Svininfluensan = global konspiration?

Medlem
Skrivet av Jühan:

Jag tror inte att människan har landat på månen då US and A var dit 1969.

Så vilka har varit där och placerat ut speglar?

Citat:

9/11 tror jag var ett insider jobb.

På vilka grunder då? Och vilken bevisning har du?

Citat:

När det gäller svininfluensan så har media gjort en hönsgård av en höna och att vaccinet inte är bra för kroppen med tanke på hur mycket farliga ämnen det innehåller plus att dem som har gjort vaccinet inte ta på sig något ansvar vad som händer med folk som tar vaccinet.

Är det influensan eller vaccinet du inte tror på?

Citat:

Och när det gäller VM i fotbollen, det bryr jag mig inte ett piss eftersom jag skiter i allt som har med sport att göra.

Makes no sense. Jag är inte intresserad av rymden, men jag tror till fullo på att vi varit där (Apollo 11, 12, 14 och 15). Eftersom bevisningen är såpass övertygande att jönsarna som hävdar motsatsen bara verkar som förrymda mentalpatienter med för stort bekräftelsebehov.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

bjosarn. Jag är helt efterbliven när det kommer till historia men en sak vet jag. Ryssland och USA tävlade om vem som bl.a. först skulle landa på månen i the "Space Race".
I ett sådant läge skulle någon säkert kunna klämma ur sig en bluff för att behålla sin maktposition. Tror du inte det? Det var ju trots allt andra tider förr.
Själv hoppas jag på att "vi" var där, men i "tävlingar" används också ofta fusk... Spekulationerna och teorierna kommer fortsätta tills vi ser en människa på månen igen tror jag.

Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

bjosarn. Jag är helt efterbliven när det kommer till historia men en sak vet jag. Ryssland och USA tävlade om vem som bl.a. först skulle landa på månen i the "Space Race".
I ett sådant läge skulle någon säkert kunna klämma ur sig en bluff för att behålla sin maktposition. Tror du inte det? Det var ju trots allt andra tider förr.
Själv hoppas jag på att "vi" var där, men i "tävlingar" används också ofta fusk... Spekulationerna och teorierna kommer fortsätta tills vi ser en människa på månen igen tror jag.

Japp. Du är i högsta grad efterbliven när det gäller historia.

Tror du ryssarna hade hållit tyst om det hade vistat sig att det rörde sig om en bluff?

Jag tänker helt kallt utgå från att du är medveten om att man pratade radio väldigt mycket mellan jorden och månen, och att sådan trafik utan svårigheter avlyssnades av ryssarna...

Detta är bara ett av många bevis. Du kan ge vilket bevis som helst som skulle påvisa en "bluff", och jag lovar dig att det kan plockas sönder till atomer.

Tror du på FULLT allvar att ryssarna hade varit tysta om det ens funnits ett uns av mönjlighet för dem att busta en eventuell bluff?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Jag tänker helt kallt utgå från att du är medveten om att man pratade radio väldigt mycket mellan jorden och månen, och att sådan trafik utan svårigheter avlyssnades av ryssarna...

Detta är bara ett av många bevis. Du kan ge vilket bevis som helst som skulle påvisa en "bluff", och jag lovar dig att det kan plockas sönder till atomer.

Tror du på FULLT allvar att ryssarna hade varit tysta om det ens funnits ett uns av mönjlighet för dem att busta en eventuell bluff?

Jaha? Och varför skulle inte kommunikationen vara en välkalkulerad del av bluffen? Förstår inte varför den inte skulle behöva samma strikta planering som övriga moment.

Men mitt svar är- ja, det hade de kanske gjort.

Och som sagt... jag säger inte att jag tror på någon bluff. Bara svarar på ett resonemang som jag inte tycker är självklart.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Så vilka har varit där och placerat ut speglar?

Och vilka bevis har du på att dem har varit där och placerat ut dom där så kallade "speglarna"?.. I den där wikipedialänken står det att dem har varit där och placerat ut dem men har inga bevis för det...

Här har du en länk med lite bilder, du kan ju komma tillbaka när du har motbevis för nasas bluff bilder.

Skrivet av bjosarn:

På vilka grunder då? Och vilken bevisning har du?

Se dokumentären loose change finat cut

Jag postar videon IGEN.

