Svininfluensan = global konspiration?

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av MFC:

Tycker du ska omvärdera detta...

Svininfluensa-vaccinet Pandemrix innehåller kvicksilver i form av Thimerosal.

Källa: http://www.speciation.net/Public/News/2009/09/24/4618.html

Hade du googlat Thimerosal hade du upptäckt att detta är den skonsamma sortens kvicksilver. Den har inte kunnat kopplas samman med negativa effekter.

Ethylmercury är det ofarliga
Methylmercury är det farliga

vi säger så..

btw, läste du länken jag lade upp över huvudtaget? (googlad dessutom för din bekvämlighet)

"Huge field experiment for assessing human ethylmercury risk starting in october"

Lite nyfiken...hur mycket kemi har du läst?
För om du på allvar tror att det är "methylmercury" och "ethylmercury" är samma substans med samma egenskaper så blir jag fan rädd.

Jagmenar...varenda kotte som ens tittat på en kemibok vet ju att grundämnens egenskaper ändras beroende på vilka föreningar de ingår i.

Fosfor är i vissa kombiantioner med kol, syre oc väte något av de farligaste substanserna man känner till.

Andas du in syre under högt tryck..ja då är det tack och hej. Syre är under högt tryck såinihelvete farligt.

För att inte tala om vad som händer om du tvingas inanda en mycket specifik(men 'ändå vanligt förekommande) kombination av väte och syre...då kommer du nämligen garanterat att dö.

Inte undra på att det på alvlar finns folk där ute som på allvar tror att stål är ett grundämne eller att kemikalier inte är naturliga...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av MFC:

vi säger så..

Bra argument, jag blev genast övertygad!

Citat:

btw, läste du länken jag lade upp över huvudtaget? (googlad dessutom för din bekvämlighet)

Ja.

MFC
Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av MFC:

cammo, tro vad du vill.. gör vad DU vill.. men den skiten kommer inte in i varken min eller min familjs kroppar.

Och därmed utsätter du en massa andra människor för risk. För att vaccination ska fungera och utgöra ett gott skydd för befolkningen i stort ska så många som möjligt vaccinera sig - då skyddas även de som av olika anledningar inte kan.

Att du väljer att inte vaccinera dig och din familj med så dåligt stöd i ryggen tycker jag är väldigt synd, eftersom du då samtidigt förstör för många andra.

Här finns lite exempel på vad som händer när folk slutar vaccinera sig:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vaccine_controversy#Events_follo...

Det vaccinet är en större risk för hälsan, både för mig och min familj.. mer säger jag inte. Orkar inte upprepa vad som redan sagts.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Självklart, ödlemänniskorna under jordens yta har skapat detta vaccin för att eliminera miljontals människor så att dom kan återta det som är deras!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av MFC:

Det vaccinet är en större risk för hälsan, både för mig och min familj.. mer säger jag inte. Orkar inte upprepa vad som redan sagts.

På vilket sätt? Det lilla kvicksilvret menar du? Det som aldrig visats vara farligt? Det som kommer i så små mängder att du får i dig mer om du äter fisk?

MFC
Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av MFC:

Det vaccinet är en större risk för hälsan, både för mig och min familj.. mer säger jag inte. Orkar inte upprepa vad som redan sagts.

På vilket sätt? Det lilla kvicksilvret menar du? Det som aldrig visats vara farligt? Det som kommer i så små mängder att du får i dig mer om du äter fisk?

Vi säger så..

Jag har redan lagt fram vad som behövs för att bilda en uppfattning.

Du tar vaccinet.. jag tar det inte


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Jag har redan lagt fram vad som behövs för att bilda en uppfattning.

En uppfattning som inte blir mycket bättre än att du inte har särskilt mycket källkritik eller är beredd att omvärdera din position.

Citat:

Du tar vaccinet.. jag tar det inte

Återstår att se, jag befinner mig inte i de riskgrupper som vaccineras först. Men får jag erbjudandet gör jag det. En sådan enkel sak som har möjlighet att rädda människors liv gör jag mer än gärna.

Medlem
Skrivet av båtsman:

På vilket sätt? Det lilla kvicksilvret menar du? Det som aldrig visats vara farligt? Det som kommer i så små mängder att du får i dig mer om du äter fisk?

Som jag har fattat det är det där en sanning med modifikation. Det är skillnad på att injicera kvicksilver och att äta det.
Som med sprit, du kan hälla i dig en hel del men prova att injicera det.
Jag kommer nog inte att ta sprutan, tror inte det är bra att vaccinera sig i tid och otid för vanliga influensor. Jag tror inte heller det är bra att käka penicillin så fort man får feber eller att knapra piller så fort man får lite depression eller ångest.
Naturligtvis finns det tillfällen när dessa mediciner är bra, men man ska nog inte överdriva.
Nu ska de ge gravida de första sprutorna. Neurosedyn var ju helt ofarligt också när det kom.

Edit: Se där, första inlägget med en användare jag tydligen skapade för drygt två år sedan.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

Medlem
Skrivet av regularklas:

Som jag har fattat det är det där en sanning med modifikation. Det är skillnad på att injicera kvicksilver och att äta det.

Om det nu var så farligt, varför har inte tester visat det?

Mängderna är så pass små, och det handlar om det mindre farliga Ethylmercury. Många blandar ihop det med Methylmercury vilket är farligt.

Citat:

Jag kommer nog inte att ta sprutan, tror inte det är bra att vaccinera sig i tid och otid för vanliga influensor.

Varför skulle det inte vara det? Det är ju som att få influensan fast väldigt mycket lindrigare, fungerar på samma sätt vill säga.

Medlem

båtsman: För det har inte gjorts några riktiga tester på vaccinet.
Var inte länge sedan det stod att vaccinet kommer komma till SVerige utan att vara godkännt av EU.

Medlem
Skrivet av Kamp:

båtsman: För det har inte gjorts några riktiga tester på vaccinet.
Var inte länge sedan det stod att vaccinet kommer komma till SVerige utan att vara godkännt av EU.

Återigen myter. Det är testat på nästan samma sätt som andra influensavaccin - dock är tiden något kortare den här gången. Det även likt ett sådant om jag inte minns fel - man har bara aktiverat andra delar. Tror du verkligen de skulle ge ut ett helt otestat vaccin till allmänheten?

Inaktiv

Ord mot ord. Dock har jag läst det kamp sa. Har du någon källa båtsman?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av cammo:
Skrivet av puikaa:

Är ju kvicksilverderivat i skiten. T.ex sånt vi hade i amalgam tidigare, som dom nyligen (?) fått bort, tack vare svenska förbundet emot amalgam (tror det hette så).

Du får i dig mer kvicksilver av att äta fisk 1 gång, än du får via vaccinet.

Hur många gånger har du ätit fisk i år?

"Läkemedel som använder tiomersal som konserveringsmedel innehåller cirka 25 mikrogram kvicksilver, vilket motsvarar 2-3 portioner insjöfisk."

insjöfisk


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Ord mot ord. Dock har jag läst det kamp sa. Har du någon källa båtsman?

Var ett tag sen jag läste om det, så måste leta upp källorna igen, men du får dem så fort jag orkat leta upp dem.

Dock har jag aldrig stött på antivaccinargument på annat än skojarsidor.

Här är dock lite intressant läsning:
http://www.sciencebasedmedicine.org/?p=1296

Ex:

Citat:

What are the chances that the new swine flu will follow the course of the 1918 flu? We have no way of knowing. All we can do is hope for the best and prepare for the worst.

Detta är viktigt att belysa; vi vet inte hur allvarligt detta är utan handlar efter det redan hänt. Vi kan göra så mycket som möjligt och hoppas att det inte är för allvarligt. Om det visar sig att vi lagt ner för mycket tid och kraft så visst, lite slöseri med pengar kanske. Men om vi inte gjort något alls och det visade sig vara lika illa som den 1918, vad hade vi gjort då? Det är bättre att agera och hoppas att influensan är mild än att bara titta på och hoppas på det bästa.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

"Läkemedel som använder tiomersal som konserveringsmedel innehåller cirka 25 mikrogram kvicksilver, vilket motsvarar 2-3 portioner insjöfisk."

insjöfisk

Och hur många gånger i livet har du ätit fisk utan att bli sjuk eller få några men från detta?

Inaktiv

Är lite uttråkad, så här kommer lite mer olja till fyrbålet..

Sveriges vaccinleverantör är som sagt brittiska GSK, världens näst största läkemedelsföretag. Och då WHO i juni höjde epidemivarningsnivån till det högsta värdet (fas 6), så trädde ett avtal mellan Sverige och GSK i kraft. Vi ser nu ut att tvingas inköpa våra 18 miljoner doser vaccin. Och i detta avtal finns en del hemliga paragrafer, vi vanliga medborgare har inte möjlighet att få insyn i hur ansvaret för eventuella oönskade biverkningar av vaccinet kommer att fördelas.

