Swtor Security Key på iPhone

Medlem
Swtor Security Key på iPhone

Måhända att problemet tagits upp. För att kunna spela Star Wars The Old Republic måste jag ange en kod med min security key-app på min iPhone 4 (iOS7). Nu fungerar inte appen längre, den krashar så fort jag startar den, och det verkar vara ett välkänt problem. För att åtgärda det behöver man bland annat ringa BioWare. Från Sverige. Billig historia? Jag tror inte det.

Vet ni något bra sätt att kringå problemet eller behöver jag lägga ut resterande studentpengar på utrikessamtal? Hur resonerar BioWare kring det här?

Medlem

Jag hittade det här på swtors hemsida vet inte om du har testat det men det är väl värt ett försök om du inte har gjort det.

SWTOR mobile security key and iOS 7

We have received reports that after upgrading to the new iOS 7 for iPhones/iPads, the mobile security key is crashing for many players.

If possible, we recommend uninstalling your SWTOR mobile security key prior to updating your device to iOS 7, and then reinstalling your mobile security key after the update is complete. However, uninstalling/reinstalling should work even if you have already updated to iOS 7.

Medlem

Tack, jag såg det också innan jag postade här. Men så fort jag avinstallerar appen så måste jag regga på nytt, och det kräver att man RINGER till BioWare. Eller går det att kringå? (Ledsen för caps).

Medlem

Hm, jag tycker mig minnas att Bioware ändrat lite så man kan ändra på det inne på ditt account
( swtors hemsida ).
Hur man kommer in utan authenicator...använder man inte den får man en engångskod via mail som man sen loggar in med, men är lite osäker på hur det funkar för jag använder fysisk autenicator.
Testa detta, för jag e rätt säker på att man slipper ringa nu längre angående sådana här grejer.
Lycka till!

Medlem

Jag har själv suttit i samma sits som dig. Jag löste det genom att köpa en månads subscription på skype för strax under 10kr. Då får du ett visst antal minuter att ringa för genom skype och det gäller även utomlandssamtal!

Jag vill minnas att jag hade typ 25 minuter kvar efter att samtalet var klart

Medlem

Dessutom är det ändå pinkebilligt att ringa till USA via Skype.


signatur

I drank what?

Medlem

Tack för era svar. Jag kommer inte in på mitt account på hemsidan heller eftersom den också kräver security key. Finns det någon mejl man kan få tag på bioware kundtjänst. Hittar ingen på deras hemsida.

1
Skriv svar