Svininfluensan, angående vaccinering.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av Jaws:

Jag kan rekommendera er att ta vaccin!
Dels för er egen skull och dels för att inte smitta andra.

Vad är du för jävla idiot? Även om man vaccinerar sig så kan man fortfarande smitta andra om man bär på viruset.

Vaccinering = / = jag kan inte få virus på mig!!!!!!!

kroppen dödar viruset innan den hinner sprida sig väl?


signatur

thank you, come again

Medlem

vaccinerade mig för någon dag sedan..
Jag känner mig inte som ett svin längre, dock känner jag mig kvick samtidigt som jag skiter ut silver.

Nej men seriöst, Själv så har/hade jag inte något ont alls.. blev inte sjuk heller.

ROFLMAO -
Om du inte bär på den, utan vaccinerar dig så blir det svårare för dig att få den, så blir det även svårare att smitta andra om man inte har den :crazy:

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av Jaws:

Jag kan rekommendera er att ta vaccin!
Dels för er egen skull och dels för att inte smitta andra.

Vad är du för jävla idiot? Även om man vaccinerar sig så kan man fortfarande smitta andra om man bär på viruset.

Vaccinering = / = jag kan inte få virus på mig!!!!!!!

kroppen dödar viruset innan den hinner sprida sig väl?

Jo tjena, har du immunförsvar ute på huden?

Medlem
Skrivet av Vad Är Mitt Namn?:

vaccinerade mig för någon dag sedan..
Jag känner mig inte som ett svin längre, dock känner jag mig kvick samtidigt som jag skiter ut silver.

Nej men seriöst, Själv så har/hade jag inte något ont alls.. blev inte sjuk heller.

ROFLMAO -
Om du inte bär på den, utan vaccinerar dig så blir det svårare för dig att få den, så blir det även svårare att smitta andra om man inte har den :crazy:

Nej, det blir inte svårare att få den. Om du nu inte menar att "få den" skulle vara samma sak som att bli infekterad.

Även om viruset inte kan angripa celler i ens kropp så kan det fortfarande sitta utanpå. Detta är anledningen till att det är viktigt att hålla hygienen.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av Jaws:

Jag kan rekommendera er att ta vaccin!
Dels för er egen skull och dels för att inte smitta andra.

Vad är du för jävla idiot? Även om man vaccinerar sig så kan man fortfarande smitta andra om man bär på viruset.

Vaccinering = / = jag kan inte få virus på mig!!!!!!!

kroppen dödar viruset innan den hinner sprida sig väl?

Jo tjena, har du immunförsvar ute på huden?

se hur mycket tid vi skulle kunna spara om du förklarar vad du menar från första början istället för att gå på personangrepp.

Vi har faktiskt ett immunförsvar i våran hud, den stoppar skadligt som inte ska till våran kropp från att nå dit.

För det andra minskar man ju ändå risken för smittspridning avsevärt genom att vaccinera sig.

Här under kommer det som du kan editera din text med till Jaws:
Förutom det ska man såklart även komplettera med god hygien.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av Jaws:

Jag kan rekommendera er att ta vaccin!
Dels för er egen skull och dels för att inte smitta andra.

Vad är du för jävla idiot? Även om man vaccinerar sig så kan man fortfarande smitta andra om man bär på viruset.

Vaccinering = / = jag kan inte få virus på mig!!!!!!!

kroppen dödar viruset innan den hinner sprida sig väl?

Jo tjena, har du immunförsvar ute på huden?

se hur mycket tid vi skulle kunna spara om du förklarar vad du menar från första början istället för att gå på personangrepp.

Vi har faktiskt ett immunförsvar i våran hud, den stoppar skadligt som inte ska till våran kropp från att nå dit.

För det andra minskar man ju ändå risken för smittspridning avsevärt genom att vaccinera sig.

Här under kommer det som du kan editera din text med till Jaws:
Förutom det ska man såklart även komplettera med god hygien.

Då ett virus inte är en bakterie så hjälper inte hudens β-defensiner speciellt mycket.

Ditt argument är ogiltigt.

Medlem

ROFLMAO: Titta på citatet jag postade en bit upp. Påstår du att det är lika stor chans att en vaccinerad person smittar en annan människa som att en inte vaccinerad person gör det?

