar sedan vaccinationen...
Fortfarande inga tecken på zombiefiering eller tcken på knorr-utväxt.

Märker jag något är det min heliga plikt att live-blogga om det.

[candle]Vila i frid Nestor, dödsvaccinet chockerade omvärlden och vi rasar, det är fruktansvärt att människan utrotas av storföretagen som ser till att utrota oss genom att chockvaccinera oss...[/candle]

;_;


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Tog vaccin igår, hade ont i armen på karaten och är ganska stel i den idag, men annars är det fint. Ta skiten bara:)

Inaktiv

Jag måste ta den pga. min brorsa på 7 månader är i riskgruppen.

Medlem

[quote=båtsman]Det där gäller ju inte svininfluensan, som bara nämns i förbifarten.

De talar om chemtrails, om att de största organisationerna försöker döda oss genom ett vaccin? Självklart genom att säga "proof exist" men aldrig genom att visa dessa.[/quote

Chemtrails? Då läste du uppenbarligen inte artikeln.

Dock var det fel artikel jag länkade till ser jag nu.
Ska leta fram rätt länk imorgon, för nu är det sovdags.

Medlem

Vaknade imorse av att min arm hade muterat till en grönsvart tentakel.
Gör ont som faaaan.

Just kidding.
Inga biverkningar än de vanliga vaccinationsbiverkningarna; lite ömmhet kring injektionsområdet och en lätt sjukdomskänsla. Inget som lite ipren kan fixa.

Men on a serious note; jag tycker det är märkligt att så många har gått på NWOs falska propaganda om att det är cavvinet som är farligt och int den av NWO utvecklade influensan.

Saken är ju nämligen den att GSK är en del av Motståndsrörelsen, en organsiation som aktivt arbetar för hindra NWOs övertagande.

Vaccinet är ett led i en strävan att dämpa verkningarna av NWOs kontrollvirus.(aka svininfluensan)

Så ha det i åtanke när ni läser era "informationer". Ni läser den för att NWO helt enkelt vill att ni inte ska vaccinera er.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Vet inte hur man ska göra. Förresten, hur små barn är det som det pratas om som inte bör ta vaccinet. Tänkte eftersom att det sker vaccinering om några dagar i mina syskons skola och yngsta är typ 8 år.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag lever fortfarande.
Inga biverkningar värre än vanliga vaccinationsbiverkningar.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Jag lever fortfarande.
Inga biverkningar värre än vanliga vaccinationsbiverkningar.

Vilka är dom vanliga biverkningarna?

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Jag lever fortfarande.
Inga biverkningar värre än vanliga vaccinationsbiverkningar.

Vilka är dom vanliga biverkningarna?

Givetvis varierar det från person till person. Personer allergiska mot substansen reagerar kraftigare.
men för en kärnfrisk person som jag själv är det inte värre än lite lättare feber och ömhet kring injektionsstället.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Lättare feber och sjukdomskänsla.
Ömmhet kring injektionsstället.

Inget att orda om. Har man lite koll så vet man att det är fullt naturliga reaktioner.
Gött att vara immun mot bacon-snuvan nu.

Ok det låter ju inte så farligt,blir nog att knalla ner till vårdcentralen då.

Medlem

Tänk på att det tar ett tag innan ett "fullständigt" skydd mot smittan byggs upp efter vaccinationen. Så var noga med handhygienen ett tag till.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Tänk på att det tar ett tag innan ett "fullständigt" skydd mot smittan byggs upp efter vaccinationen. Så var noga med handhygienen ett tag till.

Det borde man väl alltid vara xD

Medlem

Jag stänger sällan tidigare toalettdörrar med ett papper i handen.
Tvättar sällan händerna när jag kommer hem.
Försöker att inte klia mig i skägget för mycket på vagnen runt i stan.

Det gör jag i mycket större utsträckning nu.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Efter att man läst det här http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=15067924... så tänker jag vaccinera mig iallafall.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Allting är överdrivet. Svininfluensan är inte farligare än annan influensa. Har man ett välfungerande immunförsvar så får man väl tas med att ligga och skita vatten och spy i 1-2 veckor om man nu av någon konstig anledning inte vill ta vaccinet.

Vaccinet i sig är inte farligare än andra vaccineringar. De som tror att det är det är inga andra än korkade konspirationstroende som föll för grupptryck i högstadiet, eller hippykärringar som tror att homeopati är lösningen till alla åkommor och som avskyr västerländsk sjukvård.

Medlem
Skrivet av Jaws:

Jag kan rekommendera er att ta vaccin!
Dels för er egen skull och dels för att inte smitta andra.

Vad är du för jävla idiot? Även om man vaccinerar sig så kan man fortfarande smitta andra om man bär på viruset.

Vaccinering = / = jag kan inte få virus på mig!!!!!!!

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av Jaws:

Jag kan rekommendera er att ta vaccin!
Dels för er egen skull och dels för att inte smitta andra.

Vad är du för jävla idiot? Även om man vaccinerar sig så kan man fortfarande smitta andra om man bär på viruset.

Vaccinering = / = jag kan inte få virus på mig!!!!!!!

http://www.krisinformation.se/web/Pages/Faq/ShowFaqWithLeftMe...

Citat:

Kan en person som vaccinerats föra smittan vidare utan att själv bli eller vara sjuk?

Risken för att en vaccinerad person för smitta vidare utan att själv vara sjuk får ses som mycket liten. En liten del av dem som blivit vaccinerade blir inte immuna och är således mottagliga för infektion. Vi vet inte med säkerhet hur lätt infekterade personer som inte visar symptom smittar andra, men risken är förmodligen mycket lägre än för en person med symptom.

Man ska inte vara så snabb att kalla andra för idioter.

Skriv svar