Svininfluensan = global konspiration?

Medlem
Skrivet av MFC:

jag sätter inte mitt tillit till företag som tjänar pengar på att människor är sjuka.

Dom har ett jobb, och tro det eller ej, men folk måste faktiskt få pengar för det jobb dom gör!

I en perfekt värld hade medicinföretagen jobbat gratis, men som du nog vet är det tyvärr inte så.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av MFC:

jag sätter inte mitt tillit till företag som tjänar pengar på att människor är sjuka.

Som förlorar alla sina kunder om de skulle tillverka ett felaktigt läkemedel som skadar folk.

Det utförs även tester av andra än läkemedelsföretagen, det är inte direkt så att de själva sätter stämpeln att "det här är bra" och sen säljer det. Det går inte på en dag att få igenom ett läkemedel.

De tjänar mer pengar på att göra ett fungerande vaccin med så lite biverkningar som möjligt.

MFC
Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av MFC:

jag sätter inte mitt tillit till företag som tjänar pengar på att människor är sjuka.

Som förlorar alla sina kunder om de skulle tillverka ett felaktigt läkemedel som skadar folk.

Det utförs även tester av andra än läkemedelsföretagen, det är inte direkt så att de själva sätter stämpeln att "det här är bra" och sen säljer det. Det går inte på en dag att få igenom ett läkemedel.

De tjänar mer pengar på att göra ett fungerande vaccin med så lite biverkningar som möjligt.

Ja.. de tar ju verkligen ansvar om det skulle gå snett...

http://www.nytimes.com/2009/10/07/business/economy/07shadow.h...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Ja.. de tar ju verkligen ansvar om det skulle gå snett...

http://www.nytimes.com/2009/10/07/business/economy/07shadow.h...

Vad har det där med läkemedelsföretag och misslyckade mediciner att göra?

Det här kan väl vara relevant också:
http://www.krisinformation.se/web/Pages/Faq/ShowFaqWithLeftMe...

Medlem
Medlem
Skrivet av MFC:

jag sätter inte mitt tillit till företag som tjänar pengar på att människor är sjuka.

Hoppas du inte använder Ipren, Panodil, Novalucol eller Alvedon.

Sen har du fortfarande inte svarat på min frågan om hur mycket kemi du läst.

Du ger nämligen intrycket av att uttala dig i fråor som du kanppt har läst en bok i.

Jagmenar...du tror väl inte på fullaste allvar att metylkvicksilver är samma sak som etylkvicksilver?

För gör du det är det fan illa...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av regularklas:

Gravida ska inte äta så mycket fisk(insjö och östersjö) då fostret kan få hjärnskador.

Jaså? Källa?

Du får väl undvika att vaccinera dig om du är gravid då.

Nu är det ju lite drygt att tjata om källor på välkända fakta man lätt kan googla själv, men varsågod.

Skrivet av www.livsmedelsverket.se:

Kvinnor som är eller försöker bli gravida eller som ammar bör även vara försiktiga med fisk som kan innehålla kvicksilver. Kvicksilver lagras i kroppen under några månaders tid och förs över till barnet via moderkakan och bröstmjölken. Därför bör man inte äta fisk som kan innehålla kvicksilver oftare 2-3 gånger per år under tiden man försöker bli gravid, liksom under graviditet och amning.

Skrivet av www.capitalcentury.com:

Only young Lewis died from the swine flu itself in 1976. But as the critics are quick to point out, hundreds of Americans were killed or seriously injured by the inoculation the government gave them to stave off the virus.

En spruta har alltså lika mycket kvicksilver som tre portioner insjöfisk. Man får två sprutor vid tillfället(tror jag). 6 portioner kvicksilver på en gång alltså(alltså den mängd en gravid rekommenderas att inta som mest under en två-tre -årsperiod.). Detta sprutas in direkt i blodet, vilket vi kan anta utan källor är värre än att äta det. De flesta ämnen brukar ju fungera så.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

Medlem
Skrivet av regularklas:

En spruta har alltså lika mycket kvicksilver som tre portioner insjöfisk. Man får två sprutor vid tillfället(tror jag). 6 portioner kvicksilver på en gång alltså(alltså den mängd en gravid rekommenderas att inta som mest under en två-tre -årsperiod.). Detta sprutas in direkt i blodet, vilket vi kan anta utan källor är värre än att äta det. De flesta ämnen brukar ju fungera så.