Om du inte gör det så är det ju mindre chans att smitta andra om man vaccinerar sig, eller?

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av Jaws:

Jag kan rekommendera er att ta vaccin!
Dels för er egen skull och dels för att inte smitta andra.

Vad är du för jävla idiot? Även om man vaccinerar sig så kan man fortfarande smitta andra om man bär på viruset.

Vaccinering = / = jag kan inte få virus på mig!!!!!!!

kroppen dödar viruset innan den hinner sprida sig väl?

Jo tjena, har du immunförsvar ute på huden?

se hur mycket tid vi skulle kunna spara om du förklarar vad du menar från första början istället för att gå på personangrepp.

Vi har faktiskt ett immunförsvar i våran hud, den stoppar skadligt som inte ska till våran kropp från att nå dit.

För det andra minskar man ju ändå risken för smittspridning avsevärt genom att vaccinera sig.

Här under kommer det som du kan editera din text med till Jaws:
Förutom det ska man såklart även komplettera med god hygien.

Då ett virus inte är en bakterie så hjälper inte hudens ?-defensiner speciellt mycket.

Ditt argument är ogiltigt.

specielt mycket? vill du leka kuragömma eller vill du berätta ännu mer innan vi kommer till kritan med det här och du kan börja kalla folk för idioter?
Det jag menar är att om du har vettig info får du gärna upplysa istället för att dryga...


signatur

thank you, come again

Medlem

Till alla konspiratoriker där ute;
Vill bra meddela att alla biverkningar är över.

Jag är fortfarande helt frisk. jag har inte drabbats av autism, fått muskelspasmer eller något annat som ni lovade.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Nu kanske jag dumförklarar mig själv när jag säger att jag inte har läst igenom hela tråden men...

Vad är det som är så överdrivet farligt med "svininfluensan" gentemot en "vanlig" influensa-epidemi, som gör att man måste mass-vaccinera folk till höger och vänster?

Det enda jag har hört är det att svininfluensan drabbar alla människor och även kan vara farlig för friska, unga personer, där den vanliga infuensan oftast bara är farlig för äldre/sjuka?

Alltså:
Vanlig influensa: Drabbar Alla, mest farlig för äldre/sjuka.
Svininfluensan: Drabbar Alla, lika farlig för alla, såval unga/friska som äldre/sjuka.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

När den kom, visste vi inte hur farlig den var, men vi har haft farliga svininfluensor förut, därför satte beredskapen högt och man försökte få fram ett vaccin för att kunna hindra en våldsam och eventuellt dödlig spridning. När man handlar under tiden något händer, eller strax efter något hänt, är det svårt att förstå omfattningen, därför förberedde man sig på det värsta och hoppades på det bästa.

Som det ser ut nu, har vi haft tur och den blev inte alls så farlig som man fruktat.

Att man fortfarande talar om vaccin beror på bland annat två saker; i media för att det säljer lösnummer, inom sjukvården eftersom det kan förhindra eller begränsa en eventuell andra våg och för att alla dödsfall som går att undvika bör undvikas.

Medlem

Det är först nu i denna och förra veckan som spridningen ser ut att ha tagit fart.

Det som är farligt med svininfluensan är att så gott som inga har antikroppar mot den.
Därför har den fritt fram att leva jävulen med ens kropp på ett sätt som en "vanlig" influensa inte kunde återskapa hur mycket den än ville.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av Jaws:

Jag kan rekommendera er att ta vaccin!
Dels för er egen skull och dels för att inte smitta andra.

Vad är du för jävla idiot? Även om man vaccinerar sig så kan man fortfarande smitta andra om man bär på viruset.

Vaccinering = / = jag kan inte få virus på mig!!!!!!!

Nu lugnar vi oss ordentligt. Kan du inte föra en diskussion utan att ta till persongrepp så är kanske inte vårat forum den rätta platsen för dig. Skärpning.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av Jaws:

Jag kan rekommendera er att ta vaccin!
Dels för er egen skull och dels för att inte smitta andra.

Vad är du för jävla idiot? Även om man vaccinerar sig så kan man fortfarande smitta andra om man bär på viruset.

Vaccinering = / = jag kan inte få virus på mig!!!!!!!

Det är därför man vill att _alla_ ska vaccinera sig...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Som inte kommer ske så .

Själv anser jag inte den behövs.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tar aldrig medicin o har inte haft något problem med vanliga influensan så inte speciellt rädd för denna svininfluensa heller. Lite trött på media som blåser upp detta till värsta digerdöden.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tar aldrig medicin o har inte haft något problem med vanliga influensan så inte speciellt rädd för denna svininfluensa heller. Lite trött på media som blåser upp detta till värsta digerdöden.

Du tar inte vaccinet bara för din egen skull.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av Jaws:

Jag kan rekommendera er att ta vaccin!
Dels för er egen skull och dels för att inte smitta andra.

Vad är du för jävla idiot? Även om man vaccinerar sig så kan man fortfarande smitta andra om man bär på viruset.

Vaccinering = / = jag kan inte få virus på mig!!!!!!!

Det är därför man vill att _alla_ ska vaccinera sig...

Det stora problemet att alla kan väl inte vaccinera sig, det räcker ju inte på långa vägar för vaccinet tar slut hela tiden,

och även om det fanns vaccin till alla, hur lång tid tar det innan 9 milljoner personer fått sin spruta ?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tar aldrig medicin o har inte haft något problem med vanliga influensan så inte speciellt rädd för denna svininfluensa heller. Lite trött på media som blåser upp detta till värsta digerdöden.

Men herresötejävlar.
Läser du nånting eller kan du inte läsa alls?

Om du haft influensa tidigare eller inte är i fallet med svinifluensa irrelevant.
Saken är den, och håll i dig nu för det kan bli lite svårt och jobbigt att begripa, att om du inte haft svinflunsan innan så har du exakt noll antikroppar mot den.
Det betyder, på enkel och lättläst svenska, att du är helt försvarslös.

Ungefär som att man står framåtböjd med insmort sjärthål och säger "varsågod".


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Gaara:

Tar aldrig medicin o har inte haft något problem med vanliga influensan så inte speciellt rädd för denna svininfluensa heller. Lite trött på media som blåser upp detta till värsta digerdöden.

Men herresötejävlar.
Läser du nånting eller kan du inte läsa alls?

Om du haft influensa tidigare eller inte är i fallet med svinifluensa irrelevant.
Saken är den, och håll i dig nu för det kan bli lite svårt och jobbigt att begripa, att om du inte haft svinflunsan innan så har du exakt noll antikroppar mot den.
Det betyder, på enkel och lättläst svenska, att du är helt försvarslös.

Ungefär som att man står framåtböjd med insmort sjärthål och säger "varsågod".

Det har du før alla sjukdomar din kropp aldrig haft førut.

Du låter vældigt uppskræmd, drick lite te och lugna ner dig. Det ær inte domedagen, detta kommer lugna ner dig lite: http://www.youtube.com/watch?v=eZ-fMVTJzH0

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Det stora problemet att alla kan väl inte vaccinera sig, det räcker ju inte på långa vägar för vaccinet tar slut hela tiden,

och även om det fanns vaccin till alla, hur lång tid tar det innan 9 milljoner personer fått sin spruta ?

Landstinget har hittills fått 2,1 miljoner doser och inom några veckor kommer leveranserna att fördubblas. Man har nyligen också fastställt att dom allra flesta bara behöver en dos, så det ser ju rätt ljust ut.
För två veckor sedan hade man vaccinerat 1 miljon svenskar.

Lyckas man vaccinera 30% av befolkningen innan den första vågen toppar beräknas kostnaden för samhället vara +-0, när man räknar av vaccinet. Vid 60% sparar man några miljarder kronor. Kommer en andra våg är besparingarna betydligt större.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Gaara:

Tar aldrig medicin o har inte haft något problem med vanliga influensan så inte speciellt rädd för denna svininfluensa heller. Lite trött på media som blåser upp detta till värsta digerdöden.

Men herresötejävlar.
Läser du nånting eller kan du inte läsa alls?

Om du haft influensa tidigare eller inte är i fallet med svinifluensa irrelevant.
Saken är den, och håll i dig nu för det kan bli lite svårt och jobbigt att begripa, att om du inte haft svinflunsan innan så har du exakt noll antikroppar mot den.
Det betyder, på enkel och lättläst svenska, att du är helt försvarslös.

Ungefär som att man står framåtböjd med insmort sjärthål och säger "varsågod".

Det har du før alla sjukdomar din kropp aldrig haft førut.

Du låter vældigt uppskræmd, drick lite te och lugna ner dig. Det ær inte domedagen, detta kommer lugna ner dig lite: http://www.youtube.com/watch?v=eZ-fMVTJzH0

Tror du att du framstår som bildad och den personen som ska "lugna ner alla" när du länkar till ett random klipp på youtube? Finns miljoner människor som säger ditten och datten svininfluensan, och bara för att du länkar till en av dessa idioter, gör inte saken bättre.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av iramirion:

Det har du før alla sjukdomar din kropp aldrig haft førut.

Du låter vældigt uppskræmd, drick lite te och lugna ner dig. Det ær inte domedagen, detta kommer lugna ner dig lite: http://www.youtube.com/watch?v=eZ-fMVTJzH0

Jag slutade när hon sa att det är "totally totally known" om att mobiltelefoner orsakar hjärntumörer, blindhet, dövhet och cancer... och att "the goal of the elite is to diminish our population at planet earth with at least two thirds"...

Söker man på google kommer en massa konspirationssidor upp. Läser man vad hon sagt om andra ämnen tidigare får man klart för sig, om man av någon anledning inte fått det tidigare, att hon inte är särskilt trovärdig.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Gaara:

Tar aldrig medicin o har inte haft något problem med vanliga influensan så inte speciellt rädd för denna svininfluensa heller. Lite trött på media som blåser upp detta till värsta digerdöden.

Men herresötejävlar.
Läser du nånting eller kan du inte läsa alls?

Om du haft influensa tidigare eller inte är i fallet med svinifluensa irrelevant.
Saken är den, och håll i dig nu för det kan bli lite svårt och jobbigt att begripa, att om du inte haft svinflunsan innan så har du exakt noll antikroppar mot den.
Det betyder, på enkel och lättläst svenska, att du är helt försvarslös.

Ungefär som att man står framåtböjd med insmort sjärthål och säger "varsågod".

Det har du før alla sjukdomar din kropp aldrig haft førut.

Du låter vældigt uppskræmd, drick lite te och lugna ner dig. Det ær inte domedagen, detta kommer lugna ner dig lite: http://www.youtube.com/watch?v=eZ-fMVTJzH0

Inte ett dugg uppskrämd. Är vaccinerad så jag är lugn som en filbunke.
Dock brukar inte vanlig influensa sätta 22 år gammla människor i EMCO-behandling


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem

jag har haft svininfluensan.. jag borde varit död nu.. eller har jag inte haft den?.. eller vänta nu.. fick ju inte gå in för att få diagnos eftersom vården var överbelastad.. men jag antar att det var det jag hade?.. fast jag är inte död..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Själv har jag åkt bil massor av gånger, så om det är så himla farligt som folk påstår så borde jag också vara död. Bilbälte och hastighetsbegränsningar är bara nått för dom stackare som kvällstidningarna lyckats jaga upp.

Medlem
Skrivet av MFC:

jag har haft svininfluensan.. jag borde varit död nu.. eller har jag inte haft den?.. eller vänta nu.. fick ju inte gå in för att få diagnos eftersom vården var överbelastad.. men jag antar att det var det jag hade?.. fast jag är inte död..

Du kanske var förkyld?
Har hört att killar blir extra däckade av förkylningar.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Svininfluensan kan bli ungefär som en förkylning dvs lätt symtom.

Det är en liten del som dör, en större del som måste behandlas resten behöver bara stanna hemma ett litet tag.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av VacaGorda:

Själv har jag åkt bil massor av gånger, så om det är så himla farligt som folk påstår så borde jag också vara död. Bilbälte och hastighetsbegränsningar är bara nått för dom stackare som kvällstidningarna lyckats jaga upp.

större

Ett skepp kommer lastat med FACEPALM


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

nu missade du nog ironin greger


signatur

thank you, come again

Skriv svar