Vidare så har det belgiska parlamentet nyligen undertecknat en lagändring som tillåter deras regering att genom polisiära medel tvinga sina medborgare att vaccinera sig - Belgien blir en polisstat underställd WHO och FN vid händelse av en epidemi, om man tro på detta. Vilket blir nästa land som väljer att tvångsvaccinera sin befolkning?

I Sverige dör årligen 2000-4000 människor i influensa, om det är en någorlunda farlig variant. Svininfluensans skördade offer i Sverige än så länge? 1436 insjuknade, 2 st döda. Pandemi, hallå?


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Medlem

Och svininfluensan har spridit sig riktigt snabbt i en årstid som inte är en influensaårstid .

Skrivet av Brax:

Pandemi, hallå?

Pandemic: An epidemic (a sudden outbreak) that becomes very widespread and affects a whole region, a continent, or the world.

källa

Pandemi betyder inte att folk dör som flugor, det innebär att något sprider sig väldigt snabbt över ett område, i detta fall hela världen.
Galet va? :crazy:


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Nåväl, låt mig omformulera.

En epidemi som är så pass allvarlig att den justifierar 18 miljoner inköpta doser vaccin i Sverige - och i vissa länder tvångsvaccinering, hallå?


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Medlem

Antingen så skyddar vi folket från en influensa som kan visa sig vara lika farlig som den spanska sjukan, eller så ger vi alla foliehattar och kanske bevittnar hur svininfluensan inte visar sig vara lika farlig som förmodad, eller så dör vi som flugor för att vi skaffade foliehattar som beskydd.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Pandemi betyder inte att folk dör som flugor, det innebär att något sprider sig väldigt snabbt över ett område, i detta fall hela världen.

Skrivet av Greger:

Pandemic: An epidemic (a sudden outbreak) that becomes very widespread and affects a whole region, a continent, or the world.

Enligt denna beskrivning räcker det inte med en snabb spridning över ett stort område. Smittan måste också ha en påverkan på ett helt område, kontinent eller hela världen. Att några få personer blir sjuka här och där kan väl knappast räknas dit.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Greger:

Pandemi betyder inte att folk dör som flugor, det innebär att något sprider sig väldigt snabbt över ett område, i detta fall hela världen.

Skrivet av Greger:

Pandemic: An epidemic (a sudden outbreak) that becomes very widespread and affects a whole region, a continent, or the world.

Enligt denna beskrivning räcker det inte med en snabb spridning över ett stort område. Smittan måste också ha en påverkan på ett helt område, kontinent eller hela världen. Att några få personer blir sjuka här och där kan väl knappast räknas dit.

men likväl har det spridit sig över hela världen, 600 000 fall har rapporterats och då har man bara räknat med dom fall som har bevisats på ett sjukhus.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jovisst, men det var det här med påverkan också. 600000 fall är inte särskilt många om man slår ut det på ca 6,7 miljarder människor.

Medlem

Finns det någon som anser det respektlöst att inte vaccinera sig? Själv är jag inte ett dugg orolig för att bli smittad. Hade man bla. haft krassliga lungor så skulle det ju självklart vara ett +.

Nu kanske jag kom lite OT. Men, men.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

MFC
Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av MFC:

Jag har redan lagt fram vad som behövs för att bilda en uppfattning.

En uppfattning som inte blir mycket bättre än att du inte har särskilt mycket källkritik eller är beredd att omvärdera din position.

Källkritisk är jag, men jag tänker inte ändra åsikt för att DU tycker det. Jag har bildat mig en uppfattning och den är baserad på medicinska rapporter jag tagit del av. Synd bara att medierna bara lyfter fram det som tillverkarna vill....

Som sagt.. ta den om du vill ta den.. låt mig vara


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Källkritisk är jag, men jag tänker inte ändra åsikt för att DU tycker det. Jag har bildat mig en uppfattning och den är baserad på medicinska rapporter jag tagit del av. Synd bara att medierna bara lyfter fram det som tillverkarna vill....

De medicinska rapporter du tagit del av ja, självklart nämner du inte vilka.

Jag har inte sagt att du ska ändra åsikt för att jag vill det, jag tycker att du ska läsa på mer för att bilda dig en bättre uppfattning. Men det är självklart upp till dig och du har gjort det ganska klart att du inte är beredd att göra det.

Ja, alla klagar på medier och vinner billiga poäng på det. Medierna gör vad de kan för att tjäna pengar, och tydligen gör de det på detta, vem är förvånad? Då kanske någon säger att läkemedelsföretagen gör detsamma, men testerna där är lite hårdare, precis som domarna om det visat sig att de gjort något fel.

Citat:

Som sagt.. ta den om du vill ta den.. låt mig vara

Det är ett öppet forum och jag kan välja att svara på vem jag vill, om du inte vill svara är det upp till dig.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Och hur många gånger i livet har du ätit fisk utan att bli sjuk eller få några men från detta?

Gravida ska inte äta så mycket fisk(insjö och östersjö) då fostret kan få hjärnskador. Och nu ska de inte äta det utan spruta in det direkt i blodet. Överhängande risk för fosterskador alltså.
Frågan är: om du hade varit gravid, hade du utan tvekan hade satt sprutan i armen. Väl medveten om att det gjorts liknande misstag tidigare i läkarhistorien med fosterskador och missfall som resultat?

1976 fick USA panik över en influensa som gick(Kommer inte ihåg vilken, asiaten kanske?) och införde massvaccination. Dödligheten var högre av vaccinet än av influensan.
Nu är det väl knappast någon global konspiration det är fråga om, men man ska vara försiktig med vaccin. Är det gamla beprövade vacciner mot livsfarliga sjukdomar är det naturligtvis bra. Obeprövade mot förkylning..? Tack, men nej tack.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

Medlem
Skrivet av regularklas:

Gravida ska inte äta så mycket fisk(insjö och östersjö) då fostret kan få hjärnskador.

Jaså? Källa?

Du får väl undvika att vaccinera dig om du är gravid då.

Citat:

Och nu ska de inte äta det utan spruta in det direkt i blodet. Överhängande risk för fosterskador alltså.

Jaså? Källa?

Citat:

Frågan är: om du hade varit gravid, hade du utan tvekan hade satt sprutan i armen. Väl medveten om att det gjorts liknande misstag tidigare i läkarhistorien med fosterskador och missfall som resultat?

Det finns som alltid speciella råd för just gravida och andra utsatta. De är oftast smarta att följa.

Citat:

1976 fick USA panik över en influensa som gick(Kommer inte ihåg vilken, asiaten kanske?) och införde massvaccination. Dödligheten var högre av vaccinet än av influensan.

Källa?

Citat:

Nu är det väl knappast någon global konspiration det är fråga om, men man ska vara försiktig med vaccin. Är det gamla beprövade vacciner mot livsfarliga sjukdomar är det naturligtvis bra. Obeprövade mot förkylning..? Tack, men nej tack.

De är inte obeprövade.

MFC
Medlem

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ja? Håller med om mycket, som till exempel:

Citat:

"People have to make science the priority. They have to rely on science rather than politics."

Citat:

But people fail to understand the challenges faced by health officials in the face of a mysterious threat, said Dr. Peter Katona, an infectious disease expert at UCLA.

"You have to look at not only 1976 but 1918," he said. "The pandemic flu that occurred in 1918 lasted a year and a half. In 1976, we didn't know what was going to happen. The virus might burn out. It might proliferate. These viruses have a mind of their own, and we don't know how to predict what will happen."

Citat:

"Don't expect health officials to have the answers overnight. These things need time to be sorted out. We're still in the learning curve."

Citat:

"Do you get too concerned and then nothing happens and you turn people off? Or do you get not too concerned and then it gets really bad and you're accused of dropping the ball? Public health officials have incomplete information. They know some things but they don't have all the information that they need."

Citat:

A study from CDC scientists published in the current issue of the journal Drug Safety concludes that evidence exists for a link between the 1976 swine flu vaccine and Guillain-Barre syndrome but not for most other vaccines developed in the last 55 years.

Citat:

The technology involved in developing vaccines has improved and safety is not a great concern, Wenzel said. But some people may refuse any immunization recommendation based on the 1976 experience.

40 miljoner vaccinerades, 500 personer fick Guillain-Barre syndrom och 25 dog. Väldigt hemskt och förhoppningsvis tillfrisknade de sjuka. Men om det nu hade varit en influensa likt den 1918, då hade vi inte lagt särskilt stor vikt vid detta.

MFC
Medlem

jag sätter inte mitt tillit till företag som tjänar pengar på att människor är sjuka.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skriv svar