Var är det du inte förstår?
Det är inte rent kvicksilver som används, utan en kvicksilverförening i vilken kvicksilvret är inert!


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av regularklas:

Nu är det ju lite drygt att tjata om källor på välkända fakta man lätt kan googla själv, men varsågod.

Det är det inte alls, du påstår, du belägger. Att jag frågar om källa betyder ju att jag visar ett intresse för vad du skriver, det är inte för att vara otrevlig utan för att jag vill lära mig något.

Citat:

En spruta har alltså lika mycket kvicksilver som tre portioner insjöfisk. Man får två sprutor vid tillfället(tror jag). 6 portioner kvicksilver på en gång alltså(alltså den mängd en gravid rekommenderas att inta som mest under en två-tre -årsperiod.). Detta sprutas in direkt i blodet, vilket vi kan anta utan källor är värre än att äta det. De flesta ämnen brukar ju fungera så.

Det är inte alls något vi kan anta utan källor.

Angående resten har Nestor redan svarat.

Medlem

Jag orkar inte kolla igenom 10 youtubevideos, men om de säger att vaccin orsakar autism så är de bara 20 år efter en fråga som blev debunkad innan det, då, och sedan dess.

Medlem

Men ******
Ge mig lite tid så ska jag hitta ett samband mellan dödsfall i HIV och ätandet av glass.

Är det konstigt att man av 40 miljoner människor, som man sedan helt enligt vanliga jävla hälsovårdsnormer, följer upp behandlningen på, upptäcker allehanda sjukdomar och diffrentierande hälsotillstånd?

De personer i USA som fick neurologiska sjukdomar kan mycket väl ha fått det ändå, men upptäcktes eftersom man följde upp behandlningarna?

Jag frågar nu; är det någon nu som fortfarande tror att det är rent kvicksilver i vaccinet?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Jag har ingen examen i kemi i huvudtaget. Men jag kommer inte ta vaccinet. Visst, kanske är oansvarigt att inte ta det, med tanke på människor i omgivningen. Jag har också en lillasyster med VÄLDIGT lågt immunförsvar pga sjukdom. Jag tycker bara att om man känner sig sjuk eller helt enkelt bara off, så stannar man hemma.
Det är det många failar på och därför sprids det. Föräldrar skickar väldigt ofta sina snoriga ungar till dagis som springer och hostar och nyser i allas ansikten.

Men jag tror fortfarande inte riktigt på svininfluensan (och inte 9/11 för den delen). Media blåser upp allting till episka proportioner. "Svin"influensan är också inte faligare än en vanligare influensa.

Jag tycker att man ska lyssna på vad de säger om vaccinet. Du kan ju fortfarande bara välja om du vill ta det eller inte.
Om världspolitikerna hade enats om "massmord" så är det väl bara att fosforbomba något land och säga att det var aliens.

PS. Man borde förstå skillnaderna på de två olika kvicksilvertyperna nu

Medlem

Om folk skulle dra hem varje gång dom kände sig lite off eller sjuk så skulle världens ekonomi gå sönder...
Det sprids för att, gissa vad? Influensaviruset sprider sig jävligt lätt!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Hur ska du skydda din syster genom att hålla dig hemma? (Om ni nu bor tillsammans fortfarande).

Vad gör du om du har sjukdomen men den inte brutit ut än? Den smittar fortfarande.

Ja media blåser upp det mesta, men det är inte så konstigt när de tjänar pengar på lösnummer, och lite action säljer. Men det är viktigt att förstå att varför det blivit ett sådant kraftigt agerande är att vi handlar medan det sker, vi kunde inte veta hur allvarligt det skulle bli, så vi förberedde oss för det värsta och hoppades på det bästa. Hellre agera och inget händer än tvärtom.

Medlem
Skrivet av Daerken:

Men jag tror fortfarande inte riktigt på svininfluensan (och inte 9/11 för den delen). Media blåser upp allting till episka proportioner. "Svin"influensan är också inte faligare än en vanligare influensa.

