Svininfluensan..vart tog den vägen?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Dom som tänkte själv tog inte sprutan - dom som inte klarade grupptrycket tog den av "solidaritet" Det bästa vaccinet är sitt eget immunförsvar.

Herregud vad grundlurade alla har blivit. Det är tidningen som hela tiden ska förstora upp det och folket går såklart på det.

Ta och käka lite TBC-virus utan vaccination och återkom sedan med hur bra det funkade

Och smittkoppor samt polio...helt meningslöst att vaccinera mot dem. Jagmenar...de sjukdomarna hade ju säkert försvunnit av sig själva.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

/target showerguy
/golfclap


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fattar inte riktigt varför all blir så upprörda när någon nämner att dom inte tror att svininfluensan existerat i den dödliga form som media basunerade ut.Min fråga om ämnet gällde vad som hände med rapporterandet av den s.k. svininfluensan,det var inte meningen att folk skulle skälla och komma med idiotiska kommentarer.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Fattar inte riktigt varför all blir så upprörda när någon nämner att dom inte tror att svininfluensan existerat i den dödliga form som media basunerade ut.Min fråga om ämnet gällde vad som hände med rapporterandet av den s.k. svininfluensan,det var inte meningen att folk skulle skälla och komma med idiotiska kommentarer.

Du fick ditt svar på sidan 1:

Skrivet av Fairfax:

Media lever på chockvärdet. Så länge det är högt rapporterar de intensivt. Det sjunker dock snabbt (speciellt när det visar sig att det befarade hotet inte ledde till mänsklighetens undergång) och de får leta upp nya katastrofer att gotta sig i. Någon vettig uppföljning görs aldrig för det genererar inte smaskiga rubriker utan bara tråkig fakta.

Media tröttnade.
Nu har du fått ditt svar.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Du fick ditt svar på sidan 1:

Vill ha mer svar av fler personer,gärna folk som kan diskutera utan att bli arga.

Skrivet av Nestor:

Media tröttnade.
Nu har du fått ditt svar.

Nu gällde det ju vad som hade hänt med svininfluensan.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Uppenbarligen har ingen mer dött. Eftersom inget rapporteras. Eller så har media bara skitit i det nu.

Medlem

Svininfluensan finns kvar.
Media rapporterar inte heller om de tiotusentals människor som dör i TBC eller Malaria årligen heller.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Homiecide:
Skrivet av MFC:

6.1 miljoner svenskar har vaccinerat sig

Mission accomplished

woho då är jag bland dem 2.9 miljoner svenskar som inte vaccinerat sig! känner mig så unik nu

Men jag vaccinerade mig två gånger. Slå det!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av Homiecide:
Skrivet av MFC:

6.1 miljoner svenskar har vaccinerat sig

Mission accomplished

woho då är jag bland dem 2.9 miljoner svenskar som inte vaccinerat sig! känner mig så unik nu

Men jag vaccinerade mig två gånger. Slå det!

Jag nekade vaccin 2 gånger! Det du!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag frågade en doktor på Umeå Universitetssjukhus om svininfluensan var något att oroa sig för. Han svarade att den var som vilken influensa som hellst, bara mer smittsam och att vaccination bara var rekommenderat för astmatiker och äldre.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Vaccinerade mig inte och titta/läs/skåda, jag lever fortfarande! Den ypperligt dödliga sjukdomen som hade ihjäl 5-10 svenskar var nog trots allt inte så farlig.

Kan inte media leta upp siffror på dödsoffer i den vanliga säsongsinfluensan nu?


signatur
Medlem

Det är ju sorgligt att folk inte förstår vad vaccin är och vad det har för funktion...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Citat:

Flera miljoner vaccindoser blir över
Sun, 02/21/2010 - 17:36

Värda en halv miljard kronor ?
staten vill ha nytt avtal

Minst åtta miljoner doser vaccin blir över.

(500'000'000:-)

Nu försöker myndigheterna omförhandla avtalet.

Två av tre svenskar ? sex miljoner ? har hittills vaccinerat sig mot svininfluensan. Det har haft effekt på smittspridningen. Förra veckan rapporterades endast fem bekräftade fall till Smittskyddsinstitutet.

Sverige har fått totalt nio miljoner doser vaccin. Ytterligare en miljon kommer att levereras.
Vill inte slänga i onödan

http://svininfluensan.com/

Fin nota så här i den blomstrande högkonjunkturen?

Det måste varit en ganska mumsig
timlön för de som masstillverkade vaccinet!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Det måste varit en ganska mumsig
timlön för de som masstillverkade vaccinet!

Grämer mig som fan att jag passade på chansen att köpa aktier i de aktuella företagen >.<.

Ville också ha en del av kakan!


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Skall bli intressant att se vad dom kommer fram till.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/pandemivarning-utreds-av-wh...


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av MFC:

Jag har inget emot vaccin, mina barn får de vanliga vaccinen (även de tillverkade av GSK) MEN detta vaccinet hade medicinföretagen inga hederliga avsikter med. Det var stora kommersiella intressen bakom det och man betalade valda medier stora belopp för att driva kampanjer (betalda artiklar). Många läkare fick bra duktigt betalt av GSK m.fl. för att snacka skit. Hur många vet om att vaccinet inte har lång verkan? Det är snart dags för en ny vaccinering om och snarare när det drar igång igen. Nästa gång kanske det till och med blir tvång! Intressant i sammanhanget då jag har själv en bekant som fått men för livet av detta vaccin, kul att veta det... om det skulle bli tvång.