Och varför i helvete gör dem inte en utredning på det? Varför får aldrig Charlie Sheen sina 20 minuter med presidenten? Varför blundar presidenten blint och fullständigt ignorerar att USAs befolkning kräver en utredning av 9/11?

Skrivet av bjosarn:

Är det influensan eller vaccinet du inte tror på?

Båda är en scam och jag tänker inte länka till en massa källor för jag har redan posta ett långt inlägg med länkar.

Skrivet av bjosarn:

Makes no sense. Jag är inte intresserad av rymden, men jag tror till fullo på att vi varit där (Apollo 11, 12, 14 och 15). Eftersom bevisningen är såpass övertygande att jönsarna som hävdar motsatsen bara verkar som förrymda mentalpatienter med för stort bekräftelsebehov.

Jaha om bevisningen är så pass övertygande så kan dem väl motbevisar konspirationerna men vad jag vet så har dem inte gjort en fullständig motbevisning mot dem...

Skrivet av Nestor:

Japp. Du är i högsta grad efterbliven när det gäller historia.

Japp och du är i högsta grad en efterbliven besserwisser som alltid tror att du har rätt och alla andra har fel.

Medlem

Jühan: Jag delar upp det i olika delar, men börjar med att visa ett videoklipp med b-kändisar inom humorbranchen eftersom det verkar passa dig. [http://www.liveleak.com/view?i=4de_1251080059&c=1]

Där är Penn & Teller och programmet Bullshit, som tar upp några av de populäraste konspirationsteorierna och debunkar deras vanligaste och löjligaste argument (några som du presenterat t.ex.).

För att röra oss från det till månlandningen så borde du kanske läst lite mer? Bevisen står under "Some of the findings of this long-term experiment are" med betoning på "some" eftersom att det är wikipediakunskap. Mer att läsa finns på t.ex. på McDonald observatoriets egna hemsida.
Mer om månlandningen och debunkningar finns på:
[http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html]. Där går man igenom alla de myter du kallar för "riktiga bildbevis". Och om den informationen inte är nog för dig så finns det mer under [http://www.badastronomy.com/bad/misc/apollohoax.html].

Loose change och Zeitgeist är samma skit, och dessutom debunkade för längesen. Om du kallar dig konspirationsteoretiker (eller vad kallar ni er?) så borde du veta om det, men om inte så ger jag dig en 10 minuters video (med länkar och källor!) här:
[http://www.youtube.com/watch?v=qkh0Mx3bLDU]
Vill du läsa mer om det så finns det på [http://screwloosechange.blogspot.com/] eller [http://www.conspiracyscience.com/articles/zeitgeist/].

Och den patetiska filmen med Charlie Sheen hade jag inte tänkt att kommentera, men så fort jag loggar ner så får den mig att skratta. Varför skulle en person som ibland kallas för världens mäktigaste man slösa sin tid och energi på en föredetta b-kändis med alkoholproblem om en sån här sak?
"Kan jag få prata med presidenten om Elivs och att han troligtvis lever?"
- Nej.
"Va!? DÅ ÄR DET SANT! ELVIS LEVER OCH ÄR SÄKERLIGEN EN UTOMJORDING!"

PS. Varför inlägget "styckar" sig på vissa ställen har jag ingen aning om, och det vore tufft om nån som är bra på sån där kodning och sånt kunde skina lite ljus på det hela.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Då jag inte orkar översätta långa engelska texter till svenska så postar jag en länk till en blogg som har gjort en del av arbetet.

Det jag vill komma fram till med detta är också att allting inte alltid är som det ser ut att vara, vilket vissa tycks tro..

http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=704

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag förstår verkligen inte vad det är ni håller på med? Ni tror helt seriöst att svenska staten pumpar in gift i sina medborgare för med konsekvensen att t.ex. 900 personer ska bli förlamade (som någon så fint uttryckte det). Att vaccin egentligen bara är till för att makthavarna ska hålla oss i schack? Och ni bygger allting på tvivelaktiga så kallade "källor" från samma människor som anser att man aldrig landat på månen, 9/11 var CIA och VM i fotboll har aldrig spelats i Sverige? ska decimera kostnaderna av att halva svenska befolkningen går hemma en vecka?

Fixed. All it breaks down to is money.
I would do it.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Jühan:
Skrivet av Nestor:

Japp. Du är i högsta grad efterbliven när det gäller historia.

Japp och du är i högsta grad en efterbliven besserwisser som alltid tror att du har rätt och alla andra har fel.

Njae.Nu var det ju Ostmjuk hamster som själv påstod detta

Skrivet av ostmjuk hamster:

bjosarn. Jag är helt efterbliven när det kommer till historia

Skrivet av Jühan:

Jaha om bevisningen är så pass övertygande så kan dem väl motbevisar konspirationerna men vad jag vet så har dem inte gjort en fullständig motbevisning mot dem...

Ge mig ett av dina såkallade bevis, så ska vi se om det håller. Jag lovar dig att varenda bevis du presenterar håller lika bra som vått silkespapper håller för pistolkulor.

Skrivet av ostmjuk hamster:

Jaha? Och varför skulle inte kommunikationen vara en välkalkulerad del av bluffen? Förstår inte varför den inte skulle behöva samma strikta planering som övriga moment.

Men mitt svar är- ja, det hade de kanske gjort.

Och som sagt... jag säger inte att jag tror på någon bluff. Bara svarar på ett resonemang som jag inte tycker är självklart.

Och då är min fråga till dil; kan du komma på något rimlig skäl till att Ryssarna INTE skulle ta världens chans att skämma ut sina motståndare så det stänkter om det?

Hur hade du tänkt simulera radiokommunikation mellan jorden och månen menar du?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Jag sitter inte på den kunskapen men de är kanske inte så svårt att lura mottagare.
Och så klagar man ju på att astronauternas svar var direkta. Enligt beräkningar borde ljudet vara fördröjt ned några sekunder då radiovågor färdas i en viss hastighet.

Citat:

Njae.Nu var det ju Ostmjuk hamster som själv påstod detta

Precis så oskyldigt var det...

Medlem

Ingen idé att posta någonting här inne, eftersom att de mest inbitna och blåögda skiter ju att läsa det i alla fall. Deras Hollywood-kändisar och självutnämnda "experter" väger tyngre än vetenskapliga bevis.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Jühan:

Se dokumentären loose change finat cut

Se dokumentären:
Screw Loose Change - Not Freakin' Again edition

Killen bakom Loose Change gör inget mer än ljuger och hittar på.

Edit:
woops, märkte precis att bjosarn tagit upp den i sitt inlägg.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Lite fakta om radio-signaler: En radiosignal från månen utgår från en punkt på månen. För att ta reda på vart signalen kommer ifrån använder man triangulering, detta innebär att man med minst tre mottagare tar emot signalen och bestämmer riktningen till signalen, sedan gör man en enkel vinkelberäkning och får fram källans position med väldigt hög noggrannhet. Detta kunde alltså vem som helst göra med sändningarna från månresorna. Eftersom apollokapseln hela tiden skickade ut telemetri kunde man dessutom följa den och landaren hela tiden, samt tv-sändningarna och allt annat. Detta går liksom inte riktigt att bluffa fram, för i så fall skulle man behöva skicka sändningarna i båda riktningarna och då skulle även den utgående sändningen kunna upptäckas.

Månen befinner sig på mellan ca 360 000 och 400 000 kms avstånd från jorden vilket innebär att en radiovåg tar ungefär 1-1,2 sekunder på sig att komma tillbaks, vilket du nog kan höra på inspelningarna från rymdkontrollen från månfärderna. Jag menar, om dom nu var så jävla klyftiga att dom lyckades lura alla att sändningen kom från månen, då borde dom ju varit så jävla klyftiga att dom kom ihåg att fördröja pratet också, eller?

Hursomhelst, det går inte att övertyga en konspiratörsteoretiker om att dom har fel, eftersom dom inte bryr sig om bevisning. Det är lite som att försöka diskutera Guds existens med en religiös person.

Medlem

Är det bara jag som har känslan av att konspirationsteoretiker, tillsammans med väldigt religiösa människor, försöker hitta svar på frågor och händelser där det slutgiltiga svaret antagligen är Shit happens och det är inget mer bakom det än så? Förstår inte ens varför folk lägger så mycket tid på att ifrågasätter månlandningen, jag ser inte meningen med att försöka motbevisa det. 9/11 kan jag förstå eftersom folk vägrar acceptera att det bara var ett antal hjärntvättade människor som utförde dådet utan måste vara något djupare.

Men som Bjosarn sa, det är meninglöst att ens försöka att posta länkar med bevisning, eftersom de "övertygade" inte kommer lägga ner tid att ta till sig det eller ens läsa det. Att någon använder Charlie Sheen som något sorts bevis för 9/11 är bara skrattretande på så många nivåer.

Medlem

Människor har tråkigt och människor undrar. En del vill ha uppmärksamhet.

Medlem

Snart kommer det väl postas massa om Toxit skies...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Korruption är oundvikligt i en maktsituation. Vi måste hela tiden ifrågasätta och inte ta allt som sägs för sanning, annars kommer vi sluta som en skock får. Det är dock viktigt att det görs sakligt och baseras på fakta så att argumenten inte förlorar sin trovärdighet. Givetvis måste vi också acceptera att all officiell information inte är lögn.

Det är tråkigt att se att många har en så snäv syn på det hela; antingen är konspirationsteorierna allrådande eller också helt förkastliga. Jag skulle tro att i det flesta fall ligger sanningen någonstans mitt emellan. Det gäller att ha förstånd nog att kritisera sig själv likväl som makthavare och andra källor.

MFC
Medlem

manipulation är ett underbart verktyg för sker det i tillräckligt stor skala så kan man komma undan med det ironiskt nog.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Visst, Adolf sa ju så.

Frågan är dock t ex varför man skulle ljuga om månlandningarna? Vem har något enda att vinna på detta?

Varför skulle man ljuga om svininfluesan? Kommer ingen längre ihåg vilket jävla liv det blev i det här landet när fågelinfluensan var på tapeten och det visade sig att vi hade lite halvtaskig beredskap? Nu när det blir nåt som WHO klassar som pandemi och statsmakterna faktiskt agerar så blir det ett jävla liv om det istället. Visst, några bolag tjänar lite pengar på det, men dom är nog inte så jävla blåsta att dom lanserar ett virus bara för att tjäna pengar. Folk som jobbar på läkemedelsbolag är smarta personer, annars skulle dom inte jobba där. Smarta personer vet att det finns säkrare sätt att tjäna pengar än att skapa virus för att tjäna pengar på botemedel.

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Visst, några bolag tjänar lite pengar på det, men dom är nog inte så jävla blåsta att dom lanserar ett virus bara för att tjäna pengar. Folk som jobbar på läkemedelsbolag är smarta personer, annars skulle dom inte jobba där. Smarta personer vet att det finns säkrare sätt att tjäna pengar än att skapa virus för att tjäna pengar på botemedel.

Tänk om det faktiskt var lika enkelt som du försöker få det framstå som. Men faktum är att det är en jävligt sjuk bransch om man nu ska tro på dom som själva jobbat i den så gott som hela livet.

Jag förmodar att du aldrig hört talas om John Virapen? Han är hur som helst en whistleblower som jobbat inom läkemedelsbranschen i 35 år för mer än tio olika bolag och har jobbat som allt från säljare av läkemedel till konsult och även varit vd för Eli Lilly & Company. Han har själv erkänt att han mutat statligt anställda för ett godkännande av bl.a fluoxetin, även kallat Prozac/Fontex. Trots att det vid den tidpunkten hade skett flertalet dödsfall pga av fluoxetin.

Han har även erkänt hur Eli Lilly & Company's agenda har sett ut under tiden han varit vd för företaget och det är uppriktigt sagt skrämmande. Kortfattat kan man säga att deras fokus har legat i att pumpa redan sjuka människor full med diverse droger och preparat under deras resterande livstid och företagets främsta "konsumenter" har varit folk med diabetes, parkingson, ADHD och några andra sjukdomar som jag inte kommer på namnet på nu. Han menar att folk med dessa sjukdomar har varit ideala konsumenter för läkemedelsbolagen eftersom att dom lever länge men "behöver" dessa preparat för att klara sig. I själva verket har många utav preparaten ingen som helst verkan och i vissa fall varit direkt skadliga och förvärrat sjukdomen. Profit?

Han har även beskrivit hur läkemedelsbolagen mörklägger dödsfall i studier av tidigare otestade läkemedel genom att manipulation av forskningsrapporter.

Det är bara en liten del av baksidan av läkemedelsbranschen och mer finns att läsa om i hans bok "Piller & profiter : memoarer från en läkemedelsindustri med dödlig biverkan".

Skrivet av m0rfar:

Varför skulle man ljuga om svininfluesan?

Vilken normalbegåvad människa som helst kan se den sjuka lönsamhets- potentialen det finns i att själv utveckla ett virus, låta media spy ut en massa skräckpropaganda om viruset och sedan själv sälja ett vaccin för x antal hundra miljarder sammanlagt till ett hundratal länder. Samtidigt som vaccinet kan generera mer profit ifall bara en liten procent av dom som drabbats av biverkningar behöver få preparat utskrivna från samma bolag. Allt detta utan att folk känner till att det var ditt bolag som tog fram viruset i ett labb redan från första början. Men bara för säkerhetsskull så ansöker du om ansvarsfrihet och blir direkt beviljad detta utifall att det mot förmodan skulle komma ut till allmänheten.

Profit; check!
Förebyggande damage control; check!

Nu säger jag så klart inte att så är fallet med svininfluensan. Men jävlar vad man vad man hade kunnat tjäna pengar på korkade människor som inte bara hade tagit emot ett otestat vaccin av egen vilja utan folk hade inte brytt sig ifall en del får neurologiska sjukdomar och andra trevliga biverkningar för resten av livet. För det är tydligen en risk värd att ta! Hellre det än den fasansfulla baconfebern som på sin höjd hade skördat ca 1000 personers liv bara i sverige!

Medlem
Skrivet av MFC:

manipulation är ett underbart verktyg för sker det i tillräckligt stor skala så kan man komma undan med det ironiskt nog.

"If you tell a big enough lie frequently enough, it becomes the truth"

- Josef Goebbel.

MFC
Medlem
Skrivet av psykotisk:
Skrivet av MFC:

manipulation är ett underbart verktyg för sker det i tillräckligt stor skala så kan man komma undan med det ironiskt nog.

"If you tell a big enough lie frequently enough, it becomes the truth"

- Josef Goebbel.

fint citat... precis som...

Those who give up freedom for security deserve neither

det citatet säger ALLT om hela 2000-talet.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Nåväl, då är det väl bara att ta på sig foliehatten och vänta in nästa influensa. Den lär bli betydligt värre eftersom den här bara har fått två länder i hela världen att vilja vaccinera hela sin befolkning.

Medlem

Fun facts om influensa och influensavaccin.
Varje år så är det en ny variation av influensa. Det medför att det varje år är en ny variation av vaccin. Så sluta tro på att "vanligt" infuelsavaccin har en enskiljd utprovningsperiod på flera år, för de har dem inte.

Och varför får då en människa på 1000 svåra biverkningar?
Otur?
Ja, faktiskt. Eftersom vaccinet är anpassat att fungera optimalt med en normerad kropp, så finns det alltid risken att personer vars kroppar på genetisk nivå avviker för mycket från normen får en förhjd rekation (vilket kan innebära allt från ömmhet i injektionsområdet till transmorfering till en svamp).

Det här gäller för alla sorters läkemedel.
Har du "rätt" genetisk disposition så kan du dö av en alvedon.
Det handlar kort sagt om hur kompatibel en människas kropp är med vaccinet
i 99.8% är genetisk disposition och vaccinet fullt kompatibla med varandra.

Dessa saker vet varenda kotte som har någon form av djupare naturvetenskaplig skolning. Basic genetik och mikrobiologi.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Nestor: Som sagt, det är som att tala till en mur. När man tar sig tid för att posta direkta bevis som talar emot det konspirationsmänniskorna försöker trolla fram så läser dem inte det och fortsätter att prata med sig själva.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Good sport.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Nestor: Som sagt, det är som att tala till en mur. När man tar sig tid för att posta direkta bevis som talar emot det konspirationsmänniskorna försöker trolla fram så läser dem inte det och fortsätter att prata med sig själva.

Det är olyckligt att det ska vara så. Inte blir det bättre av att många på "er" sida reagerar på exakt samma sätt. Kan man inte vara kritisk åt båda hållen blir det bara ett tjattrande som inte leder någonvart.

Medlem

Skillnaden är att jag (och andra) har gått igenom materialet och svarat på det, med tydliga bevis. Men ändå får man som bäst ett "nej, så är det inte" utan en förklaring - allt som oftast får man inget svar alls, utan de* fortsätter bara prata med varandra.
Om de är ute efter "det är så bara för jag säger det" har dom inget att göra på ett diskussionsforum.

*Konspirationsteoretikerna (läs: personerna i foliehattar).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

MFC
Medlem
Skrivet av bjosarn:

...och svarat på det, med tydliga bevis...

...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skriv svar