Ja, Media blåste verkligen upp situationen när plan flög in i WTC *facepalm*

Vad menar du med farligare? Det smittar mycket lättare än vanlig influensa och därav kommer mer större sannolikhet smitta fler personer. Fler personer betyder att fler kommer insjukna och med större antal insjukna kommer mer dödsfall. Beror helt på vad din definition av farlig är, det är ungefär som att säga att afrikanska mördarbin är farliga än vanliga bin, antar att du vet att dom inte är "giftigare" utan beror på något helt annat.

Medlem
Skrivet av Greger:

Om folk skulle dra hem varje gång dom kände sig lite off eller sjuk så skulle världens ekonomi gå sönder...
Det sprids för att, gissa vad? Influensaviruset sprider sig jävligt lätt!

Visst, låt det gå så. Men alla, som du säkert vet, kommer inte bli smittade. Man håller sig för sig själv för att jobba mot spridningen. Vilket troligen är svårt, men det är vad det tjatas om hela tiden nu i den här tiden.

Skrivet av båtsman:

Hur ska du skydda din syster genom att hålla dig hemma? (Om ni nu bor tillsammans fortfarande).

Vad gör du om du har sjukdomen men den inte brutit ut än? Den smittar fortfarande.

Ja media blåser upp det mesta, men det är inte så konstigt när de tjänar pengar på lösnummer, och lite action säljer. Men det är viktigt att förstå att varför det blivit ett sådant kraftigt agerande är att vi handlar medan det sker, vi kunde inte veta hur allvarligt det skulle bli, så vi förberedde oss för det värsta och hoppades på det bästa. Hellre agera och inget händer än tvärtom.

Ja, jag bor fortfarande med min syster. Men jag befinner mig inte så ofta i hennes närhet eller kramar henne osv (inte för att jag inte gillar henne haha =D).

Den är luftburen, eller hur? Och inkubationstiden är 1-3 dagar. Man undviker att hosta och nysa i huvudtaget, om man känner sig hängig och sedan två dagar efter är dyngförkyld så är det dags för lillasyster att åka in till sjukhuset.
Visst, det kan låta onödigt, men jag känner att det är minst lika onödigt att ta vaccinet.

EDIT: Kan ju säga att jag inte skrev här för att argumentera. Utan för att jag ville se vad folk svarade. Jag säger bara att det handlar mycket om människorna som har smittats och deras omgivning. Jag tror att människan är en stor del till att den sprids så sjukt snabbt.

Medlem
Skrivet av Daerken:

Ja, jag bor fortfarande med min syster. Men jag befinner mig inte så ofta i hennes närhet eller kramar henne osv (inte för att jag inte gillar henne haha =D).

Men du använder saker i huset som även hon använder, dörrhandtag et cetera? Det kan räcka.

Citat:

Den är luftburen, eller hur? Och inkubationstiden är 1-3 dagar. Man undviker att hosta och nysa i huvudtaget, om man känner sig hängig och sedan två dagar efter är dyngförkyld så är det dags för lillasyster att åka in till sjukhuset.

Låter jättebra i teorin, men fungerar det verkligen? Och det är väl lättare för er alla om du i så fall bara tar vaccinet? Kostar mindre pengar för sjukvården också.

Inkubationstiden är 1-7 dagar, i snitt tre dagar.
http://www.krisinformation.se/Web/Pages/Faq/ShowFaq____11788....

Citat:

Jag säger bara att det handlar mycket om människorna som har smittats och deras omgivning. Jag tror att människan är en stor del till att den sprids så sjukt snabbt.

Ja, eftersom den sprids människor emellan är det inte så konstigt. Men det är räcker inte alltid att försöka hålla sig undan och tvätta händerna. Som sagt vet man inte alltid att man är smittad och man kan inte hålla sig borta från arbete och familj för att man kanske är smittad, det skulle inte fungera. Därför är det enkla sättet att vaccinera sig.

Medlem
Skrivet av Daerken:

Ja, jag bor fortfarande med min syster. Men jag befinner mig inte så ofta i hennes närhet eller kramar henne osv (inte för att jag inte gillar henne haha =D).

Den är luftburen, eller hur? Och inkubationstiden är 1-3 dagar. Man undviker att hosta och nysa i huvudtaget, om man känner sig hängig och sedan två dagar efter är dyngförkyld så är det dags för lillasyster att åka in till sjukhuset.
Visst, det kan låta onödigt, men jag känner att det är minst lika onödigt att ta vaccinet.

Det verkar som om du missade "examen" i lite mer än kemi.
Typ biologin, naturkonskapen och Den Vanliga Jävla Hyffsen.

"Nääasså, min syrra har sämst immunförsvar, men ajg skiter i att vaccinera mig. Sälänge jag inte hostar är det lungt"

Det där är är en så inihelvete dum, efterbliven och vidrig inställning mot din syrra att jag blir riktigt arg.

Det räcker i princip med att du andas för att virus ska följa med ut...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Känner jag mig osäker så vaccinerar jag mig. Om jag känner mig ganska lugn så gör jag inte det. Vaccinerar mig helst inte.

Medlem
Skrivet av Daerken:

Visst, låt det gå så. Men alla, som du säkert vet, kommer inte bli smittade. Man håller sig för sig själv för att jobba mot spridningen. Vilket troligen är svårt, men det är vad det tjatas om hela tiden nu i den här tiden.

Att bara hålla sig för sig själv kommer inte fungera då, du vet, om någon som är smittad nyser sig i handen och sedan tar på t.ex ett handtag kommer viruset ligga kvar där några timmar.

Skrivet av Daerken:

Ja, jag bor fortfarande med min syster. Men jag befinner mig inte så ofta i hennes närhet eller kramar henne osv (inte för att jag inte gillar henne haha =D).

Och ni kommer fortfarande använda samma utrymmen, sitta på samma toa, äta vid samma bord.

Skrivet av Daerken:

Den är luftburen, eller hur? Och inkubationstiden är 1-3 dagar. Man undviker att hosta och nysa i huvudtaget, om man känner sig hängig och sedan två dagar efter är dyngförkyld så är det dags för lillasyster att åka in till sjukhuset.

Lycka till att kunna undvika att hosta eller nysa alls.
Eller nej vänta nu, du kommer göra det och med största sannolikhet att smitta henne då ni bor i samma hus.

Och varför vänta på att hon måste åka till sjukhuset?
Ditt handlande är sjukt respektlöst och på gränsen till efterblivet, du försakar din systers hälsa för att... du tror på konspirationsteorier?

Skrivet av Daerken:

EDIT: Kan ju säga att jag inte skrev här för att argumentera. Utan för att jag ville se vad folk svarade. Jag säger bara att det handlar mycket om människorna som har smittats och deras omgivning. Jag tror att människan är en stor del till att den sprids så sjukt snabbt.

Vänta nu, menar du att det är människorna som sprider en sjukdom oss människor emellan? :crazy:
Kapten självklarhet kan vila lugnt, du har tagit hans plats n_n


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Daerken:

Föräldrar skickar väldigt ofta sina snoriga ungar till dagis som springer och hostar och nyser i allas ansikten.

barn är alltid snoriga och småsjuka. Det går inte att komma undan det, så alternativet är att en förälder stannar hemma med dom tills de är vuxna och kan klara sig själv.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Vi alla kommer få det o dö om nu koas guden(eller vem eller vad som styr o ställer på vår jord) vill det, om nu han/hon/det inte vill det så klara vi oss,man ska inte gå o tänka på "snart blir jag smittad" för då slutar det med att du blir det,
livet är bara ett andetag, man kan dö närsomhelst så vadför bryr sig då om nåt sånt här?bara för massmedia stirar upp folk. men vill man ta sprutan så får man göra det upp till var o en. bieffekterna kan vara vadsomhelst atm. allt från du mår piss till ingenting.sen att försaka hälsa på sina nära o kära ska man fan inte göra.
protect your family,friends and your allies even if it will cost your life.
Sen tror jag att om man hade haft alla barn hemma så tror jag att spridningen av viruset minskar, men sen kan ju inte alla ha sina snoriga ungar hemma för man måste jobba för att skaffa pengar
så dom kan leva.
Sen de som tror detta virus är gjort av nån högre företag,makt.Kvittar om det visar sig att det är så eller inte för viruset är ju redan utspritt så shit happens.

So lets start play some game and don´t give a fuck about tomorrow.


signatur

Psn name:Demodemo222

Inaktiv

Tycker det är jävligt intressant allt det här om influensan. Det är ju nästan oundvikligt att samhället råkar ut för en infuensa under höst/vinter. Och just nu är det en ny influensa som är dödligare! Nu måste vi fixa fram ett vaccin för svininfluensa(H1N1)! Vänta vi har inget! a, just det! Får fixa ett! Alla ska ha på så kort tid som möjligt!... Förseningar o förseningar.... Media blåser av o på...

Snart är vi säkert där.... På aftonbladets o andra tidningars rubriker står det: " INFLUENSAN ÄR AGGRESIVARE! FLER DRABBADE! 20-ÅRING I AKUT TILLSTÅND! Åk in o ta vaccinet så att inte samhället går i tusen bitar!"

Jag kommer nog inte att ta vaccinet. Varför? För att jag ser inte meningen med det. Hade "svininfluensa-invasionen" kunnat komma så hade den gjort det för längesedan. Hur har vi klarat oss fran tills nu? Nä, den står nog just nu o väntar i en båt ute på atlanten o väntar tills vi tagit vårat vaccin... sen angiper den i massor.>>

Medlem

(förutom att det faktumet är att svininfluensan började sprida sig redan i mars)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av GREY_task:

Jag kommer nog inte att ta vaccinet. Varför? För att jag ser inte meningen med det. Hade "svininfluensa-invasionen" kunnat komma så hade den gjort det för längesedan. Hur har vi klarat oss fran tills nu? Nä, den står nog just nu o väntar i en båt ute på atlanten o väntar tills vi tagit vårat vaccin... sen angiper den i massor.>>

Det farliga är en andra våg som kan komma, att vaccinera sig kan stoppa en sådan.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av GREY_task:

Jag kommer nog inte att ta vaccinet. Varför? För att jag ser inte meningen med det. Hade "svininfluensa-invasionen" kunnat komma så hade den gjort det för längesedan. Hur har vi klarat oss fran tills nu? Nä, den står nog just nu o väntar i en båt ute på atlanten o väntar tills vi tagit vårat vaccin... sen angiper den i massor.>>

Det farliga är en andra våg som kan komma, att vaccinera sig kan stoppa en sådan.

En andra våg? O den skulle vara värre en den första då? var har du fått det ifrån?

Medlem
Skrivet av GREY_task:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av GREY_task:

Jag kommer nog inte att ta vaccinet. Varför? För att jag ser inte meningen med det. Hade "svininfluensa-invasionen" kunnat komma så hade den gjort det för längesedan. Hur har vi klarat oss fran tills nu? Nä, den står nog just nu o väntar i en båt ute på atlanten o väntar tills vi tagit vårat vaccin... sen angiper den i massor.>>

Det farliga är en andra våg som kan komma, att vaccinera sig kan stoppa en sådan.

En andra våg? O den skulle vara värre en den första då? var har du fått det ifrån?

Den spanska sjukan var t.ex som denna, en våg som inte var fullt så farlig, och sedan till höst/vintern slog den andra till.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av GREY_task:

En andra våg? O den skulle vara värre en den första då? var har du fått det ifrån?

http://www.krisinformation.se/web/Pages/Faq/ShowFaqWithLeftMe...

Där står det även att vi inte nått toppen än.

Vet inte om andra vågen är farligare, men risken finns att den är det, förhoppningsvis blir den mildare eller kommer inte alls.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Dock har jag aldrig stött på antivaccinargument på annat än skojarsidor.

Antagligen är väl Amalgamskadefonden en skojarsida den också?

Men det är klart, FZ-forumets tror-sig-på-are vet säkert bättre än en kvicksilverforskare samt ordförande i Amalgamskadefonden. Det är ju så jävla typiskt. Snart ramlar det väl in svar i stil med "lolz appeeeal to teh authority!" till det här inlägget.

Första inlägget btw. Hejsan!

Skriv svar