Blanda inte ihop ovanstående med ev. konspirationsteorier.

Dem som blev riktigt sjuka av vaccinet var ju dem som troligtvis skulle ha dött om dem hade fått influensan på riktigt.:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det är ju sorgligt att folk inte förstår vad vaccin är och vad det har för funktion...

Tror de flesta vet vad syftet med vaccin är. Dock har väl historien(?) visat oss att vaccin inte alltid är pålitligt, och kan orsaka mer skada än nytta.

Medlem
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av bjosarn:

Det är ju sorgligt att folk inte förstår vad vaccin är och vad det har för funktion...

Tror de flesta vet vad syftet med vaccin är. Dock har väl historien(?) visat oss att vaccin inte alltid är pålitligt, och kan orsaka mer skada än nytta.

Vaccin har räddat såinihelvete många fler än vad det någonsin ens teoretiskt KAN ha dött av det.

Under 1900-talet strök cirkus 500 miljoner med i smittkoppor.
Genom intensiva vaccinationsprogram kunde WHO förklara sjukdomen utrotat 1979

På samma vis har antalet poliofall reducerats från hundratusentals till något fåtal tusen grobalt per år.

Hur många tror du årligen räddas till livet av något så trivialt som vanligt influensavaccin?

Så NEJ, du har FEL i ditt antangande att historien visat oss att vaccin gör mer skada än nytta. Fel. Fel. Fel.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Så NEJ, du har FEL i ditt antangande att historien visat oss att vaccin gör mer skada än nytta. Fel. Fel. Fel.

AAahhhhh!!!!!

Medlem

~17 500


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det var ett falskt alarm folk börjar väll bli extra nervösa inför året 2012! DOOMSDAY IS AT HAND! RUN! RUN!


signatur

I got a Goldenshower.

Influensan försvann så fort pengarna hade tjänats in, det kommer förmodligen en version 2.0 lite längre fram när kosingen börjar tryta. Förr i tiden kunde man tjäna pengar på Svarta Döden och Avlatsbrev, i vår tid heter det influensa, och well, 2 fools are born a minute...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Influensan försvann så fort pengarna hade tjänats in, det kommer förmodligen en version 2.0 lite längre fram när kosingen börjar tryta. Förr i tiden kunde man tjäna pengar på Svarta Döden och Avlatsbrev, i vår tid heter det influensa, och well, 2 fools are born a minute...

Om den här posten är seriöst menad så undrar jag vad det är flashbackare som har hittat hit...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Influensan försvann så fort pengarna hade tjänats in, det kommer förmodligen en version 2.0 lite längre fram när kosingen börjar tryta. Förr i tiden kunde man tjäna pengar på Svarta Döden och Avlatsbrev, i vår tid heter det influensa, och well, 2 fools are born a minute...

Att det fanns en farlig influensa som kunde ha blivit riktigt farlig är ett faktum även om chanserna för det var relativt små.

Men att WHO står på medicin industrins sida kan mycket väll stämma, för jag tror att de flesta kan hålla med om att hysterin över denna sjukdom var ytterst överdriven. Lite skumt är det ju också att WHO ändrade kriterierna över vad som räknas som en pandemi ett halvår tidigare. Vad var det nu igen? Juste de tog bort den delen om att bara en sjukdom som har smittat flera miljoner och resulterat i enorma dödsfall kan räknas som en riktig pandemi.

Hade denna ändring aldrig genomförts hade svininfluensan aldrig räknats som en pandemi och det är uppenbart vilka som tjänade på att sjukdomen togs på stort allvar, vem är dum nog att gå miste om flera miljarder i vinst?

Komikern George Carlin pratade om vaccin och över hygieniska människor som aldrig utsätts för vanliga sjukdomar att då det kommer en riktigt farlig sjukdom så kommer dessa människor att dö först, och de som har levt på som vanligt och utsätts för en mängd olika sjukdomar under årens lopp kommer klara sig fint eftersom man under åren har byggt upp ett otroligt bra immunsystem.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

vem är dum nog att gå miste om flera miljarder i vinst?

Jag.
Var på G att köpa aktier i de aktuella bolagen, men hoppade den möjligheten >.<.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Hardboiled15:

vem är dum nog att gå miste om flera miljarder i vinst?

Jag.
Var på G att köpa aktier i de aktuella bolagen, men hoppade den möjligheten >.<.

Taskigt läge:)

Synd att jag själv är så ung annars hade jag nog köpt aktier. Men men bara att vänta tills nästa gång antar jag. Det är ju bättre om jag får en bit av vinsten än att alla toppar ska ta allt själv.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Mimer:

Tänk på hur många som kunde ha blivit sjuka, och till och med dött om vaccinet inte fanns.

mm ... jättemånga......

Sverige har fler vaccinerade än hela Europa tillsammans

+1

Medlem

tack å lov så sket man i att gå på den där proppaganda maskinen och förblev normal och tog ingen knark-spruta.

tyckte alla de runt om mig som tog den blev sjuka :/ ush.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

tack å lov så sket man i att gå på den där proppaganda maskinen och förblev normal och tog ingen knark-spruta.

tyckte alla de runt om mig som tog den blev sjuka :/ ush.

Jag tog den inte, och blev riktigt jekla sjuk. :\

nästa gång ska jag injicera så mycket jag kan!

Medlem

pumpa på du ;D


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar